Itse ostin Bilteman kypärän, sopii mun päähäni oikein hyvin.
Mulla on joku noin 200 euron keskihintainen umpipotta myös kaapissa, mutta Biltema on mukavampi päässä ja vastoin kaikkia odotuksia ja kaikkea kohtuutta, Biltema on hiljaisempi
Kaatumiskestävyyttä en ole päässyt testaamaan, mutta ainakin tällä foorumilla joskus joku (nyt ollaan luotettavan tiedon alkulähteillä) väitti että olisi pärjännyt jossain Bike-lehden testissä hyvin. Samaten moottoripyörä.orgista löytyy jotain keskustelua jossa referoidaan että oli saanut moitteita viimeistelystä ja kehuja turvallisuudesta, en tosin tiedä oliko kyse Bilteman krossikypärästä vai tavallisesta.
Mä järkeilin että Bilteman ruukun eduksi on laskettava se, että kun sitten heittää ne lipat tai kypärä tipahtaa jostain tarpeeksi pahasti muuten niin ei mene konkurssiin vaikka pitäisi uusia. Mulla kun ei mitään sellaisia vakuutuksia ole joista tuota voisi laskuttaa, niin jos olisi joku 600 euron hiilikuitupipo niin saattaisi olla suuri kiusaus uskotella itselleen ettei se miksikään mennyt kun vähän kopsahti...
Tietysti jos ei sovi omaan aivorasiaan muotonsa puolesta niin sittenhän on yksi vaihtoehto vähemmän...
edit: ainakin moto.net -tietolähteen mukaan Bilteman crossipotta on Helmet City Inc -merkin malli A60.