Kurapyöräilyä lihasvoimin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin
Ne on nyt Tase laitettava makkaranpaistoajot pystöön. Reittiä olen jo valmistellut ja varmaan onnistuisi kuunvaihteen jälkeen. 
Weteraani kurapyöräilijä
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Hieno ja kannatettava ajatus.ATC kirjoitti:Ne on nyt Tase laitettava makkaranpaistoajot pystöön. Reittiä olen jo valmistellut ja varmaan onnistuisi kuunvaihteen jälkeen.
Pitää varmaan tehdä sama juttu kuin aikoinaan enduron kanssakin. Eli muutama viikko itsekseen opettelua ennen julkista esiintymistä. Vaikka ei se taida auttaa, ensisurautus on kumminkin aina järkytys...
Olipas mukava käydä pitkästä aikaa sykkelillä päästelemässä.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" 
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
-
EsaM
- Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300
Kickstar my heart!
-
lasimestari
- Pyörä: Transalp -99
Tahkolla tavataan....60km:lle ois ilmoittauduttu...saas nähä jääkö miehestä mehut Nilsiän metsiin 
Eilen oli niin mahtava keli, että piti käydä sykkeliä ulkoiluttamassa.
Nakkasin GoPron kypärään heilumaan. Tuommosta sinne tallentui.
https://www.youtube.com/watch?v=hnEo0FB ... load_owner
Nakkasin GoPron kypärään heilumaan. Tuommosta sinne tallentui.
https://www.youtube.com/watch?v=hnEo0FB ... load_owner
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Pyörän väristä voisi olettaa että Tomi potee jonkinlaista alitajunnassa piilevää oranssikuumetta 
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Koheltaja
Ja kuten muistat varmaan RC ajoilta mun kisakaluston värin, yllättäen oranssi, joka on mulla värinä ollut vuodesta -98 niissä vehkeissä. Mä olen jo silloin potenut jonkinlaista tiedostamatonta kuumetta 
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Prätkätyyliin, ihan luonnotonta miulle muuten.
Aiheuttaa kyllä komiikkaa jos tulee testailtua toisten pyöriä. Kokeilin yhtä trial-fillaria viime syksynä ja sillä kuuluu tietty kikkailla. No, semmoisen keula pomppaa aika lailla helpommin kuin tuon minun täysjuustomöhkön. Vakaa aikomukseni oli siinä kerrostalon pihassa pompata yhden kiven päälle pikku vauhdista kun yht'äkkiä huomasinkin makaavani selälläni nurmikolla yhä etujarrua puristaen.
Niin se kannattaa pitää, mikä luontevalta tuntuu. Kyllä se mopon pysäyttäminen sieltä selkäytimestä löytyy, vaikka välillä "väärinpäin" jarruttelisi.
Ei ole vielä kertaakaan tullut yritettyä hillitä pärrän keulimista kytkimestä, vaikka fillarilla tulee takajarru selkäytimestä.
Aiheuttaa kyllä komiikkaa jos tulee testailtua toisten pyöriä. Kokeilin yhtä trial-fillaria viime syksynä ja sillä kuuluu tietty kikkailla. No, semmoisen keula pomppaa aika lailla helpommin kuin tuon minun täysjuustomöhkön. Vakaa aikomukseni oli siinä kerrostalon pihassa pompata yhden kiven päälle pikku vauhdista kun yht'äkkiä huomasinkin makaavani selälläni nurmikolla yhä etujarrua puristaen.
Niin se kannattaa pitää, mikä luontevalta tuntuu. Kyllä se mopon pysäyttäminen sieltä selkäytimestä löytyy, vaikka välillä "väärinpäin" jarruttelisi.
Ei ole vielä kertaakaan tullut yritettyä hillitä pärrän keulimista kytkimestä, vaikka fillarilla tulee takajarru selkäytimestä.
-
Koheltaja
Fillari tyylillä mennään, ehkä siinä vaiheessa voi vaihtaa jarrujen paikkaa jos mopoon tulee Rekluse ja takajarru vasemmalle kädelle.
Etu jarru vasemmalla ja taka oikealla.
Hyvin on jarruttelu onnistunut mopolla ja sykkelillä.
Hyvin on jarruttelu onnistunut mopolla ja sykkelillä.
