Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Valvoja: Moderaattorit
- SS
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Tuo murheenkryyni, Tom Tom 2:n latausteline....telineen kontaktipiikit syövät tärinässä navigaattorin kullattuihin vastikepintoihin reiät, ja siihen loppuu lataus.
Tämä lienee kaikille onnellisille Rider 2:n haltijoille tuttu juttu.
Kokeilin onnistuisiko noiden vastikepintojen korjaaminen mitenkään kotikonstein, siis lähinnä varovasti tinaamalla eli juottamalla.
Ei siinä paljon menetäkkään, p..ska mikä p..ska.
Mielessä vanha hokema kouluajoilta..."paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni..."
No, tuollainen siitä tuli, ja ainakin paikoillaan ollessa alkoi mopotelineessä lataamaan. Gummilankaviritys sitä pitää paikoillaan, ettei lennä jonkkaan ennen aikojaan.
Tina tosin hapettuu melko nopeasti, ja saattaa lataus loppua, mutta so what? toimii nyt edes tovin.
SS
Tämä lienee kaikille onnellisille Rider 2:n haltijoille tuttu juttu.
Kokeilin onnistuisiko noiden vastikepintojen korjaaminen mitenkään kotikonstein, siis lähinnä varovasti tinaamalla eli juottamalla.
Ei siinä paljon menetäkkään, p..ska mikä p..ska.
Mielessä vanha hokema kouluajoilta..."paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni..."
No, tuollainen siitä tuli, ja ainakin paikoillaan ollessa alkoi mopotelineessä lataamaan. Gummilankaviritys sitä pitää paikoillaan, ettei lennä jonkkaan ennen aikojaan.
Tina tosin hapettuu melko nopeasti, ja saattaa lataus loppua, mutta so what? toimii nyt edes tovin.
SS
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Kerroppa tänne myöhemmin kuulumisia miten tuo kestää käytössä.
- SS
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Sunnuntain testilenkillä mies ja pyörä sai kolhuja, mutta TomTom pelas....
Jatkuu kevväämmällä....
SS
Jatkuu kevväämmällä....
SS
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Itselläni on yhtenä gps -navina kans rider I -malli. Myös siinä laitteen puolen kosketuspinnat on kulunu kuopalle. Oon tuumannu, että kokeilis täyttää kuopat tällä liimalla:
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&p ... ctID=15120
Onko kokemuksia?
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&p ... ctID=15120
Onko kokemuksia?
- Långa
- Viestit: 210
- Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 10:31 am
- Pyörä: R 1200 GSA, " MV Agusta 50"
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Ei ole kokemuksia, mutta sama liima ollut mielessä. Kokeile Sinä, minä kuuntelen kommentit.
ja hiekka peittää jäljet
- Rampas
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 8:41 am
- Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
- Paikkakunta: Varkaus
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Muutama teline on hajonnut ja yksi Tomppa on jossain Uraa tapahtumien maastoissa...
Teline on melkoinen susi ja latausnastojen kuopat eivät tinaamalla kestä.
Takuuseen tuli kaverille uusiksi koko Tomppa ja teline, vaikka takuu aikakin oli mennyt jo umpeen. Ongelma on tiedossa TomTomilla ja ovat kuulemma kehittelemässä 4 versiota.
Seuraava viritys omaan Tomppaan on joku johdon päässä oleva latausliitin, joka tulee kuoren sisältä. Aivan kuten joissakin kaikuluotaimissa.
Tästä alkaa tulla haaste ja harrastus, nämä kun eivät sellaisenaan kestä mitään.
Teline on melkoinen susi ja latausnastojen kuopat eivät tinaamalla kestä.
Takuuseen tuli kaverille uusiksi koko Tomppa ja teline, vaikka takuu aikakin oli mennyt jo umpeen. Ongelma on tiedossa TomTomilla ja ovat kuulemma kehittelemässä 4 versiota.
