Kurapyörää hiekkatieretkeilyyn, osaisitteko suositella

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Sartre
Pyörä: BMW F650 GS Dakar

Re: Kurapyörää hiekkatieretkeilyyn, osaisitteko suositella

Viesti Kirjoittaja Sartre »

Jos vähän puristaisi budjettia niin ainahan olisi bemarin G-sarja. Samat pitkät huoltovälit ja sama kone kuin dakarissa (mutta vähän erilailla viritettynä), mutta elopaino melkeen 50kg pienempi ja käsiteltävyys hankalissa paikoissa ihan toista luokkaa.

Edit.. Jaaha puuslmäsyys iski. Ketjun alottajahan tuota jo itse itselleen tarjosi alotusviestiassä :oops:
Tahvaja
Pyörä: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Tahvaja »

Ääni Yamaha WR250R:lle täältäkin. Reilut pari tuhatta kilometriä tullut kevään ja kesän aikana oman mittariin kerättyä, pääasiassa hiekka- ja sorateillä. Yksi siirtymä oli Nelostietä Jyväskylästä Ouluun, eikä sekään mitään tuskaa ollut. Myös suossa ja kivikoissa on tullut käytyä, sielläkin pärjää. Tankin koko harmittaa joskus, mutta senkin voisi vaihtaa isompaan.
meikä
Pyörä: 610 "crate" exc

Viesti Kirjoittaja meikä »

http://www.nettimoto.com/ktm/250/1512822

Tuommoinen jokeri :D Jos yleiskunto on hyvä luulisi tuollaisella ajavan pidemmälle kuin hondan tai yamahan "makkaranpaistoenduroilla". Sama kone kuin aina 560cc (tai yli 600cc) pyörissäkin, eli ainakin riittävän järeä. Lisäksi jos nälkä iskee konetta saa aina suurennettua... Tekisi mieli ostaa tuollainen kun lojuu osia nurkissa joilla kasata tuo "täysikokoiseksi".
Lassi
Pyörä: Transalp750

Viesti Kirjoittaja Lassi »

^Miten paljon huoltoa tommonen KTM on sitten vailla? Ei mitään käsitystä noista räyhemmistä, muuta kun että ahistaa kun käyttöikä on merkattu tunneissa eikä kilometreissä. :) Jotenkin semmonen kuva, että männän saa vaihtaa kerran viikossa jos vähän enempi haluaa päristellä. Mulla tulee tosiaan sorallakin helposti tuhansia kilometreja kesässä kun innostun.
Lerssi
Pyörä: KTM 1290 Adventure

Kurapyörää hiekkatieretkeilyyn, osaisitteko suositella

Viesti Kirjoittaja Lerssi »

Kyllä se on meleko aneemista noilla starttimoottoreilla kyhnyttää tuhansia km sorateitä... Vähintään + 400cc nelarin laittaisin itse.
Eihän sitä kukhan jaksa!
Lassi

On se BMW XChallenge vielä vahvana kandidaattina. Aika pieniruokainen kone sekin ja kevyt, mutta tehoa on paljon. Kotareita vähän vierastan, ei mahda mitään. Paitsi tuo 690 enduro on kyllä hienon olonen vehje, Tasen pyörää aikonaan uraaalla kattelin, että hitto olispa mahtava tuommonen.
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Lassi kirjoitti:^Miten paljon huoltoa tommonen KTM on sitten vailla? Ei mitään käsitystä noista räyhemmistä, muuta kun että ahistaa kun käyttöikä on merkattu tunneissa eikä kilometreissä. :) Jotenkin semmonen kuva, että männän saa vaihtaa kerran viikossa jos vähän enempi haluaa päristellä. Mulla tulee tosiaan sorallakin helposti tuhansia kilometreja kesässä kun innostun.
LC4 kuulostaisi enemmän tarkoituksenmukaisemmalle. Jos siis puhutaan tuhansista sorakilsoista.
Jos oot etelän asukkeja niin käy koeajamassa toi mun Adve. Saat tuntumaa millainen täristin se on.
Joo - oon myymässä sitä mutta kyllä sitä voi koeajaa vaikkei ostaisikaan.