Tuo etujarru vasemmalla on kai tullut siitä, että pitäisi mutkaan tullessa hillitä vauhtia ja samaan aikaan pudottaa oikealla kädellä vaihteita pienemmälle. Vaihevivut oli aikoinaan tangon päällä.
Vaikka olis peukalolla käytettävät vaihteet, on helpompi joko painaa jarrua tai vaihtaa, kuin tehdä samalla kädellä molempia.
Vaikka olis peukalolla käytettävät vaihteet, on helpompi joko painaa jarrua tai vaihtaa, kuin tehdä samalla kädellä molempia.
Etujarru vasemmalla. Siitä on aivan mahdoton päästä irti, kun on skidistä lähtien niin ajanut. Mopoissa ei koskaan ole ollut ongelmaa jarruttaessa.
Laita juuri niinpäin kuin luontevalta tuntuu.
Laita juuri niinpäin kuin luontevalta tuntuu.
-
oraniyan
- Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC
Oon pohtinut tuota jarruvipukysymystä itsekin viime kesästä. Mulla on toistaiseksi molemmissa fillareissa (katuhybridi ja maasturi) vivut fillarityyliin. Mp:llä ajaessa ei ole ollut mitään ongelmia jarrujen käytön suhteen, mutta fillarilla maastossa ajaessa kylläkin. Monasti kun on tullut nopea tilanne, jossa haluan käyttää takajarrua, niin onkin tullut jarrutettua etujarrulla - ilmeisesti koska on vahvana mielessä mp-jarrut eli etujarru on oikealla, niin takajarru olisi sitten vasemmalla, vaikkei ookkaan...no en tiedä, meneekö se oikeasti tuon takia väärin, mutta usein on ollut jarrut sekaisin, kun on ollut kiire jarruttaa. Mitään katastrofaalisia seurauksia ei vielä ole ollut, mutta sekin harmittaa, jos hyvä meno katkeaa tollaisen mokan takia.
Jarrujen puolenvaihto on ollut vahvasti mielessä, kerran jo syksyllä päätin sen tehdäkin, mutta sitten kuitenkin tuumasin, että jos antaisi aivoille vielä yhden kesän aikaa totutella. Jos yrittäisi aina (tai edes mahdollisimman usein) jarruttaessa tiedostaa, kumpaa jarrua käyttää, niin ehkäpä se ongelma siitä pikkuhiljaa ratkeaisi. Puolenvaihdon iso haittapuoli olisi se, että sitten ne jarrut on toisinpäin kuin useimmissa muissa fillareissa, mistä voi myös aiheutua harmeja. Mun mielestä olisi parempi, jos pystyy omaa itseään kehittämällä poistamaan tämän ongelman eikä tarvitsisi turvautua epästandardiin ratkaisuun.
....mutta katsotaan uudestaan vuoden päästä, miten ne vivut on
Mulla oli hybridissä Rapid Rise -takavaihtaja ja maasturissa perinteinen. Se sotki vaihteiden käytön niin perusteellisesti, että puolen vuoden jälkeen hommasin hybridiin perinteisen vaihtajan 
Jarrujen puolenvaihto on ollut vahvasti mielessä, kerran jo syksyllä päätin sen tehdäkin, mutta sitten kuitenkin tuumasin, että jos antaisi aivoille vielä yhden kesän aikaa totutella. Jos yrittäisi aina (tai edes mahdollisimman usein) jarruttaessa tiedostaa, kumpaa jarrua käyttää, niin ehkäpä se ongelma siitä pikkuhiljaa ratkeaisi. Puolenvaihdon iso haittapuoli olisi se, että sitten ne jarrut on toisinpäin kuin useimmissa muissa fillareissa, mistä voi myös aiheutua harmeja. Mun mielestä olisi parempi, jos pystyy omaa itseään kehittämällä poistamaan tämän ongelman eikä tarvitsisi turvautua epästandardiin ratkaisuun.
....mutta katsotaan uudestaan vuoden päästä, miten ne vivut on
- svheebo
- Pyörä: Ktm 690 enduro-r
Fillarityyliin jarrut, etunen vasemmalla ja takanen oikealla. Alkuun ajattelin kääntää kanssa "prätkämoodiin" mutta hyvin on tullut toimeen ilmankin. Myöskään satunnaisessa konepyörällä ajossa ei ole tullut hazardeja.