Tuulen ja vedenpitävät kestävät housut taskuilla yms.
Valvoja: Moderaattorit
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Tuulen ja vedenpitävät kestävät housut taskuilla yms.
Nyt iski ISO ongelma - nimittäin helmikuun 2007 jälkeen ei tätä asiaa ole tarvinnut pohtia, samoilla XCting Top Hill -housuilla on menty: on avattavat tuuletusaukot, reisitaskut, etutaskut ja vielä perstaskut rahoillekin, leveet puntit + lumipussit ja vetskarit, testattu suihkussakin, kyllä pitää vettä. Ja tuulta. Eikä vieläkään varmaan 500h ajotuntia ja 500 konttaamista myöhemmin vuoda perssaumasta. Hintaa oli jotain 150-170e. Kävi vaan niin onnettomasti, että lauantaiaamuna jäinen spotti pääsi yllättämään ja housut riekaloitui korjauskelvottomaksi ohittaessani liikenneympyrää kyljellään liukuen, assulla tietty.
Vaihdokkina, päiskivalmistautumiseen hankittuina, oli MP-asun Extreme-housuja pari paria ohessa myös, mutta niissä ei ollut taskuja ja olivat ihan kertakäyttötavaraa, viimeistään kolmannen ajokerran jälkeen sai alkaa paikkailla punttia "muka-kevlar" -alueita. Tuulenpitävyyskin MP-asussa on ihan onneton, eli miltään osin ei kyllä jäänyt tuotteesta hyvä mieli.
Ennen Top Hill -asua mulla oli housuina Jofaman kelkkahousut, ne piti tuulen ja veden, kestivätkin, mutta kolmantena talvena alkoi kalvo perseen kohdalta vuotaa. No poistokoriostona 90e ihan ok.
Nyt tarttis sitten löytää täydellisen tilalle jotain muuta, Top Hill -sarjaa kun ei enää tehdä, eikä maahantuojallakaan enää S-kokoa ole jäljellä, ei minään värinä tai vuosimallina. Kelpais kyllä linkkikin jos joku tietää mistä noita vielä sais. Kalvo lienee Hipora, eli muitakin samalla kalvolla olevia sopii kyllä. Myös Goretex käy. Hintaluokka olis sit toisaalta mieluusti alle 200e (ei haittaa vaikka olis 50e... ). Hanx'n päitsispessut on kalliit ja ominaisuuksia puuttuu, mutta se käy varasuunnitelmasta ellei tosiaan mitään muuta löydy, niiden Action-kalvo pitää veden ja tuulen - takki sillä kankaalla onkin sit ei kiitos (meikä hikoo niin pirusti ettei toi Action riitä alkuunkaan!). Soltotex-kalvon (mm. IXS) tuulenpitävyyteen en ole tyytyväinen, yks semmonen takki (aika vilponen... ) on pölyttymässä jo.
Ehdotuksia?
Vaihdokkina, päiskivalmistautumiseen hankittuina, oli MP-asun Extreme-housuja pari paria ohessa myös, mutta niissä ei ollut taskuja ja olivat ihan kertakäyttötavaraa, viimeistään kolmannen ajokerran jälkeen sai alkaa paikkailla punttia "muka-kevlar" -alueita. Tuulenpitävyyskin MP-asussa on ihan onneton, eli miltään osin ei kyllä jäänyt tuotteesta hyvä mieli.
Ennen Top Hill -asua mulla oli housuina Jofaman kelkkahousut, ne piti tuulen ja veden, kestivätkin, mutta kolmantena talvena alkoi kalvo perseen kohdalta vuotaa. No poistokoriostona 90e ihan ok.
Nyt tarttis sitten löytää täydellisen tilalle jotain muuta, Top Hill -sarjaa kun ei enää tehdä, eikä maahantuojallakaan enää S-kokoa ole jäljellä, ei minään värinä tai vuosimallina. Kelpais kyllä linkkikin jos joku tietää mistä noita vielä sais. Kalvo lienee Hipora, eli muitakin samalla kalvolla olevia sopii kyllä. Myös Goretex käy. Hintaluokka olis sit toisaalta mieluusti alle 200e (ei haittaa vaikka olis 50e... ). Hanx'n päitsispessut on kalliit ja ominaisuuksia puuttuu, mutta se käy varasuunnitelmasta ellei tosiaan mitään muuta löydy, niiden Action-kalvo pitää veden ja tuulen - takki sillä kankaalla onkin sit ei kiitos (meikä hikoo niin pirusti ettei toi Action riitä alkuunkaan!). Soltotex-kalvon (mm. IXS) tuulenpitävyyteen en ole tyytyväinen, yks semmonen takki (aika vilponen... ) on pölyttymässä jo.
