Pleksin käsittely?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Texbuxer
Pyörä: Tuareg 660

Pleksin käsittely?

Viesti Kirjoittaja Texbuxer »

Ostin afrikkalaiseen uuden Givin pleksin, mietin että nyt kun se on uusi ja puhdas niin kannattaako käsitellä se jollain. Olisi 5sateesta tai vastaava Turtlen muoville tarkoitettu aine, hyvää autovahaa(fusso), Autoglym Extra Gloss Protection.
Hanski T
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Pleksin käsittely?

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Olen suihkinut Gyeon Q²M WetCoat-ainetta. Se ruikitaan märälle pinnalle ja huuhdellaan pois ennen kuivumista. Sopii laiskalle ihmiselle, aika hyvänä on pleksi pysynyt reilut 3v ja 60000km. Olen koettanut välttää hankaamista, pestessä antaa pesuaineen vaikuttaa aikansa, huuhdonta, toisella kierroksella kevyt harjaus ja sitkeimmät itikat rapsutellut mieluummin kynnellä kuin harjalla.

Näyttäis olevan tarjolla myös Muovipinnoite Gyeon Q² Trim EVO, 30 ml. 49€. Sikahintaista, en ole kokeillut.
SF 1098S
MTS V4S
Josasu
Pyörä: BMW F650GS DAKAR

Viesti Kirjoittaja Josasu »

Pestessä käytettävä hyvin mietoa pesuainetta, mutta edes sitä ei tarvitse, kun laittaa vaikka sinistä korjaamopaperia irto arkkeina päälle ja suihkuttaa märäksi. Annat liota muutaman minuutin ja sitten otat pois ja huutelet. Kuivata voi pehmeällä mikrokuituliinalla niin ei jää pisaran jälkiä kuivuttuaan. Tämä toimii myös kypärän visiirille erittäin hyvin.
BMW F650GS DAKAR 2005
Kawasaki Versys X 300 2019 (ex)
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Jopo
Pyörä: Tenere 700 & GSX-R 1100 & Sähkömankeli

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Sitä autoglymin vahaa olen käyttänyt ja hyvin on pysyneet kirkkaina. Ötökätkin lähtee liukkaasti.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Carnauba vahalla olen käsitellyt uudet pleksit ja visiirit joka täyttää huokoset ja tekee pinnasta kovemman. Sen jälkeen pesty miten milloinkin ja välillä uusi käsittely. Myös nykyaikaiset muoville tarkoitetut keraamiset pinnoitteet toimii hyvin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Texbuxer

Laitoin Fussoa, autoglymin ohjeessa oli että ei saa laittaa käsittelemättämälle muoville.
Jopo
Pyörä: Tenere 700 & GSX-R 1100 & Sähkömankeli

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Texbuxer kirjoitti: Su Elo 04, 2024 9:17 am Laitoin Fussoa, autoglymin ohjeessa oli että ei saa laittaa käsittelemättämälle muoville.
Autoglymin keltaista olen käyttänyt +20v autoihin, moottoripyöriin ym. esim muovivaloihin, plekseihin jne. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Se ohje on varmaan joku vastuunrajaus, muoveja kun on sellaisiakin jotka sulaa liuottimista. Niitä ei ajoneuvoissa ole tullut minulla vastaan.
XL250R
Pyörä: V-Strom

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Muovia on käsittelemättömät, yleensä tummat, autojen listat ja roiskeläppätsydeemit. Noihin ymmärrän Autoglymin kiellon, koska pintaan jää ikävä vaalea huntu.

Mp plekseissä ja muovisissa ajovaloissa olen käyttänyt vuosia glymin punaista ja keltaista ilman ongelmia.
Texbuxer

fusso ei ollut hyvää, vesi ei lähde viiman avulla. Turtlen hylkimisainetta oon laittanut, mutta en oo osunut sateeseen.
Rollo
Pyörä: Africa twin

Viesti Kirjoittaja Rollo »

Eikö liukkaasta pleksistä lennä kaikki vesi näppärästi visiiriin?
Pturu
Pyörä: Tenere 700

Pleksin käsittely?

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Rollo kirjoitti:Eikö liukkaasta pleksistä lennä kaikki vesi näppärästi visiiriin?
Eipä se käsittelemätönkään pleksi kovin paljoa sitä vettä pysty varastoimaan ja ylimääräiset lentävät pois pleksistä visiiriin, sivuille, kypärän yli yms. samalla tavalla kuin käsitellystäkin. Ero on siinä, että käsitellystä näkee pienellä ja kohtalaisella sateella ja sateen jälkeen selvemmin läpi ja käsitelty pleksi on huomattavan helppo puhdistaa käsittelemättömään verrattuna. Riittävän kovalla sateellahan ei oikein sitten enää näe mitään pleksistä tai sen käsittelystä riippumatta.
Vastaa Viestiin