Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Onko EVS R4 kokemuksia? https://www.motonet.fi/fi/tuote/3840202 ... i-aikuiset
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
- Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Kisaenduro käytössä joo. Aika halvan oloinen kapistus. Samaan hintaan saa nyt leatt gpx 4.5 24mx:stä. Hankintaan menee.Koheltaja kirjoitti:Onko EVS R4 kokemuksia? https://www.motonet.fi/fi/tuote/3840202 ... i-aikuiset
Lähetetty minun I4213 laitteesta Tapatalkilla
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Tilaukseen meni, Kiitoksia vinkistä!CorporalMike kirjoitti:...nyt leatt gpx 4.5 24mx:stä. Hankintaan menee.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Näin vähän epäilin että on saattaa olla rimpula, käsiteltävyyden ja säilytyksen kannalta olisi näppärän kokoinen päivittäiseen käyttöön mutta kai se on siirrettävä katseet Leattiin.
Samaa tarjousta katsoin mutta jotenkin edessä oleva lukitus tuntuu luontevammalta kun 4.5:en sivulukot. Stormilla olisi etulukolla oleva 3.5 tarjouksessa 199€, kai se on joku päivä hurautettava mopolla Stormille kokeilemaan miten sopii päälle.
Samaa tarjousta katsoin mutta jotenkin edessä oleva lukitus tuntuu luontevammalta kun 4.5:en sivulukot. Stormilla olisi etulukolla oleva 3.5 tarjouksessa 199€, kai se on joku päivä hurautettava mopolla Stormille kokeilemaan miten sopii päälle.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Kunnollinen niskasuoja etulukolla 179€ tarjouksessa https://www.24mx.fi/alpinestars-niskasuoja-bns-pro#?pKoheltaja kirjoitti:Näin vähän epäilin että on saattaa olla rimpula, käsiteltävyyden ja säilytyksen kannalta olisi näppärän kokoinen päivittäiseen käyttöön mutta kai se on siirrettävä katseet Leattiin.
Samaa tarjousta katsoin mutta jotenkin edessä oleva lukitus tuntuu luontevammalta kun 4.5:en sivulukot. Stormilla olisi etulukolla oleva 3.5 tarjouksessa 199€, kai se on joku päivä hurautettava mopolla Stormille kokeilemaan miten sopii päälle.
Itse olen ollut tuohon erittäin tyytyväinen, istuu hyvin paikallaan eikä ole merkitystä mikä takki on päällä (itsellä suojapaitana Leattin 3DF Airfit). Tuota myös Stormilla, eli sillä voit vertailla mikä istuu itselle.
Mika TA-91
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Heinä 16, 2013 3:52 pm
- Pyörä: kawasaki
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Tuossa kans tarjouksessa Leatt 3.5 niskatuki 179€ : https://www.mprengas.fi/product/632/lea ... -niskatuki
Nuo Leatt:ín niskasuojat, joissa lukitus on edessä, ovat todella helppoja ja nopeita käyttää. Se sivussa oleva lukitus on hieman jäykkä, mutta kyllähän siihenkin tottuu.
Nuo Leatt:ín niskasuojat, joissa lukitus on edessä, ovat todella helppoja ja nopeita käyttää. Se sivussa oleva lukitus on hieman jäykkä, mutta kyllähän siihenkin tottuu.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Nyt on suojia testattu ja kuunneltu eri myyjien palopuheita, lopuksi luennon luottomyyjältä joka vahvisti omaa näkemystä kokeiluista.
EVS R4 on tosiaan aika rimpulan oloinen, ehkä parempi kun ei mitään, ehkä ei, mutta ei vakuuttanut muussa kun helpossa paikalleen laitossa. Olisin ostanut viidelläkympillä mutta en pyyntihinnalla.
EDIT: Tästä pitää vetää sanoja hieman takaisin. Oli ajossa lainassa ja vaikutti ihan kelpo suojalta, sain säädettyä sopivaksi ja hyvin rajoittaa kypärän ääripään liikkeitä. Kevyt, yksinkertainen ja helppo pukea. Jää harkintaan kunnes olen testannut pari muuta suojaa ajossa.
