Tablet laiteet mp käytössä

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Minulla on Samsunhg Active Tab2 kolmatta vuotta. RAM-teline ja RAM:n USB johto telineeseen. Ei vaan jaksanut virtaa pitää tabletissa ylhäällä. Välillä latasi 100% ja sitten päivän mittaan laski ja laski prosentit. Nyt Brodit-teline ja lataa hyvin.
Avatar
PantseK
Viestit: 797
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
Pyörä: 950 WC Adventure, 450 EXC, Haibike
Paikkakunta: Lahti

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Anselmi6 kirjoitti:Minulla on Samsunhg Active Tab2 kolmatta vuotta. RAM-teline ja RAM:n USB johto telineeseen. Ei vaan jaksanut virtaa pitää tabletissa ylhäällä. Välillä latasi 100% ja sitten päivän mittaan laski ja laski prosentit. Nyt Brodit-teline ja lataa hyvin.

Kumpi Brodit sulla on? Sellainen missä lataus USB:stä vai lataus nastojen kautta?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... 0KraiBvNOL
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... 0KraiBvNOL
Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Nastojen kautta lataus.
zmoke
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Ovatko nuo Active Tab2 lataavat telakat tarkoitettu ulkokäyttöön, eli onko niitä tarjolla moottoripyöräilyyn tarvittavalla vedenkestolla?
Broditin ja RAMin sivuilta en löytänyt mitään mainintaa aiheesta.
Kaikissa valmistajien kuvissa aktiivitelakoita asennellaan autoihin.
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja petev »

zmoke kirjoitti:Ovatko nuo Active Tab2 lataavat telakat tarkoitettu ulkokäyttöön, eli onko niitä tarjolla moottoripyöräilyyn tarvittavalla vedenkestolla?
Broditin ja RAMin sivuilta en löytänyt mitään mainintaa aiheesta.
Kaikissa valmistajien kuvissa aktiivitelakoita asennellaan autoihin.
RAMin telakassa ainut osa mikä voisi kosteudesta ottaa siipeensä on se latausliitin ja vettä voi kertyä vaakatasossa pidettäessä siihen ”kouruun”, jossa tabletti on. Itse porasin kourun päihin 3mm reiät niin ei jää vesi makaamaan. Hyvin se on toiminut tähän saakka mulla, tosin se mukana tuleva laturi on aika luokaton.
zmoke
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja zmoke »

petev kirjoitti:RAMin telakassa ainut osa mikä voisi kosteudesta ottaa siipeensä on se latausliitin ja vettä voi kertyä vaakatasossa pidettäessä siihen ”kouruun”, jossa tabletti on. Itse porasin kourun päihin 3mm reiät niin ei jää vesi makaamaan. Hyvin se on toiminut tähän saakka mulla, tosin se mukana tuleva laturi on aika luokaton.
Ilmeisesti RAMin telakan sisässä ei juuri älyä ole?
Takana näyttää olevan 5,5mm liittimen reikä ja siitä menee virta pogo pinneille. Eli jos piuhassa oleva laturi on jollakin tapaa kosteussuojattu tai sijoitettu suojaan niin jonkinlaiset edellytykset mp käyttöön on olemassa.
Garminin navin latureita on pyörissä viljalti ja siinä on sama 5V output kuin mitä Tab2 haluaa, virtana 2A.
Ehkä tuosta askertelemalla saisi toimivan setin liitintä vaihtamalla.

Broditilta kysyin ja heiltä tuli vastaus: "Our active holders have no Ip rating and we don´t recommend active holders on Motorcycle."
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja petev »

zmoke kirjoitti:
petev kirjoitti:RAMin telakassa ainut osa mikä voisi kosteudesta ottaa siipeensä on se latausliitin ja vettä voi kertyä vaakatasossa pidettäessä siihen ”kouruun”, jossa tabletti on. Itse porasin kourun päihin 3mm reiät niin ei jää vesi makaamaan. Hyvin se on toiminut tähän saakka mulla, tosin se mukana tuleva laturi on aika luokaton.
Ilmeisesti RAMin telakan sisässä ei juuri älyä ole?
Takana näyttää olevan 5,5mm liittimen reikä ja siitä menee virta pogo pinneille. Eli jos piuhassa oleva laturi on jollakin tapaa kosteussuojattu tai sijoitettu suojaan niin jonkinlaiset edellytykset mp käyttöön on olemassa.
Garminin navin latureita on pyörissä viljalti ja siinä on sama 5V output kuin mitä Tab2 haluaa, virtana 2A.
Ehkä tuosta askertelemalla saisi toimivan setin liitintä vaihtamalla.

