Pehmeät Sivulaukut

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Lukekaapas testit sivulaukuista sivustolta Testberichte.de ja kirjoittakaa hakukenttään seuraava teksti: Motorradtaschen/-rucksäcke
tällöin eteesi avautuu testit myytävänä olevista tuotteista. Ko Testberichte.de- sivustolta löytyy myös muita testejä niin mp-kuin muuhunkin käyttöön.
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Enduristanin Blizzardit löytys myyntipalstalta!
Janskis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Elo 17, 2021 7:06 pm
Pyörä: Tenere 700 -19

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Janskis »

Aatekura kirjoitti: La Heinä 10, 2021 11:49 pm Enduristanin Blizzardit löytys myyntipalstalta!
Nää tais mennä jo? Mitä kautta ostit laukut?
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Janskis kirjoitti: La Elo 21, 2021 11:18 am
Aatekura kirjoitti: La Heinä 10, 2021 11:49 pm Enduristanin Blizzardit löytys myyntipalstalta!
Nää tais mennä jo? Mitä kautta ostit laukut?
Joo. Suoraa enduristanin eu sivuilta. Hyvät oli!
pepe750
Viestit: 262
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 9:46 pm
Pyörä: XRV 750 ,VFR1200, 690 R, Vespa 200 Cosa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja pepe750 »

Onkos näistä Givin GRT718 pehmeistä laukuista kokemusta.
KTM 690 enduro r:n ajattelin laittaa. Satunnaisiin lyhyisiinretkiin.
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Givistä ei juurikaan kokemusta mutta kurkkaappas näitä
www.21brothers.eu
Mulla oli 690 nuo sakwyt ja ne oli laadukkaat eikä ole kalliit.
pepe750
Viestit: 262
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 9:46 pm
Pyörä: XRV 750 ,VFR1200, 690 R, Vespa 200 Cosa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja pepe750 »

Pieni tarkennus. Ajattelin pärjätä ilman laukkurautoja.
Avatar
Tärinäjyrä
Viestit: 340
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Pyörä: Cube 29er
Paikkakunta: Kaenuu

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Tärinäjyrä »

pepe750 kirjoitti: Ma Helmi 07, 2022 7:58 pm Onkos näistä Givin GRT718 pehmeistä laukuista kokemusta.
KTM 690 enduro r:n ajattelin laittaa. Satunnaisiin lyhyisiinretkiin.
Omassa 690 olleet n. 4000km reissussa ja edelleen pysyy vesi ulkona. Itsellä laukkuraudat, mut sopivat 690 ilmankin..

15 litraan puolelleen viikon tavarat kivuttomasti.
Liitteet
IMG_20220524_135608.jpg
Tuppi nurin...
Pallisti
Viestit: 102
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Enduristan Blizzard L tuntuisi olevan ihan ok laukut, mutta noi kaks etummaista yläremmiä on todella hanurista säätää ja alaremmejä kannattaa ehkä lyhentää; pääsin perille ja työntelin pyörää sisään ja huomasin että takarengas veti jumiin kun alaremmin löysänä heiluva pää oli löytäny tiensä ketjun ja rattaan väliin. Todella hyvä ajoitus sillä kyllä, se täytyy myöntää. Lähtiessä solmin kyllä ylimääräiset pois heilumasta, mutta kummasti ne aina aukee.

Millähän noi penkin yli menevät soljet korvaisi? Kestäisköhän siinä ihan pikalukko tyyliin https://www.varusteleka.fi/fi/product/i ... usta/31888
Avatar
klrp
Viestit: 44
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:05 pm
Pyörä: 690 enduro r
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja klrp »

Ainakin pienemmät muovisoljet muuttuu rimpuloiksi käytössä. Nippusiteella olen joutunut yhden laittamaan kiinni, kun ei muuten pysy. https://www.varusteleka.fi/fi/product/t ... hook/14168 tämän mallinen voisi olla kestävämpi.. :?:
690 Enduro R -12
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Oletteko punninneet laukkuja sisältöineen? Itsellä Mosko Moto Recless 80 painoi 22,6 kg puolen toista viikon kamoineen ilman vesiä ja lisäbensaa. Sisältää kaiken tarvittavan telttayöpymisiin ja työkalut sun muut. Hood tankkilaukku 2,5 kg vielä päälle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
zmoke
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Jani M kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 6:21 pm Oletteko punninneet laukkuja sisältöineen? Itsellä Mosko Moto Recless 80 painoi 22,6 kg puolen toista viikon kamoineen ilman vesiä ja lisäbensaa. Sisältää kaiken tarvittavan telttayöpymisiin ja työkalut sun muut. Hood tankkilaukku 2,5 kg vielä päälle.
Ei ole Reckless, mutta saman firman Backcountry 35 sivulaukut + Backcountry 30 duffle + sw motechin tankkilaukku:
1. Tankkilaukku: 3,87 kg
2. Sivulaukku, oikea: 10,6 kg
3. Sivulaukku, vasen: 11,0 kg
4. Takalaukku: 6,9 kg

Laukuissa kahden hengen kamat kahdeksi viikoksi sisältäen työläppärin, kevyen kesätelttailusetupin ja ehkä litran juomia.
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Moskolla black friday ale ja yli 200€ paketti tulee ilmaiseksi kotia

https://moskomoto.eu/
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Mulla on joutilaana ehjät Mosko sivulaukut, zekkaa ilmo:
viewtopic.php?f=11&t=46638&sid=fda3d9c6 ... 7f15e0ba79
jv
Eläin
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Raporttia 21 brothers Rogal XL-laukusta, kyseessä on sellainen hevosenkenkä tai banaani.
Saatavilla eri optioilla, mun yksilössä on rullattava sulku ja lisätaskut.
Ostin reilu vuosi sitten mutta sai kunnolla käyttöön vasta menneellä kaudella.

