Kenkä, kengempi vai saapas?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

Falcon kengät ovat kyllä hienot ja kestävät.
Miten noita saa Suomessa ?
Täällä hinnat 200€ paikoilla.
Eurobiker kaupittelee juurikin noita lapikkaita täällä. Hinnatkin tuntuvat olevan muutaman kympin sisällä samoja.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Porukka väittää että esim Tech8:t on jäykät eikä niillä käveleminen onnistu. Totta on että aluksi nuo kengät on kuin laskettelumonot, mutta aika pian ne pehmenee sen verran että kävely onnistuu moitteetta.

Itse liputan noiden Alpinestarien puolesta (parin vuoden kokemus ko popoista).
Jani-SRI
Pyörä: 530exc,690RALLY

Viesti Kirjoittaja Jani-SRI »

Ostin ~kuukausi sitten AStars Tehc 8:sit ja kyllä olen ihan tyytyväinen ollut... ...Ja kyllä niillä tarvittaessa pystyy kävelemäänkin...

Ei todellakaan ole liian jäykät, vaan juurikin oikeanlaiset. Kyllä siihen jäykkyteen tottuu... ...enää ei paljoa viitsi tavan nahkasaappailla ajella.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Onko kokemuksia oxtar dunes töppösistä, ei kalvokenkä mutta jonkinnäköinen crossisaapas kuitenkin. Ja mainosteksti suoraan Duellin sivuilta sanoo: "Dunes on tukeva ja hyvin suojaava crossisaapas, jonka hinta/laatusuhde on kohdallaan.
Se on valmistettu vedenpitävästä nahasta, lisäksi siinä on varmatoimiset lukot ja
Davoksen vahvistettu pohja.
Koot: 38 – 47
"
Hinta noin 240€

Kuinkahan koot menevät kun on tilaustavaraa täällä pohjoisessa, ei viitsisi tilauttaa kaupaan monia joita ei ota!

PS. jos jollain on isokenkäiselle (47) sopivat käytetyt ehjät saappaat myytävänä niin kiinnostusta on.
Viimeksi muokannut AnttiL, Ke Helmi 22, 2006 4:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
antti
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

roiala kirjoitti:Onko kokemuksia oxtar dunes töppösistä, ei kalvokenkä mutta jonkinnäköinen krossisaapas kuitenkin. Ja mainosteksti suoraan Duellin sivuilta sanoo: "Dunes on tukeva ja hyvin suojaava crossisaapas, jonka hinta/laatusuhde on kohdallaan.
Se on valmistettu vedenpitävästä nahasta, lisäksi siinä on varmatoimiset lukot ja
Davoksen vahvistettu pohja.
Koot: 38 – 47
"
Hinta noin 240€

Kuinkahan koot menevät kun on tilaustavaraa täällä pohjoisessa, ei viitsisi tilauttaa kaupaan monia joita ei ota!

PS. jos jollain on isokenkäiselle (47) sopivat käytetyt ehjät saappaat myytävänä niin kiinnostusta on.
Minulla on talvipopoina Oxtar Blast saappaat suutarin tekemillä luistopohjilla. Blast muistuttaa Dunes mallia. Saappaani olivat uutena jäykät, ja vesi tulee sitään todella helposti. Jos mahdollista, niin osta paremmat kuin "hinta alkaen" -saappaat.
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Oxtar Infinity?

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Mä olen tykännyt Oxtar Infinityistä.
http://www.oxtar.com/eng/
sitten: collections -> touring line

Ne on aika tukevat ja kumminkin hyvät kävellä. Pitää myös vettä.
En ole oikein muita kenkiä edes tutkinut kun nuo mainitut vaikuttivat kaikinpuolin hyviltä (paitsi hinta >200 eur)

Onko joku vertaillut näitä esim. tässäkin viestiketjussa mainittuihin monoihin?

Nimim. 4 alimmaista oli mun!
pokapete
Pyörä: 1200 GeeSus

Viesti Kirjoittaja pokapete »

Eräänä pvnä kävin hakemassa kelkkaan varaosia ja satuin huomaamaan hyllyllä vähän pölyiset ajosaappaat. Niitä varovasti kokeilemaan ja totesin että hyvin istuu ja suojaavilta vaikuttaa. Merkki IXS ja Sidin logoja lukoissa. Tekeeköhän ne ees yhteistyötä vai ostinkohan jotkut palapelitöppöset? Mutta hinnan sain kohalleen tinkastua ja tuollaiset nyt oottaa nurkassa...
Liitteet
pakattu saapaskuva.jpg
(83.85 KiB) Tiedosto ladattu 331 kertaa
- Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä -
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

pokapete kirjoitti:Eräänä pvnä kävin hakemassa kelkkaan varaosia ja satuin huomaamaan hyllyllä vähän pölyiset ajosaappaat. Niitä varovasti kokeilemaan ja totesin että hyvin istuu ja suojaavilta vaikuttaa. Merkki IXS ja Sidin logoja lukoissa. Tekeeköhän ne ees yhteistyötä vai ostinkohan jotkut palapelitöppöset? Mutta hinnan sain kohalleen tinkastua ja tuollaiset nyt oottaa nurkassa...
Taatusti on paremmat kuin nahkakatusaapikkaat :D
Ei taida kuitenkaan vettä pitää ? Tuo homma korjaantuu kyllä neopreeni sukilla.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Miten ois nämä?

