Garmin 276cx kysymyksiä....

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Garmin 276cx kysymyksiä....

Viesti Kirjoittaja mico »

BaseCampin asetuksista löytyy laitteisiin siirtoasetukset, nuo kannattaa tarkistaa myös. Lisäksi tuo toimintamoodi kun on eri niin laskee aina uusiksi, kuten edellä mainittiinkin.

En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi reittejä siirtää laitteelle kun ne saa suoraan tehtyä sinne sisäiseen muistiin ja tulee suoraan oikealle karttapohjalle.
Liitteet
Siirtoasetukset_BC.PNG
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Garmin 276cx kysymyksiä....

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

mico kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi reittejä siirtää laitteelle kun ne saa suoraan tehtyä sinne sisäiseen muistiin ja tulee suoraan oikealle karttapohjalle.
En minäkään- nykyään. Tuo karttojen piirto PC:ltä on jäänne yli 10 vuoden takaa ku hommasin ekan navin. Mun ymmärtääkseni siihen aikaan reittejä ei saanut piirrettyä suoraan laitteeseen. Voin olla väärässäkin. No kummiski, tuo moodi on jääny ainaki mulla päälle mutta tästä lähin nuo tulee piirrettyä suoraan laitteeseen.

Mitä nyt oon kaks päivää käpistelly mukavasti sisätiloissa tuota 276:sta niin vaikuttaa helpolta tapaukselta. Nyt kun näppäintekniikan oppinut niin tuskin tulee ikävä kosketusnäyttöä. Ja näyttöhän tossa on todella hyvä. Kone myös käynnistyy todella nopeasti ja akkuki ilmeisesti kestää.

Edellisen navin, Zumo 345:n kanssa hermot joka ikinen kerta, kun sen kans joutu oleen ylipäätään missään tekemisissä...

-Ile-
Avatar
geeXLV
Viestit: 171
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garmin 276cx kysymyksiä....

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Pahoittelen jos kysyn tyhmiä, tähän asti mennyt Zumo 390:lla..
Tuleeko tässä mukana CityNavigator kartta tai voiko sen asentaa siihen ilman että sen ostaa (olen jotenkin tottunut mokomaan Zumo390:ssä ja Basecampissa). Olen tottunut käyttämään Basecamppia reitin tekemiseen..

Entä tekeekö sillä mukana tulevalla Euroopan virkistyskartalla mitään?
Oma suunniteltu käyttö olisi lähinnä pohjoismaat ja topo-kartta (ja se CityNavigator) ja siis reitittävällä kartalla..
Jos topo kartta toimii ja reitittää niin ei paljon enää kiinnosta CityNavigator..
TiuSo
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Garmin 276cx kysymyksiä....

Viesti Kirjoittaja an13 »

Ei tule CityNavigatoria ja vakiona tulevilla kartoilla ei oikeastaan tee mitään.
Mutta siihen saa esim Maastokartat https://kartat.hylly.org ja OSM toimii myös http://garmin.openstreetmap.nl

Jos hankkii CityNavigatorin tai muun reitittävän kartan, niin laite kuitenkin osaa reitittää piilossa olevalla reitittävällä kartalla ja piirtää reittiä näkyvillä olevan maastokartan päälle joka on erittäin asiallinen ominaisuus.
Avatar
geeXLV
Viestit: 171
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garmin 276cx kysymyksiä....

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Kiitokset tiedosta!


TiuSo
TiuSo
Vastaa Viestiin