pk62 kirjoitti:Mulla oli aikanaan korkea plexi DR.ssä. Mahdottoman pyörteen kypärään teki.190 pituutta mulla. En suosittele.
Samoin. Mä yritin väsätä korkeampaa pleksiä 650 DR:ään, mutta olis tarvinnut varmaan olla joku Gold Wing- kokoinen, et olis ollut apua, joten tein sellaisen matalan, just mittarin yläreunan yläpuolelle ulottuvan lärpäkkeen ja se oli tosi hyvä. Nyt kun on DR 800, olen huomannut saman ongelman. Kahdeksassakympissä on vielä ihan ok, mut satasen nopeudessa pyörteily kypärän korkeudella on jotain hirvittävää. Täytyy varmaan väsätä siihenkin joku matala lätkä tai vaan totutella asiaan
Näis matkaenskoissa veikkaisin et noi pleksit ovat turhake,joss haluaa sääsuojaa pitää olla semmoinen mallia pappiksen tuisku edessä.
Enkä mä ole huomannut et sitä tuulenvastusta kypärään ilman minkäänlaista pleksiä ole häiritsevää alle 200 km/h.Toki sitä on kokeiltu muilla pyörillä ku darran kaa,mutt krossistongalla nekin.
Oma pituuteni on 186cm ja nyt on paikoillaan alkuperainen matala pleksi. Se tuntuu olevan juuri pahimmoilleen minun pituiselle.
Jos olisin vähän lyhempi tuuli kävisi yli. Vastaavasti jos olisin vähän pidempi, tuuli ottaisi tuohon rintaan ja humina potassa vähenisi.
Eli pitää löytää joka tapauksessa vähän eri mittainen pleksi tai sitten vain tosiaan totutella asiaan. Liekkö ne muutamat mitä olen kuvista nähnyt itse tehtyjä vaiko sitten ihan ostotavaraa?
Mitään ladonovea tuohon eteen nyt ei tietenkään viitti laittaa, mutta uskoisin muutaman sentin jo auttavan.
Itse noin 186cm pitkänä olen huomannut pyörteiden vähenevän kun on ajossa vääntänyt pleksiä alas. Pleksiä pitäisi varmasti korottaa reilusti että siitä hyötyä olisi...