Pehmeät Sivulaukut
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: Pehmeät Sivulaukut
Lukekaapas testit sivulaukuista sivustolta Testberichte.de ja kirjoittakaa hakukenttään seuraava teksti: Motorradtaschen/-rucksäcke
tällöin eteesi avautuu testit myytävänä olevista tuotteista. Ko Testberichte.de- sivustolta löytyy myös muita testejä niin mp-kuin muuhunkin käyttöön.
tällöin eteesi avautuu testit myytävänä olevista tuotteista. Ko Testberichte.de- sivustolta löytyy myös muita testejä niin mp-kuin muuhunkin käyttöön.
Re: Pehmeät Sivulaukut
Enduristanin Blizzardit löytys myyntipalstalta!
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Helmi 14, 2008 9:46 pm
- Pyörä: XRV 750 ,VFR1200, 690 R, Vespa 200 Cosa.
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pehmeät Sivulaukut
Onkos näistä Givin GRT718 pehmeistä laukuista kokemusta.
KTM 690 enduro r:n ajattelin laittaa. Satunnaisiin lyhyisiinretkiin.
KTM 690 enduro r:n ajattelin laittaa. Satunnaisiin lyhyisiinretkiin.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Pehmeät Sivulaukut
Givistä ei juurikaan kokemusta mutta kurkkaappas näitä
www.21brothers.eu
Mulla oli 690 nuo sakwyt ja ne oli laadukkaat eikä ole kalliit.
www.21brothers.eu
Mulla oli 690 nuo sakwyt ja ne oli laadukkaat eikä ole kalliit.
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Helmi 14, 2008 9:46 pm
- Pyörä: XRV 750 ,VFR1200, 690 R, Vespa 200 Cosa.
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pehmeät Sivulaukut
Pieni tarkennus. Ajattelin pärjätä ilman laukkurautoja.
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: Pehmeät Sivulaukut
Omassa 690 olleet n. 4000km reissussa ja edelleen pysyy vesi ulkona. Itsellä laukkuraudat, mut sopivat 690 ilmankin..
15 litraan puolelleen viikon tavarat kivuttomasti.
Tuppi nurin...
Re: Pehmeät Sivulaukut
Enduristan Blizzard L tuntuisi olevan ihan ok laukut, mutta noi kaks etummaista yläremmiä on todella hanurista säätää ja alaremmejä kannattaa ehkä lyhentää; pääsin perille ja työntelin pyörää sisään ja huomasin että takarengas veti jumiin kun alaremmin löysänä heiluva pää oli löytäny tiensä ketjun ja rattaan väliin. Todella hyvä ajoitus sillä kyllä, se täytyy myöntää. Lähtiessä solmin kyllä ylimääräiset pois heilumasta, mutta kummasti ne aina aukee.
Millähän noi penkin yli menevät soljet korvaisi? Kestäisköhän siinä ihan pikalukko tyyliin https://www.varusteleka.fi/fi/product/i ... usta/31888
Millähän noi penkin yli menevät soljet korvaisi? Kestäisköhän siinä ihan pikalukko tyyliin https://www.varusteleka.fi/fi/product/i ... usta/31888
Re: Pehmeät Sivulaukut
Ainakin pienemmät muovisoljet muuttuu rimpuloiksi käytössä. Nippusiteella olen joutunut yhden laittamaan kiinni, kun ei muuten pysy. https://www.varusteleka.fi/fi/product/t ... hook/14168 tämän mallinen voisi olla kestävämpi..
690 Enduro R -12
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Oletteko punninneet laukkuja sisältöineen? Itsellä Mosko Moto Recless 80 painoi 22,6 kg puolen toista viikon kamoineen ilman vesiä ja lisäbensaa. Sisältää kaiken tarvittavan telttayöpymisiin ja työkalut sun muut. Hood tankkilaukku 2,5 kg vielä päälle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
- Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pehmeät Sivulaukut
Ei ole Reckless, mutta saman firman Backcountry 35 sivulaukut + Backcountry 30 duffle + sw motechin tankkilaukku:
1. Tankkilaukku: 3,87 kg
2. Sivulaukku, oikea: 10,6 kg
3. Sivulaukku, vasen: 11,0 kg
4. Takalaukku: 6,9 kg
Laukuissa kahden hengen kamat kahdeksi viikoksi sisältäen työläppärin, kevyen kesätelttailusetupin ja ehkä litran juomia.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Pehmeät Sivulaukut
Mulla on joutilaana ehjät Mosko sivulaukut, zekkaa ilmo:
viewtopic.php?f=11&t=46638&sid=fda3d9c6 ... 7f15e0ba79
viewtopic.php?f=11&t=46638&sid=fda3d9c6 ... 7f15e0ba79
jv
Re: Pehmeät Sivulaukut
Raporttia 21 brothers Rogal XL-laukusta, kyseessä on sellainen hevosenkenkä tai banaani.