Seuraava viritys omaan Tomppaan on joku johdon päässä oleva latausliitin, joka tulee kuoren sisältä. Aivan kuten joissakin kaikuluotaimissa.
Tästä alkaa tulla haaste ja harrastus, nämä kun eivät sellaisenaan kestä mitään.
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
- SS
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Ei se pelkkä tinaaminen montaa hetkeä auttanut, ei lataa ei.
Aattelin kokeilla hieman kovemmalla aineella, eli leikkasin tavallisesta Abiko- haarukasta terävillä, suoraan leikkaavilla sivuleikkureilla n. 2mm pitkät (siis lyhyet..) pätkät.
Niissähän on tinaus kuparin päällä.
TomTomin liittimiin hiemän tuoretta tinaa, sitten tinaimusukalla varovasti kaikki pois, kolvin kärki tuohon pöydällä olevaan 2x2mm palaan kiinni, ihan vähän tinaa, ja sehän jää siihen kärkeen kiinni. Sitten sovittelemaan palaa niihin reiällisiksi kuluneisiin liitinpintoihin yksi kerrallaan.
Kauaa ei auta painaa paikoilleen, luokkaa alle sekunti, taikka sulaa koko paska.
Ohuella puikolla sitten pitää siitä pienestä palasesta kiinni, ja vetää kolvin pois.
Ei oo nätti lopputulos, ei...
mutta on nyt toiminut jo pari viikkoa.
Telineen piikit painaa tuohon tinaan kuopat kuten näkyy, mutta siellä onkin sitten sen alla se kuparilatta vastassa .
Eikä se oikeesti oo noin kamalan näköinen, ainakaan jos ei laita laseja päähän....
SS
Aattelin kokeilla hieman kovemmalla aineella, eli leikkasin tavallisesta Abiko- haarukasta terävillä, suoraan leikkaavilla sivuleikkureilla n. 2mm pitkät (siis lyhyet..) pätkät.
Niissähän on tinaus kuparin päällä.
TomTomin liittimiin hiemän tuoretta tinaa, sitten tinaimusukalla varovasti kaikki pois, kolvin kärki tuohon pöydällä olevaan 2x2mm palaan kiinni, ihan vähän tinaa, ja sehän jää siihen kärkeen kiinni. Sitten sovittelemaan palaa niihin reiällisiksi kuluneisiin liitinpintoihin yksi kerrallaan.
Kauaa ei auta painaa paikoilleen, luokkaa alle sekunti, taikka sulaa koko paska.
Ohuella puikolla sitten pitää siitä pienestä palasesta kiinni, ja vetää kolvin pois.
Ei oo nätti lopputulos, ei...
Telineen piikit painaa tuohon tinaan kuopat kuten näkyy, mutta siellä onkin sitten sen alla se kuparilatta vastassa .
Eikä se oikeesti oo noin kamalan näköinen, ainakaan jos ei laita laseja päähän....
SS
- jlohikoski
- Viestit: 230
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Itse ole korjannut tompan kontaktinastoja tällä hopeamaalilla:
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11807
Yksi käsittely kestää muutaman tonnin.
Helppo laittaa esim hammastikulla.
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11807
Yksi käsittely kestää muutaman tonnin.
Helppo laittaa esim hammastikulla.
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Tuota maalia kokeilen seuraavaksi. Itsekin tinasin nuo, mutta toimi vähän aikaa hyvin ja sitten alkaa pätkimään. Ja kun tuon onnettoman telineen lisäksi myös tomppa on niin p*ska vielä ettei se näytä navigoinnin aikana lataako vaiko eikö, niin eka merkki siitä että lataus on pätkinyt ajon aikana on se, että akku alkaa varoittelemaan loppumisestaan.
Edit: tuli semmoinenkin mieleen että onko kukaan rakennellut liikkuvaa lataamista sen verkkolaturin pistokkeen kautta? Jos porais siihen luukkuun tarkasti laturin plugin kokoisen reiän ja tuuppais sinne jollakin toisella sopivalla 12V tupakansytytinlaturilla sen verkkovirtalaturin outputin eli 5V DC max 2A?
