Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Transtourmanit laitoin tilaukseen, edellisistä Daytonan saappaista vain hyvää kerrottavaa mutta ovat rakenteeltaan kevyemmät.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Itsellä Sidi adventuret olleet jo vuosia. Tukeva, hyvä saapas. On tullut käytyä niillä marjassakin ajoreissun aikana ja upottua suohon. Ei ole vuotaneet läpi. Olen kyllä huoltanut niitä säännöllisesti kenkälankilla ja renapur leather balsamilla.
Sukkina yhdet, paksuhkot merinovillaiset. Ei muita. Vaikka jalat hikoavat, niin merinovilla ei kastu läpimäräksi. XXL:n merinovillasukkia, jossa myös muuta materiaalia, en käytä enää. Halvalla ei hyvää saa.
Avatar
geeXLV
Viestit: 169
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Daytonaa on helppo kehua, Trans Open GTX ollut käytössä yli 15 vuotta, mukavat, suojaavat ja eivät vieläkään vuoda.
Talvella hommasin Forman Terrain Tx krossisaappaat jotka on ollut parilla viime reissulla jalassa ..nyt on sääriluu kolmena palana ja pohjeluukin poikki, tuskin on kenkien vika.

Mutta silti taidan hommata toiset Daytonat, tuo jalassa ollut Forma on vähän rutussa nyt..


TiuSo
TiuSo
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Jahas, piti saappaat hankkia. Mietin Toucaneita ja Sidin Adv 2. Lopulta tilaukseen päätyi Tech 7 Drystar malli. Laitan tänne kokemuksia kun saapuu.

Toucania ei saa mistään ja Sidi on sen verran kapea, ettei mene täysin mukavasti jalkaan. Kummatkin ovat myös aika löysiä arvostelujen mukaan, eli rajumpi polkuajo voisi hieman huolestuttaa...?
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Aatekura kirjoitti:Sidi on sen verran kapea, ettei mene täysin mukavasti jalkaan.
Normi italiaanojen lesti joka on kapea pohjoismaalaiselle lättäräpylälle jonka kanssa voi vesihiihtää tai kulkea lumessa ilman lumikenkiä :D

Mulla on leveälestinen Sievin varsikenkä 43 ja Sidi Adv piti ottaa 46:na että mahtuu räpylä saappaaseen mukavasti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
FI72
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 06, 2020 1:34 pm
Pyörä: KTM 390 Adventure
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja FI72 »

Ajokengät menossa uusiksi ja harkinnut Sidi Adv, mutta millaisia kokemuksia muilla on talvikelissä? Itselläni kapea jalka joten leveys varmaan ok.
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Jos kyseessä on ns. normijalka niin Sidi on mielestäni varsin ok, olen itse yleensä tykännyt hieman leveämmästä lestistä ja minullakin menee tuo Sidi Adv lesti ihan ok vaikka mielestäni saisi olla hieman leveämpi.

Sidi on matkan varrella hieman kaventanut lestiä ja kun minulla oli ensimmäiset Sidi Adv kengät niin niissä oli leveämpi lesti kuin nykyisissä joten hyppy vanhoista uusiin tuntui "ikävältä" mutta hyvin noihinkin on tottunut joten ei ihan kapeimmasta päästä ole.

En tiedä auttoiko tuo vuodatus mitään...
Mika TA-91
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla kanssa pitää olla leveä lesti ja Sidi Adv piti ottaa pari numeroa isommat että tuntuu leveyden puolesta sopivalta. Jalas/Sievi leveälestiset on 43-44 jalkineesta riippuen ja Sidi Adv 46.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
FI72
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 06, 2020 1:34 pm
Pyörä: KTM 390 Adventure
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja FI72 »

Mika TA-91 kirjoitti: Ma Joulu 21, 2020 2:50 pm Jos kyseessä on ns. normijalka niin Sidi on mielestäni varsin ok, olen itse yleensä tykännyt hieman leveämmästä lestistä ja minullakin menee tuo Sidi Adv lesti ihan ok vaikka mielestäni saisi olla hieman leveämpi.

Sidi on matkan varrella hieman kaventanut lestiä ja kun minulla oli ensimmäiset Sidi Adv kengät niin niissä oli leveämpi lesti kuin nykyisissä joten hyppy vanhoista uusiin tuntui "ikävältä" mutta hyvin noihinkin on tottunut joten ei ihan kapeimmasta päästä ole.

