Penkkiä spooriajoon?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Gylde
Pyörä: Husaberg FE 390 2010

Penkkiä spooriajoon?

Viesti Kirjoittaja Gylde »

Ettei aika kävisi pitkäksi talvea odotellessa niin kysäisenpä viisaammilta/kokeneemmilta neuvoja. Muutamaa kaverin pyörää olen kokeillut joissa ollut kyhmy penkin takaosassa ja ehkä joku vaihtoehtoinen penkinpäällinenkin. Nyt on ensimmäinen oma pyörä tallissa, orkkis penkki ja satulanpäällinen. Jeteillä kisaillessani oli ainakin omasta mielestäni suuri merkitys sillä että penkissä oli paras mahdollinen pito, säästi kummasti voimia.

Onko porukka modannut penkkejään jotenkin spooriajoon sopivammaksi? Onko sillä kyhmyllä oikeasti jotain virkaa? Entä penkin pito, onko siitä spooritouhussa haittaa vai hyötyä?

Pyörällä olisi tarkoitus ajaa kesälläkin, ja mielellään yhdellä satulalla pitäisi pärjätä, joten en halua ampua itseäni nilkkaan "tuhoamalla" penkkini.

/Kimi
AnttiL
Pyörä: exc

Re: Penkkiä spooriajoon?

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

"Liika pito" voi aiheuttaa hiertymistä. Toiset tykkää kyhmystä, toiset ei vaikka varmaan suurimmalle osalle on hyödyllinen ja hyväkin.
Kitka spray:lla voi kokeilla erillaisten kitka olosuhteiden vaikutusta ajon mielyttävyyteen. Moni laittaa sprayta satulan takaosaan "kyhmyksi" niin ei hierry peruspaikassa istuessa.
antti
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

Gylde kirjoitti: Onko porukka modannut penkkejään jotenkin spooriajoon sopivammaksi? Onko sillä kyhmyllä oikeasti jotain virkaa? Entä penkin pito, onko siitä spooritouhussa haittaa vai hyötyä?

Pyörällä olisi tarkoitus ajaa kesälläkin, ja mielellään yhdellä satulalla pitäisi pärjätä, joten en halua ampua itseäni nilkkaan "tuhoamalla" penkkini.
/Kimi
Kyllä tuosta kyhmystä ainakin mulle on ollut hyötyä, kun spoorissa ajetaan pääsääntöisesti penkiltä jalka/jalat maassa niin tahtoo väkisin perse huilata sinne lokarin päälle ja sillonhan sitä on enemmän matkustaja kuin kuski.

Ite olen tehnyt talveksi kyhmyn tuhoamatta penkkiä teippaamalla jesarilla vaahtomuovipalan penkiin kiinni...vaahtomuovi sopivaan kohtaan ja penkin ympäri jesaria muutama kiekka. Kestäny talven ihan hyvin...eikä maksa paljoa :P

Ainaki mulla beltgrip penkissä tuhos perseen...huosut istuu penkissä ku täi tervassa mutta perse huilaa housuissa tuhoisin seurauksin :lol:
pietro51
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja pietro51 »

AnttiL kirjoitti:"
Moni laittaa sprayta satulan takaosaan "kyhmyksi" niin ei hierry peruspaikassa istuessa.
Ja toiset suihkutteli kitkasprayta koko penkin pituudelle :lol: Antti varmasti muistaa viime talven korkeanpaikan leiriltä.

Mulla oli vaikeuksia tottua kyhmyyn satulassa enkä ikinä muistanut ostaa omaa spraypurkkia, siispä ostin Kotarin Camel-seatin, samanlainen on Six days malleissa vakiona ja se toi juuri sopivasti lisäkitkaa. Kun ostaa pelkän satulanpäällisen esim. Selle Dalla Vallen, niin kustannus 35€+ postit.
Gylde
Pyörä: Husaberg FE 390 2010

Viesti Kirjoittaja Gylde »

Cameli Selledallavalle vaikuttaa järkevälle vaihtoehdolle. Siihen voi sitten askarrella pienen kyhmyn lisäksi jos tuntuu ettei nuo nystyrät riitä.

Eli tarkoitit vissiin tätä: http://www.selledallavalle-shop.com/def ... rodotto=67

/Kimi
pietro51
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja pietro51 »

Kyllä. Minulla tuo Camel seat auttoi satulassa pysymiseen, kädet ei jumittanut lähellekkään niin pahasti. Lisäksi oli mielestäni helpompi liikkua satulassa kuin step up satulalla. Samaa satulaa käytin kesälläkin, enkä kaivannut tavallista satulaa.
satusetä

Viesti Kirjoittaja satusetä »

pietro51 kirjoitti:Kyllä. Minulla tuo Camel seat auttoi satulassa pysymiseen, kädet ei jumittanut lähellekkään niin pahasti. Lisäksi oli mielestäni helpompi liikkua satulassa kuin step up satulalla. Samaa satulaa käytin kesälläkin, enkä kaivannut tavallista satulaa.
Acerbisin x-seat pitää kanssa hyvin talvella. Ja mun mielestä on hyvä, kun on sopivan jämäkkä. Koitin teippailla erilaisia patteja telttäpatjasta, mutta niistä saatu hyöty oli vähän siinä ja siinä. Enemmän oli ehkä haittaa, kun hiersivät persausta.

Hihnaspreitä voi käyttää lisäksi, jos on tahmea nollakeli ja kengät tökkii. Ja silloinkin ruiskastaan kaukaa ja vähän, että pitoa tulee sopivasti. Tota kun vetää koko penkkiin purkillisen, niin varmaan on perse hellänä ja housut saumoista ratkenneena :lol:
Vastaa Viestiin