Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Tammi 20, 2022 12:03 am
- Pyörä: XT 660Z
- Paikkakunta: Lahti
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Tuli hankittua Scorpion ADX-2 avattava adventure kypärä edellisen turhan tukalaksi osoittautuneen halpiskulhon tilalle. Vaikuttaa hintaisekseen hyvältä, pinlock tuli myös mukana josta aina iso plussa. Ajokokemuksiin päästään vasta keväällä. Hinta oli muuten kotimaisessa Mototrade.fi kaupassa edullisempi kuin monessa euroopan kaupassa. Kai siinä oli jotain bf alennusta mukana. Välillä on näitä iloisia yllätyksiä.
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Huomenta.
Kokemuksia nexx x vilijord kypärästä? Hintansa puolesta pitäisi olla ns. premium kypärä..onko sitä? Istuvuus?Vastaa kokoaan? Ilmeisesti pitäisi käydä medium oval päänmuotoon. Tällä hetkellä käytössä agv ax-9 koossa M 57-58 josta piti poistaa ilmanotto ritilä että sai leualle tilaa..nyt Ok. Aurinkovisiirin puute alkanut häiritsemään ja siitä aiheutuva ylimääräinen säätäminen aurinkolasien kanssa. Seuraava kypärä voisi olla mahdollisesti avattava..tietysti painossa tulee sitten reippaasti turpaan. Kokemuksia avattava vs umpikypärä olisi myös mukava kuulla. Ikänäkö myös alkaa pikkuhiljaa vaivatajoten jokatapauksessa silmälasi hommia tulossa. Myös muita vaihtoehtoja saa ehdottaa. Mopo jolla tulee turrattuabmw f800gs joten ajoalusta vaihtelee.
-Jouni-
Kokemuksia nexx x vilijord kypärästä? Hintansa puolesta pitäisi olla ns. premium kypärä..onko sitä? Istuvuus?Vastaa kokoaan? Ilmeisesti pitäisi käydä medium oval päänmuotoon. Tällä hetkellä käytössä agv ax-9 koossa M 57-58 josta piti poistaa ilmanotto ritilä että sai leualle tilaa..nyt Ok. Aurinkovisiirin puute alkanut häiritsemään ja siitä aiheutuva ylimääräinen säätäminen aurinkolasien kanssa. Seuraava kypärä voisi olla mahdollisesti avattava..tietysti painossa tulee sitten reippaasti turpaan. Kokemuksia avattava vs umpikypärä olisi myös mukava kuulla. Ikänäkö myös alkaa pikkuhiljaa vaivatajoten jokatapauksessa silmälasi hommia tulossa. Myös muita vaihtoehtoja saa ehdottaa. Mopo jolla tulee turrattuabmw f800gs joten ajoalusta vaihtelee.
-Jouni-
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Täältä ääni avattavalle. Kätevä esim. tankatessa kun näkee rinnuksille, samoin voi ottaa hörpyt ruukkua poistamatta. Silmälasien kanssa ihan must. Lipallinen Huupert E1 on käytössä, E2 tilauksessa.
Onhan se varmaan puoli kiloa painavampi kuin umpimalli, mutta tottumus on toinen luonto, sanotaan. Tärkeintä on tietysti istuvuus omaan kaaliin, toisille käy, toisille ei.
Onhan se varmaan puoli kiloa painavampi kuin umpimalli, mutta tottumus on toinen luonto, sanotaan. Tärkeintä on tietysti istuvuus omaan kaaliin, toisille käy, toisille ei.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Ensimmäiset kilometrit HJC C80:lla takana ja eihän se kyllä hiljainen ole millään mittarilla. Vaikka on tulpat päässä niin karsea humina koko ajan. Toki tämä on myös pyöräriippuvainen asia. Seuraavaksi hankin afrikkalaiseen tuulisuojan mallia pappatunturi Pitää vielä koittaa ilman tuota "lippaa" mikä vaikutus sillä olisi, oletettavasti positiivinen.TLi kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 9:23 am Katselin muutama viikko sitten taas kauppojen saldoja ja tätä HJC:tä olikin jo tarjolla, omani ostin Saksan Amazonista. Hinnat näytti olevan suht lähellä toisiaan joka paikassa, toimituskuluissakaan ei suuria eroja ollut. Amazon on yleensä aika sujuva toimittaja, siksi sieltä.
Se mikä tässä yllätti isosti on äänitaso, odotin humisevaa, vanhaa Shoeita kovaäänisempää kypärää. Tämä onkin hämmästyttävän hiljainen, hiljaisempi kuin tuo ihan laadukkaana ja hiljaisena pidetty Shoei. Tosin näiden ikä- ja käyttömäärän ero on jonkinlainen. Vaikka nousee pleksin takaa tapeillekin ei meteliä ole paljoa. En ole tätä kokeillut ilman tuota lippaa, en tiedä mihin äänen taso siten muuttuisi.
Ehdin jo kirota tämän helposti huurtuvana kunnes tajusin että niin se pinlock on vielä asentamatta Se ei kyllä sopinut kunnolla paikalleen, ne kierrettävät ruuvit pitäisi kai olla epäkeskot mutta aivan yhtä tyhjän kanssa. Lopulta oli pakko ottaa pari milliä siitä kiinnitysurasta pois että pinlockin sai istumaan kunnolla paikalleen.TLi kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 9:23 am
Pinlock ei asettunut millään konstilla aivan täydellisesti, huurtuu alareunasta. Saa nähdä millainen huurtumisongelma sateella on vielä ei tästä kokemusta. Kypärän lippa osuu minulle sopivasti, saan tällä sen mitä tavoittelinkin - auringon häikäisyä voi pään asennolla aika hyvin vähentää.
