" Meille palvelu on kunnia-asia..." ??

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Marko Hemmilä kirjoitti:
Löytyykö mistään hyvää palvelua ?

Noh täällä Rovaniemellä ainakin on ollut isona yllätyksenä tuohon kansankadun nesteen lähelle tullut lapland motor tuning liike joka myy niin auton kuin pärränkin osia laajalla valikoimalla ja myös ajokamppeet löytyvät sieltä päästä varpaisiin :)

Olin erittäin ällistynyt kun ensikerran vierailin siellä koska olen vielä aika nuori kaveri(kokonaista 18vuotta) niin vastaanotto ei ollutkaan tyypillinen välinpitämättömyys vaan tiskin takaa tuli asiallinen tervehdys ja heti valmis palvelualttius ja nykyään en paljoa muita liikkeitä täällä enää käytäkkään koska lmt:ssa hinta/laatu suhde on muihin liikkeisiin verrattuna aivan uskomaton ja siellä asiointi on helppoa ja mukavaa joten suosittelen kaikkia Rovaniemellä asuvia/vierailevia ainakin tarpeen tullen vierailemaan liikkeessä.

On ko. liikkeellä jo alustavat kotisivutkin http://www.lmt.fi
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

make kirjoitti:Tuossa juuri on syy miksi en enää ikinä osta BMW merkkistä mopoa.Palvelu on perseestä ympäri suomen.
R.M. Heinoa, joka on BMW-diileri, monet ainakin ovat pitäneet Tampereen seudun liikkeistä kärkipäässä palvelun suhteen ja omat kokemukseni tukevat asiaa (BMW:tä en ole sieltä ostanut, mutta ajovarusteita ja osia Hondaani ja kerran olen käyttänyt pyörää huollossa). Tosin tuntuu, että niillä on nykyään vähän naftit resurssit, mutta voisin kyllä kuvitella ostavani sieltä BMW:n palvelun puolesta.
Hannu
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mittarin luku on taitolaji. Joillakin vaan on tiukassa sellainen käsitys että
kone kertoo mikä osa on rikki ja sitten se vaihdetaan ja kaikki on
kaunista ja vaaleanpunaista. Vaan kun se ei toimi niin...

A*toa piti huoltaa nykimisen takia. Eka yrityksellä huoltomies oli kysymättä tilannut lambda-anturin (200eur) epämääräisen vikakoodin perusteella.
Ei vaikutusta nykimiseen. Kyllä mie kaveria kiittelin...
Toka ja kolmannella yrityksellä konstit vaihteli hullunkurisista naurettaviin,
mutta ei siitä mitään tullut.

Vaihdoin huoltajaa, uusi kaveri alkoi tutkimaan jännitteitä manuaalia vasten
kaivoi paikan josta vika oikeasti sai alkunsa. Johdon päästä löytyi
sytkänohjausrele, joka tuli kuntoon pienellä kolvin kosketuksella.

Ens kerralla tiedän minne auto viedään huoltoon...
A&KTM

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

Ola kirjoitti:Täytyy tuota testeri-asiaa pikkaisen kommentoida...
Ei siitä oikeasti ole juuri mitään hyötyä muuta kuin huollon laskutukselle, kun ne saa 50-60.- ilmaista rahaa. Sen pystyy kyllä tekemään itsekin, niinkuin sieltä huoltojutusta sitten selvisi.
Tiedä kuinka ilmaista rahaa tuo loppupeleissä firmalle on. Ainakin auto-puolella merkkihuolto, saadakseen ko. statuksen, joutuu hankkimaan tehtaan oman virallisen testerin. Erään VAG-automerkin merkkihuollolle kyseinen testeri taisi kustantaa 80000 vanhaa mummon markkaa. Jos testeriä ei osta niin eipä tule tehtaan plankettia seinään. Eli se testerin hinnan kuoletus kestää 50 euron veloituksella aika pitkän pätkän.

