pitäneee ensin kysyä lupa asianomaiselta... (120km/h kurvi ja takarengas puhki...)
Ajelkaahan varovasti!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Tuossa olis kyllä ideaa. Kannatetaan.Creature kirjoitti:... Täs vois olla nyt pieni näytön paikka ja vaikka haaste kurapyöräilijöille. Tehdä meistä näkyvä porukka hyvässä mielessä. Olen kyllä hänhy joidenkin ajelevan tollaset päällä häpeilemättä ja ihan ns edustuspyörillä. Asennetta. Liiveihin vielä merkit ja logot ni johan ois komiaa.
Vaikka itse ajan oranssilla korkeahkollakin pyörällä ja oletin jotta se ainakin näkyy, niin liikenneympyröissä on meinannut tärähtää jo monta kertaa. Oma valppaus on säästänyt tähän saakka...jarruttamaan valmiina jok'ikinen kerta edelleen.
Ainaski perässä pysytään 
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
Itellä on aina ``lottonumero´´ kaulassa elikkäs virallisemmin armeijan tuntolevy. Vaikka lähtis ilman minkäänlaista henkilöllisyyttä ilmasevaa tunnistetta liikenteeseen, kuten tuli tehtyä koiran kanssa, kun ei polkupyöräillessä korttia tartte eikä kaupassa meinaa poiketa, niin on jotain sattuessa heti henkilötunnuksen perusteella viranomaisilla tiedot käytettävissään. Tosin sama pätee tähänkin, mikään ei satavarmasti kerro että laatta ja henkilö kuuluvat yhteen....Adventure kirjoitti:Jos paikalle sattuu ammattimies, joka osaa plasmaa/verta antaa, tekee hän varmasti pikatestin veriryhmästä, eikä luota kypärän merkintään.
Olen huomannut joskus a****lijoiden suhtautuvan itteeni kuin olisin mopolla, siis sellasella 50 cc värkillä liikkeellä. Ne kun ovat nykyään niin ``mitakkaita´´ (vrt esim PV 50) ja jos epä-mp'mäiseen tapaan ajaa 40 kympin aluella rajotusten mukaan, niin a****lijat menevät risteysalueella ohi aivan kuin väistäisivät reunassa ajavaa mopoa. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten poliisi olisi suhtautunut jos olisi nähnyt; ohitus risteysaluella sulkuviivan päältä asvaltin reunan ja korokkeen välissä ehkä jopa 1,5-kertasella nopeudella sallittuun nähden....KTP kirjoitti:---liikenneympyröissä on meinannut tärähtää jo monta kertaa. Oma valppaus on säästänyt tähän saakka...jarruttamaan valmiina jok'ikinen kerta edelleen.
Eräs onnettomuus, pohdiskeluja syistä ja kuntoutustarina, onnellinen loppu kumminkin. Ennemmin tämmöisiä perusteltuja juttuja lukee kuin ruumiita katselee.
http://www.sylviastuurman.nl/motor/adve ... nglish.php
Kohdasta
(mis-) adventures
Heavy accident with the R1200GS: frontal collision with a car
Tuommoisia tilanteita ei aiemmin juuri tullut mietittyä, että
vastaantulevasta jonosta voikin joku kääntyä sokeasti kulkusuunnassaan
vasemmalle pikkutielle. Mitenköhän olisi kyykyllä käynyt?
OT: sivuilta löytyy myös "kuvankaunis" 1100 rotta-gs
http://www.sylviastuurman.nl/motor/adve ... nglish.php
Kohdasta
(mis-) adventures
Heavy accident with the R1200GS: frontal collision with a car
Tuommoisia tilanteita ei aiemmin juuri tullut mietittyä, että
vastaantulevasta jonosta voikin joku kääntyä sokeasti kulkusuunnassaan
vasemmalle pikkutielle. Mitenköhän olisi kyykyllä käynyt?
OT: sivuilta löytyy myös "kuvankaunis" 1100 rotta-gs
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Mikähän kumma siinä muuten on kun melkoisen usein on juuri tuo raskas kalusto joka liimautuu rekkariin kiinni??! Kaveri ei edes näe mitä teen kun ajaa niin lähellä. Yritä siinä sitten kasvattaa väliä pakkohidastelemalla...TomiKoo kirjoitti:... kun takana nuohoaa rekka ja edessä tilanne tiivistyy.
Tuntuu että tulee katseltua enemmän peileihin kuin eteenpäin noissa tilanteissa.
Taas menossa jonnekin...