Saatavilla eri optioilla, mun yksilössä on rullattava sulku ja lisätaskut.
Ostin reilu vuosi sitten mutta sai kunnolla käyttöön vasta menneellä kaudella.
Kuva
https://photos.app.goo.gl/fZJ4V5v1kGcsH71C6
21 on pieni toimija ilman varsinaista webbikauppaa. Homma alko sähköpostin lähettämisellä, sit he rupes valmistaa tuotetta, meni parisen viikkoo, sit maksu (muistaakseni Paypal) ja sit toimitus.
Mulla on entuudestaan Ortlieb:n putkikasseja, joita nykyään myydään Touratech:n kautta. Verrattuna niihin yllätyin hieman tämän Rogalin kontruktiosta. Materiaali on vastaavaa mutta saumat eivät ole hitsattuja vaan ommeltuja. Tuplaseinärakenne eli kiinteä (ei voi irrottaa) sisäpussi. Ulko- ja sisäkassin suut on kuitenkin yhdistetty eli ne rullautuvat auki samalla. Pisaraakaan ei ole vuotanut, tosin kovin pahaan keliin en ole näiden kanssa vielä joutunut.
Tätä voisi varmasti käyttää ihan vaan heittämällä matkustajan paikan yli mutta itse olen hifistellyt sijoituspaikkaa. Takapenkki on pois, sivumuovit on pois, eri merkkisiä kiinnityspisteitä hankittu.
Laukussa on kiinniommeltuna nauhat joilla se sidotaan pyörään, molemmin puolin jalkojen alapäädyssä, jalkojen yläosassa ja kassin keskellä. Kiristäminen on kevyistä sidontaliinoista tutuilla kiristimillä.
Mielestäni remmisysteemiä olisi mahdollista vielä edelleenkehittää, mutta ei ole huono nytkään (verrattuna joihinkin tuskaisiin koviin laukkuihin joita saanut kokea). Tämä siis miten nopeasti ja helposti kiinnitys pyörään onnistuu. Sitten kun sidonta on valmis niin kuorma on erittäin hyvin kiinni pyörässä, ei pienintäkään epäilystä huteruudesta tms.
XL-malli on riittävän iso esim että kaikki viikonlopun kamat telttoineen saa kaikki samaan kassiin. Pelkkään hotelli-touringiin 40 L versio saataisi olla riittävä. Mutta paljonko kamaa pitää saada kulkemaan mukana on tietysti yksilöllistä... Jos tarvitsee päästä tavaroihin käsiksi niin sitten parit sidonnat joutuu aukaisemaan. Tuon välttämiseksi mulla oli vielä KTM:n (pehmeä) perälaukku. Mutta luulempa että jatkokehitän vielä kiinnittämällä tähän parit molle-pussukat ja jätän perälaukun pois.
Mun mallissa on optio juomapullotaskut. Ne sopii parhaiten kapealle ja korkealle pullolle. Yhden litran Nalgenelle pikkuisen turhan piukka ja syvä. Tai oikeestan että taskut sais olla hiukan vahvempaa materiaalia niin pullon laitto ja poisotto olis helpompaa. Luulen että jatkossa käytän näitä sadevehkeiden / varahanskojen jne paikkana, jos tuo perälaukun poisjättäminen tosiaan toteutuu.
Ajokokemus tämmöisen laukun kanssa on fantastinen. Painavat tavarat saa alas.
Pyörän kapeus säilyy. Tieteellisen tarkkaa vertailua ei ole mutta väitän että tällä myös bensankulutus on pienempi, koska ilmanvastus on olematon verrattuna kahteen jättikokoiseen kovaan laukkuun.
Olen kuullut moitetta banaanilaukuista että häiritsee pyörän päällä liikkumista. Se voi olla niin mutta oma ajotyylini ei tyypillisesti ole niin aktiivinen että olisi noussut ongelmaksi.
En ottanut optiona myytäviä erillisiä sisäkasseja, niiden puuttuvien kauneusarvojen takia, plus ajattelin että mulla on noita pussukoita jo muutenkin tarpeeksi. Olis ne kuitenkin ollu hyvä ottaa. Ei vedenpitävyyden vuoksi vaan että mittojen mukaan tehtynä niiden avulla olis kamojen liikuttelurumba ollu helpompaa (tilanteessa jossa nukkumapaikka ei ole ihan mopon vieressä). Jonkunlaiset kantokahvat olis saanu itekin jotenkin värkättyä. Koko laukun kantokin toki onnistuu mutta on siinä jo hieman painoa.
On mulla ollut kovia laukkuja sekä perinteisiä pehmeitä. Niihin verrattuna olen nyt erittäin tykästynyt tähän Rogaliin.
Kilpailijat kuten Giant Loop tai Mosko Moto olisivat olleet vaikeita hankintoja hintansa takia.
