mp-messut 2025

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Holomolo
Pyörä: bmw f800gs

mp-messut 2025

Viesti Kirjoittaja Holomolo »

Terve kaikille!
Mp-messut v. 2025 on tsekattu. Vietin koko perjantai-päivän siellä. Yhteensä noin 7h kahvitaukoineen. Oli kiva kierrellä ja katsella kaikessa rauhassa kaikkea sitä mitä oli esillä ja tarjolla. Väkeä oli paljon heti alusta alkaen, mutta tungoksen tuntu oli vähäisempää. Olisiko niin, että olivat jakaneet osastot vähän eri tavalla? Miten lie. Ehkä se ei kuitenkaan ollut oikea syy. Luulisi, että esillepanijat saavat varata haluamansa paikan ja sen koon vapaasti. Joka tapauksessa tuntui, että väenpaljoudesta huolimatta tungos oli aiempaa vähäisempää. ( on kokemusta sekä perjaitai- että lauantaipäivistä )

Omakohtainen messuhuipentuma oli kun legenda JUHA SALMINEN hiipi hiljaa viereeni Husqvarna-osastolla. Suuruuksien ei tarvitse pullistella. He ovat näyttönsä aikanaan esittäneet. Hän jutteli rauhallisesti ja mukavasti kaikenlaista, mm. Husgvarnasta. Oli suuri kunnia saada lyhyt juttutuokio tällaisen mestarin kanssa. Amerikoissa tällainen tuskin olisi mahdollista. Olin aivan myyty. No, se kai oli homman tarkoituskin. Nyt minulla on Norden-901 tarjous mietittävänä ( kiitos myös Porin suuntaan :).
Harri Hemmilä
Pyörä: RT

Re: mp-messut 2025

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Eikä se perjantai ole ruukannutkin olla vähän rauhallisempi päivä siellä?
Mulla jää tänä vuonna messut väliin mutta jos ensi vuonna sitten...
Lauantaisin olen aina käynyt mutta on alkanut ahdistaa kun on aina ihan tupaten täynnä porukkaa ettei ole voinut kuvia edes ottaa.
Jospa sitten ensi vuonna perjantaina :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Kikru
Pyörä: CRF 300 L ja TY 250

Viesti Kirjoittaja Kikru »

Musta tuntuu, että messut köyhtyy vuosi vuodelta...
Kotarin 390;ä etsin, vaan en löytänyt. Se ois kiinnostanut, samoin pari katupyörää, jotka nekin puuttui.
Sattuipa sopivasti... DRZ siellä oli, mutta vaikka on nätti, niin kallis mikä kallis. 3ke pois ja sitte !

Ties kuinka monena vuotena oon sanonu, että nyt riittää ja niin nytkin ja tämähän käytännössä tarkoittaa, että vuoden päästä uudelleen. :shock:

Aikoinaan pidettiin asiaa esillä, että isot messut järkättäis vuorovuosina Hälssinkissä ja Tukholmassa, ehkäpä Tallinnassakin, mutta kuten hyvin tiedetään, on tie helvettiin kivetty hyvillä aikeilla...

Herneilijöille lohdutukseksi, että vika saattaa olla enemmän miehessä, kuin messujärjestäjissä. Tämä lienee totuus.
Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton ja ylpeä siitä.
Fide
Pyörä: Triumph Tiger 800

Viesti Kirjoittaja Fide »

Juu, kanssa pe vietin 7-8 tuntia kierrellen. Viime vuoteen verrattuna ihan prikulleen oikeastaan sama setti siellä =) Kyllä tuo ajankuluna nyt sen lippuhinnan haukkui ei sillä ja monta mukavaa tarinaa tuli esittelijöiden kanssa vaihdettua.

Mutta isot näytillepanijat pelaavat selvästi varman päälle. Varustemyynnissä kaikki vähänkään eksoottisempi puuttui ja tarjolla tuntui olevan vain sitä "eniten myyty" -listausta. Eli periaatteessa juuri sitä kamaa, mikä kaikilla jo on =) Mulla oli mielessä useampikin pieni juttu, mitä ois voinut ostaakin. Mutta järjestäen vastaus oli, että ei oo mukana, tuu käymään liikkeessä.

Tosin muutama ihan hieno juttu siellä oli. Touring Finlandia MK:n esitys Norjan reissusta ja sen jälkeen käytännön vinkkejä. Wera:n työkaluinnovaatioita (pirun kalliita vain...), Svalan verkkoasuja pääsi hiplaamaan ja istumaan uuden ison möhköbemarin päällä, jonka jälkeen oma pieni söpö Trumppa tuntuu taas niiiiiin hyvältä :D
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Itse olen lähinnä kierrellyt katselemassa ja kuvailemassa ja olen tehnyt havaintoa, että uusien pyörien puolella ei kyllä saa kuvatuksi edes perjantaiaamuna, liekö sunnuntaina olisi hiljaisempaa. Mutta rakennettuja mieluiten kuvailenkin:
https://ande749.kuvat.fi/kuvat/Py%C3%B6 ... a/MP-2025/
Sotanorsu666
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Ande749 kirjoitti: Ke Helmi 05, 2025 3:00 pm Itse olen lähinnä kierrellyt katselemassa ja kuvailemassa ja olen tehnyt havaintoa, että uusien pyörien puolella ei kyllä saa kuvatuksi edes perjantaiaamuna, liekö sunnuntaina olisi hiljaisempaa. Mutta rakennettuja mieluiten kuvailenkin:
https://ande749.kuvat.fi/kuvat/Py%C3%B6 ... a/MP-2025/
Hienoja kuvia!
Hanski T
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Nopeestihan siellä se 6-7 tuntia meni. Parin laitteen kohdalle en osunut, ja jotkin puuttuivat kokonaan Perjantaina ei ollut pahasti tunkua, joten katselu onnistui mainiosti. Järjestäjille jopinpostia käytävien huonosta merkkauksesta, osaston numerosta ei ollut paljonkaan hyötyä kun käytävillä ei näkynyt numeroita. Eikä käytävät näy googlemapsissa.

Käpyttelin kameran kanssa ja tässäpä linkki raporttiin https://youtu.be/1k6G3j-4mvU. Sekalaisia havaintoja epäjohdonmukaisessa järjestyksessä.
SF 1098S
MTS V4S
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

Hanski T kirjoitti: To Helmi 06, 2025 5:56 pm Käpyttelin kameran kanssa ja tässäpä linkki raporttiin https://youtu.be/1k6G3j-4mvU. Sekalaisia havaintoja epäjohdonmukaisessa järjestyksessä.
Siellähän näkyi tuttuja :wink:
Heikki
Vastaa Viestiin