Alpinestar BNS Pro. Ihan ok oloinen puettuna ja tukevan tuntuinen mutta jäi aika legomainen vaikutelma koska purkautuu avattaessa tahattomasti 2-3 osaan. Toinen miinus oli takatuki joka on jäykkä ilman saranaa.
Leatt GPX 3.5 oli ihan jees mutta vähän jäi samanlainen kuva kun EVS:stä, toki paljon jämäkämpi mutta hyvin vähän säätöjä eikä tässäkään ole saranoitu takatuki. Helppo laittaa päälle ja ottaa pois. Materiaali jotain kovaa mutta elastista vaahtopuristetta missä on päällä kova kuori, kovassa käytössä kuori saattaa irrota tai alkaa irvistämään. Ei huono suoja mutta jotain jäin kaipaamaan.
Leatt GPX 4.5 jäi kokeilematta koska on sivuilla olevilla solkilukoilla joita en halua.
Leatt GPX 5.5 jäykkä ja kova kuituvahvisteinen muovi oli aika vakuuttavan ja kestävän tuntuinen. Lukitus sivulla yhdellä napilla ja sarana toisella puolella joten on helppo pukea. Monipuoliset säädöt ja takatuessa sarana -> menee säilytyksessä/kuljetuksessa pieneen tilaan kun takatuki taipuu 90 astetta, tämä oli mulle iso plussa. Painavampi kun 3.5 malli.
Leatt GPX 6.5 Carbon, vähän kevyempi kun 5.5 mutta muuten aika saman oloinen ja kalliimpi.
Näistä 5.5 taitaa olla mun valinta vaikka hinta pomppasi yli tuplat siihen mihin olin varautunut. Pitää kyttäillä tarjouksia tai jos tulee käytetty vastaan Torissa tai muualla.
Ihan on hyvän näköinen https://www.youtube.com/watch?v=Mxn5aQqezh0
EVS R4 on tosiaan aika rimpulan oloinen, ehkä parempi kun ei mitään, ehkä ei, mutta ei vakuuttanut muussa kun helpossa paikalleen laitossa. Olisin ostanut viidelläkympillä mutta en pyyntihinnalla.
EDIT: Tästä pitää vetää sanoja hieman takaisin. Oli ajossa lainassa ja vaikutti ihan kelpo suojalta, sain säädettyä sopivaksi ja hyvin rajoittaa kypärän ääripään liikkeitä. Kevyt, yksinkertainen ja helppo pukea. Jää harkintaan kunnes olen testannut pari muuta suojaa ajossa.
Alpinestar BNS Pro. Ihan ok oloinen puettuna ja tukevan tuntuinen mutta jäi aika legomainen vaikutelma koska purkautuu avattaessa tahattomasti 2-3 osaan. Toinen miinus oli takatuki joka on jäykkä ilman saranaa.
Leatt GPX 3.5 oli ihan jees mutta vähän jäi samanlainen kuva kun EVS:stä, toki paljon jämäkämpi mutta hyvin vähän säätöjä eikä tässäkään ole saranoitu takatuki. Helppo laittaa päälle ja ottaa pois. Materiaali jotain kovaa mutta elastista vaahtopuristetta missä on päällä kova kuori, kovassa käytössä kuori saattaa irrota tai alkaa irvistämään. Ei huono suoja mutta jotain jäin kaipaamaan.
Leatt GPX 4.5 jäi kokeilematta koska on sivuilla olevilla solkilukoilla joita en halua.
Leatt GPX 5.5 jäykkä ja kova kuituvahvisteinen muovi oli aika vakuuttavan ja kestävän tuntuinen. Lukitus sivulla yhdellä napilla ja sarana toisella puolella joten on helppo pukea. Monipuoliset säädöt ja takatuessa sarana -> menee säilytyksessä/kuljetuksessa pieneen tilaan kun takatuki taipuu 90 astetta, tämä oli mulle iso plussa. Painavampi kun 3.5 malli.
Leatt GPX 6.5 Carbon, vähän kevyempi kun 5.5 mutta muuten aika saman oloinen ja kalliimpi.
Näistä 5.5 taitaa olla mun valinta vaikka hinta pomppasi yli tuplat siihen mihin olin varautunut. Pitää kyttäillä tarjouksia tai jos tulee käytetty vastaan Torissa tai muualla.