LC4:n öljyt vaihtuu tehtaan mukaan 5000 välein. Jos ajaa kesässä kymppitonnin niin yksi öljynvaihto ajokauden aikana ei vie kuin vajaan tunnin ajoaikaa. Eli ei juuri mitään.

s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Lassi

korpipolku kirjoitti:Jos oot etelän asukkeja niin käy koeajamassa toi mun Adve. Saat tuntumaa millainen täristin se on.
Ei nyt varmaan ennen heinäkuuta tule käyntiä pääkaupunkiseudulla, mutta jos tilanne on yhtä paha silloin molemmilla (eli mulla ei vielä kurapyörää, ja sulla vielä on tuo), niin saatan vaikka piipahtaakin, kiitos tarjouksesta.

Mehän ollaan muuten "tuttuja", uraa:lla ajettiin 2008 samassa ryhmässä. :) Mulla oli F650 GS Dakar silloin ja sulla Transalppi.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Lassi kirjoitti:
korpipolku kirjoitti:Jos oot etelän asukkeja niin käy koeajamassa toi mun Adve. Saat tuntumaa millainen täristin se on.
Ei nyt varmaan ennen heinäkuuta tule käyntiä pääkaupunkiseudulla, mutta jos tilanne on yhtä paha silloin molemmilla (eli mulla ei vielä kurapyörää, ja sulla vielä on tuo), niin saatan vaikka piipahtaakin, kiitos tarjouksesta.

Mehän ollaan muuten "tuttuja", uraa:lla ajettiin 2008 samassa ryhmässä. :) Mulla oli F650 GS Dakar silloin ja sulla Transalppi.
Ja muut samassa ryhmässä olivat Tase, MarkkuHoo ja Tumppi. Se oli hyvä reissu.
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Tase kirjoitti:
Lassi kirjoitti:

Ja muut samassa ryhmässä olivat Tase, MarkkuHoo ja Tumppi. Se oli hyvä reissu.
Pieni on maailma. Jep - hyvä reissu oli! Muistan kun TA:sta lenteli tankkilaukku röykyissä ja otti takakorkeaa - hauskaa oli. Eikä sääskiä kuin nimeksi.

Vahva usko ettei tuo Adve ole enää mulla heinäkuussa mutta mistä sitä tietää. Mulla on 950 ostoslistalla ja siksi toi kampe on myynnissä.
Konerempattu ja soiva 640 Adve luulis menevän kaupaksi kun hinta on kohdallaan... mutta mistä näistä tietää.
Oon laittanut itselleni alitajuntaan kipurajan jossa lopulta päätän pitää sitten ton itelläni jos ei mee. Siinä on nyt kone ok, alusta huollettu. Ja kaikkee tilpehöörii.Lasken hintaa aika nopeella syklillä ja eka ostaja syö hitaat. Jos semmoinen löytyy.

Ehkä nähdään taas jossain soralla.

s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
uiop
Pyörä: KTM 450 EXC

Viesti Kirjoittaja uiop »

Moro,

Täysin sama dilemma itsellä, kuin ketjun aloittajalla. Suomen tiet ei vain kyykylle käy tai ainakaan minun allani. .orgissa jo vähän tarinoitiinkin.

Kovasti on alkanut tuo LC4 kotari kiinnostamaan vaikka en etes ole päässyt vehjettä ajamaan koskaan. Kun vain sais helposti vaihettua päikseen tuon oman niin ei tarvitsisi muuta kuin jatkaa ajelua, tosin mettässä.

Oulun seudulla kun pääsisi koeajamaan moista vehjettä niin tietäisi vähän, että millanen se on ajaa. Tietty siinä voi jäädä kaipaamaan ton tonnisen kyykyn voimaa, mutta eipä sitä mettässä moisia tarvitakkaan :)
{]o.O[}
Vastaa Viestiin