Crossi ja enskasaappaat erot?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Anssi

Yksi ääni Crossisaappaan puolesta

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Reilun vuoden olen kironnut W2:n Crossikenkiä kun ovat työläät pukea jalkaan, eivät pidä kunnolla vettä ja vähän hassut kävellä. Pari viikkoa sitten kaadoin pyörän soralla niin että jalka oli tapilla kun menin kyljelleni. En meinannut saada kammettua pyörää heti jalan päältä pois, on siinä(kin) sen verran massaa. Olen kuitenkin tyytyväinen kun oli kunnon kengät jalassa, muuten saattaisi nilkka olla vähän kipeä.. Samoin sääret ovat napsahdelleet jalkatappeihin aika mojovasti, onneksi on kunnon säärisuojat.

Ilman muuta kunnon monot jos meinaat maastossa liikkua.

Anssi
JuhaV

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

Itellä olis saappaitten hankinta edessä,ja oon katellu noita Dainese Virunga saappaita,onko kellään kokemuksia niistä?Voiko verrata Alpinestar Vectoreihin vai onko Virunga enempi silti katusaapas?Hinnassa kuiteski eroa aika paljon.Mites sitte Alpinestars tech6 vs. Oxtar TCX Pro vs.Sidi flex force SRS vs.Alpinestars Vector ja muut saman hintaluokan monot?
patalain
Pyörä: KTM 690 R/Road King

Viesti Kirjoittaja patalain »

Itellä olis saappaitten hankinta edessä....
Mulla on OXTAR TCX PRO II aluksi on tosi jäykät mutta,ei tarvi montaa kertaa käydä retkellä kun on notkeat.Kätevää niissä on tuo irroitettava sisäkenkä jonka saa ajon jälkeen kuivumaan.Tosin aika hintavtkin ne kyllä on n:300 päälle.
himoT

Viesti Kirjoittaja himoT »

Noita Stone 2:ia mainostetaan Trialsaappaina eikä enska- tai crossikenkinä.

Stone 2:ia mainostetaan enduro- sekä kelkkasaappaina. Diadoran sivuilla kategoriassa supermotard/ trial. Sama kenkä kuin Diadoran supermotard, mutta supermotardissa vaihdettavat pohjapalat.

Aluksi piti hyvin vettä, mutta nyt sisäkenkä alkanut vuotamaan.
tapolo

Viesti Kirjoittaja tapolo »

Kun noita nyt pitää alkaa hankkimaan, niin mistä Oulusta kannattaa ostaa ja mitä? Vai pitääkö hakea Ylivieskasta tms?

Onko jotain muuta, mitä pitäisi ehdottomasti hankkia kun siirtyy kadulta enskan päälle?
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

JuhaV kirjoitti:Itellä olis saappaitten hankinta edessä,ja oon katellu noita Dainese Virunga saappaita,onko kellään kokemuksia niistä?Voiko verrata Alpinestar Vectoreihin vai onko Virunga enempi silti katusaapas?Hinnassa kuiteski eroa aika paljon.Mites sitte Alpinestars tech6 vs. Oxtar TCX Pro vs.Sidi flex force SRS vs.Alpinestars Vector ja muut saman hintaluokan monot?
Minulla on nyt useamman viikon kokemus ja ainakin toistaiseksi olen tykänny. Nilkka on löysempi kuin krossikengässä mutta pohja ja kärki on kova niin kuin pitääkin. Solkia saisi olla enemmän. Katusaappaana vähän liian kova ja jäykkä, kivikossa vähän liian pehmeä nilkka. Olisko se sitten tuollainen yleiskenkä.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

tapolo kirjoitti:Onko jotain muuta, mitä pitäisi ehdottomasti hankkia kun siirtyy kadulta enskan päälle?
No tietenkin se enska, jokos sinulla on pärrä katsottuna? Minä luulen että ensi viikolla minulla saattaa olla Suiza myynnissä, näin vaan vinkiksi.

PS. Jos ostat minun Suizan niin lupaan järjestää porukka-ajon vielä tälle syksylle, pääset talveksi sitten muistelemaan tunnelmia...
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Tase kirjoitti: No tietenkin se enska, jokos sinulla on pärrä katsottuna? Minä luulen että ensi viikolla minulla saattaa olla Suiza myynnissä, näin vaan vinkiksi.
Nonniin, tätä se sunnuntain DR-Z:n koeajo siis poiki! ;) Mehän arvattiin tosin heti asian laita, eipä sillä - kohta se on raaempaa peliä miehen alla.

Tosin tämä ..tauti lienee vähän tarttuvaa, jollakin nimeltämainitsemattomalla nimittäin voi olla vaihtohaluja myös, vähän maastoa pelkäämättömämpään malliin kuin nykyinen saksanseisojansa.
Vastaa Viestiin