Saatavilla eri optioilla, mun yksilössä on rullattava sulku ja lisätaskut.
Ostin reilu vuosi sitten mutta sai kunnolla käyttöön vasta menneellä kaudella.
Kuva
https://photos.app.goo.gl/fZJ4V5v1kGcsH71C6
21 on pieni toimija ilman varsinaista webbikauppaa. Homma alko sähköpostin lähettämisellä, sit he rupes valmistaa tuotetta, meni parisen viikkoo, sit maksu (muistaakseni Paypal) ja sit toimitus.
Mulla on entuudestaan Ortlieb:n putkikasseja, joita nykyään myydään Touratech:n kautta. Verrattuna niihin yllätyin hieman tämän Rogalin kontruktiosta. Materiaali on vastaavaa mutta saumat eivät ole hitsattuja vaan ommeltuja. Tuplaseinärakenne eli kiinteä (ei voi irrottaa) sisäpussi. Ulko- ja sisäkassin suut on kuitenkin yhdistetty eli ne rullautuvat auki samalla. Pisaraakaan ei ole vuotanut, tosin kovin pahaan keliin en ole näiden kanssa vielä joutunut.
Tätä voisi varmasti käyttää ihan vaan heittämällä matkustajan paikan yli mutta itse olen hifistellyt sijoituspaikkaa. Takapenkki on pois, sivumuovit on pois, eri merkkisiä kiinnityspisteitä hankittu.
Laukussa on kiinniommeltuna nauhat joilla se sidotaan pyörään, molemmin puolin jalkojen alapäädyssä, jalkojen yläosassa ja kassin keskellä. Kiristäminen on kevyistä sidontaliinoista tutuilla kiristimillä.
Mielestäni remmisysteemiä olisi mahdollista vielä edelleenkehittää, mutta ei ole huono nytkään (verrattuna joihinkin tuskaisiin koviin laukkuihin joita saanut kokea). Tämä siis miten nopeasti ja helposti kiinnitys pyörään onnistuu. Sitten kun sidonta on valmis niin kuorma on erittäin hyvin kiinni pyörässä, ei pienintäkään epäilystä huteruudesta tms.
XL-malli on riittävän iso esim että kaikki viikonlopun kamat telttoineen saa kaikki samaan kassiin. Pelkkään hotelli-touringiin 40 L versio saataisi olla riittävä. Mutta paljonko kamaa pitää saada kulkemaan mukana on tietysti yksilöllistä... Jos tarvitsee päästä tavaroihin käsiksi niin sitten parit sidonnat joutuu aukaisemaan. Tuon välttämiseksi mulla oli vielä KTM:n (pehmeä) perälaukku. Mutta luulempa että jatkokehitän vielä kiinnittämällä tähän parit molle-pussukat ja jätän perälaukun pois.
Mun mallissa on optio juomapullotaskut. Ne sopii parhaiten kapealle ja korkealle pullolle. Yhden litran Nalgenelle pikkuisen turhan piukka ja syvä. Tai oikeestan että taskut sais olla hiukan vahvempaa materiaalia niin pullon laitto ja poisotto olis helpompaa. Luulen että jatkossa käytän näitä sadevehkeiden / varahanskojen jne paikkana, jos tuo perälaukun poisjättäminen tosiaan toteutuu.
Ajokokemus tämmöisen laukun kanssa on fantastinen. Painavat tavarat saa alas.
Pyörän kapeus säilyy. Tieteellisen tarkkaa vertailua ei ole mutta väitän että tällä myös bensankulutus on pienempi, koska ilmanvastus on olematon verrattuna kahteen jättikokoiseen kovaan laukkuun.
Olen kuullut moitetta banaanilaukuista että häiritsee pyörän päällä liikkumista. Se voi olla niin mutta oma ajotyylini ei tyypillisesti ole niin aktiivinen että olisi noussut ongelmaksi.
En ottanut optiona myytäviä erillisiä sisäkasseja, niiden puuttuvien kauneusarvojen takia, plus ajattelin että mulla on noita pussukoita jo muutenkin tarpeeksi. Olis ne kuitenkin ollu hyvä ottaa. Ei vedenpitävyyden vuoksi vaan että mittojen mukaan tehtynä niiden avulla olis kamojen liikuttelurumba ollu helpompaa (tilanteessa jossa nukkumapaikka ei ole ihan mopon vieressä). Jonkunlaiset kantokahvat olis saanu itekin jotenkin värkättyä. Koko laukun kantokin toki onnistuu mutta on siinä jo hieman painoa.
On mulla ollut kovia laukkuja sekä perinteisiä pehmeitä. Niihin verrattuna olen nyt erittäin tykästynyt tähän Rogaliin.
Kilpailijat kuten Giant Loop tai Mosko Moto olisivat olleet vaikeita hankintoja hintansa takia.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."