Ehdotuksia?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
THA
- Viesti:
Re: Tuulen ja vedenpitävät kestävät housut taskuilla yms.
Kiitoksia sille joka YV:llä heitti infoa Sinisalo/Westbike. Ongelma on ehkä ratkennut, yrittäjä itsekin lienee foorumilaisia (950 porkkanaa) ja kehui http://www.westbike.fi/component/page,s ... 6&vmcchk=1 hyväksi tuulevpitäväksi talvihousuksi.
Ihan kaikki ominaisuudet ei täyty, mutta hinta ei ainakaan paha!
Lisäksi tilasin:
http://www.westbike.fi/component/page,s ... Itemid,26/
Kuulemma edeltävä malli, eikä yhtä hengittävä - nooh, pidempiin retkii lie silti ok vs. Finlaysonin Action -kangas.
Vähän emmin tuon halvemman kanssa mutta kun molemmat luvattiin 140e yht. posteineen niin se nyt on 40e noille toisille lisää, joten katsotaan onko MP-asu -kuraa vai edes pikkuisen parempaa. Sinisaloilla aloitin enskailut, -03 KX-centerin poistokorista 10e ja 20e yli 10v. vanhoilal malleilla. Niissä kesti saumat, polven kohdalta kului puntit sisäsyrjästä sitten puhki. Niinpä ostin uudet kalliit Sinisalot, saumat petti ja puntit repeili ulkoreunasta - sen jälkeen ei olekaan kyseistä merkkiä ollut. Myyjääkään kun ei pätkääkään kiinnostanut alkaa mitään takuuasiaa hoitamaan, endurohousujen kun ei kuulemma kuulukaan kestää oksien raapimista.
Nyt sitten kattotaan miten Sinisalot on -05 jälkeen kolmessa vuodessa kehittyneet. Parsimiseen jo henkisesti varauduttu...
Ihan kaikki ominaisuudet ei täyty, mutta hinta ei ainakaan paha!
Lisäksi tilasin:
http://www.westbike.fi/component/page,s ... Itemid,26/
Kuulemma edeltävä malli, eikä yhtä hengittävä - nooh, pidempiin retkii lie silti ok vs. Finlaysonin Action -kangas.
Vähän emmin tuon halvemman kanssa mutta kun molemmat luvattiin 140e yht. posteineen niin se nyt on 40e noille toisille lisää, joten katsotaan onko MP-asu -kuraa vai edes pikkuisen parempaa. Sinisaloilla aloitin enskailut, -03 KX-centerin poistokorista 10e ja 20e yli 10v. vanhoilal malleilla. Niissä kesti saumat, polven kohdalta kului puntit sisäsyrjästä sitten puhki. Niinpä ostin uudet kalliit Sinisalot, saumat petti ja puntit repeili ulkoreunasta - sen jälkeen ei olekaan kyseistä merkkiä ollut. Myyjääkään kun ei pätkääkään kiinnostanut alkaa mitään takuuasiaa hoitamaan, endurohousujen kun ei kuulemma kuulukaan kestää oksien raapimista.
Nyt sitten kattotaan miten Sinisalot on -05 jälkeen kolmessa vuodessa kehittyneet. Parsimiseen jo henkisesti varauduttu...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Parsimista ei ole tarvinut tehdä muualle kun haaruksiin sisävuorauksen kohdalle mutta varaudu henkisesti märkään haarukseen jos märällä tulee ajettua. Mulla oli noi vanhemmat -06 endurot ja lähetin ne huoltoon märän haaruksen takia, tilalle sain -07 (eka linkki) housut ja ongelma ei poistunut. Muuten pirun kivat housut jalassa ja jos tietäisin että kastuvasta haaruksesta olisi päästy eroon niin harkitsisin samanlaisia seuraavaksi housuiksi. Tosin viimeisimmässä mallissa ei ole taskuja ollenkaan joten jää varmaan ostamatta, ellei pyyntöön ole vastattu ja 2012 mallissa olisi reisi ja sivutaskut.
