Edit: Ja jos joku tietää missä vanha kunnon luotettava CCM:äni menee niin olen tullut järkiini ja voisin vaikka ostaa vanhan kunnon sotaratsuni takasin jos nykyinen omistaja jostain käsittämättömästä syystä haluaisi pyörästä luopua
Kevyttä supermotoa kadulle ja radalle
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kevyttä supermotoa kadulle ja radalle
Eli nyt olisi muutaman vuoden katupyörä jakson jälkeen taas hirveä supermoto kuume. Pyörä tulisi lähinurkkien kiertelyyn tyyliin max 100km reissuja ja sitten peräkärryllä radalle kärrättäväksi. Kovasti kiinnostaisivat nuo exc530 yamahan wr450 ja husqwarnat ja muut vastaavat. Lc4 ja muut vastaavat tuntuvat omaan makuun liian kankeilta ja raskailta ja paukkuakin saisi kumminkin olla se vähintään 50hp. Moottorin kestävyys vaan vähän jänskättää noissa peleissä öljyn ja suodattimen vaihdot + ventiilin tarkastukset nyt saan tehtyä eivätkän sinäänsä haittaa mutta tarvitseeko noita laakereita ynnä muita sisuskaluja sitten vaihdella kuinka usein ja onko täystuho odotettavissa kuinka usein 
Edit: Ja jos joku tietää missä vanha kunnon luotettava CCM:äni menee niin olen tullut järkiini ja voisin vaikka ostaa vanhan kunnon sotaratsuni takasin jos nykyinen omistaja jostain käsittämättömästä syystä haluaisi pyörästä luopua
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
nojoo tuota 690 kotaria koeajoinkin ja tuntu melko raskaalta ainakin ihan vakiokuntoisena verrattuna 530:iin mutta täytyypi tuollaista vanhempaa käydä jossain tyypittämässä sitten jos kohdalle sattuu
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
-
ruostekasa
- Pyörä: mopo
Jos haluat kevyen, mutta tehokkaan niin Husaberg 650 on sellanen. Itellä ollu tuo nyt tän kesän enduroversiona ja on kyllä hauska laite. Edellisiä ollu KTM EXC400 ja HVA SM510. Tuo berggi on vähintään yhtäkevyt ja paljon tehokkaampi. Moni noilla juuri motoa ajaakin. Varmaan tuo 530 kotari on kans kiva laite.
Joo tosiaankin. Olen tyypännyt kaverin roiske "voitelu" 650:ää ja uudempaa 550:ää motovantein. 650:stä en tykännyt kyllä yhtään, liian eläin ja muutenkin ihan kamala (saattaa johtua yksilöstä) mutta se 550 oli ihan järkyttävän hieno laite. Ihan ku olis ajanut polkupyörällä jossa on 60 heppaa. (viitaten siis keveyteen)ruostekasa kirjoitti:Jos haluat kevyen, mutta tehokkaan niin Husaberg 650 on sellanen. Itellä ollu tuo nyt tän kesän enduroversiona ja on kyllä hauska laite. Edellisiä ollu KTM EXC400 ja HVA SM510. Tuo berggi on vähintään yhtäkevyt ja paljon tehokkaampi. Moni noilla juuri motoa ajaakin. Varmaan tuo 530 kotari on kans kiva laite.
- Kalpa
- Pyörä: Husaberg FE 390
530 EXC taitas olla vuohelle sopiva peli. Tolla pystyy ajaa krossiakin vielä, enskasetit menee jotenkin ja motoiluun, dual sporttiin yms sopii kanssa.
Toinen on ihan selkeesti 450 exc tai vastaava. Noi nelipuokit alkaa olemaan jo "bullet proof" maineessa. Ihan krossipelitkin kestää hyvin. Huoltamista on ehkä vähän enemmän mutta ei tässä nyt taideta mitään 10 000 huoltoväliä hakeakaan.
Toinen on ihan selkeesti 450 exc tai vastaava. Noi nelipuokit alkaa olemaan jo "bullet proof" maineessa. Ihan krossipelitkin kestää hyvin. Huoltamista on ehkä vähän enemmän mutta ei tässä nyt taideta mitään 10 000 huoltoväliä hakeakaan.
sopivaa peliä...
Moro
Itelläni on tuollanen 625 sxc ja edellinen peli oli 525 exc. Kyllä täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättyny miten komeasti nykynen 625 kulkee ku vertaa aiempaan ja kevyempään kotariin. Mielestäni tehoa on kyllä riittävästi varsinkin kun asensin Acran putken ja reilummat suuttimet. Metsässä toimii loistavasti ja supermotokumilla taittuu asfalttipätkät. Hyvää lc4:ssä on vielä se, että huoltoväli on huomattavasti pidempi ku pikkukoneilla oleva 4h.. muistaakseni tuossa mun pyörässä on 5000km öljynvaihtoväli.
liitteenä kuva pyörästäni
Itelläni on tuollanen 625 sxc ja edellinen peli oli 525 exc. Kyllä täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättyny miten komeasti nykynen 625 kulkee ku vertaa aiempaan ja kevyempään kotariin. Mielestäni tehoa on kyllä riittävästi varsinkin kun asensin Acran putken ja reilummat suuttimet. Metsässä toimii loistavasti ja supermotokumilla taittuu asfalttipätkät. Hyvää lc4:ssä on vielä se, että huoltoväli on huomattavasti pidempi ku pikkukoneilla oleva 4h.. muistaakseni tuossa mun pyörässä on 5000km öljynvaihtoväli.
liitteenä kuva pyörästäni
- Liitteet
-
- IMG_0418.JPG
- (177.27 KiB) Tiedosto ladattu 163 kertaa
Tomas
Itellä 450 exc moto ja enskavanteilla. Öljyt ja suodattimet vaihdan n. 10h välein. Tehoa riittävästi omiin tarpeisiin. Tuo öljyn vaihto ja venttiilien säätö helppo ja suhteellisen nopea homma kunhan jaksaa alkaa vaihtamaan. Eikä oo mitään vikojakaan kerinny tulla, mitä nyt pari vilkkua tippunu välille.
Suosittelen.
Ja on muuten myytävänä. www.nettimoto.com/640831
Suosittelen.
Ja on muuten myytävänä. www.nettimoto.com/640831
Hikeä, ei kyyneleitä.