En tiedä auttoiko tuo vuodatus mitään...
Kyllä auttoi. Kiitoksia :) Itselläni ollut Alpinestarin Tech 3 kesäajossa ja ostin tietenkin liian pienet. Koko 42 ja ohuella sukalla pärjää. Olisi heti pitänyt vaihtaa isompiin. Sidi varmaan pitäisi olla 44->?
Kun olisi jossain kivijalkakaupassa edes sovitettavana... :roll:
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Itsellä mm. Meindl:in leveälestiset vaelluskengät samaa 45 kokoa kuin Sidit ja sitten erikseen pieniksi mainitut Shimanon pyöräilykengät kokoa 46.

Vaikea sanoa mikä mihinkin jalkaan sopii, itsellä se liika koon kasvatus aiheuttaa sen että jalka alkaa kengässä nousta kannasta ja sitten niillä ei voi enään kävellä. Hyvin nuo on pidemmillä reissuilla toimineet ja kyllähän ne on toki myös hieman muotoutuneet vaikka alussa vähän liian kapeilta tuntuivatkin. Katsoin juuri tallissa vanhaa ja uutta Sidi Adventurea rinnakkain ja kyllä se vanha oli selkeästi leveämpi malliltaan.

Nämä on vaikeita asioita ja kokeilu on melkeinpä ainoa vaihtoehto ja jos ei kivijalasta löydy, niin alkaa ostospaikan valinnassa palautusoikeus ja vaihdon helppous painaa aika paljon.
Mika TA-91
Avatar
FI72
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 06, 2020 1:34 pm
Pyörä: KTM 390 Adventure
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja FI72 »

Jeps, tässä tulee uuden pyörän nouto kivijalkaliikkeestä, niin jos sattuisi olemaan myös sopivaa jalkinetta kokeiltavaksi. Ja toimiihan nuo vaihdot, ainakin MX24 kautta onnistuneet hyvin tähän mennessä.
Ekoteko
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 7:03 pm
Pyörä: GSA - 15

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Astarin Tech3:t tuli männä suven lopulla hankittua, kun halvalla sai Tre:n Stormilta. Olisko ollu sataseittämäkymppii.
Tykkään kyllä ja sopii hyvin minulle. MUTTA vettä ei halpa pidä ( ei pitänytkään pitää ) niin onko täällä kokemusta GORE-TEX sukista?
Mitenhän sellaiset toimii, siis pysyykö jalka kuivana?

Jussi
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Mun viluvarpaat pysyvät kohtuu kuosissa ikivanhoilla Acerbiksen saappailla 3mm paksujen neopreenisukkien avulla, nihkeältähän se tuntuu niitä pitää mutta lämpimältä. En pois antaisi, mutta oikein pitkiin päiviin ei kovin mukavat.
heebof
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 5:26 pm
Pyörä: DL 650 v-strom xt
Paikkakunta: Siilinjärvi/Pohjois-savo

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja heebof »

Kenkä ois hakusessa nykyisten vuotavien TCX SP-Master Gore-Texien tilalle. Motonetissä sattu silmään ja kokeillutkin Gaernen midland goretex adventure kenkää tuntui hyvälle, mutta kiinnitys soljet omasta mielestäni huonot ei ns lukittaudu ? Toisena vaihtoehtona miettinyt Tcx baja goretexejä koska edellisetkin passaa hyvin jalkaan, mutta mietityttää laatu koska entiset taisi jo parin kauden jälkeen laskea vedet sisälle. Paikallinen Suzukin huolto-ukko suositteli Daytonaa, mutta en oikein ole löytänyt suomesta liikettä jossa pääsis sovittamaan kyseistä merkkiä, että käykö se meikäläisen jalalle sitten yhtään.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Gore-Texissä on 5v takuu joten reklamaatiota ostopaikkaan tai suoraan Gore-Texille.

Kokeile myös Sidi Adventurea, nyt taitaa tulla kahdeksas tai yhdeksäs kesä samoilla saappailla ja edelleen toimii. Pohjat alkaa olla sileät mutta ei haittaa, onhan noilla kuitenkin vajaa satatonnia kilsoja takana. Samanlaiset tulee tilalle kunhan noin ensin hajoaa jostain.

Lesti noissa on kapeahko ja mulla on leveä jalka joten jouduin ottamaan 2-3 numeroa isommat mitä normaalisti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin