Kokemuksia? Fly Racing Trekker kypärästä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

spritsberg
Pyörä: XT600

Kokemuksia? Fly Racing Trekker kypärästä

Viesti Kirjoittaja spritsberg »

Terve,

Nyt olisi kypärä hakusessa ja netissä tuli vastaan tuommoinen Fly Racing Trekker. http://www.flyracing.com/moto/race-wear ... ker-helmet

Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa kyseisestä kypärästä?
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Re: Kokemuksia? Fly Racing Trekker kypärästä

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Näyttäis olevan suunniteltu vähän tukevampii niskatukii aatellen.

Saattaa rapakon takaa tilates rahdit yllättää ja ainakin laatumerkit ovat vähä eri muotoisii eri mantereilla.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
aussijussi
Pyörä: KTM

Viesti Kirjoittaja aussijussi »

Mulle on tulossa jenkeistä AFX FX 39 merkkinen kypärä, aika paljon samannäköinen ton Fly:n kanssa, makso rahteineen 120 ekuu. Ajattelin ensin hankkia Airoh s 4, mutta tämä afx oli edullisempi ja sai hyvät arvostelut adv riderin sälleiltä ja WebBikeWorld sivuilla. No sittenhän sen vasta näkee kun iskee sen päähän ens kertaa, mutta ei ole hintakaan kamala. Koot ovat kuulemma suureen puoleiset, jos on M kokonen nuppi, on otettava S. Jos innostut tilaamaan, www.atomic-moto.com oli sen puljun osoite
AUSSIJUSSI
Mika
Pyörä: Varadero

Viesti Kirjoittaja Mika »

Asun tilapäisesti isolla kirkolla ja lähin Trekker dealer näyttää olevan vartin ajomatkan päässä. Käyn kokeilemassa tuota jossain vaiheessa ja jos on hyvä, niin saatan ostaakin. Mun pää on noin Arai kokoa L, siitä saa jotain vertailukohtaa. Pään muotohan on sitten asia erikseen, vaikka korvat ja nenä on keskimäärin sassa kohtaa kaikilla, niin osa kypäristä ei istu sitten millään. Oon noista visiirillisitä crosseista kokeillut Airohia (ei sovi), Uvexia (ei sovi), HJC (rimpula), Arai (hyvä, mutta kallis).
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

aussijussi kirjoitti:Mulle on tulossa jenkeistä AFX FX 39 merkkinen kypärä, aika paljon samannäköinen ton Fly:n kanssa, makso rahteineen 120 ekuu. Ajattelin ensin hankkia Airoh s 4, mutta tämä afx oli edullisempi ja sai hyvät arvostelut adv riderin sälleiltä ja WebBikeWorld sivuilla. No sittenhän sen vasta näkee kun iskee sen päähän ens kertaa, mutta ei ole hintakaan kamala. Koot ovat kuulemma suureen puoleiset, jos on M kokonen nuppi, on otettava S. Jos innostut tilaamaan, http://www.atomic-moto.com oli sen puljun osoite
Pistähän kokemuksia kun saat tuon potan. Itteäni himottas kanssa. Toki tuo kypärän ostaminen on aina vähän semmosta ja tämmöstä neti välityksellä.
spritsberg
Pyörä: XT600

Viesti Kirjoittaja spritsberg »

Juu tuo AFX näyttäis olevan lähes sama kypärä. Laittakaa kommentteja tulemaan kun olette päässeet kokeilemaan kypäriä. Täytyy käydä kokeilemassa tuota Araita niin osaa sitten arvioida istuvuutta vähän paremmin Mikan kommenttien avustuksella.
aussijussi

Mulla on Shoein hornet, johon en ole täysin tyytyväinen, poskipalat on mulle vähän liian ahtaat, en tiedä saako niitä muutettua, se lippa myös on lähinnä koriste, sain sen kyllä liikutettua eteenpäin poraamalla lipan häntään extra reiän, ihmettelen ettei niinkin kalliissa kypärässä ollut enemmän siirtovaroja. Mulla on myös vanha Arai Condor, jonka visiiriin laitoin aurinkolipan ja se toimii tosi hyvin, sen lipan tilasin kans jenkeistä, mulla on ollut se monta vuotta, hyvin on pysynyt kiinni, kypärä vain on jo liian väljä. Laitan linkin tähän mistä saa noita visiiri lippoja. Mulla häikäsee aurinko silmiä pahasti, iän kans tullut vielä huonommaksi, olen kokoeillut aurinkolaseja mutta lippa on minusta parempi, lisäähän se tietty nostetta kypärään, jostain pitää aina tinkiä.
Tässä on linkki siihen visiiri lppaan, www.super-visor.com
Tämän tilasin kans, AFX FAST SHIELD, visiirin sisälle laitettava aurinko suoja, voi olla että niitä saa täältäkin, se pitäs käydä kaikkin kypäröihin.
AUSSIJUSSI
cahtty
Pyörä: BMW F800GS

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Samasta potasta noissa on tosiaan kyse. Hämmentävän hyvät arvostelut sai tosiaan tuolta webbikemuailiman testistä, vaikkei noi kovin hanakasti yleensä parjaakaan. Mielenkiinnolla odotan minäkin käyttäjien kommentteja.

