Niamola kirjoitti:Mikäs on maximi jäljen pistemäärä, minkä 590 syö sisäänsä Basecampista muokkaamatta?
Oli tuossa yksi 16000 pistettä pitkä jälki tehtynä pystis reissulle, ja aina laitteessa avattaessa puuttui jäljen kummastakin päästä jälkeä.
Jaoin sen kahteen osaan ja nyt säilyi. Saahan tuon kokeiltua, mutta josko joku tietäisi ihan varmaksi mikä se määrä on.
Ja mitä vikoihin tulee, niin ostin kun ensimmäisenä tuli ulkomailta saantiin eli ensimmäisiä mitä tehtiin. Akkua myöden kaikki pelannut täysin. Aina pyörässä tai autossa kiinni, kesät talvet ja suoupotukset, painepesurilla kaukaa pessytkin reissujen jäljiltä. Olen tyytyväinen.
Pyörä kiinnikkeestä modasin heti uutena kaikki turhat piuhat pois, ainoastaan virta menee. Ja ihan omat telineet käytössä.
Nyt putosin kärryiltä aivan täysin
Jäljen kun vie ei siinä mitään pisteitä mielestäni ole, vaan jälkiviiva jota pitkin pyritään ajamaan
Tämän jäljen siis sen kipuraisen viivan väriä voi muuttaa mieleisekseen jälki ei neuvo se vain on jälki
Jos olen väärässä en ole perillä
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Jäljessä niitä pisteitä vasta onkin, sehän kun ei sisällä mitään reititystietoa
Mutta joo, eipä ole tullut tutkittua mikä on tuossa se max määrä pisteitä. Jos 16000 ei mene, mutta puolet taas menee niin voisi kuvitella että limiitti olisi jossain 10000 paikkeilla.
Ainahan sitä voi yksinkertaistaa johonkin pienempään määrään pisteitä. Taisi Basecampissäkin olla tuo toiminne, jos ei siinä niin muitakin työkaluja siihen kyllä löytyy.
Jahah
Olen tehnyt 300-500km. reitit ja siirtänyt ne jälkenä naviin no broblemos
En kyllä vieläkään ymmärrä mistä nämä tolkuttomat pistemäärät tulevat ja
jälki on vieläkin jälki ei siinä mitään pisteitä ole se on vain se kippurainen viiva
Koitappas avata se jälki Basecampissä ja sen tiedot. Siellä näkyy liuta näitä _pisteitä_, joiden välille kun vedetään viiva niin niistä koostuu se jälki minkä näet ruudulla.
Joo, mutten siirrrä "reittiä" vaan jäljen
Jälki on jälki se ei neuvo eikä siinä ole pisteitä
Tehdään reitti vaikka Hesa-Timbuktu niin jälkenä se on yhtenäinen
Riippuu paljolti myös poluista, kuinka paljon pisteitä jälkeen menee. Mitä enemmän mutkaa, niin sitä enemmän pisteitä joista jälki muodostuu. 10000 näyttää olevan raja, hyväksyy isommankin mutta muokkaa sitä automaattisesti ja jostain kumman syystä jättää kummastakin päästä jälkeä vielä osan kokonaan pois. Isot sora/pikitiet sisältää enemmän suoria, joten varmaan tuo 500km meneekin alle tuon 10000 pisteen. Tuossa mun perusshitti jäljessä on vähän yli 300km matkalla 16000 pistettä ja tosiaan sitä pienintä mahdollista polkua niin paljon kuin mahdollista.
Itse teen ensin aina basecampillä jäljen, sitten siistin siistin sen muuttamalla reitiksi ja taas jäljeksi. Seuraa tällöin tarkasti teitä ja polkuja mitä haluan eikä oio missään.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
suke62 kirjoitti:Joo, mutten siirrrä "reittiä" vaan jäljen
Jälki on jälki se ei neuvo eikä siinä ole pisteitä
Tehdään reitti vaikka Hesa-Timbuktu niin jälkenä se on yhtenäinen
Jälki on jälki, mutta koostuu pisteistä. Piste. Reittiä en siirrä minäkään.
