Ilmaiset maastokartat Garminiin

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Torsti
Viestit: 543
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: DL1000

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Hyvät on kartat. Vanha Garmin 205W sai uuden elämän näiden johdosta.
Liitteet
WP_000262.jpg
Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Garmin + BaseCamp + OSM-karttakäyttäjiä täällä? Mikähän on, kun jotkut kartat onnistun saamaan näkyviin BaseCampissa, mutta useimpia en? En keksi eroa tiedostopäätteestä, enkä muustakaan. Kun lataan kartan netistä, MapManager asentaa kartan ja ilmoittaa sen olevan asennettu. Gmap-päätteiset kartat näkyvät asennetuissa kartoissa, mutta eivät avaudu BaseCampissa.
Kyllä ennen kaikki oli paremmin. Tai ainakin toisin. :?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1354
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Onko nuo .gmp päätteiset myös Base Camp valikossa ?
Valikossa pitäisi lukea OSM generic Routable, tai jotain muuta OSM ….

Normaalistihan OSM kirjoittaa edellisen samannimisen kartan yli.
Tosin en kyllä tiedä tarkaan kuinka Mac asentta karttoja.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tarkista ylävalikon "näytä" valinnasta ettei "näytä vain peruskartta" valinnassa ole täppiä. Jos on täppi, niin näyttää vain peruskartan vaikka valikoissa olisikin muita näytettäviä karttoja. Saatta tämä olla puuta heinääkin :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Ei vaikuta ylävalikon täppä. Näkyy peruskartta tai City Navigator Europe, mutta ei OSM generic routable. Joku juttu tässä on, mitä en hoksaa. Saman ongelman kanssa tappelin jo viime vuonna, kun virittelin Israelin ja Egyptin kartat käyttöön. Minulla on Venäjän lähialueiden ihan virallinen Garminin oma kartta muistikortilla, mutta kun sitä ei saa näkymään tietokoneella, niin ajattelin, että OSM toisi avun reittien suunnitteluun. Vaan vaikijaa tuntuu olevan... Tietysti voisi vielä kokeilla windowsmaista ratkaisua ja asentaa koko Base Campin uudelleen...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
SaPeKa
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Tuossa vuosi - kaksi sitten laitoin pöytäkoneen jossa oli windows 7. Asensin mapsourcen ja kartat mitä löytyi. Osaa kartoista en saanut näkymään. Ratkaisuna laitoin koneeseen XP:n jossa kaikki kartat toimi. Jos on samantyypinen ongelma, voisin olettaa että siihen voisi olla helpompikin ratkaisu?
Sami
Avatar
SaPeKa
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Kunkku kirjoitti:...Minulla on Venäjän lähialueiden ihan virallinen Garminin oma kartta muistikortilla, mutta kun sitä ei saa näkymään tietokoneella...
Oletko tuota kokeillut?
http://www.gpsfiledepot.com/tutorials/h ... ettoolkit/
Sami
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja ATC »

Muistikortin karttoja ei voine siirtää tietokoneeseen, levykkeellä olevat voi ladata tietokoneeseen ja Mapsoursella sitten laitteeseen
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Kunkku kirjoitti:Ei vaikuta ylävalikon täppä. Näkyy peruskartta tai City Navigator Europe, mutta ei OSM generic routable. Joku juttu tässä on, mitä en hoksaa. Saman ongelman kanssa tappelin jo viime vuonna, kun virittelin Israelin ja Egyptin kartat käyttöön. Minulla on Venäjän lähialueiden ihan virallinen Garminin oma kartta muistikortilla, mutta kun sitä ei saa näkymään tietokoneella, niin ajattelin, että OSM toisi avun reittien suunnitteluun. Vaan vaikijaa tuntuu olevan... Tietysti voisi vielä kokeilla windowsmaista ratkaisua ja asentaa koko Base Campin uudelleen...
Tuli sitten kokeiltua tuo windowsmainen ratkaisu. Sen jälkeen homma toimii ilman ongelmia. Onkohan niin, että nuo Base Camppiin ladatut kartat jäävät johonkin muistiin, vaikka ne poistaa sieltä karttatiedoista? Olivatko OSM-karttojen nimet liian samanlaisia, ja tuli luku täyteen, eli ohjelma ei hyväksynyt enää uutta OSM:ää, vaikka kokeilinkin nimetä sen uudelleen? No, joka tapauksessa ohjelman poisto ja uudelleen lataaminen korjasi tosiaan ongelman ja nyt halutut kartat taas näkyvät.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Kratti
Viestit: 371
Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:13 am
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Kratti »

http://kartat.hylly.org/ kartta on taas päivittynyt.
Kratti
Viestit: 371
Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:13 am
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Kratti »

http://kartat.hylly.org/ on taas päivitetty. OSX version torrentin linkki on ilmeisesti vanhaan 2.1 versioon. 2.1b linkki taitaa olla:

http://kartat.hylly.org/mtk_suomi21b_mac.zip.torrent

Laitoin tuosta ilmoituksen, joten se luultavasti korjaantuu.
Avatar
MarkoV
Viestit: 528
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Kiitos tästä vinkistä, perusgarminin Nuvissa toimii heittämällä.
Hienoa.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Lortdadu
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Pyörä: BMW F 800 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Sen verran tässä nyt voin kanssa kertoa tuosta kartasta, että saa Android laitteilla käytettyä Oruxmaps sovelluksella. Ainakin itsellä toiminut tähän mennessä hienosti.
Avatar
Tärinäjyrä
Viestit: 340
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Pyörä: Cube 29er
Paikkakunta: Kaenuu

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja Tärinäjyrä »

Tulipa sit kokeiltua toemisikko nuo maastokartat tuollasessa lusussa garmin nuvi 200, tullut navikoinnit tähän mennessä Dirtwieverin avulla tehtyä.

Illan lataili ohjelmia ja maastokartan ja ohjeistuksen mukaan kun asenteli nittä ja ja heps kukkuu, maastokartat ovat navissa ja jopa pelittää :shock:

Tässähä nyt on kevät aekaa reittejä naputella muistiin, et kesällä ei tarvi muutako HANAA... :mrgreen:
Tuppi nurin...
Avatar
bures
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 8:39 pm
Pyörä: Honda nx 650
Paikkakunta: Enontekiö

Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin

Viesti Kirjoittaja bures »

Itse latasin garmin nüvi 40 namikoitilaitteeseen topo v3 pro:n ja lisäksi täältä
http://www.gps-waypoints.net/gps/?langu ... &x=32&y=57
Suomen autiotuvat ja laavut (pudotusvalikosta maa ja gpx muodossa garminille)
Näkyvät karttapohjalla sinisenälippuna.
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kuin tulee
Vastaa Viestiin