Huoltopukki

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

-zimi-
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2011 3:17 pm
Pyörä: eBike

Re: Huoltopukki

Viesti Kirjoittaja -zimi- »

Haha, niinpä tuo on omanikin samalla tavalla vääntynyt vaikka 690:n paino pitäisi olla märkänäkin tuon 160kg:n alle. Enpä ole tuota huomannut. Saako tuohon hintaa mistään parempaakaan?
Avatar
petteripunakuono
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 5:58 pm
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Paikkakunta: Tampereen seutu

Re: Huoltopukki

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Mulla on se KTM pukki supermoto-versiona ja nostaa just passelisti 701 huqsvarnaa. Suht tukevasti pyörä pukilla jököttää, mutta takarengasta irrottaessa laitoin lisäksi liinan runkoputkien ympäri ja kattoon kiinni. Tuli ihan tarpeeseen sillä renkaan kanssa painiessa mopedi kippasi liinan varaan. Tosin kun osa pyörän painosta oli liinalla, niin se osaltaan teki pukilla olon kiikkerämmäksi. Ja olihan se pukkikin vähän kallellaan kun hiekka-alustalla vaihtelin. Jotain peltiä pukin alle seuraavaan nostoon niin ei paino tassut maahan.

Alusta muuten on parasta olla just vaaterissa kun tuolla nostaa, pyörän paino lepää noin kämmenenkokoisella läntillä. Ei paljoa tarvitse tuupata kun se lähtee menemään. Siinä aika pysähtyy kun painopiste siirtyy pohjapanssarin ulkopuolelle.

Mutta tuo KTM SM pukki siis on oikein hyvä pienempään huolteluun ja pesuhommiin ja sellaseen. Varmistusten kanssa vaikka mihin. Nostaa kyllä kepeästi täyteen tankatun 701:n, josta rekisteriote sanoo "156kg".
klaa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 8:47 pm
Pyörä: suzuki dr 650, honda cr 500, triumph Roc

Re: Huoltopukki

Viesti Kirjoittaja klaa »

Joo noi on vaan varikko pukkeja nimeomaan pieniin huoltoihin ja lähinnä crossi pyöriin jossa se toimii kun pyörä painaa noin 100 kg. Mulla itellä sellainen bilteman jalalla pumpattava nostin jolle luvataan 650 kg nostoo johon en tietenkään usko/ luota. mutta pienillä modauksilla siitä saa hyvän nostimen eikä tarvii pelätä et nyt se kaatuu. toimii helvetin hyvin mun pyörissä. triumph rocket 350 kg, susuki DR 650 170kg,honda cr 500 120kg . Onhan se vähän iso/ raskas mut jos pystyy ajaa pyörää/ huoltaa sitä itse niin hommaa se...???
zmoke
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Huoltopukki

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Vanhan aiheen nosto:
Onko porukalla kokemusta pyörällisistä korkeammalle nostavista varikkopukeista?
Tarkoitus nostella EXC kokoluokan laitetta ja käytännössä säilyttää pyörää tuollaisen päällä.

Esim:
https://www.24mx.fi/product/saksinostur ... cross-sale

Tai:
https://www.motea.com/fi/moottoripyorat ... a-290486-0

Mahtavatko kestää käytössä ja liekö rakenne käytössä kuinka veltto?
Tuossa Motean versiossa nosto näyttää olevan melko nitkutusta, pitänyt leikata tuo tuotevideolla lyhyeksi.

Tuollaisella pyörän siirtely tallissa olisi kätevää ja laskeutuminen toivottavasti hallittu.
Moni perinteisistä polkaistavista pukeista rämähtävät alas kun poljinta vähänkin hipaisee, eikä vaimennetulla laskeutumisella varustettuja malleja näytä olevan tarjolla pyörillä varustettuna.
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Huoltopukki

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Mulla on vähän aikaa ollut tuollainen Proworksin pukki pyörillä. Jämerää tekoa on ja pyörän saa jalkatapeista kiinni pukkiin.

Lähetetty minun SM-A546B laitteesta Tapatalkilla

Kura lentää...
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Huoltopukki

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Itsellä pieni yhden auton talli betonilattialla ja tommonen on itsellä.

https://www.motea.com/en/central-stand- ... c-212931-0

Värikin olisi oikea KTM:n omistajalle :-)

Itsellä tuossa majailee Multistrada kesät talvet. Sitä voi lykkiä ja käännellä tallissa mielin määrin. Keskijalan nakkasin pyörästä hyllylle...

Jos ostat ja kasaat niin laita ruuvilukite noihin nostosysteemin akselin pultteihin, itsellä meinasi tulla vahinko kun oli pultti irronnut.

Ei ole halpa mutta on hyvä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin