Onko ollut? Tuo Rally Navigator perustui täysin Google Earth satelliittikarttaan ja oli paikoitellen vuosia vanhaa dataa. Nyttemmin jo Maps otettu mukaan, mikä helpottaa suunnitteluakin kun saa tankkauspaikat näkyviin kartalle.juhan kirjoitti:Mitäköhän ne nämä symbolit kertovat?
Eka on takaviisto oikea Järvenpääntieltä Naarakoskentielle ja toka on Naarakoskentien ja Kinnarintien risteys, mutta ei siellä mitään ymmyrkäisiä ole.
Ralli & Roadbook
Valvoja: Moderaattorit
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Ralli & Roadbook
- juhan
- Viestit: 2605
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
- Paikkakunta: JKL
Re: Ralli & Roadbook
En usko olleen. Sitä ihmettelen kun ei tuollaista ole Saken luettelossa ja tuosta puuttuu mittapisteen osoitin.mico kirjoitti:Onko ollut? Tuo Rally Navigator perustui täysin Google Earth satelliittikarttaan ja oli paikoitellen vuosia vanhaa dataa. Nyttemmin jo Maps otettu mukaan, mikä helpottaa suunnitteluakin kun saa tankkauspaikat näkyviin kartalle.juhan kirjoitti:Mitäköhän ne nämä symbolit kertovat?
Eka on takaviisto oikea Järvenpääntieltä Naarakoskentielle ja toka on Naarakoskentien ja Kinnarintien risteys, mutta ei siellä mitään ymmyrkäisiä ole.
Nuo löytyvät 2012 rallin 3. päivän reitiltä mutta vanhemmalla symboliversiolla. Onko niitä tarkoitus ehkä jatkossa käyttää ja miten jos.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Re: Ralli & Roadbook
Testasin F2R Appsin. Toimii hyvin, numerot riittävän suuret ja selkeät. Ainakin Samsung SII:lla näkyi hyvin myös auringon paistaessa. Mittasin vain kokonaismatkaa ja kerran hyödynsin korjausta ajettuani harhaan. Tarkkuus hämmästyttävä verrattuna WP-lokeroiden matkalukemiin. Välimatkamittauksessa käytin KTM:n omaa nollattavaa trippiä joka näyttää hieman liikaa. Sen lukeman mukaan päättelin WP:n ja ainoastaan varmistin vilkaisemalla tankkilaukussa olleen Samsungin lukeman.aapo kirjoitti:Latasin tän F2R:n, mutta vielä ei ole luuri mopossa tai mopo ajossa...markkut kirjoitti:Minä menin viime kesänä gpstripillä, hyvin pelas.
https://play.google.com/store/apps/deta ... trip&hl=en
https://play.google.com/store/apps/deta ... eter&hl=en
T. Aapo
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Ralli & Roadbook
Jos joku noita Bilteman Roadbookkeja kaipailee, niin Lappeenrannassa niitä näkyi tänään olevan seitsemän kappaletta hyllyssä.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
- Pete K2
- Viestit: 691
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: Ralli & Roadbook
Tässäpä oli hyvä ketju, niin jatkan tähän, enkä avaa uutta.
KTM Adv Rally jätti sen verran ison siemenen roadbook-ajeluihin, että nyt on eka lyhyt testi-roadbook tehty ja pari kysymystäkin siitä noussut esille.
Kun ilmaisella https://www.rallynavigator.com/ ohjelmalla tekee reittejä, niin onko helpompaa konstia saada oikeat kilometrietäisyydet, kuin vetelemällä hiirellä riittävästi pisteitä reitille, että saa reitin seuraamaan tietä? Vissiin noissa maksullisissa versioissa ohjelma vetää itse reitin tietä pitkin(?).
Yritän saada Tampereen porukasta joitakin innostuun roadbook-ajeluista ja tarttis varmaan saada alkuunsa budjettikalustoa heille. Onko muita budjettiluokan trip-vaihtoehtoja kuin kännykkäsovellukset?
