zumo 340 keskieurooppa?

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

zumo 340 keskieurooppa?

Viesti Kirjoittaja ceevu »

noita saa noin 300e,mutta ei sisällä suomea.saako suomen jostain kohtuurahaan ladattua (reitittävänä ja basecamp yms reitintekomahdollisuudella) vai pitääkö unohtaa?
Muuten kokemusta ko laitteesta?
juvander
Pyörä: MAN

Re: zumo 340 keskieurooppa?

Viesti Kirjoittaja juvander »

https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

kiitoksia,tutustutaan ennen navin ostoa.Löysin garmin kaupasta satasella päivityskartan(josta sanottiin ettei ole yhtä hyvä kun korteilla alunperin tulevat.) jollon kokonaishinta olis taas älytön (mun budjetille)
juvander
Pyörä: MAN

Viesti Kirjoittaja juvander »

Tuo OSM on ihan toimiva ainakin niissä maissa missä minä sitä olen käyttänyt (Venäjä, Turkki, Georgia, Armenia, Azerbaidzan, Marokko, Ukraina), sinänsä Suomen osalta en ole nähnyt tarvetta tuolle.

Ja sittenhän on http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 19&t=25040, joka ei kyllä ole reittittävä, mutta tiettyjä reissuja palvelee kyllä enemmän kuin mainiosti :)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
DOMI
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000

Viesti Kirjoittaja DOMI »

ceevu kirjoitti:kiitoksia,tutustutaan ennen navin ostoa.Löysin garmin kaupasta satasella päivityskartan(josta sanottiin ettei ole yhtä hyvä kun korteilla alunperin tulevat.) jollon kokonaishinta olis taas älytön (mun budjetille)
Skandinavian CN-kartta muistikortilla tai ladattuna maksaa 39.-
TopoV3Light etelä-Suomi saman 39.- ja koko Suomi 69.-
Eikös nuo ratkaise puutteen kohtuuhinnalla. Reitittävä topoV3Light toisi muutakin hyötyä, voisi jatkaa matkaa pikkupoluille asti.
Mun kokemus OSM-kartoista ainakin Itä-Suomessa ja Eestissä on sellainen, ettei sillä tule toimeen jos tykkää mennä pääteiltä sivuun. Aika vanhatkin metsäautotiet loistavat poissaolollaan. Pelkkää tyhjää maanteiden ulkopuolella. Eestissä vähän parempi, mutta todella vanhaa karttatietoa. Umpeenkasvaneita vanhoja teitä on kartassa, mutta 10-vuotta vanhoja metsäteitä ei ole pääsääntöisesti lainkaan.
Ilmeisesti Venäjällä pidemmillä maantietaipaleilla käyttökelpoisin, mutta en suosittele Suomeen ainoaksi reitittäväksi karttapohjaksi.
mek
Pyörä: V-Strom 800 DE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

OSM:stä on puhuttu ennenkin, suosittelen kaikkia rekisteröitymään. Garminit kun tallentavat jälkeä automaattisesti, halusi tai ei, niin ei ole enää suuri vaiva ladata se ajettu jälki OSM:ään ja piirtää tieksi. Metsäautotiet tulevat hyvin vähällä vaivalla, taajamat monine risteyksineen ovat suuritöisiä, koska reititys ei toimi, ellei risteävillä teillä ole yhteistä pistettä.

Kun jotain noin hyvää saa ilmaiseksi, niin on mukava antaa myös takaisin.
Vastaa Viestiin