Noilla housuilla on möngitty, enskailtu, mopoiltu, möyritty tallin lattialla, kaaduttu missä mulloinkin ja kuosi on edelleen ehjä, yhtään reikää tai rikkinäistä ommelta ei ole, poislukien haaruksien sisäverhous. Hyvät housut mutta se märkäperse...
Sinänsä surkuhupaisaa, vettä pitävät housut löytyy kaapista mutta kun ei Sinisalot laitetaan aina jalkaan kun lähdetään ajamaan
Noilla housuilla on möngitty, enskailtu, mopoiltu, möyritty tallin lattialla, kaaduttu missä mulloinkin ja kuosi on edelleen ehjä, yhtään reikää tai rikkinäistä ommelta ei ole, poislukien haaruksien sisäverhous. Hyvät housut mutta se märkäperse...
Sinänsä surkuhupaisaa, vettä pitävät housut löytyy kaapista mutta kun ei Sinisalot laitetaan aina jalkaan kun lähdetään ajamaan
Kylätason kurapyöräilijä.
tuossa olisi mainoksen mukaan vesitiivis: http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=317831
mä ostin tuo vedenpitämättömän version. hyvät tuuletusaukot on. alkuun epäilin pulttujen tarrojen pitävyyttä, mutta ainakin parin ajokerran jälkeen ovat vielä kunnossa ja pitävät pultun nipussa. tuollaisen saappaan päälle tulevan housun tärkeä ominaisuus on mun mielestä se, että pultun saa niin tiukasti saappaan ympärille, ettei pulttu takerru ja repeydy jalkatappiin.
mä ostin tuo vedenpitämättömän version. hyvät tuuletusaukot on. alkuun epäilin pulttujen tarrojen pitävyyttä, mutta ainakin parin ajokerran jälkeen ovat vielä kunnossa ja pitävät pultun nipussa. tuollaisen saappaan päälle tulevan housun tärkeä ominaisuus on mun mielestä se, että pultun saa niin tiukasti saappaan ympärille, ettei pulttu takerru ja repeydy jalkatappiin.
-
THA
- Viesti:
Siis jos sisäverhous pettää, miksi perse kastuu?
-08 mallina noi tota myy, jos se -06 on epäilen jo valmiiksi... mä kuitenkin kaadun "aika" usein tuolla poluilla...
300e Goretex- housuista, joissa on nahkaa siellä missä pitäis olla lujaa kangasta, oon mä jotain oppinu, ei kiitos. Ja se ettei mitään tietoja tuotteesta vaivauduta kirjoittamaan tekstinä vaan laiskasti linkitetään valmistajan video, jolta joutuu etsimään ensin sen tietyn tuotteen ja sen jälkeen tihrustamaan kolmen pikselin tekstistä mitä niissä on saa mun karvat nouseen sen verran pystyyn etten varmaan ostais. Paljonko se VAK sieltä Motokeitaalta oikein saa kun oli asia mikä vaan niin sieltä saa hyvää?
-08 mallina noi tota myy, jos se -06 on epäilen jo valmiiksi... mä kuitenkin kaadun "aika" usein tuolla poluilla...
300e Goretex- housuista, joissa on nahkaa siellä missä pitäis olla lujaa kangasta, oon mä jotain oppinu, ei kiitos. Ja se ettei mitään tietoja tuotteesta vaivauduta kirjoittamaan tekstinä vaan laiskasti linkitetään valmistajan video, jolta joutuu etsimään ensin sen tietyn tuotteen ja sen jälkeen tihrustamaan kolmen pikselin tekstistä mitä niissä on saa mun karvat nouseen sen verran pystyyn etten varmaan ostais. Paljonko se VAK sieltä Motokeitaalta oikein saa kun oli asia mikä vaan niin sieltä saa hyvää?
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Ehkä tuli vähän epäselvästi kirjoitettua. Henkisesti voit valmistautua perseen kastumiseen, tämä tuntuu olevan Enduro housujen ominaisuus, oli housut uudet tai käytetyt. Ompelua on tiedossa kun ajan mittaan sisäkangas repeää haaruksien kohdalta.
Noi kuvan housut on tosiaan -08 mallia, mä täällä sekoilen. Omat byysat myös -08 mallia mutta kun ne tuli mulle jo -07 puolella niin aina tulee sekoiltua mallivuodesta.