Kuva
https://photos.app.goo.gl/fZJ4V5v1kGcsH71C6

21 on pieni toimija ilman varsinaista webbikauppaa. Homma alko sähköpostin lähettämisellä, sit he rupes valmistaa tuotetta, meni parisen viikkoo, sit maksu (muistaakseni Paypal) ja sit toimitus.

Mulla on entuudestaan Ortlieb:n putkikasseja, joita nykyään myydään Touratech:n kautta. Verrattuna niihin yllätyin hieman tämän Rogalin kontruktiosta. Materiaali on vastaavaa mutta saumat eivät ole hitsattuja vaan ommeltuja. Tuplaseinärakenne eli kiinteä (ei voi irrottaa) sisäpussi. Ulko- ja sisäkassin suut on kuitenkin yhdistetty eli ne rullautuvat auki samalla. Pisaraakaan ei ole vuotanut, tosin kovin pahaan keliin en ole näiden kanssa vielä joutunut.

Tätä voisi varmasti käyttää ihan vaan heittämällä matkustajan paikan yli mutta itse olen hifistellyt sijoituspaikkaa. Takapenkki on pois, sivumuovit on pois, eri merkkisiä kiinnityspisteitä hankittu.

Laukussa on kiinniommeltuna nauhat joilla se sidotaan pyörään, molemmin puolin jalkojen alapäädyssä, jalkojen yläosassa ja kassin keskellä. Kiristäminen on kevyistä sidontaliinoista tutuilla kiristimillä.
Mielestäni remmisysteemiä olisi mahdollista vielä edelleenkehittää, mutta ei ole huono nytkään (verrattuna joihinkin tuskaisiin koviin laukkuihin joita saanut kokea). Tämä siis miten nopeasti ja helposti kiinnitys pyörään onnistuu. Sitten kun sidonta on valmis niin kuorma on erittäin hyvin kiinni pyörässä, ei pienintäkään epäilystä huteruudesta tms.

XL-malli on riittävän iso esim että kaikki viikonlopun kamat telttoineen saa kaikki samaan kassiin. Pelkkään hotelli-touringiin 40 L versio saataisi olla riittävä. Mutta paljonko kamaa pitää saada kulkemaan mukana on tietysti yksilöllistä... Jos tarvitsee päästä tavaroihin käsiksi niin sitten parit sidonnat joutuu aukaisemaan. Tuon välttämiseksi mulla oli vielä KTM:n (pehmeä) perälaukku. Mutta luulempa että jatkokehitän vielä kiinnittämällä tähän parit molle-pussukat ja jätän perälaukun pois.

Mun mallissa on optio juomapullotaskut. Ne sopii parhaiten kapealle ja korkealle pullolle. Yhden litran Nalgenelle pikkuisen turhan piukka ja syvä. Tai oikeestan että taskut sais olla hiukan vahvempaa materiaalia niin pullon laitto ja poisotto olis helpompaa. Luulen että jatkossa käytän näitä sadevehkeiden / varahanskojen jne paikkana, jos tuo perälaukun poisjättäminen tosiaan toteutuu.

Ajokokemus tämmöisen laukun kanssa on fantastinen. Painavat tavarat saa alas.
Pyörän kapeus säilyy. Tieteellisen tarkkaa vertailua ei ole mutta väitän että tällä myös bensankulutus on pienempi, koska ilmanvastus on olematon verrattuna kahteen jättikokoiseen kovaan laukkuun.
Olen kuullut moitetta banaanilaukuista että häiritsee pyörän päällä liikkumista. Se voi olla niin mutta oma ajotyylini ei tyypillisesti ole niin aktiivinen että olisi noussut ongelmaksi.

En ottanut optiona myytäviä erillisiä sisäkasseja, niiden puuttuvien kauneusarvojen takia, plus ajattelin että mulla on noita pussukoita jo muutenkin tarpeeksi. Olis ne kuitenkin ollu hyvä ottaa. Ei vedenpitävyyden vuoksi vaan että mittojen mukaan tehtynä niiden avulla olis kamojen liikuttelurumba ollu helpompaa (tilanteessa jossa nukkumapaikka ei ole ihan mopon vieressä). Jonkunlaiset kantokahvat olis saanu itekin jotenkin värkättyä. Koko laukun kantokin toki onnistuu mutta on siinä jo hieman painoa.

On mulla ollut kovia laukkuja sekä perinteisiä pehmeitä. Niihin verrattuna olen nyt erittäin tykästynyt tähän Rogaliin.
Kilpailijat kuten Giant Loop tai Mosko Moto olisivat olleet vaikeita hankintoja hintansa takia.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Vastaa Viestiin