vahvat alumiinilaukut?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

van seagal
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja van seagal »

Pitäisi sopia. Teen asennuksen jossain välissä tällä viikolla. Pistän pari kuvaa näytille asennuksesta.
van seagal
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja van seagal »

Tässä pari kuvaa laukuista ja kiinnityksestä Suzuki V-Strom 650 2018 malliin. Tämän asennuksen perusteella voin suositella Batangacasen Givi adapteria. Tuotahan voinee käyttää myös SWMotechin telineiden kanssa. NrTeamin laukut vaikuttavat myös erittäin hyviltä. Kiinnitys ei ole varsinaisesti quicklock mutta minulla on laukut muutenkin aina kiinni pyörässä joten ei haittaa. Nopeammin irroittaa Givin telineet pikalukoilla ja ottaa laukut telineineen irti.
Liitteet
IMG_20210226_180504977_copy_864x1152.jpg
IMG_20210226_184954181_copy_1152x864_1.jpg
IMG_20210226_203903562~2_copy_864x1152.jpg
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Eikös nuo saa kiinni Givin rautoihin niillä NRTeamin omilla kiinnikkeilläkin?
Itse tilasin moiset laukkujen kanssa ja kyllä ne sinne meni.
Tietenkin jos jotain pikakiinnitystä haetaan niin sitten. Itse en sitä tarvitse.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
van seagal
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja van seagal »

Saa tietty niilläkin. Niissä on vaan aika paljon enemmän mittaamista, poraamista ja pieleen menemisen mahdollisuutta omaan taitotasoon suhteutettuna.
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

:D :D Totta. Minulle se on hieno osa koko harrastusta.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
van seagal
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja van seagal »

Sama täällä mutta joskus on hyvä tietää rajansa.
koto
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2012 12:58 am
Pyörä: Vstrom 650

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja koto »

Itselläni on Nrteamin 36 litraiset ollut kiinni vuodesta 2016 ja kestäviltä tuntuvat. Muutamista kaatumisista on selvitty naarmuilla. Aikanaan hommasin laukut pidempää tourneeta varten ja halusin niistä irrotettavat joten asensin ne Klikkfixin kiinnikkeillä Givin laukkurautoihin. Ajatuksena oli että joskus vaihdan tukevamman kiinnityksen mutta nuo Fixit on kuitenkin kestänyt matkassa joten ovat saaneet vielä jäädä paikalleen.
Laukut ovat kyllä tiiviit, kiitos tukevan tiivisteen. Tosin tuo pellin reunaan kiinni painettu tiiviste tuppaa välillä irtoilemaan jos laukusta ottaa isompia tavaroita mutta se on helppo painaa takaisin kiinni. Toinen ärsyttänyt asia on vähän köpöiset lukkosylinterit johon avainta saa välillä sovitella. Muoviset saranat ovat tukevat ja kestävät vaikka kansi on välillä vääntyillyt.
Kaikenkaikkiaan hyvät laukut eikä ole tullut mieleen vaihtaa toisenlaisia tilalle.
Kuva

Lähetetty minun G8341 laitteesta Tapatalkilla

vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Huomasin saman NRTeamin tiivisteissä joten liimasin ne heti jo ennen pyörään asennusta kunnon kumikontaktiliimalla.
Mulla on Line-X-pinnoitus ja ei ole tullut edes naarmua parin pannun jäljiltä, toki kävelyvauhdista. Tuon pinnoitteen huono puoli on kyllä että siihen ei tarrat tartu jos niitä haluaa...
Lukkopesistä sama huomio kanssa. Hieman parani teflonilla.
Mulla on nuo valmistajan omat kiinnikkeet joilla laukut saa irti minuutissa. Miinus tulee siitä että kiinnikkeet syövät laukusta sisätilaa aika reippaasti.
Kaikkiaan en vaihtaisi toisiin enkä maksaisi "merkkilisää".
Semmoinen huomio vielä että jos kannessa on vaikka teltta kiinnitettynä niin se kansi menee avattuna liian "selälleen". Sen ratkaisin tekemällä rajoitinremmiin uusia reikiä joilla tämä on helppo säätää. Sinnekin uusiin reikiin liima väliin niin ei ole vesi päässyt sisään.

Eli luotan ja voin suositella näitä.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Sunnuntaipyöräilijä
Viestit: 15
Liittynyt: To Elo 01, 2019 12:31 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja Sunnuntaipyöräilijä »

Onko kellään kokemusta saksalaisen Motean myymistä laukuista Bagtech-tuotemerkillä? Tuolta löytyy edullisia ja kantikkaita malleja, ja myös vähän viimeistellymmän näköisiä, esimerkiksi nämä:
https://www.motea.com/de/motorrad-aluko ... -a095137-0

Kuvauksen mukaan ovat tehty 2 mm alumiinista ja ainakin kuvissa näyttävät ihan asiallisilta. Onko kenelläkään noita käytössä? Jos on kokemusta, niin miten istuvat kiinni telineisiin, syövätkö kiinnikkeet paljon tilaa laukun sisältä, pitävätkö veden tai pölyn ulkopuolella edes pääsääntoisesti, jne.?
:?:
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Täällä mainitaan Batangan laukut silloin tällöin. Laukuista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta laukkujen valmistaja, latvialainen kaveri valmisti minulle noin 30 toolboxia Gessuun. Tunnen miehen hyvin, olen vieraillut usein hänen luonaan, samoin hän meillä. Luotettava mies ja joustaa maksuehdoissa tarvittaessa. Monta kauppaa on tehty niin, että tavara on lähetetty ostajalle suoraan ja maksu hoidettu jälkeenpäin minun kauttani.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
mstmpkulj
Viestit: 91
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 12:45 pm
Pyörä: R1150GS
Paikkakunta: Mikkeli

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja mstmpkulj »

Vieläkös Gessun toolboxeja ois tarjolla?
LKK
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2019 1:00 pm
Pyörä: R1150GSA

Re: vahvat alumiinilaukut?

Viesti Kirjoittaja LKK »

mstmpkulj kirjoitti: Ke Elo 24, 2022 8:05 pm Vieläkös Gessun toolboxeja ois tarjolla?
Niitä saa, kun tilaa Latviasta..
Vastaa Viestiin