KTM Adv Rally jätti sen verran ison siemenen roadbook-ajeluihin, että nyt on eka lyhyt testi-roadbook tehty ja pari kysymystäkin siitä noussut esille.
Kun ilmaisella https://www.rallynavigator.com/ ohjelmalla tekee reittejä, niin onko helpompaa konstia saada oikeat kilometrietäisyydet, kuin vetelemällä hiirellä riittävästi pisteitä reitille, että saa reitin seuraamaan tietä? Vissiin noissa maksullisissa versioissa ohjelma vetää itse reitin tietä pitkin(?).
Yritän saada Tampereen porukasta joitakin innostuun roadbook-ajeluista ja tarttis varmaan saada alkuunsa budjettikalustoa heille. Onko muita budjettiluokan trip-vaihtoehtoja kuin kännykkäsovellukset?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- CapoSakke
- Viestit: 1364
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: Ralli & Roadbook
En muista noiten eroja, muutta tarpeellinen määrä pitää pistetä olla että reitti kulkee tosiaan tietä pitkin ekä oikaise, niin kestää metrit kohdallaan.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
- juhan
- Viestit: 2605
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
- Paikkakunta: JKL
Re: Ralli & Roadbook
Ei ole helpompaa konstia. Maksullisessa versiossa on paremmat tulosteet ja tallennukset. Paras konsti on ladata gpx-jälki, joka sekin taisi olla maksullisen version ominaisuus ja sitten muokata käännökset jäljen päälle. Sen kummempaa automatiikkaa ei maksuversioissakaan ole.Pete K2 kirjoitti: ... Kun ilmaisella https://www.rallynavigator.com/ ohjelmalla tekee reittejä, niin onko helpompaa konstia saada oikeat kilometrietäisyydet, kuin vetelemällä hiirellä riittävästi pisteitä reitille, että saa reitin seuraamaan tietä? Vissiin noissa maksullisissa versioissa ohjelma vetää itse reitin tietä pitkin(?).
Halpaa ja hyvää trippiä en tiedä, vaikka kai sekin on suhteellista. Ostat vedenpitävän puhelimen ja lataat siihen ilmaisen f2r-ohjelman tai ostat vedenpitävän ico/rns/tms-tripin.
Kuinkahan olisi puhelin pärjännyt perjantaina...
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Re: Ralli & Roadbook
Ainakin maksullisessa versiossa toimii näin: Painat ensin hiiren vasenta nappia kohdasta mistä haluat aloittaa. Sen jälkeen painat Control-nappi pohjassa ja hiiren vasenta nappia kohtaan mihin haluat reitin menevän. Ohjelma tekee automaattisesti reitin näiden kahden pisteen välille lyhintä tietä. Ohjelma osaa merkata myös risteykset. Toki kannattaa tarkastaa risteyskohdat jälkeenpäin, koska välillä se tekee ylimääräisiä pisteitä niihin. Sitten jälkeempäin voit lisätä niitä "tulippeja" risteyksien kohdalle. Kovin pitkiä matkoja kerralla ei kannata tuolla tavalla tehdä, koska se tosiaan tekee sen reitin lyhinta tietä eikä välttämättä haluamaasi reitiä. Helppoa ja nopeeta. Niin ja ainakin oma kokemus on että tuolla tavalla kilometrit tulevat juuri oikein.Pete K2 kirjoitti:Tässäpä oli hyvä ketju, niin jatkan tähän, enkä avaa uutta.
KTM Adv Rally jätti sen verran ison siemenen roadbook-ajeluihin, että nyt on eka lyhyt testi-roadbook tehty ja pari kysymystäkin siitä noussut esille.
Kun ilmaisella https://www.rallynavigator.com/ ohjelmalla tekee reittejä, niin onko helpompaa konstia saada oikeat kilometrietäisyydet, kuin vetelemällä hiirellä riittävästi pisteitä reitille, että saa reitin seuraamaan tietä? Vissiin noissa maksullisissa versioissa ohjelma vetää itse reitin tietä pitkin(?).