Onkohan latauksen säätö toteutettu Tompan sisälle vai verkkovirtamuuntajan yhteyteen? Ettei vaan akku poksahda.
Edit: tuli semmoinenkin mieleen että onko kukaan rakennellut liikkuvaa lataamista sen verkkolaturin pistokkeen kautta? Jos porais siihen luukkuun tarkasti laturin plugin kokoisen reiän ja tuuppais sinne jollakin toisella sopivalla 12V tupakansytytinlaturilla sen verkkovirtalaturin outputin eli 5V DC max 2A?
Onkohan latauksen säätö toteutettu Tompan sisälle vai verkkovirtamuuntajan yhteyteen? Ettei vaan akku poksahda.
-
ikibemaristi
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2010 10:12 pm
- Pyörä: BMW F 650twin GS
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
terve
oma rider II lataa hienosti..... poistin laitteen alla olevan luukun ja lataan aparaatin ajon aikana tupakansytytinlaturilla, samalla kone luulee olevansa ei mopotelineessä ja se hullu ilmoitus pois käytöstä olevasta bluetoothista jäi pois. lataustelineen johdon heitin roskikseen.
oma rider II lataa hienosti..... poistin laitteen alla olevan luukun ja lataan aparaatin ajon aikana tupakansytytinlaturilla, samalla kone luulee olevansa ei mopotelineessä ja se hullu ilmoitus pois käytöstä olevasta bluetoothista jäi pois. lataustelineen johdon heitin roskikseen.
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Mites säänkestävyys on toteutettu? Vai mennäänkö ajatuksella, toimii niin kauan kuin toimii? Itellä oli hetkellisesti vstaavia latausongelmia. Tilasin kiukkuspäissäni uuden mopotelineen (siis sen muovisen osan) ja lähti pelittämään heti kunnolla. No kun vanha tomppa oli jo kulunu väljäksi tärinässä, niin mietin miten saisi pysymään paremmin paikallaan = tapit heiluisi vähempi. Pistin vain siihen muovitelineeseen pari kerrosta sähköteippiä sinne nurjalle puolelle. Eli nyt kun tompan tunkee paikalleen, sen kiinnityshahlon ja telineen välissä on kumia välissä ja ei heilu. Ja siis silleen, että tomppa painautuu entistä tiiviimmin telinettä vasten juuri nastojen puolelta. Väliin kun tasasin väliajoin heittää kontaktipintojen puhdistetta, niin ainakni viime kesän ajelut kesti hyvin. Tolla tompalla ajeltu joku 40tkm mopossa ja toinen teline menossa.
Tai siis heiluu ja tärisee koko teline ja tomppa mukana, mutta ei ainakaan kesän 13tkm aikana nuo taustan nastat kuluneet yhtään lisää. Lisäksi on niin tiukka sovite, ettei viittiny ihan joka välissä ottaa poies kun joutu naama punasena punnertamaan irti, niin ajattelin ettei taida noi puolan ja italian pojatkaan sitä tuseerata kun istuu melkein yhtä tiukassa kuin liiman kanssa.
Tai siis heiluu ja tärisee koko teline ja tomppa mukana, mutta ei ainakaan kesän 13tkm aikana nuo taustan nastat kuluneet yhtään lisää. Lisäksi on niin tiukka sovite, ettei viittiny ihan joka välissä ottaa poies kun joutu naama punasena punnertamaan irti, niin ajattelin ettei taida noi puolan ja italian pojatkaan sitä tuseerata kun istuu melkein yhtä tiukassa kuin liiman kanssa.
Re: Tom Tom rider 2:n latausteline "korjaus"...
Rakentakaa teline jossa vaimenninkumit välissä, niin ongelma poistuu 
Tämä on siis ennalta ehkäisevä toimenpide.
Tämä on siis ennalta ehkäisevä toimenpide.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"