Ilmaiset maastokartat Garminiin
Valvoja: Moderaattorit
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Hyvät on kartat. Vanha Garmin 205W sai uuden elämän näiden johdosta.
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Garmin + BaseCamp + OSM-karttakäyttäjiä täällä? Mikähän on, kun jotkut kartat onnistun saamaan näkyviin BaseCampissa, mutta useimpia en? En keksi eroa tiedostopäätteestä, enkä muustakaan. Kun lataan kartan netistä, MapManager asentaa kartan ja ilmoittaa sen olevan asennettu. Gmap-päätteiset kartat näkyvät asennetuissa kartoissa, mutta eivät avaudu BaseCampissa.
Kyllä ennen kaikki oli paremmin. Tai ainakin toisin.
Kyllä ennen kaikki oli paremmin. Tai ainakin toisin.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- CapoSakke
- Viestit: 1354
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Onko nuo .gmp päätteiset myös Base Camp valikossa ?
Valikossa pitäisi lukea OSM generic Routable, tai jotain muuta OSM ….
Normaalistihan OSM kirjoittaa edellisen samannimisen kartan yli.
Tosin en kyllä tiedä tarkaan kuinka Mac asentta karttoja.
Valikossa pitäisi lukea OSM generic Routable, tai jotain muuta OSM ….
Normaalistihan OSM kirjoittaa edellisen samannimisen kartan yli.
Tosin en kyllä tiedä tarkaan kuinka Mac asentta karttoja.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Tarkista ylävalikon "näytä" valinnasta ettei "näytä vain peruskartta" valinnassa ole täppiä. Jos on täppi, niin näyttää vain peruskartan vaikka valikoissa olisikin muita näytettäviä karttoja. Saatta tämä olla puuta heinääkin 
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Ei vaikuta ylävalikon täppä. Näkyy peruskartta tai City Navigator Europe, mutta ei OSM generic routable. Joku juttu tässä on, mitä en hoksaa. Saman ongelman kanssa tappelin jo viime vuonna, kun virittelin Israelin ja Egyptin kartat käyttöön. Minulla on Venäjän lähialueiden ihan virallinen Garminin oma kartta muistikortilla, mutta kun sitä ei saa näkymään tietokoneella, niin ajattelin, että OSM toisi avun reittien suunnitteluun. Vaan vaikijaa tuntuu olevan... Tietysti voisi vielä kokeilla windowsmaista ratkaisua ja asentaa koko Base Campin uudelleen...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Tuossa vuosi - kaksi sitten laitoin pöytäkoneen jossa oli windows 7. Asensin mapsourcen ja kartat mitä löytyi. Osaa kartoista en saanut näkymään. Ratkaisuna laitoin koneeseen XP:n jossa kaikki kartat toimi. Jos on samantyypinen ongelma, voisin olettaa että siihen voisi olla helpompikin ratkaisu?
Sami
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Oletko tuota kokeillut?Kunkku kirjoitti:...Minulla on Venäjän lähialueiden ihan virallinen Garminin oma kartta muistikortilla, mutta kun sitä ei saa näkymään tietokoneella...
http://www.gpsfiledepot.com/tutorials/h ... ettoolkit/
Sami
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Muistikortin karttoja ei voine siirtää tietokoneeseen, levykkeellä olevat voi ladata tietokoneeseen ja Mapsoursella sitten laitteeseen
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Tuli sitten kokeiltua tuo windowsmainen ratkaisu. Sen jälkeen homma toimii ilman ongelmia. Onkohan niin, että nuo Base Camppiin ladatut kartat jäävät johonkin muistiin, vaikka ne poistaa sieltä karttatiedoista? Olivatko OSM-karttojen nimet liian samanlaisia, ja tuli luku täyteen, eli ohjelma ei hyväksynyt enää uutta OSM:ää, vaikka kokeilinkin nimetä sen uudelleen? No, joka tapauksessa ohjelman poisto ja uudelleen lataaminen korjasi tosiaan ongelman ja nyt halutut kartat taas näkyvät.Kunkku kirjoitti:Ei vaikuta ylävalikon täppä. Näkyy peruskartta tai City Navigator Europe, mutta ei OSM generic routable. Joku juttu tässä on, mitä en hoksaa. Saman ongelman kanssa tappelin jo viime vuonna, kun virittelin Israelin ja Egyptin kartat käyttöön. Minulla on Venäjän lähialueiden ihan virallinen Garminin oma kartta muistikortilla, mutta kun sitä ei saa näkymään tietokoneella, niin ajattelin, että OSM toisi avun reittien suunnitteluun. Vaan vaikijaa tuntuu olevan... Tietysti voisi vielä kokeilla windowsmaista ratkaisua ja asentaa koko Base Campin uudelleen...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
http://kartat.hylly.org/ kartta on taas päivittynyt.
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
http://kartat.hylly.org/ on taas päivitetty. OSX version torrentin linkki on ilmeisesti vanhaan 2.1 versioon. 2.1b linkki taitaa olla:
http://kartat.hylly.org/mtk_suomi21b_mac.zip.torrent
Laitoin tuosta ilmoituksen, joten se luultavasti korjaantuu.
http://kartat.hylly.org/mtk_suomi21b_mac.zip.torrent
Laitoin tuosta ilmoituksen, joten se luultavasti korjaantuu.
- MarkoV
- Viestit: 528
- Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Kiitos tästä vinkistä, perusgarminin Nuvissa toimii heittämällä.
Hienoa.
Marko
Hienoa.
Marko
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Sen verran tässä nyt voin kanssa kertoa tuosta kartasta, että saa Android laitteilla käytettyä Oruxmaps sovelluksella. Ainakin itsellä toiminut tähän mennessä hienosti.
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Tulipa sit kokeiltua toemisikko nuo maastokartat tuollasessa lusussa garmin nuvi 200, tullut navikoinnit tähän mennessä Dirtwieverin avulla tehtyä.
Illan lataili ohjelmia ja maastokartan ja ohjeistuksen mukaan kun asenteli nittä ja ja heps kukkuu, maastokartat ovat navissa ja jopa pelittää
Tässähä nyt on kevät aekaa reittejä naputella muistiin, et kesällä ei tarvi muutako HANAA...
Illan lataili ohjelmia ja maastokartan ja ohjeistuksen mukaan kun asenteli nittä ja ja heps kukkuu, maastokartat ovat navissa ja jopa pelittää
Tässähä nyt on kevät aekaa reittejä naputella muistiin, et kesällä ei tarvi muutako HANAA...
Tuppi nurin...
Re: Ilmaiset maastokartat Garminiin
Itse latasin garmin nüvi 40 namikoitilaitteeseen topo v3 pro:n ja lisäksi täältä
http://www.gps-waypoints.net/gps/?langu ... &x=32&y=57
Suomen autiotuvat ja laavut (pudotusvalikosta maa ja gpx muodossa garminille)
Näkyvät karttapohjalla sinisenälippuna.
http://www.gps-waypoints.net/gps/?langu ... &x=32&y=57
Suomen autiotuvat ja laavut (pudotusvalikosta maa ja gpx muodossa garminille)
Näkyvät karttapohjalla sinisenälippuna.
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kuin tulee