....
Veikkaan, että pyöräpuolella on sama kuvio...tuskin tehdas kustantaa testereitä merkkihuollolle, joten käyttöä ja laskutusta on niille saatava mahdollisimman paljon. :wink: Toisaalta eipä sitä autopuolen huoltolaskuissa ole erillistä laskutusriviä testerille, taitaa kuulua yleensä huollon kokonaishintaan.
Eipä tuo takaisinmaksuaika niin paha ole jos sille testerille on käyttöä. Esim. 3 testiä päivässä niin tuo maksaa alle ajokauden itsensä takaisin. Noita tuskin tarvitsee ihan joka vuosi uusia...
Antti
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Itse en ole asioinut kun Racing Bikessä ja Lauttasaaren Bike Worldissa. Viime syksynä kun olin mopoa hankkimassa soitin Bike Worldiin joka on lähin KTM diileri. SXC kuulemma löytyy, LC4e:tä ei, niinkuin ei mistään muualtakaan. No, paikan päälle ihmettelemään. Aikani pällisteltyäni ja edes jonkinlaista myyjän huomiota odoteltuani totesin, että pitäkää tunkkinne kun ei kerran myyminen kiinnosta.

Racing Bikellä oli edellisen vuoden vähän ajettu LC4e myynnissä. Puhelimessa kertoivat olevan erinomaisessa kunnossa ja hintakin oli edes jotenkin siedettävä, joskaan ei halpa. Alkuperäinen ja 18L tankki sisältyivät sentään hintaan. Varasin sen samantein, maksoin varausmaksun ja muutamaa päivää myöhemmin Lahelaan hakemaan mopoa. Ja todentotta, mopo oli kuin uusi, ei ainuttakaan naarmua missään. Ihan oikeasti ei ensimmäistäkään vaikka 6066km oli mittarissa. Oli jo sulkemisaika ja myyjällä oli kiire hakemaan tytärtään jostain joten sain hieman tylyä kohtelua kun myyjä totesi, että "nyt tehdään kaupat tai lähdetään kotiin". Muutenkin oli hieman nihkeä tunnelma. Kaupat kuitenkin tehtiin ja kun oli nimi paperissa niin alkoi jo tuntea olevansa maksava asiakas. Pitkään jälkeenpäinkin kuitenkin vaivasi se jotenkin nihkeä tunnelma, mutta kyllähän tuolla voisi toistekin käydä. Mopo on toiminut virheettömästi ja oli myyjän puheiden mukainen, tai oikeastaan parempikin; kuin uusi.

Tarvitsin ennen kesälomareissua oikeanpuoleisen peilin kiinnityspalikan. Eli sellanen klamppi missä on kierre keskellä peiliä varten. Olin aivan varma, että sellaisesta ei ole kukaan edes kuullut ja vaikka olisikin niin olisi tilauskamaa ja toimitusaika kuukausia. Soitto Bike Worldiin ja hämmästys oli suuri kun kaveri sanoi heti, että "joo.. on meillä niitä jossain muutama kappale". Kävi penkomassa hyllyjä ja sieltähän se löytyi. Hinnaksi keksi 5 EUR joten ei edes kohtuuton. Päräytin hakemaan osaa ja kun ei ollut käteistä kuin 2,50 EUR niin sain osan sillä :) Tässä viikko sitten ostin samaisesta liikkeestä öljynsuodattimet & tiivisteen. Sain vielä neuvon laittaa kuparitahnaa peltisuodattimen jengoihin, muuten kuulemma voi jämähtää kiinni tiukastikin. Vaikka mopojen myynti ei siellä sujunut ollenkaan niin huolto/varaosapuolella on asiallinen meininki. Asioinen siellä jatkossakin.
puimuri

Viesti Kirjoittaja puimuri »

:) Kuten tässä nyt jo kommenteista huomataan, on tuo kaupanteko aika paljon kahden ihmisen välistä kanssakäymistä!! :P
Ja tietenkin jos ne "kemiat" sattuu kohilleen ,homma toimii kuin junan vessa!

Yksilöitä kun ollaan, voi jonain toisena päivänä olla että samoilla kavereillakin "takkuaa". Itse olen kyllä mielestäni aika hyvä ostaja siinä mielessä että jos tavara on esim. sellasta kun on vaikka puhelimessa sovittu, en ajele turhan takia vaan tinkimään! On tässä jo tähänkin ikään useammanlaista konettakin käyny tuossa pihassa, Tiekarhusta lähtien :lol: ...

