bmw enskakypärä-ei löydy!-löytyipäs mutta...

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Ilmari
Pyörä: TDM900,CBR600

bmw enskakypärä-ei löydy!-löytyipäs mutta...

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Olen nyt soitellut MP-liikkeet Oulusta Jyväskylään ja missään ei ole hyllyssä tuota enduro kypärää. Tietääkö joku mistä kannattais kysellä?
Viimeksi muokannut Ilmari, Ma Touko 14, 2007 9:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HeikkiL
Pyörä: Kaik' o mänt
Viesti:

Re: bmw enskakypärä-ei löydy!

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Ilmari kirjoitti:Olen nyt soitellut MP-liikkeet Oulusta Jyväskylään ja missään ei ole hyllyssä tuota enduro kypärää. Tietääkö joku mistä kannattais kysellä?
Tampereella Heinolla (http://www.rmheino.fi/) oli muutama antrasiitinvärinen (?) hajakoko hyllyssä. Bemun ruukku on liikkeen kautta itselläkin ollut tilauksessa jo joulukuusta saakka...
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

RM Heino? Tampereelle 010 617 0619 ja Espooseen 010 617 0679.

Tää ei ole mainos vaan kyseisessä liikkeessä olen nähnyt bemarin enskakypärän...
Taas menossa jonnekin...
jmw
Pyörä: GSA -06

Viesti Kirjoittaja jmw »

Lahdessa Riku Motorilla on ja on muitakin bemun rytkyjä ihan mukavasti. Hypistelin juuri kyseistä kippoa ja tilasin sellaisen - on tämä meikäläisen pää sen verran kookas (mutta tyhjä), että ei aina tuo hyllytavara sovi.

Jos tämän kipon kanssa lähtee tilaushommiin, niin kantsii olla skarppina koon suhteen - ne eivät ole ihan suoraan rinnastettavissa muihin bemun kippoihin...tämä enskamalli ei kaiketi ole Schubertin tekosia (?).
Ilmari

Kiitoksia vihjeistä. Jyväskylässä Kuvan mp-liike on tilannut kypäriä jo aikoja sitten mutta ei ole näkynyt. EMC:ltä Oulusta niitä saa vain tilaamalla, käskivät tulla koittamaan Schubertin kypäriä ja tilaisivat koon sen mukaan. Että sinänsä hyvä tuo jmw:n pointti. Pitänee lähteä Tampereelle päin, kun saa aikaiseksi.
nipa

Viesti Kirjoittaja nipa »

Espoon Heinossa ainakin väittivät sitä Schubertin tekeleeksi ... :?
liike on oleellista,suunta ei.
jmw
Pyörä: GSA -06

Viesti Kirjoittaja jmw »

nipa kirjoitti:Espoon Heinossa ainakin väittivät sitä Schubertin tekeleeksi ... :?
Joo, en nyt uskalla valalle lähteä ovatko suupertin tekemiä vai ei - jostain olin lukevinani, etteivät olisi. Niin tai näin, sen sain kokea itse, että bmw:n muiden kypärien koot eivät natsaa alkuunkaan enska kipon kanssa. Eli, jos kokeilet system-kippoa esim. koko 60 ja vertaat saman kokonumeron enskaa, niin ei ole samaa kokoa.
HeikkiL
Pyörä: Kaik' o mänt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

nipa kirjoitti:Espoon Heinossa ainakin väittivät sitä Schubertin tekeleeksi ... :?
Eivätkös Bemun endurokypärät tule jostakin italialaisesta kypärätehtaasta?
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Lahden Riku Motorissa pitäisi olla,ainakin sellasta käskivät tulla kokeilemaan, kun kyselin sitä Hjc:n uutuusmallia,jota niillä ei ollut.
Ilmari

Heinolla Tampereella oli kaksi kypärää, jota lähdettiin asiasta tehden kokeileen mutta ei sopinut meikäläisen kuulaan ollenkaan. Pienempi malli oli niin tiukka, että jo alle viisi minuuttia teki tuskaa korville ja otsaan. Seuraava isompi istui paremmin mutta poskipalat oli jotenkin lyhyet eivätkä puristaneet sivuilta ollenkaan, eli kypärä hölskyi selvästi. Mutta nytpä tuonkin tietää! Pitänee miettiä muita vaihtoehtoja esim. HJC oli jo paljon paremman tuntuinen.
T: Soikhiapää
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Mulla tuollainen kypärä on käytössä, eikä hölsky.
Tulee mieleen Eppujen vanha biisi, ...jos posket ei näy takaapäin niin missä vika on...
Kypärään olen ihan tyytyväinen. Hiljaisempiakin varmasti löytyy, mutta näkyvyys on hyvä, mun pallopäähäni muoto sopii ja kevyenä sitä on mukava pitää. Parhaimmillaan nämä lipalliset taitavat olla hitaammissa nopeuksissa, autobahnille löytyy varmaankin parempia vaihtoehtoja.
Vastaa Viestiin