Bilteman jakorasia 82756

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Bilteman jakorasia 82756

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Tuli ostettua tuollainen Bilteman jakorasia. Laitetaanpa tänneki kommentti, jos joku toinenkin harkitsee.

Ei rasiassa sinänsä mitään, mutta hiukan epäilyttää että kestääkö noi suojakansien kuminauhat pitkässä juoksussa, ja varsinkin pakkasella.

Mutta se mikä on oikeasti vikana, on että pistorasioiden sisäseinät ovat sileät niinkuin yritän huonossa kuvassa esitellä. Siellä pitäisi olla ura, jonka avulla kamat pysyvät paikoillaan vaikka vähän rytyyttää. Sama vika oli aikaisemmin jossain toisessa B-kaupan töpselissä, joka oli tarkoitettu paneeliasennukseen.
Liitteet
Biltema jakorasia 82756
Biltema jakorasia 82756
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
juhap
Pyörä: SE

Re: Bilteman jakorasia 82756

Viesti Kirjoittaja juhap »

tuossa on sellane ura että pistoketta kiäntämällä se "lukittuu"

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... nta-43228/
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

juhap kirjoitti:tuossa on sellane ura että pistoketta kiäntämällä se "lukittuu"

Tuo näyttää samalta kuin se, joka minulla oli aikaisemmin. Itse pitorasian sisäseinämät olivat siinäkin sileät. Tuo lukitus on muistaakseni sitä varten, että koko pistorasian saa irti tuosta paneliin ruuvatusta levystä esim. sähkötöitä varten. Se ei ole esim. laturia varten.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

enpä ole sellasta stendaritöpseliä nähnykään missä pysyis ilman varmistusta,ja siinä virassa toimii itellä tarranauha.sellanen malli missä on koko matkan karvoja,toinen puoli +toinen - (siis karvaa/koukkua)niin voi säätää portaattomasti.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Harmittavaa et ensin keksittiin tupakansytytin ja vasta sitten että siihen samaan reikään voi tunkea kaikkia lisähärveleitäkin. Olis ensin keksitty standardiliitin ja sitten siihen sopiva tupakansytytin. Itsellä gepsissä ja muissakin laitteissa on liittimet vaihtuneet kunnollisiin. Tupakansytytinliitäntää käytetäään vain illalla leirissä ehkä kännykän lataamiseen.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

+1

Ei tupsyt liitintä ole tarkoitettu näihin täriseviin laitoksiin, vaikka lukitsee velcrolla töpselin pohjaan niin jossain vaiheessa keskinasta alkaa pätkiä ja taas gepsi sammuu.

Mä tein gepsille kiinteän johdon, Biltemasta 12v tupsyt USB pistoke josta purin kuoret irti ja juotin johdot siihen suoraan kiinni, lopuksi vulkanoituvalla teipillä ja kutisukalla paketti kasaan.

Toki niitä muitakin laitteita tarvii välillä käyttää, mutta tupsyt pistokkeeseen en luota muuta kuin tilapäiskäytössä.
Kylätason kurapyöräilijä.
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

rainerb kirjoitti:
Tuo näyttää samalta kuin se, joka minulla oli aikaisemmin. Itse pitorasian sisäseinämät olivat siinäkin sileät. Tuo lukitus on muistaakseni sitä varten, että koko pistorasian saa irti tuosta paneliin ruuvatusta levystä esim. sähkötöitä varten. Se ei ole esim. laturia varten.
Samaisia töpseleitä itsekin käyttänyt. Ei ole mun kappaleissa uraa vaan kuopat oikealla ja vasemmalla johon garminin laturin maajouset osuu. Ei mitenkään pomminvarma, mutta riittävästi on pysynyt sorateillä. Paljon tuon pysyvyyteen vaikuttaa myös laturin keskinastan jousen jäykkyys.

Itseasiassa kuvassa näkyy ohjekin tuon käyttöön "lock point" ja kolmiot osoittaa kohdan.
- jani
teppo
Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teppo »

rainerb kirjoitti:

Kyllä tommosia on missä on lukko urat sisällä. mulla on semmosia muutama autossa ja pakissa lisää odottaa asentamista. Ku ettii sen lukkokohdan niin kyllä ne pysyy joten kuten mutta on tosi töpselikohtaista osuuko edes lukkokohtiin ne maakarvat ja jos osuu nii osuuko keskinasta enää pohjaa. Jne. Jotku plugit tarttuu ku tauti ja toiset ei. Ehkä mopoon kuitenkin jotain vielä parempaa.
-teppo
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Kelkassa ei meinannut gepsin töpseli pysyä millään paikallaan, vaikka pistorasiassa on ne uratkin. Töpseliin kun laitto maaliuskojen ja töpseli rungon väliin ohutta sähköjohtoa siten, että maaliuskat painaa tiukemmin kiinni rasia runkoon niin alko pysymään paikallaan.
Kura lentää...
XL250R
Pyörä: V-Strom

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Saman puodin kuivantilan jakorasia päästi toimintasavut heti virran kytkemisen jälkeen. Palautin, enkä arvannut kokeilla toisella syttyykö sekin itsestään.
Vastaa Viestiin