Vaan sitä ei ikinä opi ymmärtämään, miten voi olla mahdollista että "hyväntuulinen, tosiostaja" saa mp-liikkeistä aiheettomia "vittuiluja"..! :?
Voisin melkein vannoa että jos olisin töissä esim. mopoliikkeessä, olisi ne asiakkaidenkin murheet lähellä "sydäntä" !
Itsekkin kun vielä kakspyöräsellä ajelee, muistaa hyvin tunteen kun saa asiallista palautetta! Puhumattakaan jos ei saa sitä :idea: !...
Aika monelle huono kello kaikaa... :?

Voihan se olla että autopuolella on sama homma..ei ole näin hyvää kokemusta sieltä.. :roll:

Mutta siitä huolimatta on käsittämätöntä ettei täällä foorumissa yleensäkkään nouse esiin ketään ja minkään merkin jälleenmyyjää taikka huoltajaa josta kuuluisi pelkkää hyvää??? :o

Ei tietenkään aina kaikki mene jokaisen mieleen mutta...olispa aika hyvää "mainosta" jos joku viittis todella tehdä töitä hyvän palvelun eteen, eikö?
Saattais sana kiertää äkkiä, jos tulis positiivista palautetta useammaltakin!

Ei mene mulle lanttuun tää yhtälö :?: Onko sen pakko olla näin vaikeeta :?:
Ossy-57
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

Pakko on tässä autokorjaamolla 30 vuotta asiakkaita palvelleena sanoa että ei sitä tosiaankaan kaikille voi mieliksi olla. Allekirjoittanut on saanut sen tuhannet haukut ja kehut niin suullisesti kuin kirjallisestikin. Mutta se mikä pistää närästämään on se, että jos tuote on asiakkaan mielestä liian kallis, on sekin "huonoa palvelua", tai jos jokin ulkopuolisen tekijän (tai itse) aiheuttama haaveri ei mene uudessa autossa takuuseen on sekin huonoa palvelua. Henkilökohtaisesti olen ainakin saanut jokaisessa mp-liikkeessä erittäin hyvää palvelua, huoltojen ammattitaidosta en tiedä kun huollan itse. Mutta kyllähän se korpeaa kun Mototripin Arto hymyillen ja loistavasti palvellen laskuttaa vaihteiston tyhjennys propusta 29.90€ Mutta niin kuin Puimuri kirjoitti: "elämä on"
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Creature »

Tää on kyllä mielenkiintoinen aihe. Mä ymmärrän, ettei esim korkeisiin hintoihin ole aina syynä kauppias itse, mutta kyllähän jokainen terve ihminen ymmärtää, ettei suuri kate ole mitenkään harvinainen asia. Me asiakkaat ollaan periaatteessa siitä hyvässä etulyöntiasemassa, että meitä on kauppiaan kiittäminen toimentulostaan. Jostain syystä se kukkoilu menee vaan usein aika pitkälle toiminnassa ja sanoissa. Helppo niitä hermojakin on purkaa asiakkaaseen - yleensä aika tuntemattomaan ihmiseen.

Roolijako on se, että kauppias on palvelija asiakkaalle, ei päinvastoin - todellakaan. Tällä asenteella luulisi menestyvän, ja vaikka kasvavan niihin mittoihin, että voi kusettaa ja haistatella ja maksella sitten oikeudenkäyntikuluja ilman, että tuntuu missään. Mutta edes tämän verran ei tunnu löytyvän älykkyyttä - sitä kieroakaan.

Pikkutekijöiltä (mp-puolellakin aika paljon) on onneksi suht helppo ottaa luulot pois tiskin siltä puolelta, jossa porukkaa on enemmän. Käsitteet palvelu ja kaupankäynti saavat joskus mielenkiintoisella tavalla uuden sisällön kun on kerran "rankaissut" palvelijaa. Moni asia sujuu jatkossa helpommin ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.
Ossy-57
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

Siinäpä se, täytyykin ymmärtää että ei se tuotteen hinta ole sitä palvelua vaan se miten se Sinulle tarjotaan ystävä hyvä. Turha siinä on ystävällisesti tuotetta tarjoavaa kauppiasta haukkua jos rahat ei riitä, eihän se kauppiaan vika ole. Mutta jos löytää halvemmalla ja saa vielä edes kohtuullisen palvelun niin sittenhän on vain syytä olla tyytyväinen. :)
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
puimuri

Viesti Kirjoittaja puimuri »

:shock: Joo, mukavahan se olis jos molemmin puolin tiskiä, porukat tuntis olonsa kotoisaksi!
Asiakas lähtisi tyytyväisin mielin ja myyjä tuntis saaneen taas "uuden ystävän" :D

Tämähän ei pitäis olla kovin vaikeaa jos kumpikin näistä on "omalla paikallaan". En tosiaankaan puolustele kaikkia asiakkaita; meitä löytyy kyllä moneen junaan! Osa käy kyllä varmaan hermoillekkin...
Kysellään kaikenlaista ja sitten ei ostetakkaan!! :x !!
En tiedä olisko se hymy itelläkään aina herkässä!!