Noi kuvan housut on tosiaan -08 mallia, mä täällä sekoilen. Omat byysat myös -08 mallia mutta kun ne tuli mulle jo -07 puolella niin aina tulee sekoiltua mallivuodesta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ne mun ostamat olivat siis ne veden pitämättömät mallit, mutta kuivana pysyi parin tunnin ajon jälkeen sisäpuoli.
Taskutkin noissa on, että saa jotain pientä mukaan. Tuuletusaukkoja pidän myös tärkeenä.
Taskutkin noissa on, että saa jotain pientä mukaan. Tuuletusaukkoja pidän myös tärkeenä.
-
THA
- Viesti:
Oukei, siis noi Sinisalot on vuotavat paskat, DÄÄM. Voi hitto kun en tajunnu pari vuotta sitten ottaa uusia huippumäkiä jo jemmaan kun Luhtis niitä aika sopivasti tarjos. Vanhathan oli vielä ihan hyvä, silloin.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Tuo nahka-juttu, niin mä nimenomaan hommasin nuo Klim Traverse -housut mm. tuon yksityiskohdan takia. Aiemmin SuperEnduro ja nyttemmin Xchallenge ruukasivat kuumalla alkukäyrällä polttaa aiempien housujen sisäpuolen kangaslahkeeseen reikiä. Tossa Traversessa on juuri tuon palosuojan takia nahkapalat noissa sisälahkeissa, ja toimii. Sekä on täysin vedenpitävät. Ei mulla muuta, paitsi että noi Traverset on kyllä muutenkin matkaenska/enskahousuista mulla olleet selkeästi parhaat. Sinisalon endurohousut on mulla kakkoshousuina, lahkeet reikäisinä ja paljon huonommin vettäpitävinä.THA kirjoitti:300e Goretex- housuista, joissa on nahkaa siellä missä pitäis olla lujaa kangasta, oon mä jotain oppinu, ei kiitos.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
THA
- Viesti:
Mulla on kaikki kokemukset huonoja missä on nahkaa alueilla jotka voi repiintyä jalkatappiin ettei oikein innosta. Harmi kuulla Sinisalosta edelleen tuommoista, missähän iässä (ja mikä vuosimalli, kalvo kun vaihtuu ainakin kerran) ne suunnilleen on porukalla alkanu vuotamaan?
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Mulla tais olla nuo Enduro-housut mallia 08 (käyttöön 09) ja vuotivat jotakuinkin uutena - haaroista. Pettymys ei ollut kauhea, kun en oikeastaan uskonut niiden vedenpitävyyteen. Siis haaroista vuotaa ja nyttemin niistä joustopaloista. Muuten housut ihan OK, kunhan eivät mainostaisi niitä vedenpitävinä.THA kirjoitti:Mulla on kaikki kokemukset huonoja missä on nahkaa alueilla jotka voi repiintyä jalkatappiin ettei oikein innosta. Harmi kuulla Sinisalosta edelleen tuommoista, missähän iässä (ja mikä vuosimalli, kalvo kun vaihtuu ainakin kerran) ne suunnilleen on porukalla alkanu vuotamaan?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Minä ostin viime talvena Motonetista satasen housut. Suurehkoksi yllätyksekseni ne ovat pitäneet sateen ulkopuolella samoin talvella pölyävästä lumesta aiheutuvan kosteuden. Etutaskut ainakin löytyvät ja samoin säädettävät lahkeet ja lumipussit. En muista, onko reisitaskuja tai muita ketjun aloittajan esittämia vaatimuksia. Enpä tähän hätään muista tuotemerkkiä mutta voin vilkaista ja kirjata tänne...
-
THA
- Viesti:
Pistähän ihmeessä tietoa tulemaan! Hintaluokka olisi hyvin taloudelliseen tilanteeseen sopiva kaikkien vähänkään irrotettavissa olleiden eurojen mentyä/mennessä mopoon...
Oletettavasti nuo Sinisalot saa kuitenkin suht pienellä tappiolla myytyä...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA kirjoitti:Paljonko se VAK sieltä Motokeitaalta oikein saa kun oli asia mikä vaan niin sieltä saa hyvää?
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Ensituntuma näistä on hyvä:
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 3pw122214x
Kokemuksia ei ole toistaiseksi kertynyt kuin yhden ajokerran verran.
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 3pw122214x
Kokemuksia ei ole toistaiseksi kertynyt kuin yhden ajokerran verran.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19