Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

whcrg
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Syys 01, 2020 1:26 pm
Pyörä: EXC-F 350

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja whcrg »

Tässä on tosiaan se että bensan ei kuuluisi valua putsarikoteloon vaikka hana olisikin koko ajan auki (ei se sen enempää "työnnä" kuin mitä painovoima bensalla vauhtia antaa). Toki jos Alipainehana kalvo on halki tms ja bensa tulee sieltä alipaineletkusta eikä bensaletkusta niin silloin ei ole neuloista huolta. Nyt kuitenkin kuvaus täsmää aika lailla 100% vuotavaan neulaventtiiliin.
Tommitomminen
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Mitä Mitaksen kumeissa meinaa noi 69t, 70r jne?

Edit: tarkennan, tiedän että se on load index. Mutta miksi e-09 Mitasta saa vaikka kuinka monella eri kuorman kantavuudella?

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla


zmoke
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: 1190R + GSX-R + ZZR1400 + R6
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Jokaisella rengasmallilla on oma kantavuutensa.
Ei kai e-09 rengasta ole tarjolla niin että vain kantavuus olisi erona?
Dakar mallitkin näyttäisi olevan samalla kantavuudella kuin perusmallit vaikka dakarin runko on todella paljon jäykempi.
-Henkka
Viestit: 43
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:27 pm
Pyörä: XRV 750 1996

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Ekaa kertaa ktm690 tekemässä huoltoa ja siinä näyttäis olevan ktm:n avarampi ilmanputsarin kansi ja vaahtomuovinen twinair suodatin. Onko tuo suodatin nyt pestävä ja uudelleen käytettävä vai pitääkö se uusia joka kerta?
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ei liity pelkästään tämän foorumin teemoihin, mutta ihmettelen kuitenki. Miksi pulttipyssy on mutterimopo. Mitä hevon ihmettä se mopo siinä tekee ja mistä ja miksi se on siihen käytetty.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Miksi se on sitten pulttipyssy? Sillä voi avata myös muttereita eikä sillä pysty ampumaan. :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

No onhan se pyssyn näkönen. Siinä on liipasin mistä painetaan ja alkaa tapahtua. Mopolta se ei näytä. Pulttimopo kuulostais just yhtä oudolta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ehkä sillä mopolla viitataan tehottomuuteen, en tiedä. Toiset sanoo pulttipyssyksi ja jotkut mutterimopoksi, paineilmaräikkä on kuulemma mutikuukkeli eikä siinä ole mitään lintuun viittaavaa. Hitsaamon puolella sanotaan hitsausprosessia tinaamiseksi ja hitsauspoltinta kolviksi, rautakanki on saarinen, työntömitta on tönäri vaikka sillä ei mitään tönitä, kulmahiomakone on rälläkkä joka on stadin slangissa pelastusarmeija jne.

Kai nämä on jonkun ammattiryhmän luomia ilmaisuja eri työkaluille ja menetelmille jotka on jäänyt käyttökieleen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Rymyäjä
Viestit: 236
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

Mitä ne nuo pojan kossit meinaa, kun endurolla ohi ajaessa ne vääntää kaasua oikialla käjellä. Pitääkö sillon vetää keuloja vai lyyvä rajottimelle? :)
Pyörät: -16 701enduro & -18 exc-f250. Entiset: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Otat se oikean käjen pois tankosta ja väännät kaasua ilmassa kuten ne pojan kossit :D
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Happi
Viestit: 2808
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER
Paikkakunta: Pori

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Happi »

-Henkka kirjoitti: La Kesä 26, 2021 1:20 pm Ekaa kertaa ktm690 tekemässä huoltoa ja siinä näyttäis olevan ktm:n avarampi ilmanputsarin kansi ja vaahtomuovinen twinair suodatin. Onko tuo suodatin nyt pestävä ja uudelleen käytettävä vai pitääkö se uusia joka kerta?
Pestävä ja öljyttävä ilmanputsariöljyllä, sitten takas paikalleen.

Happi
T Koponen
Viestit: 258
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Pyörä: ST1100+LC8
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja T Koponen »

Tere

Osaako joku sanoa saako scalariderin ja senan kypäräpuhelimet paritettua?



Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE
tewe
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Touko 27, 2019 9:17 am
Pyörä: KTM 790 Adv R

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja tewe »

T Koponen kirjoitti:Tere

Osaako joku sanoa saako scalariderin ja senan kypäräpuhelimet paritettua?



Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Itse olen saanut nuo toimimaan, tosin vaatii aina toisinaan pariliitoksen muodostamista uudelleen.
Larsanjus
Viestit: 221
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
Pyörä: 950 Adv -04
Paikkakunta: "Hyvinkää"

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

T Koponen kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 3:27 pm Tere

Osaako joku sanoa saako scalariderin ja senan kypäräpuhelimet paritettua?
Jos kyseisessä Senassa on "universal intercom" toiminto niin sen pitäis kyllä pariutua. Sillon se esittää sille toiselle (Scalalle) olevansa perus kännykkä, johon se toinen sitten osaa pariutua.
Avatar
Pallokala
Viestit: 971
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Peltsi kirjoitti: La Kesä 26, 2021 3:06 pm Ei liity pelkästään tämän foorumin teemoihin, mutta ihmettelen kuitenki. Miksi pulttipyssy on mutterimopo. Mitä hevon ihmettä se mopo siinä tekee ja mistä ja miksi se on siihen käytetty.
Minun mielestäni pulttipyssy on pulttipyssy ja mutterimopo on sitten vähän järeämpi kampe. Kuten tuo:
https://www.suomentyokalu.fi/korjaamola ... -7556.html
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito
Vastaa Viestiin