Kyllä laitoin, mutta kartat ei vaan lataudu. Yritin luoda uuden API-avaimenkin. Ei tuolla Osmandissa muuta asetusta tuolle ole? Mulla ei ole nuo ollut käytössä ennenkään vaan offline-vektorikartat.Dassault kirjoitti: ↑Ma Elo 04, 2025 2:16 pmLaitoithan siihen url kohtaan ilman url etuliitettä alla olevan mukaisesti? Eli alkaa https
https://avoin-karttakuva.maanmittauslai ... ikaisemmin
OsmAndMaps
Valvoja: Moderaattorit
Re: OsmAndMaps
Kopioithan api avaimen kokonaan? Siitä jää osa piiloon ainakin puhelimen näytöllä? Laitan yv
Kyllä se siitä...
Tein kaiken periaatteessa oikein. Tämähän ratkesi nyt, kun laitoit sähköpostilla kuvan asetuksistasi;
Mulla näkyy nuo linkit foorumilla selaimessa tiivistettyinä. Kun kopioin niistä linkin, siinä olevat hakasulkeet (ja ääkköset) muuttuvat prosenttimerkkimuotoon.
Mulla siis linkki näkyy näin, laitan vaan osan kun muuten se tiivistyy:
Pseudo-Mercator/%7B0%7D/%7B2%7D/%7B1%7D.png?api-key=
kun sen pitäisi olla näin:
Pseudo-Mercator/{0}/{2}/{1}.png?api-key=
Ehjät linkit löytyy siis tuolta Advseekerin sivuilta, mutta täällä foorumilla ainakin mulla näkyy vialliset, kopioidut linkit.
Mulla näkyy nuo linkit foorumilla selaimessa tiivistettyinä. Kun kopioin niistä linkin, siinä olevat hakasulkeet (ja ääkköset) muuttuvat prosenttimerkkimuotoon.
Mulla siis linkki näkyy näin, laitan vaan osan kun muuten se tiivistyy:
Pseudo-Mercator/%7B0%7D/%7B2%7D/%7B1%7D.png?api-key=
kun sen pitäisi olla näin:
Pseudo-Mercator/{0}/{2}/{1}.png?api-key=
Ehjät linkit löytyy siis tuolta Advseekerin sivuilta, mutta täällä foorumilla ainakin mulla näkyy vialliset, kopioidut linkit.
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Kiitos ohjeista,sain kartan aukeamaan. Jatkokysymys kuuluu että latautuuko tuo noilla asetuksilla offline käyttöön,vai pitääkö olla netti kokoajan käytössä? Jotenkin vaikuttaisi että pitää,mutta voi tietysti olla että lataus on sen verran hidasta että vaan tuntuu siltä...
No pikasen testauksen perusteella online näyttää olevan
No pikasen testauksen perusteella online näyttää olevan
Nuo kartat toimii online joten nettiyhteys pitää olla päällä koko ajan. Itsellä on sellainen huomio, että karttaruutu mikä on kerran ladattu, pysyy muistissa ja toimii offline.
Saa oikaista jos olen väärässä.
Saa oikaista jos olen väärässä.
Kyllä se siitä...