Ja sitten tuo aurinkovisiiri; se on ihan OK mutta sen käyttö hanskat kädessä todella hankalaa. Vipu on milli kertaa milli ja niin takaviistossa että hankala osua kohdalleen.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Juice kirjoitti: ↑Ma Touko 01, 2023 7:43 pmEnsimmäiset kilometrit HJC C80:lla takana ja eihän se kyllä hiljainen ole millään mittarilla. Vaikka on tulpat päässä niin karsea humina koko ajan. Toki tämä on myös pyöräriippuvainen asia. Seuraavaksi hankin afrikkalaiseen tuulisuojan mallia pappatunturi Pitää vielä koittaa ilman tuota "lippaa" mikä vaikutus sillä olisi, oletettavasti positiivinen.TLi kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 9:23 am Katselin muutama viikko sitten taas kauppojen saldoja ja tätä HJC:tä olikin jo tarjolla, omani ostin Saksan Amazonista. Hinnat näytti olevan suht lähellä toisiaan joka paikassa, toimituskuluissakaan ei suuria eroja ollut. Amazon on yleensä aika sujuva toimittaja, siksi sieltä.
Se mikä tässä yllätti isosti on äänitaso, odotin humisevaa, vanhaa Shoeita kovaäänisempää kypärää. Tämä onkin hämmästyttävän hiljainen, hiljaisempi kuin tuo ihan laadukkaana ja hiljaisena pidetty Shoei. Tosin näiden ikä- ja käyttömäärän ero on jonkinlainen. Vaikka nousee pleksin takaa tapeillekin ei meteliä ole paljoa. En ole tätä kokeillut ilman tuota lippaa, en tiedä mihin äänen taso siten muuttuisi.
Ehdin jo kirota tämän helposti huurtuvana kunnes tajusin että niin se pinlock on vielä asentamatta Se ei kyllä sopinut kunnolla paikalleen, ne kierrettävät ruuvit pitäisi kai olla epäkeskot mutta aivan yhtä tyhjän kanssa. Lopulta oli pakko ottaa pari milliä siitä kiinnitysurasta pois että pinlockin sai istumaan kunnolla paikalleen.TLi kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 9:23 am
Pinlock ei asettunut millään konstilla aivan täydellisesti, huurtuu alareunasta. Saa nähdä millainen huurtumisongelma sateella on vielä ei tästä kokemusta. Kypärän lippa osuu minulle sopivasti, saan tällä sen mitä tavoittelinkin - auringon häikäisyä voi pään asennolla aika hyvin vähentää.
Ja sitten tuo aurinkovisiiri; se on ihan OK mutta sen käyttö hanskat kädessä todella hankalaa. Vipu on milli kertaa milli ja niin takaviistossa että hankala osua kohdalleen.
13tkm Ajanut tuollainen HJC C80 päässä. Se lippa väpättää ärsyttävästi ja olenkin siihen liimannut epoksilla rst-tig-lankaa vahvikkeeksi, joka vähän auttoi.
Koko päivän kun ajaa niin parempi laittaa korvatulpat niin ei soi illalla korvissa.
Se mukana tullut pinlock-kalvo on jotenkin viallinen, koska ei istu paikalleen ja huurtuu. Tilasin uuden paikallisesta varaosapuljusta ja uusi istui niinkuin kuuluu eikä huurru.
Kevyempi aina sais olla. Eilen ajoin pitkästä aikaa vanha crossipotta päässä ja piti välillä kokeilla kädellä on kypärä vielä päässä
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Laitellaas nyt kokemuksia tuosta C80:stä aurinkolipan poiston jälkeen -> kuin olisi toisen kypärän kanssa lähtenyt Väpätykset loppui ja melutasokin putosi.
Adventure-henkisyys tuossa tietysti vähän karisi kun lippa jäi pois Lippaa en itse kauheasti edes kaipaa kun tuo aurinkovisiiri estää pahimman auringon mollotuksen.
Ja tämä on ensimmäinen avattava potta mutta tuskin viimeinen. Niin paljon helpompi esim. tankatessa tai ihmisten kanssa pölistessä. Ei tarvitse star wars tyylillä mumista.
Adventure-henkisyys tuossa tietysti vähän karisi kun lippa jäi pois Lippaa en itse kauheasti edes kaipaa kun tuo aurinkovisiiri estää pahimman auringon mollotuksen.
Ja tämä on ensimmäinen avattava potta mutta tuskin viimeinen. Niin paljon helpompi esim. tankatessa tai ihmisten kanssa pölistessä. Ei tarvitse star wars tyylillä mumista.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
- mikaki
- Viestit: 115
- Liittynyt: To Huhti 13, 2006 11:45 am
- Pyörä: ktm690-xr650l-klx650c-nx250
- Paikkakunta: Tornio
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Minulla oli viime vuonna HJC C80 käytössä ja oli huono ostos. Lippa tärisi yli 60km/h vauhdissa pahasti, ja kun sen otti pois niin viisirin toinen kiinnike resenoi ärsyttävästi. Ja turhan painava. En suosittele.
Nyt Klim:in kypärä ja se on kaikessa paljon mukavampi päähine vaikkei ole avattava.
Nyt Klim:in kypärä ja se on kaikessa paljon mukavampi päähine vaikkei ole avattava.
Re: Haussa Dual Sport / Adventure -kypärä
Arain Tour-X:stä tuli uusi versio 5. Isoimmat muutokset visiirin kiinnityksessä, lippakin on ihan erilainen kuin ennen
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."