Sidi Adventure 2

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Olisiko kellään kokemuksia jakaa otsikon kengästä? Itselläni ollut yhdet Sidit (joku touringkenkä ilman solkia), ja ne eivät kestäneet kovin pitkään. Kenkähän on kapea lestiltään, mutta minulle sopiva. Lähinnä olen siitä kestävyydestä/laadusta kiinnostunut. Tuota kakkosversiota on edeltänyt ykkösversio, joka on ollut jo pitkään markkinoilla. Lisäksi markkinoilla on olemassa pari muutakin merkkiä vastaavasta kenkämallista (soljellinen touringkenkä), mutta niihin en ole ennättänyt perehtyä. Vinkkejä toki otetaan vastaan.


Sent from my iPad using Tapatalk
Superpilot
Viestit: 24
Liittynyt: Su Marras 27, 2016 10:30 pm
Pyörä: BMW R 1100 GS
Paikkakunta: Taipalsaari

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja Superpilot »

Ei voi vielä kestävyydestä sanoa mitään kun alle 10000 km matkanneet jalassa. Ovat vielä kuin uudet.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tämä kakkosversio ei näytä kovin paljoa poikkeavan edeltäjästään, ja siitähän on jo pitkästi juttua, jos et sattunut huomaamaan.

viewtopic.php?f=10&t=16832
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Kiitos vinkeistä/vastauksista. Olen tässä lisää katsellut ja mm. Revzillan vertailu/esittely toi infoa uuden ja aikaisemman version väliltä. Täytyy ostaa nuo kengät ja alkaa itse kestotestaamaan.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tuore arvostelu, jossa saappaat saivat kehuja: https://www.adventurebikerider.com/sidi ... ts-review/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja mek »

William Gloege kiertää maailmaa Adventure 1:t jalassa https://youtu.be/O6juNjtFyAI

Eka pari on kestänyt vuoden, eli kestävät ainakin saman kuin Alpinestars Toucanit kestivät Hemulin reissussa.

Itssellä on myös tuo ykkösversio ollut vähän reilun ajokauden käytössä ja olen oikein tyytyväinen. Koko sama 45 kuin oli TCX Infinityllä.
Avatar
srbg
Viestit: 799
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 9:38 pm
Pyörä: 990s
Paikkakunta: Leppävirta-area

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja srbg »

Adventure 2 ei ole kokemuksia, mut ykköset ostin vuonna 11 tai 12 ja vieläkin on ihan iskussa.
Suht aktiivisessa käytössä olleet. On pitkiä reissuja ja suossa rämpimistä ja kaikkea siltä väliltä.
Ompeleet alkaa nyt vähän antautumaan, mut oon sauman alle pikaliimaa laittanut ja rokrok. Pohjat on kulunut jo ihan slickseiksi. Gore-kalvo pitää vielä vettä. Olen rasvaillut kenkärasvoilla sillointällöin, mikä varmaan on edistänyt pitkää ikää.
Kyllähän nuo mun monot on jo uransa ehtoopuolella, mutta hintansa väärti ovat olleet ja varmastikkin se adventure 2 on sitten se seuraava popo.
Sami
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Jani M kirjoitti:Tuore arvostelu, jossa saappaat saivat kehuja: https://www.adventurebikerider.com/sidi ... ts-review/
Hyviä kommentteja myös...


Sent from my iPad using Tapatalk
miko84
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2022 7:27 pm
Pyörä: 800 Gessu

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja miko84 »

Kyseinen kenkämalli ostoslistalla ja kysymys kuuluukin, että pitääkö normaalisti 45 jalkaan ostaa 46 vai jopa isompi?
Cmaltese
Viestit: 36
Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 8:40 pm
Pyörä: BMW f800gs adv,f800gs,yamaha xt660r

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja Cmaltese »

minulla normaalisti koko 42,Sidi Adventuressa sekä 1&2 koko 44.Ykköset käytössä noin kahdesan vuotta,viime syksynä suutari uusi pohjat ja ompeli muutaman sentin saumaa.
jamikivela
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2022 10:38 am
Pyörä: yamaha xtz690

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja jamikivela »

tilasin itse koossa 43 vaikka olin lukenut noin sata viestiä joissa kerrotaan että kannattaa ottaa kokoa tai kahta isommat.

tämä siksi että tuossa eteisen lattialla on noin kymmenen paria kenkiä, katu- ja rossikengät mopoiluun, tennareita, lenkkareita, kumi- ja lämpösaappaat, maiharit, työkengät, kroksit, pukukengät ja reiskat, kaikki koossa 43 ja kaikki ovat oikean kokoiset.

taidan olla luonteeltani hankala ihminen koska oikein odotan että saan tunkea jalkani noihin kenkiin ja todeta giorgion mittanauhan olevan virheellinen, sitten pääsen niitä palauttamaan ja saan samalla mutista että on se nyt hankalaa, ei pitäis olla näin vaikeeta, hitto ja hemputti.

tai sitten ne istuu ihan hyvin. saattaapi olla että pikku prinsessan jalkani on yleiseurooppalaisissa mitoissa ja tämän vuoksi jalkani istuu aina kenkään jos toiseen.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos on leveä jalkapöytä niin 2 numeroa isommat ettei purista. Verrokkina käytän leveälestisiä Sievi XL 44 jalkineita ja Sidi Advet on 46:et. Jos on kapea jalka niin silloin tuskin tarvitsee ottaa isompia.
Kylätason kurapyöräilijä.
miko84
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2022 7:27 pm
Pyörä: 800 Gessu

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja miko84 »

No numeroa isommat lähti tilaukseen. Ja saahan nuo vaihettua jos liian pienet.
Avatar
peksu
Viestit: 24
Liittynyt: To Syys 19, 2019 10:38 am
Pyörä: Dr800S

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja peksu »

Mulla kans yhtä numeroa suurempi verrattuna normi kenkään. Nyt jo toiset sidi 2:set menossa. (ekat lunasti vakuutusyhtiö)
Sisäpituus riittää kyllä, mutta vähän kapeahko tuo lesti on.
Kaks numeroo normikokoa suurempi tuntu ainakin liikkeessä testatessa oudolta kävellä.
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
miko84
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2022 7:27 pm
Pyörä: 800 Gessu

Re: Sidi Adventure 2

Viesti Kirjoittaja miko84 »

Kengät tuli Saksasta nopiasti ja 46 on just eikä melekeen sopiva.
Vastaa Viestiin