-cahtty-
aussijussi

Sanomattakin selvä, että noissa lippa kypäröissä on kovemmissa nopeuksissa nostetta ja turbulenssia. Paljon on myös on siitä kiinni, millainen tuulensuojain pyörässä sattuu olemaan, paras on varmaan ilman minkäänlaista suojaa. Huomasin 990 advessa että ilman suojaa oli vähiten pyörteitä, kyllästyin vaan siihen tuulen paineeseen, mulla on nyt rallye raidin suoja, se on vähän parempi kun alkuperäinen. Tietysti jos vetelee ainoastaan sora rännejä, mitään noste ongelmaa ei ole. Jää nähtäväksi sitten ku se potta tulee, tekeekö sillä mitään.
AUSSIJUSSI
XMS
Pyörä: Pappa-tunturi

Viesti Kirjoittaja XMS »

Shoein kypäriin saa eri kokoisia poskipaloja. Koko on merkitty numerolla.
aussijussi

Hyvä juttu, kiitti. Sitten se hattu rupeekin oleen hyvä, varsinkin kun sain sen lipan siirrettyä reilusti eteenpäin, mielenkiintoista nähdä, miten lipan siirto vaikuttaa pyörteilyyn.
AUSSIJUSSI
Mika
Pyörä: Varadero

Viesti Kirjoittaja Mika »

Pistäydyin tänään etelä-kalifornialaisessa mopokaupassa ja sovittelin tuonta Fly Racing Trekker kypärää. Koko vaikuttais olevan hyvin lähellä Araita. Mulla on tosiaan vanha ja aika paljon käytetty Arain L koon umpipotta vertailuna, se on ohuen kypärämyssyn kans tiukka kuin hanska (paljaaltaan en ajele 8).
Kylmän ilman hupun kanssa se on jo niin ahdas että ei meinaa saada rillejä päähän mahtumaan enää millään ja myssyn saumat painaa.

Makustelin tuota Fly Trekkeriä ja päädyin ostamaan XL koon (61-62cm). Tuntui hyvältä myssyn kans ja mahtuu myös talvipipo alle. Lisäksi halusin ehdottomasti valkoisen ja sitä ei ollut L kokoisena. Mutta jos on Arain L koko normaalisti eikä se ahdista, niin kyllä tuosta voi ostaa L koon kans.
Tämä siis koskee vain tuota Fly mallia. En käynyt katsomassa AFX kypärää vaikka se olis ollu ehken 10e halvempi. Olis pitäny ajaa ruuhkassa tunti lisää.

Hinnasta sen verran että kypärä valkoisena + ylimääräinen peililasivisiiri oli yhteensä 136e. Kypärän hinta tuosta noin 110e.
Ajamaan en vielä oo päässy, saapa nähdä onnistuuko tällä reissulla.
Ai niin, eihän mulla oo pyörääkään kun myin sen syksyllä...mutta on mulla kuitenkin yks kypärä lisää.
mico
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition

Viesti Kirjoittaja mico »

Löytyiskö kahta kypärää tarvitsevaa tilaukseen mukaan?

http://www.revzilla.com/motorcycle/afx- ... ort-helmet
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

mico kirjoitti:Löytyiskö kahta kypärää tarvitsevaa tilaukseen mukaan?

Pahus, viime viikolla tilaamaan omani muualta. Mutta mites toi tullaus menee jos tilaa useampia? Ainakin todennäköisyys, että joutuu tullattavaksi kun kokonaissumma on isompi. Kait.
mico
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition

Viesti Kirjoittaja mico »

jaa kirjoitti:
mico kirjoitti:Löytyiskö kahta kypärää tarvitsevaa tilaukseen mukaan?

Pahus, viime viikolla tilaamaan omani muualta. Mutta mites toi tullaus menee jos tilaa useampia? Ainakin todennäköisyys, että joutuu tullattavaksi kun kokonaissumma on isompi. Kait.
Joo, mut mä tilasin sen jo eli toi tarve meni ohi :mrgreen:

Edit: siis lähettivät mailin et tilaus lähtee kyllä, joten tilasin AFX 39 + peilivisiirin = 146€ kotiin toimitettuna. Jos jää tulliin tulee alvit päälle 20-30€.
Vastaa Viestiin