Ihan on hyvän näköinen https://www.youtube.com/watch?v=Mxn5aQqezh0
Viimeksi muokannut Koheltaja, Su Huhti 05, 2020 12:50 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Joo, 5.5 leat on hyvä, alkuun outo mutta niin varmasti kaikki niskatuet on. Ajanoloon ei oikeastaan huomaakkaan.
Taas lähti mopo käsistä
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Nyt on pakko hieman korjata kun on kirjoitettu faktana (eli ilmeisesti myyjä ei ole tiennyt mistä puhuu vaan on ollut myyjä) asiota jotka ei ole ihan paikallaan.Koheltaja kirjoitti:Alpinestar BNS Pro. Ihan ok oloinen puettuna ja tukevan tuntuinen mutta jäi aika legomainen vaikutelma koska purkautuu avattaessa tahattomasti 2-3 osaan. Toinen miinus oli takatuki joka on jäykkä ilman saranaa.
Ei purkaannu vahingossa jos on osat paikallaan. Purkaantuu tarkoituksella onnettomuus tilanteessa ja kuljetusta varten eli pakkautuu suurinpiirtein samaan tilaan kuin Leatt. En täysin ymmärrä minkä saranan tähän haluaisit koska siinä on sarana sivuttaisliikkeelle joka on ainoa suunta mihin sen pitää vapaasti hieman yläkroppaa käännettäessä liikua.
Eli jos esitetään asioita faktoina niin yritetään etenkin turvavarusteista puhuttaessa puhua faktat faktoina ja jättää ne mielipiteet myyjille.
Joku voi muuten ottaa ne vaikka tosissaan.
Mika TA-91
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Tämä oli oma kokemus kun käsittelin Alpinen suojaa. Avatessa sai takatuen helposti irtoamaan ja putoamaan lattialle, samaa sanoi myyjä että on yksi Alpinestarin ikävä ominaisuus käyttäjän kannalta. Jos vertaan sitä Leattin suojaan, sitä voi huolettomasti availla ja sulkea eikä mitään osia putoile lattialle. Eikä tämä ole mielipide vaan fakta, en halua suojaa joka purkaantuu pukiessa tahattomasti, oli se suunniteltu ominaisuus tai ei. Sitä en sitten tiedä oliko tuote viallinen mutta kovin herkästi takatuki irtosi kun niskasuoja oli avattuna.
5.5:en takatuen sarana näkyy 1:20 kohdalla, voi kääntää kuljetusasentoon jolloin suoja vie vähän tilaa https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
5.5:en takatuen sarana näkyy 1:20 kohdalla, voi kääntää kuljetusasentoon jolloin suoja vie vähän tilaa https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Kylätason kurapyöräilijä.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Silloin siinä kyseissä yksilössä on vika tai esittelykappaleesta väännetty lukitustapit rikki, ei normaalisti toimi noin. Sen saa, niinkuin kaiken, kyllä voimalla rikki jolloin tuon ilmiön saa aikaiseksi.Koheltaja kirjoitti:Tämä oli oma kokemus kun käsittelin Alpinen suojaa. Avatessa sai takatuen helposti irtoamaan ja putoamaan lattialle, samaa sanoi myyjä että on yksi Alpinestarin ikävä ominaisuus käyttäjän kannalta. Jos vertaan sitä Leattin suojaan, sitä voi huolettomasti availla ja sulkea eikä mitään osia putoile lattialle. Eikä tämä ole mielipide vaan fakta, en halua suojaa joka purkaantuu pukiessa tahattomasti, oli se suunniteltu ominaisuus tai ei. Sitä en sitten tiedä oliko tuote viallinen mutta kovin herkästi takatuki irtosi kun niskasuoja oli avattuna.
5.5:en takatuen sarana näkyy 1:20 kohdalla, voi kääntää kuljetusasentoon jolloin suoja vie vähän tilaa https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Ja jos tuo kuljetus koko on iso asia, niin kyseisen suojan saa kolmeen osaan jolloin pakkautuu pienenpään kuin Leatt. Jos pidät saranaa parempana, niin se on mielipiteesi.
Kummatkin on varmasti yhtä hyviä tai huonoja suojia mutta kuten sanoin niin ei esitetä mielipiteitä faktoina.