Yritän saada Tampereen porukasta joitakin innostuun roadbook-ajeluista ja tarttis varmaan saada alkuunsa budjettikalustoa heille. Onko muita budjettiluokan trip-vaihtoehtoja kuin kännykkäsovellukset?
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Ralli & Roadbook
Kyllä rallynavigator reitittää ilmaisenakin teitä pitkin. Ilmaisen ero maksulliseen näkyy vain tulostetussa roadbookissa, jossa maksuttomassa versiossa näkyy vain yksinkertaiset tulipit.
Re: Ralli & Roadbook
Mitä ne tulipit on?
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Ralli & Roadbook
Ne on ne ajo-ohje kuvat.
Re: Ralli & Roadbook
[/quote]Kuinkahan olisi puhelin pärjännyt perjantaina...[/quote]
Puhelin (rootattu samsung xcover2) pelasi ihan hyvin kun oli Givin puhelinkotelossa jossa sitä voi käyttää läpinäkyvän kannen läpi. Paljaana ollessaan vesisade sekoitti kosketusnäyttöä.
Puhelin (rootattu samsung xcover2) pelasi ihan hyvin kun oli Givin puhelinkotelossa jossa sitä voi käyttää läpinäkyvän kannen läpi. Paljaana ollessaan vesisade sekoitti kosketusnäyttöä.
Weteraani kurapyöräilijä
- juhan
- Viestit: 2605
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
- Paikkakunta: JKL
Re: Ralli & Roadbook
Otan tuon takaisin, onhan siinä se automatiikka, josta en edes tiennyt kun en ole sitä tarvinnut.juhan kirjoitti:...Sen kummempaa automatiikkaa ei maksuversioissakaan ole.Pete K2 kirjoitti: ... Vissiin noissa maksullisissa versioissa ohjelma vetää itse reitin tietä pitkin(?).
Itse suunnittelen MapTo:lla, jossa saman voi tehdä maastokartalla.
Suunnittelen ensin reitin, käyn ajamassa, tarkennan ja siivoan jäljen ja lataan sen roadbookin pohjaksi.
Roadbookin testaus on se tärkeä vaihe, jossa olisi hyvä käyttää sellaista joka ei osaa reittiä ulkoa ja tee omia olettamuksia,
vaan on täysin roadbookin varassa ja muistaa kirjata ylös kaikki kummallisuudet.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
- Pete K2
- Viestit: 691
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: Ralli & Roadbook
Jes, nythän tämä helpotti huomattavasti, kun pitempää reittiä rupeaa tekemään. Reititys todella toimii kun naputtelee crtl-pohjassa pisteet. KIITOS!Sukke kirjoitti:Kyllä rallynavigator reitittää ilmaisenakin teitä pitkin. Ilmaisen ero maksulliseen näkyy vain tulostetussa roadbookissa, jossa maksuttomassa versiossa näkyy vain yksinkertaiset tulipit.
Onko keskinopeuden arviointiin ainoa keino koeajaa reitti ja sen mukaan sitten arvioida keskinopeus? Yleisimmin taitaa kuitenkin olla 65-70 km/h riippuen kuinka pientä pätkää ajetaan(?).
Onko aikakorttiin jossain pohjaa?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- CapoSakke
- Viestit: 1364
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: Ralli & Roadbook
Keskinopeuksia ei saa tarkaan kun ajamalla, jolloin voi myös säätää vauhdit....
Tässä käytän itse GPS jälkilokia, jonka siivoan turhista pysähdyksistä ym. SIeltä saa ajetun matkan ja keskinopeuden...
Tekee siivotuja pätkiä ja laskee ajat yhteen.
Reittitestissä voi vielä tarkastaa että oliko pätkien ajat kohdallaan....
Tuolla yksinkertainen aikakorttipohja LINKKI
Tässä käytän itse GPS jälkilokia, jonka siivoan turhista pysähdyksistä ym. SIeltä saa ajetun matkan ja keskinopeuden...
Tekee siivotuja pätkiä ja laskee ajat yhteen.
Reittitestissä voi vielä tarkastaa että oliko pätkien ajat kohdallaan....
Tuolla yksinkertainen aikakorttipohja LINKKI
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/