Jos tehtäis kyselytutkimus rahtareiden motiiveista käyttäytymiselleen niin tuskinpa moni sitten kuitenkaan vastaisi rehellisesti, että tekis mieli kolata tollaset mopot ajamisesta palkkansa saavan tieltä, vieläpä kun se noilla vehkeillä olis suht turvallinen toimitus. Mutta - eiköhän tästä kuitenkin aika tod.näk. ole kysymys. Toisaalta ymmärrän ammatin "ihanuuden", mut se nyt tuskin asiaa paljon edesauttaa, et yhdistää yhdistelmänsä vielä edella ajavaan. Eipä sillon muuten paljon huomioliivit auta. Mä olen "ratkaissut" ongelman väistymällä syrjään kun mahdollista ja ajamalla siihen saakka rikollista nopeutta henkeni edestä. Mitäs muutakaan teet.
Turhaa tekstiä, mut jospa toi sappi vähän jäähtyis.
Ps. Eilen yks fiksuksi luulemani vetäs uudella Bemarin matkapyörällä jonossa varmaan alle puolen metrin päästä vauhdilla OIKEALTA ohi. Kortti pois, lähestymiskielto ja pyörä mulle
Ps. Eilen yks fiksuksi luulemani vetäs uudella Bemarin matkapyörällä jonossa varmaan alle puolen metrin päästä vauhdilla OIKEALTA ohi. Kortti pois, lähestymiskielto ja pyörä mulle
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
Elokuun puolivälissä eräs etäästi tuntemani, tai paremminkin tietänäni henkilö ajoi ittensä hengiltä moorpyörällä. Pienellä paikkakunnalla oli hetken aikaa toimintaa kun läheisestä kaupungista paikalle tulleiden viranomaisten lisäksi paikalle tuli vielä myös mediheli. Kuulemani mukaan nuorehko mies olisi vielä hengittänyt ensimmäisten pelastushenkilöiden tullessa paikalle, mutta homma oli sitä myöten selvä, paljoa ei ollut tehtävissä. Tieosuudella on 80:n rajoitus. Alamäen jälkeen notkon pohjalta noustaan pitkä, jyrkähkö mäki vasemmalle kaartaen. Kaarteen suoristuttua noustaan mäen laelle ja edessä on 300 metrin pituinen suora. Tien varteen jätetyistä kynttilöistä voi päätellä tarkan sijainnin ja kummallisinta onkin etteivät ne ole kaarteessa vaan jo tien suoristuttua. Kuulemani mukaan kyseinen henkilö oli yleisemminkin erittäin kovia nopeuksia ajava, eikä tämä nyt tapahtunut tuntunut kyläläisille mitenkään yllätyksenä tulevan. Kävin ite ajamassa kyseisen paikan satasen nopeudella eikä tuossa nopeudessa ollut vaikeuksia pysyä oikeapuoleisella kaistalla vaikka asvaltin pinta onkin luokkaa ``maakunnan kipeimmin uuden päällysteen tarvitsevat pätkät top 10´´. Tästä voisin päätellä että nopeutta olisi ollut ainakin tuplaten sallittun verran. Ainahan tietysti voi olla että on tapahtunut jotain odottamatonta, esimerkiksi ampiainen kypärän sisälle, mutta tällaisesta on paha saada tietoa. Jos tästä nyt jotain opettavaista pitää keksiä, niin sanotaan, että fysiikan lakeja ei voi ylittää. Onko asiassa enää mitään epäselvää jos ajetaan ``tuhatta ja sataa´´. Vaikka joskus tuntuu että rajoitukset on alakanttiin, ei ne nyt sentään voi puolella liian pieniä olla.
60 km päivittäin suuntaansa työmatkaa on tehnyt tehtävänsä, ja sitä on päässyt tuon kiireen ja ressin yläpuolelle. Kun joku tulee kankkuun kiinni, väistän pientareelle tai bussipysäkille ja päästän kiireisen ohi. Sitten onkin perässä ajellen kiva naureskella kun tämä hiostaa jonossa seuraavaa yrittäen epätoivoisesti päästä ohi. Siinä sitä voi viettää mukavaa aikaa pohtien kuinka korkealla noiden kuskien ohimosuonet pullottavat.Ylimatti kirjoitti:Mikähän kumma siinä muuten on kun melkoisen usein on juuri tuo raskas kalusto joka liimautuu rekkariin kiinni??! Kaveri ei edes näe mitä teen kun ajaa niin lähellä. Yritä siinä sitten kasvattaa väliä pakkohidastelemalla...TomiKoo kirjoitti:... kun takana nuohoaa rekka ja edessä tilanne tiivistyy.![]()
Tuntuu että tulee katseltua enemmän peileihin kuin eteenpäin noissa tilanteissa.
Edellä menevään aina turvallisuusväli. Ei siihen rajattomasti niitä autoja tunge. Jossain välissä taakse kuitenkin osuu se, joka osaa pitää sielläkin turvavälin. Autolla nykyään aina näin. Mopolla jos jono on lyhyt, tulee kuitattua koko jono ja poistuttua. Pidemmän jonon kohdalla sama toimintamalli kuin autolla, tai sitten seuraavasta risteyksestä 'oikotielle'.
Ei noita perässäroikkujamulkeroita kouluttamalla saa kuin lisää harmaita hiuksia ja omat ohimosuonet visiiriin kiinni. Ne ovat kuitenkin ressukoita. Töissä ressiä ja akka/ukko huutaa kotona ja lapsillakin on koliikki. Ne tietävät kuitenkin meitä paremmin miten ja millä nopeudella tuolla tiellä pitäisi ajaa. Ne yrittävät kouluttaa meitä. Ne tietävät olevansa kaksi sekuntia ennemmin kotona, kun ajavat kaikki turvavälit olemattomiksi. Jos jonon kaikki ajoneuvot tekisivät saman, he olisivat 20 sekuntia ennen määränpäässään. Ei niihin siis temput pure. Antaa niiden mennä.
-Tero-
BTW, kun pysähdyt pysäkille ja päästät perässäroikkujan ohitse, muista lähteä heti tämän perään liikkeelle ja vasta hetken päästä jätät sen turvavälin... Tämä on viesti tuolle kiireiselle, että "kunnioitan kiirettäsi, siis päästän sinut ohi, ei minulla muuta syytä ollut pysähtyä". Pahimmassa tapauksessa tätä nolottaa huomata oma kiireensä, ja annas olla kun tämä jää seuraavan auton perään seuraavaksi kymmeneksi kilometriksi pääsemättä ohi, ja takana näkyy saman ohi päästäneen ajopelin valot, niin voi sitä v*tutuksen määrää. Jossain risteysalueella kun jono hidastaa, kannattaa käydä parin metrin päässä tämän puskurista ja kun vauhti taas kasvaa, jättää se turvaväli... UPS... taitaa niitä sittenkin tulla koulutettua...
Näitä Teron juttuja lukiessani tulee monasti mieleeni, että minussa asuu pikku-tero, tosin myönnän alkuperäisen olevan minua viisaampiAdventure kirjoitti:BTW, kun pysähdyt pysäkille ja päästät perässäroikkujan ohitse, muista lähteä heti tämän perään liikkeelle ja vasta hetken päästä jätät sen turvavälin... Tämä on viesti tuolle kiireiselle, että "kunnioitan kiirettäsi, siis päästän sinut ohi, ei minulla muuta syytä ollut pysähtyä". Pahimmassa tapauksessa tätä nolottaa huomata oma kiireensä, ja annas olla kun tämä jää seuraavan auton perään seuraavaksi kymmeneksi kilometriksi pääsemättä ohi, ja takana näkyy saman ohi päästäneen ajopelin valot, niin voi sitä v*tutuksen määrää. Jossain risteysalueella kun jono hidastaa, kannattaa käydä parin metrin päässä tämän puskurista ja kun vauhti taas kasvaa, jättää se turvaväli... UPS... taitaa niitä sittenkin tulla koulutettua...
Kolmea erilaista huomioliiviä olen kokeillut. Kaikissa tarrakiinnitys, eikä yksikään ole pysynyt kiinni vauhdissa. Mutta minä olenkin tähän asti ajanut oikeilla moottoripyörillä, enkä millään kuramopoilla. Eikös semmoisilla ajeta aina niin hiljaa, ettei tuuli juuri puistele? Vai?
Eli jos motoristin kanssa samassa taloudessa asustaa joku naisihminen, joka väittää välittävänsä tästä, hän näyttäköön sen ompelemalla turvaliiviin vetoketjun.
Menikö sovinistiseksi?
Eli jos motoristin kanssa samassa taloudessa asustaa joku naisihminen, joka väittää välittävänsä tästä, hän näyttäköön sen ompelemalla turvaliiviin vetoketjun.
Menikö sovinistiseksi?
Lienee näille moottoripyörä-asuja suunnitteleville mahdoton asia yhdistää huomioliiviä ja ajoasua samaan tuotteeseen.Taitaa olla enenmpi muoti kysymys tuo ajoasun väri, kun hyllyt notkuu mustaa takkia ja housua.
Ajan toki itsekkin mustalla takilla ilman liiviä.
Niin ja kohta kaikki mettäteiden reunarisukot on täynnä tarrakiinnitteisiä huomioliivejä.
Voi siellä olla pari pyssymiestäkin seassa.
Kurapyöräiliöille oma HUOMIOENDUROTAKKI kehitteille
Ajan toki itsekkin mustalla takilla ilman liiviä.
Niin ja kohta kaikki mettäteiden reunarisukot on täynnä tarrakiinnitteisiä huomioliivejä.
Voi siellä olla pari pyssymiestäkin seassa.
Kurapyöräiliöille oma HUOMIOENDUROTAKKI kehitteille
Onhan tuohon huomiovärien puuttumattomuuteen ajopuvuissa toki ymmärrettäviäki syitä. Ei se huomioväri kauan loistaisi, sen verran paljon liikenteessä roiskuu kelillä kuin kelillä. Ei ryöpeän näköinen ajopuku ole hyvää mainosta pukuvalmistajalle. Erillinen ja pestävä liivi on hyvä ratkaisu, mutta voisi se toki olla jollakin tavalla "integroitu" pukuun. Jostain syystä semmoista ei taida olla tarjolla yhdelläkään pukuvalmistajalla? Halvat huomioliiivit eivät muuten taida montaa pesua kestää haalistumatta, vai onko joku löytänyt kestävää ja pestävää mallia?
- jonkko
- Pyörä: KTM 640 Adventure
Ei varmaan maailman fixuin idea mutta....
Olen 2 vuoden sisällä potkinut 3 lommoa ja vääntänyt nyrkillä 2 peiliä autoist ku väkisin tunkee kylkeen vaikka näkekin että kaista on varattu!!!!
Ei maailman fixuin idea mutta sama autoilia tuskin uudestaan yrittää väkisin änkeä kaistalle toivoen että moottoripyöräiliä väistää pietntarelle,ihan heti ainakaan.
Hassua sinänsä kans ku olen kaikki 5 tapausta avannut kypärän (avattava malli yhel kädel) ja näyttänyt merkkiä et tien sivuun niin voidan jatkaa keskusltelu ajotavoist siinä,ei kukaan niistä ole ikinä mitään pyytänyt korvauksia lommoist/peileist
Vissin niin nolo loppu niiden änkemiseen etteivät kehtaa pyytää kuu tusinoittain löytyis todistaijaa kertomaan niiden törttöolyist.
Ei ole oikea tapa,mutta mielummin potkin lommon niiden autoihiin kun et mä jään niiden alle!!!!!
Kyll ne heti omalle kaistalle menee ku pikkasen koputtelee ajokengillä
Olen 2 vuoden sisällä potkinut 3 lommoa ja vääntänyt nyrkillä 2 peiliä autoist ku väkisin tunkee kylkeen vaikka näkekin että kaista on varattu!!!!
Ei maailman fixuin idea mutta sama autoilia tuskin uudestaan yrittää väkisin änkeä kaistalle toivoen että moottoripyöräiliä väistää pietntarelle,ihan heti ainakaan.
Hassua sinänsä kans ku olen kaikki 5 tapausta avannut kypärän (avattava malli yhel kädel) ja näyttänyt merkkiä et tien sivuun niin voidan jatkaa keskusltelu ajotavoist siinä,ei kukaan niistä ole ikinä mitään pyytänyt korvauksia lommoist/peileist
Vissin niin nolo loppu niiden änkemiseen etteivät kehtaa pyytää kuu tusinoittain löytyis todistaijaa kertomaan niiden törttöolyist.
Ei ole oikea tapa,mutta mielummin potkin lommon niiden autoihiin kun et mä jään niiden alle!!!!!
Kyll ne heti omalle kaistalle menee ku pikkasen koputtelee ajokengillä
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Hankkimani malli on mielestäni aika laadukkaan oloinen. Mustat vahvikkeet reunoissa, n. 20 cm yhtenäinen tarra, paljon heijastinta. Max 25 pesukertaa. Eli oletan heijastimien murentuneen ja hävinneen tehokkaasti pesuvesien ja ajoviimariepotusten yhteistyönä tuon jälkeen.
Siinä mielessä tuollanen on helppo puhdistaa, ettei se 100% polyesterinä ime itse kuituihin mitään, toisin kuin esim puuvilla. Heijastimien kestävyys varmaan suurin ongelma. Kyllähän ne murenee pois ajopuvuistakin. Mun Rukan RVP:stä ainakin.
Siinä mielessä tuollanen on helppo puhdistaa, ettei se 100% polyesterinä ime itse kuituihin mitään, toisin kuin esim puuvilla. Heijastimien kestävyys varmaan suurin ongelma. Kyllähän ne murenee pois ajopuvuistakin. Mun Rukan RVP:stä ainakin.