http://www.dainese.com/eng/articolo.asp ... lo=1795097

Taitaa olla uudet tälle vuodelle. Tuo linkitys ei oo mun teekupponen.
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

viewtopic.php?t=2094&highlight=

Aika hintsusti tuli kommentteja :) Tosiaan aika "letkut" ovat esim. verrattuna Infinityihin, mutta ovatkin enemmän katusaappaat.
panttiroiko
Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal

Viesti Kirjoittaja panttiroiko »

Kävin alkuviikosta kokeileen Stormilla Dainesen Virungat, en voi väittää mitenkään innostuneeni... tosin koko oli numeroa liian suuri ja en sitte jaksanu hirveesti kiristellä ja keskittyä. Pyysin niitä hommaan tänne Tampesteriin 42-kokoa, niin saa parempaa tuntumaa, pitäis tulla ens viikolla...

Kuori tuntui enemmän tekaistulta nahkalta, joka ei välttämättä kyllästyksellä hirveesti parane. Varressa oli sääressä tosi paljon ilmaa etupuolella, tuntu jotenki ihmeelliselta, kun ei munkaan jalat oo kaikkein ohkasimmat riu'ut. Soljet vaikutti muovisilta, kestääköhän miten käytössä? Vedenpitävyyttä lupaillaan 100%, mutta hengittävyyttä 50%. Tarkottaako se sitä, et vesi pysyy ulkopuolella, mutta jalkojen kosteus tiiviisti sisällä? Kenkiä pois ottaessa kannattaa siis pyytää kyytiläistä siirtään tulpat korvista nenään.

Näin pikaisella testauksella kääntyisin enemmän Oxtarin Infinityjen puoleen, kun kävin niitäki kokeileen viikonloppuna. Tiiviimmät jalassa, Goretexiä kalvona ja hinnan pystynee tinkaamaan suurin piirtein samaan ~200 euroa. Suojaus on molemmissa puute, mutta siihen ongelmaan on sitten krossisaappaat...
Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

paspit kirjoitti:Pari viikkoa sitten tuli Saksasta Alpinestarsin Vectorit. Vectoreita olin jo jonkun aikaa katsellut ja käynyt kokeilemassakin paikallisella jälleenmyyjällä. Syy miksi en tuolta paikalliselta myyjältä ostanut, oli hinta. Täällä olisin joutunut maksamaan ~360€, kun Saksasta tilaamalla postiennakolla hintaa kertyi kokonaisuudessaan 238€. :wink: Myyjänä mlol.de.
Saappaan mitoitus toimi ainakin minun kohdalla normaalisti, eli 43 jalkaan 43 saapas. Käyttökokemusta ei vielä ole, mutta semmoinen kutina on, että eiköhän noilla pärjäillä, käveleminenkin onnistuu kohtuu mukavasti.
Heh itse odottelen samanlaisten monojen kolahtavan postilaatikkoon minä hetkenä hyvänsä :D ja saksasta myös ja hintaa tuli 227€ posteineen ja itse tilasin FC-moto.de:stä.

Itselleni ainakin istuivat kuin valetut jalkaan ja tukeviltakin kyllä tuntuivat.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

panttiroiko kirjoitti:Vedenpitävyyttä lupaillaan 100%, mutta hengittävyyttä 50%. Tarkottaako se sitä, et vesi pysyy ulkopuolella, mutta jalkojen kosteus tiiviisti sisällä?
Heh, se varmaan tarkoittaa samaa kuin omissa ekoissa (ja takuuvaihdetuissa toisissakin) "vedenpitävissä ja hengittävissä" katusaappaissa: Vesi tuli reilusti sisään ja jäi sinne hölskymään. Saumoista vaan sihisi ja purskahteli kun käveli! :D
Taas menossa jonnekin...
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Niin ne on mukavat nuo munki nykyset Diadorat. Vesi pysyy mahtavasti sisällä mutta ulkona ei nimekikään. Mää luulen että se ei niinkään johdu käytetystä kalvosta kuin siittä että ne on huonosti tehty. Saumoista se nimittäin vuotaa. Niitä saumojan on liikaa. Ne on varmaan tehty jostaki jämistä ko nahat on semmosta 5x5 senttiä kokoluokkaa.
FunD

Viesti Kirjoittaja FunD »

Onko kellään kokemuksia noista Wind W2 saappaista, joita ainakin hanx kauppaa suomessa? Pienemmät koot näyttäisivät olevan todella hyvässä tarjouksessa! (ei tosin mahdu meikäläiselle :( )

http://www.windtrading.it/products/w2_b ... ad_02.html
Vastaa Viestiin