Vaan pitää muistaa aina se että joka tapauksessa ASIKAS ON AINA OIKEASSA :o
Vaikka sitten olisi varmasti väärässäkin!
Sitä ei oo sitten oikealla alalla jos pitää näyttää hapanta naamaa tiskin takaa.
Eikä tämä "ryöpytys" tietenkään koske kaikkia mp-myyjiä!
Kyllä sieltä löytyy jyviäkin akanoiden joukosta! :P

Tämmönen jutustelu vaan on mielestäni paikallaan tällaisella palstalla, koska meillä kaikilla on sama lehmä ojassa!

Toivottavasti viestit kulkeutuu jotain kautta täältä sinne jälleenmyyjillekkin!
Ja joku tosissaan alkaa miettiä syitä... :?

Aurinkoisa ajokelejä..Arska :wink:
Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Creature »

Hyvästä palvelusta ollaan valmiita maksamaan. Näinhän sitä sanotaan. Että ei kai se hintakaan ihan palvelusta irrallinen asia ole.

Tässä maailmassa nyt on niin monenlaista kauppiasta ja mekaanikkoa. Harva saa toistuvasti kehuja ja niittää mainetta. Miksi? Siinäpä päivän perimmäinen kysymys, jota on lupa miettiä.

Onnellisessa asemassa olemme me, jotka teemme lähes kaiken itse. On sitä väläytelty, että omatoiminen pyörän sormeilu kiellettäisiin. Arvatkaapa onko alan yrittäjä tällaisen puolella. No, vielä eivät rahojani saa. Paitsi silloin kun on ostettava osa, jota ei muualta saa. Tällöin kaupankäynti tapahtuu "hinnalla millä hyvänsä". Tapahtuispa tämä edes hyvän palvelun kera, kuten Motobike Kouvolassa ja Suzukin Suomen sivuliikkeessä - aina. Mutta kun ei. Silloinpa kannankin rahani muualle. Yksinkertaista, eikö?

Joo joo, voittoa pitää saada, tietenkin, mutta silloin kun minä vain suinkin voin päättää, niin rahojani ei asiaansa osaamaton hapannaama saa.

Tässä taas pientä pinnojen kiristystä ja vähän herneitä nenään. :wink: Koitetaas kestää. Meillähän on kaikki hyvin, kuten sotainvalidien syyskeräysjulisteessakin kysytään.
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

TomiKoo kirjoitti: PS: Ei kannata kertoa tarinaa "no mulla ainakin tullut kaikki lähetykset perille". Niin on mullakin. Yleensä ketään ei ole kotona, joten on ok hakea kamat seuraavana iltana postista. Mutta nyt kotona oli joku, oikein odotti pakettia. Joten harmittaa "saamani palvelu"...
Kerron kuitenkin :twisted: Minä olen tilannut renkaat ja muut ulkomaan toimitukset työpaikalle, jossa on tavaranvastaanotossa aina joku paikalla klo 08.00 - 16.00 välisenä aikana. Renkaiden saavuttua olen saanut puhelinsoiton, minkä jälkeen olen hakenut renkaat vastaanotosta autoni tavaratilaan. Homma on toiminut hienosti.

Tuo on hieno markkinaidea. Veloitetaan kotiinkuljetuksesta ja väitetään, että ovi oli lukossa. Normaalia elämään viettävä ihminen on yleensä jossain vaiheessa joko poissa kotoa tai muuten estynyt avaamaan ovea. Näihin mahdollisuuksiin vedoten voi kuriiri väittää käyneensä, vaikka ei sitä oikeasti olisi tehnytkään. Harva kuitenkaan alkaa vaatimaan rahojaan takaisin.

-Veijo-
Vastaa Viestiin