pmw kirjoitti: ↑Su Touko 17, 2026 12:31 am Onkos kukaan saanut viimeisimpiä (tai edes vanhempia) Kapsin maastokarttoja toimiin Locus Classicin kanssa? Nyt kun lataa, tulee tosiaan pelkkää harmaata karttaan.
Itse en ole kovin motivoitunut maksamaan kk-summaa uudesta locuksesta, kun olen maksanut jo edellisestä kertasumman. Nyt kun vilkuilin uutta, siinähän on kaikki perusominaisuudetkin laitettu maksullisiksi. Lisäksi tietojen siirto ei enää onnistu vanhasta, koska vanha käyttää pilvipalveluita joidenkin datojen migratointiin, eikä ne ole enää tuettuja vanhassa versiossa. Meni vähän maku koko Locukseen.
Alkaa näyttää siltä, että pitää alkaa kehittää omaa toimivaa(TM) navigointisovellusta puhelimille. Pelidevausta Androidille on tullutkin tehtyä pitkän aikaa, mutta nämä navisoftat on minusta ollut aina ihan uskomattoman surkeita, että parempi tehdä oma joka toimii
Ei Kapsi enää toimi tai sit kartta menee johonkin Atlantin päälle. Itse olen käyttänyt MML-palvelimia ja kartta parempi laatuinen ja tuoreempi kuin Kapsin kautta tulevat oli. Voin koostaa custom tiedoston, jolla saat MML online kartat, jos vielä tarvetta. APIt joudut itse lisään.