Ja testasin sen jo. 10000 on raja. Piste.
Muoks:
Ja löytyipä tuollainen netistäkin adv sivulta:
The 590 deals with tracks very well and with a 10000 point track point limit you would be hard pushed to criticize it regarding tracks.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
Jaa... leppäkeiheellä saatte heittää. en kinaa kun en oikein tiedä mikä nyt ei toimi
Puhutaanko edes samasta asiata
Mulle on selkeetä avata reitti BaseCampilla ladata se jälkenä naviin ja menox ?
Yhtään pistettä ei ole
Sielllä on vain se viiva jota pitkin pyrin ajelemaan ja jos siltä poistuu niiin piste naviin ja aja
Soitan Niamolalle huamenna, ei nää asiat niin monimutkaisia voi olla
Etippä Googlesta "garmin track points", löytyy useita juttuja missä kerrotaan mistä jälki eli track syntyy.
Vaikeita nämä ei ole. Ja viivana se tosiaan näkyy navissa, todellisuudessa jo esim yksi suora viiva sisältää kaksi pistettä koordinaatiotietoineen. Alku ja loppu. Mitään pisteitä ei navista nää. Basecamp kertoo määrän ja joka pisteen koordinaatit. Piste.
Tua nuan, harvoin sekaannun näihin, mutta nyt on pakko.
Suke62 noi "pisteet" ei siis oo reittipisteitä vaan koordinaattipareja, joilla ilmaistaan mistä se viiva menee.
Jokainen viiva muodostuu pisteistä ja aina kun suunta muuttuu tarvitaan uusi piste johon viiva vedetään.
Ihan sama reitti tai jälki, aina esittämiseen tarvitaan pisteet.
Joo luulin jo ymmärtäneeni että kyseessä on ajettu reitti jossa näitä pisteitä on on ja paljon
Oppia ikä kaikki
Nyt olen saanut päivitettyä tietojani jotta ymmärtäisin paremmin navigaattoriani
En todellakaan voinut ymmärtää miten reitin/jäljen pisteet voivat tulla täyteen, nyt olen paremmin kartalla kiitos
Kun ei sunnuntai iltana paljon muutakaan hommaa ole, niin pistinpä Zumon ja MacBookin juttelemaan keskenään bluetoothilla ja snifferi väliin.
Eipä ollut paljon iloa tuosta, se route share juttu käyttää ip-profiilia eikä näillä spekseillä tuon pidemmälle pääse. Jos olisi edes käyttänyt ftp:tä niin olisi ollut jotain toivoa... siis siihen, että olisi voinut esim. iPuhelimesta lähettää reitin naviin bluetoothilla
juhan kirjoitti:Tua nuan, harvoin sekaannun näihin, mutta nyt on pakko.
Suke62 noi "pisteet" ei siis oo reittipisteitä vaan koordinaattipareja, joilla ilmaistaan mistä se viiva menee.
Jokainen viiva muodostuu pisteistä ja aina kun suunta muuttuu tarvitaan uusi piste johon viiva vedetään.
Ihan sama reitti tai jälki, aina esittämiseen tarvitaan pisteet.
Ja selvennykseksi vielä, että ajetussa jäljessä ne pisteet ovat sateliittiyhteyksiä laitteeseen määritetyin aikavälein jota aikaa ainakin osassa laitteita voidaan myös muuttaa. Siitä johtuen hitaassa vauhdissa mutkaisella metsäpolulla pisteitä on tiuhassa ja vauhdikkaalla suoralla baanalla harvemmassa.
Minkä kokoisen microSD-muistikortin tämä laite maksimissaan syö?
Mulla taitaa olla ennestään pari 16 gigaista 4-nopeusluokan korttia, onko nopeammista korteista mitään hyötyä esimerkiksi MTK-hyllykarttapaketin kanssa?