Mika TA-91
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Siksi näistä asioista keskustellaan ja tuodaan eri tuotteiden ominaisuuksia esille ettei porukoiden tarvitse ostaa kamppeita täysin sokkona, kaikilla kun ei ole mahdollista käydä sovittamassa kamoja. Monesti sanotaan että tää on hyvä, osta tää, mutta samalla jätetään kertomatta tuotteen ominaisuudet ja millä tavalla eroaa toiseen tuotteeseen.
Jos olisin sokkona ostanut jonkin kokeilemista suojista niin suurin osa olisi mennyt vaihtoon hyvinkin nopeasti koska käytössä olisi tullut ominaisuudet esille jotka eivät ainakaan helpota suojan käyttöä. Jos suoja tai sen käyttö alkaa ärsyttämään niin se jää helposti hyllyyn ja siellä se ei suojaa mitään.
Kyseisessä yksilössä oli lukitusnastat ehjät ja kyllä, kaikki osat pysyi paikallaan kun oppi avaamaan suojaa rajallisesti pukiessa. Jos avasi suojaa enemmän niin kolina kuului kun takatuki putosi lattialle. En myöskään pidä siitä että suoja jakaantuu 2-3 osaan, menee toki pieneen tilaan, mutta säilytyksessä, kuten hyllyyn laittaessa siinä on edelleen 2-3 osaa yhden sijaan. Joillekkin tällä ominaisuudella ei ole väliä ja toisille on.
Suoja oli kyllä hyvän tuntuinen päällä ja lukitus toimii hienosti, enkä kyseenalaista sen toimintaa tai turvallisuutta, mutta päivittäisen käytön kannalta Alpinestarin rakenne ei tuo mitään etuja vastaavan hintaiseen Leatt 3.5:een joka ei vahingossakaan purkaudu osiin. 3.5:stakin saa irroitettua takatuen kuljetuksen/säilytyksen ajaksi mutta taas on niitä irto osia pyörimässä käsissä.
Leattin saranoidun takatuen kanssa elämä on helpompaa koska suoja pysyy koko ajan yksiosaisena ja takasuojan saa taitettua kuljetuksen/säilytyksen ajaksi 90 astetta.
En ymmärrä tätä mielipide-fakta aspektia koska kirjoittamani asiat perustuu kokeilujen kautta perustuviin faktoihin joista muodostetaan mielipide. Jokainen voi sitten päätellä mikä on painoarvo minkäkin ominaisuuden osalta omassa käytössä, onko joku asia tärkeä vai ei.
Jos olisin sokkona ostanut jonkin kokeilemista suojista niin suurin osa olisi mennyt vaihtoon hyvinkin nopeasti koska käytössä olisi tullut ominaisuudet esille jotka eivät ainakaan helpota suojan käyttöä. Jos suoja tai sen käyttö alkaa ärsyttämään niin se jää helposti hyllyyn ja siellä se ei suojaa mitään.
Kyseisessä yksilössä oli lukitusnastat ehjät ja kyllä, kaikki osat pysyi paikallaan kun oppi avaamaan suojaa rajallisesti pukiessa. Jos avasi suojaa enemmän niin kolina kuului kun takatuki putosi lattialle. En myöskään pidä siitä että suoja jakaantuu 2-3 osaan, menee toki pieneen tilaan, mutta säilytyksessä, kuten hyllyyn laittaessa siinä on edelleen 2-3 osaa yhden sijaan. Joillekkin tällä ominaisuudella ei ole väliä ja toisille on.
Suoja oli kyllä hyvän tuntuinen päällä ja lukitus toimii hienosti, enkä kyseenalaista sen toimintaa tai turvallisuutta, mutta päivittäisen käytön kannalta Alpinestarin rakenne ei tuo mitään etuja vastaavan hintaiseen Leatt 3.5:een joka ei vahingossakaan purkaudu osiin. 3.5:stakin saa irroitettua takatuen kuljetuksen/säilytyksen ajaksi mutta taas on niitä irto osia pyörimässä käsissä.
Leattin saranoidun takatuen kanssa elämä on helpompaa koska suoja pysyy koko ajan yksiosaisena ja takasuojan saa taitettua kuljetuksen/säilytyksen ajaksi 90 astetta.
