Dakar 2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Dakar ralli tietenkin dakariin jos sellanen järjestetään.janzamon kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/urheilu/2008010 ... 3_ur.shtml
Tämmöinen uutinen osui tänään lehteä selatessa silmään. Jo on tyhmä idea että dakar-ralli pidettäisiin missään muualla kuin afrikassa. Tuskin sitä nyt missään muualla pidettäisiin? eihän..?
Kyseisen rallin lisäksihän joka vuosi ajetaan joukko erilaisia aavikkoralleja joilla jokaisella on oma nimensä. Eli jos eteläamerikka haluaa oman rallinsa niin järjestäkööt. Kyllä mä lupaan katsella.
Siellähän itseasiassa järjestetään jo joku ralli, jossa Dakaristakin tutut nimet näkyvät listoilla ainakin mp-puolella. En vaan muista sen nimeä. Se kyllä taisi rajoittua vaan yhteen mahaan; jos Dakar-organisaatio meinaa kehittää jotain uutta niin varmaan se on sitten vähän isommassa mittakaavassa.vkoivu kirjoitti:[Kyseisen rallin lisäksihän joka vuosi ajetaan joukko erilaisia aavikkoralleja joilla jokaisella on oma nimensä. Eli jos eteläamerikka haluaa oman rallinsa niin järjestäkööt. Kyllä mä lupaan katsella.
Hannu
- MarkoV
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Vinkiksi vielä, että noita on tulee nyt joka ilta vielä pari päivää. Eilen taisi tulla 2001 ja tänään 2002. Eilisessä Tiainenkin pääsi filimille.Hannu kirjoitti:Ei kukaan ole noita bongannut bittimuodossa?TomiKoo kirjoitti:Mukavia koostepätkiä lähettävät Eurosportilla kisan korvikkeena. Lauantaina kattelin vuodet 79-85 ja eilen bongasin osan pätkästä, jossa ainakin vuosi 1994 mainittiin.
On kyllä aika hyvännäköistä pätkää nuo ajokuvat. Onneksi mopoja näytetään autojen kanssa about 50/50.
Marko
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Hello, mulla on toosa laittanut kaikki talteen, tarvii vaan siirtää puuceelle, edioida mainokset pois ja käryyttää kiekkoja... eli jos on kiinnostusta niin ottaas yhteyttä, josko lisäis mun motivaatiota tehdä toi homma pois...
Tuli muuten silloin mieleen kun kuulin et ralli on peruttu lähteä paikalliselle nakkikiskalle pesismailan kanssa keskustelemaan... mörrr...
Vaikka toisaalta noi vanhat pätkät on ollu ihan mukavaa katottavaa kevättä odottaessa ja haaveillessa tulevasta.
Tuli muuten silloin mieleen kun kuulin et ralli on peruttu lähteä paikalliselle nakkikiskalle pesismailan kanssa keskustelemaan... mörrr...
Ennen oli Paris-Dakar, sitten välillä taisi olla kaikkia Paris-Peking, Paris-Kapetown ralleja. Niin ja sitten näitä Granada-Dakar sovelluksia. Käsittääkseni lähtö ja maali on näin vaihdellut ennenkin. Reitti vaihtelee joka tapauksessa, että mikä nyt on sitten niin alkuperäistä.
Luulis, että puhuttais nyt ensin Mauritanian sivuuttamisesta. Saa nähdä. Toivotaan, että säilyy "täällä".
Luulis, että puhuttais nyt ensin Mauritanian sivuuttamisesta. Saa nähdä. Toivotaan, että säilyy "täällä".
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
Jepjep, kyllähän tuo voisi kiinnostaa, vaikka en kyllä yhtään tiedä minkä tasoista ohjelmaa Eurosport tekeeHä®ski kirjoitti:Hello, mulla on toosa laittanut kaikki talteen, tarvii vaan siirtää puuceelle, edioida mainokset pois ja käryyttää kiekkoja... eli jos on kiinnostusta niin ottaas yhteyttä, josko lisäis mun motivaatiota tehdä toi homma pois...![]()
Valaisetko hieman mitä matskua mopoiluvideoosi sisältyy ja montako minuuttia suunnilleen kestäisi tämä omaan käyttöön tehty Dvd-varmuuskopio
Mahdatko tarkottaa baja1000-rallia? Se on ainakin lätäkön tuolpualen oleva ralli. Ajetaan siis mehicon puolella ja yhtäkyrpää austa loppuun 1000mailia. Tosin kuskia siinä saa vaihtaa kesken matkan. Sellanen filmi kun "dust to glory" kertoo siitä rallista. Ihan hyvä pätkä.Siellähän itseasiassa järjestetään jo joku ralli, jossa Dakaristakin tutut nimet näkyvät listoilla ainakin mp-puolella. En vaan muista sen nimeä
-
Jerry Cotton
- Pyörä: Harkinnassa.
Hä®ski kirjoitti:Hello, mulla on toosa laittanut kaikki talteen, tarvii vaan siirtää puuceelle, edioida mainokset pois ja käryyttää kiekkoja... eli jos on kiinnostusta niin ottaas yhteyttä, josko lisäis mun motivaatiota tehdä toi homma pois...![]()
Tuli muuten silloin mieleen kun kuulin et ralli on peruttu lähteä paikalliselle nakkikiskalle pesismailan kanssa keskustelemaan... mörrr...Vaikka toisaalta noi vanhat pätkät on ollu ihan mukavaa katottavaa kevättä odottaessa ja haaveillessa tulevasta.
Erityinen plussa on, jos se superärsyttävä Algarve-mainos (alkaarv, fiil tö enötsi...) on leikattu pois.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
-
LightSpeed
- Pyörä: FE390,12GS
En tarkoita. Se mitä ajattelin, on ilmeisesti Patagonia Atacama Chilessä tai Por las Pampas, jonka on mainittu olevan Argentinassa/Chilessä; en ihan päässyt käsitykseen, että oliko tuo Patagonia-Atacama niinku las Pampasin jonkun tietyn vuoden nimi vai mitä. Jotain tekemistä niillä on toistensa kanssa, mutta en nyt jaksa kahlata vepistä että mitä.srbg kirjoitti:Mahdatko tarkottaa baja1000-rallia?Siellähän itseasiassa järjestetään jo joku ralli, jossa Dakaristakin tutut nimet näkyvät listoilla ainakin mp-puolella. En vaan muista sen nimeä
Hannu
Pah. Varsinkin niissä alkuvuosien Dakareissa (mikäli nuo dokkarit alkavat ihan alusta) on autopuolellakin ihmettelemistä kun hullut ranskalaiset ajavat siellä jollain vuosisadan alun autovanhuksilla ja 2CV:illä (joita toki on näkynyt myöhemminkin). Unohtamatta tuplamoottoristen kuorkkien aikakautta, Schlesserin hiekkakirppuja yms. Kun kerrankin on dokumentteja tarjolla Dakarista eri aikakausilta niin kyllä se kannattaa hyödyntää kokonaisuudessaan.LightSpeed kirjoitti:Kadota autoilu tuotokselta pois myös...Hä®ski kirjoitti:Hello, mulla on toosa laittanut kaikki talteen, tarvii vaan siirtää puuceelle, edioida mainokset pois .....![]()
![]()
Hannu