OsmAndMaps

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Aatos
Pyörä: Moto Guzzi Cali III, Yamaha T7

OsmAndMaps

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Tommonen navigointi /kartta appi löytyi luuriin.
OsmAndMaps
Aatos
Pyörä: Moto Guzzi Cali III, Yamaha T7

Re: OsmAndMaps

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Löytyy muuten sorateitä suosiva reititys myös. Sitä en ole ehtinyt vielä testata.
Tommitomminen
Pyörä: Tiger xc -11

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Osaako Osmand synkata itsensä kahdessa verkossa olevassa laitteessa?

Ois loistavaa, jos voisi naksutella reitit kuntoon puhelimella ja sitten vaan synkata navipuhelimen.

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla

TomppaV
Pyörä: 950 adv S

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Aika vähän keskustelua tässä Osmand topikissa, Logus taitaa olla enemmän käytetty, kun siitä on aika paljon juttua?

Onko tässä Osmandissa jotain mikä tekee siitä vähemmän suositun?

Latasin äpin tabletille, ulkoasu on helppolukuinen ja valikot eivät ole samanlaisia soita kuin esim Loguksessa.

Peruskartta näyttäisi olevan kohtuu kattava, ei siitä pikkupolkuja löydy, mutta eipä niitä oikeen mopolla ajella saakkaan.

Karttoja tähän taitaa olla vähemmän saatavissa.
Taas lähti mopo käsistä
MIL
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military

Viesti Kirjoittaja MIL »

Muutaman kerran sitä viime kesänä testailin ja jäi vähän sellainen fiilis että vaatii hieman perehtymistä että opastukset toimii oikein. Ongelmaa oli muistaakseni jos reitti ei mene tietä pitkin esim. risteyksessä niin opastus meni sekaisin. Siihen on varmaankin joku kikka millä reitin saa kiinnitettyä teihin, itse tein reitin uudelleen teitä pitkin. Toinen oli joku reitin kulkusuunnan valinta, eli ei suostunut opastamaan vastakarvaan, jollain täpällä se korjaantui. Sain sen kyllä toimimaankin mutta kannattaa perehtyä ja testa ennen reissuun lähtöä. Talvella latasin maastokartan mutta jostain syystä siinä on niin huono resoluutio että ei viitsi käyttää.
Yleensä seuraa vaan reittiä maastokartan päällä Topogps:llä. Se on aikin toimintavarma mutta vaatii enemmän keskittymistä ja toimiva opastus olisi ihan kiva.
TomppaV
Pyörä: 950 adv S

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Ok, mä en olekkaan käyttänyt opastavaa reittiä, yleensä seuraan valmista jälkeä. On tuolla semmonen täppi millä saa reitin kiinnitettyä tiehen,se voi auttaa opastavaa käyttäessä. Äpin mukana tuleva kartta on kyllä hyvinkin selkeä.
Taas lähti mopo käsistä
Viuh
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Kätevä ominaisuus osmossa on peitekartta, sinne maastokartta päälle ja liukusäätimellä voi laittaa sen tukemaan open street mappia. Toimii kyllä vähän karvaisesti mutta hyvä lisä.
Dassault
Pyörä: XTZ750

Viesti Kirjoittaja Dassault »

https://www.advseeker.fi/fi/advseeker/a ... s-osmand/
Tuolta hieman ohjeita sovelluksen käyttöön.
omassa käytössä tämä osmand vie kyllä voiton muista.
Kyllä se siitä...
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

Latasin OsmAndMaps:n Oukitel WP7 navipuhelimeeni ja opetellut sen käyttöä tämän kesän.
Olen ollut tosi tyytyväinen, kun kartat toimii offline-tilassa niin vierittäminen ja tsuumaaminen toimii viivyttelemättä.
Olen toistaiseksi pärjännyt ilmaisversion kymmenellä karttalehdellä.

Yllä on perusteellinen opastus käyttöön mutta pari kysymystä mulla olisi.
Olen jonkun verran navigoinut itse tehdyn jäljen mukaan. Jäljet sain kyllä piiloon kartalta mutta miten tyhjennetään jälkiluettelo?
Sitten tällainen tyhmä kysymys. Miten laite osaa paikantaa offline tilassa oman sijainnin kun matkapuhelinkenttää ei ole?
Heikki
WPH
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja WPH »

Puhelimessa on tuki seuraaville paikannusjärjestelmille: GPS, GLONASS, BEIDOU, GALILEO, siis sateliittisignaalien avulla
WPH
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja WPH »

Jäljet sain kyllä piiloon kartalta mutta miten tyhjennetään jälkiluettelo?
Etusivulta Menu- ikoni, Omat paikat>Reittini, kolme pistettä yläkulmassa >Valitse>Valitse kaikki>Poista. Noilla pitäisi tyhjentyä jälkiluettelo.
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

WPH kirjoitti: Ma Loka 14, 2024 8:02 pm Etusivulta Menu- ikoni, Omat paikat>Reittini, kolme pistettä yläkulmassa >Valitse>Valitse kaikki>Poista. Noilla pitäisi tyhjentyä jälkiluettelo.
Nyt on jälkiluettelo tyhjä, kiitos neuvosta!
Heikki
Vastaa Viestiin