En ymmärrä tätä mielipide-fakta aspektia koska kirjoittamani asiat perustuu kokeilujen kautta perustuviin faktoihin joista muodostetaan mielipide. Jokainen voi sitten päätellä mikä on painoarvo minkäkin ominaisuuden osalta omassa käytössä, onko joku asia tärkeä vai ei.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
- Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Ihan sama minkä aiheen täällä avaa niin fakta mielipiteitä riittää kyllä luettavaksi. Niin se vaan on että mielipide on kun persereikä, jokaisella on omansa.Mika TA-91 kirjoitti:ei esitetä mielipiteitä faktoina.
Ja sitten ei muuta kun palkoja sieraimet täyteen ja sinkki kireelle
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Ja juuri tästä syystä pitäisi puhua asia oikein, eli nyt yhden esittelykappaleen pohjalta väität että kyseinen tuote toimii noin mikä ei ole totta ja annat muille väärää tietoa.Koheltaja kirjoitti:Siksi näistä asioista keskustellaan ja tuodaan eri tuotteiden ominaisuuksia esille ettei porukoiden tarvitse ostaa kamppeita täysin sokkona, kaikilla kun ei ole mahdollista käydä sovittamassa kamoja. Monesti sanotaan että tää on hyvä, osta tää, mutta samalla jätetään kertomatta tuotteen ominaisuudet ja millä tavalla eroaa toiseen tuotteeseen.
Se oli kohtelias tapa sanoa että älä puhu paskaa. Olet yhtä vanhaa mallikappaletta kokeilut ja sen pohjalta väität että kyseessä on ominaisuus.Koheltaja kirjoitti:En ymmärrä tätä mielipide-fakta aspektia koska kirjoittamani asiat perustuu kokeilujen kautta perustuviin faktoihin joista muodostetaan mielipide
Eli minun "kokeiluja ja testien" pohjalta noin ei käy, ollut jo usemman vuoden kyseinen tuote käytössä, avaamalla sitä ei saa osiin, vaatii joko kaksi kättä ja sen että ennen avaaamista kääntää niska osan "auki" asentoon.
Tämä sama ongelma on ikävä kyllä suurimmassa osassa noita mp-liikeiden myyjiä, eivät lainkaan tiedä mistä puhuvat vaikka heidän pitäisi olla myymiensä tuotteiden asiantuntijoita (tämä ei koske nyt mitenkään niskasuojia vaan yleisesti osaamistasoa mp-liikkeissä etenkin pk-seudulla ja täysin riippumatta liikkeestä ja merkeistä joita liike edustaa).
Mika TA-91
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Hakusessa: Niskasuoja matkaendurointiin
Kahdella kädellä avaamalla, jos avasi suojaa reilummin, niskapala irtosi ja putosi lattialle. Tämä kävi usemman kerran, myös myyjä sai palan putoamaan. Avatessa tuntuu pieni pykälä ja sen jos ylittää niin silloin takapala irtoaa.Mika TA-91 kirjoitti:avaamalla sitä ei saa osiin, vaatii joko kaksi kättä ja sen että ennen avaaamista kääntää niska osan "auki" asentoon.
Sun kannattaa mennä Vantaan Stormille avautumaan koska mä en voi asiaan vaikuttaa jos sun mielestä tuo on vika eikä ominaisuus. Mä kirjoitan pelkästään omista kokemuksista ja sitä en voi tietää jos hyllyssä on viallisia esittelykamppeita.
Jos takapalan lukituksen nastat kuluu esittelykäytössä tuohon kuntoon niin se riittää mulle tuotteen hylkäykseen. On olemassa muitakin vaihtoehtoja joissa ei ole kyseistä ongelmaa.
Kannattaa muistaa että tässä riitelee asiat, ei henkilöt, ja pyritään välttämään henkilökohtaisuuksiin menemistä kuten väittämällä paskanpuhujaksi, tai aletaan nokittelemaan millä perusteilla saa kirjoittaa henkilökohtaisia näkemyksiä tuotteesta. Tämän tyyppinen keskustelu ei johta mihinkään.
Omalta osalta ei ole lisättävää tämän suojan osalta. En kokenut sitä omaksi kyseisten ominaisuuksien takia.
Vaihtoehtoja on ja niitä on testattu ajossa eilisen ja tän päivän aikana, lopullinen päätös niskatuesta tehdään lähiaikoina.
Kylätason kurapyöräilijä.