Broditilta kysyin ja heiltä tuli vastaus: "Our active holders have no Ip rating and we don´t recommend active holders on Motorcycle."

Näin sen näkisin itsekin.
kkjjhh
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 15, 2018 11:32 am
Pyörä: 1200 GSA

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja kkjjhh »

En sen kummemmin kysellyt telakan sopivuutta mp-käyttöön, kunhan vain asensin Broditin pyörääni. Hyvin tuo on pari vuotta hommansa hoitanut, itse laturihan on katteiden alla suojassa, liittimen nastoja olen joskus muistanut crc:llä.
sam1
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja sam1 »

Alkais vähitellen voida perustella itselleen zumo 660 vaihtamisen uudempaan navigointivälineeseen.

Ajatuksissa tabletti mieluummin kuin varsinainen navi, sitä vois reissussa käyttää blogin päivityksiin jne ja siihen vois laittaa paikallisen sim-kortin nettiyhteyttä varten.

Tämän(kin) keskustelun pohjalta vaikuttais että samsungin galaxy active tabit olisi hyvä vaihtoehto. Nyt vaan mietityttää että kun tuo active tab pro on julkaistu niin vanheneeko miten pian active tab2 käsiin?
Tab2 ois sopivamman kokoinen pyörääni (husse 701 raden tornilla), ehkä just just sais pro-versionkin käymään mutta väkisin tulee pleksin ulkopuolelle reunat tai sit pitäis ainakin siirtää mittaristo ja merkkivalot jonnekin tieltä.

Kommentteja, arvon asiantuntijaraati?

Sami
Www.SavonSurauttelijat.fi
Fb.me/SavonSurauttelijat

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Kolmatta kesää minulla Active Tab2 pyörässä ja edelleen myyntihinta sama kuin 499€, joten se ei ole ainakaan laskenut. 8" kyllä sopiva koko ollut, 10" on kyllä vähän iso... Active Tab2 ainut puute on 16Gb tallennustila. Se tahtoo loppua ja pitää huolehtia että softat tallentavat muistikortille. Pro:ssa näyttää olevan 64Gb.

Luja laite Active Tab2 on kyllä. Vielä pelaa hyvin ja valokuvatkin tarkkoja vaikka on noin 40tkm tangossa tärissyt...
sam1
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja sam1 »

Kiitos kommentista! Kyllähän toi varmasti on hyvä vaihtoehto.

Jotta homma ei menis liian helpoksi niin tuo carpe iter padikin on päivittynyt ja on aikas kiinnostavan oloinen myös.

Arvonta jatkuu...

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
vejura
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja vejura »

Minä ostin käytetyn Active tab 2 laitteen Heinäkuussa ja laitoin Ram-pallolla Brodit telineeseen kiinni. On nyt muutaman reissun ja n. 2500 km ollut testissä Hussen tangossa. Locus mappia harjoittelin jo aiemmin puhelimella, mutta onhan tuo ihan eri maata kun tottelee hanskan kosketusta, lataa myös sateessa, eikä ilmoita kostuneesta lataus liittimestä. Ja sen verran iso ruutu, että mahdollista myös reissussa suunnitella reittejä kohtuudella.

Nyt oli tullut halpoja käytettyjä tarjolle, ei edes tule kalliiksi jos haluaa kokeilla .

Mulle on ihan käypänen ratkaisu Enskaan. Matkapyörässä pärjään zumollakin.

https://www.tori.fi/koko_suomi/?he=0&ca ... Active+tab
sam1
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja sam1 »

No noilla hinnoilla ei oo kyllä enää paha.

Toki telineen tarttee lisäksi. Onko Brodit paras valinta?

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
vejura
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja vejura »

sam1 kirjoitti:No noilla hinnoilla ei oo kyllä enää paha.

Toki telineen tarttee lisäksi. Onko Brodit paras valinta?

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
En tiedä onko Brodit paras,mutta mulla on toiminut ihan hyvin ja Ram-telineestä luin ennen hankintapäätöstä,ettei pinnit oikein yltä laitteen liittimeen perille asti,vaan vaatii fyllinkiä. Laitoin laturin/muuntajan piiloon huseen työkalukoteloon, joten sekin on säänsuojassa. Aika näyttää kestääkö vuosia toimivana,eiköhän.
vejura
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja vejura »

Dustin home oli paikka josta tilasin.

Kuva
Vastaa Viestiin