BMW F650 GS 04- ja Wunderlich plexi

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Woody
Pyörä: FXDF

BMW F650 GS 04- ja Wunderlich plexi

Viesti Kirjoittaja Woody »

Tarkoituksena olisi hankkia pikku gessuun suojaavampi pleksi 170cm:n kuskin eteen. Wunderlich Ergo plexi vaikuttaa mielenkiintoiselta.

http://www.motodeal.fi/PublishedService ... de=8110076

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä plexistä? Vaihtoehtojakin voi ehdotella.

T:Jari
mek
Pyörä: V-Strom 800 DE
Viesti:

Re: BMW F650 GS 04- ja Wunderlich plexi

Viesti Kirjoittaja mek »

Olen kokeillut sekä matalampaa että korkeampaa Wunderlichin Ergo -pleksiä, mutta meikäläisen mittaiselle (188 cm, pitkäselkäinen ja persjalkainen) ei kumpikaan ollut hyvä. Tuulelta ne kyllä suojasivat, mutta kypärämelu oli jopa alkuperäistä Dakarin pleksiä pahempi. Tuollanäkyy olevan yksi matalampi, käytetty Ergo myynnissä. Sinun mittaiselle voisi riittää, mutta arpapeliä se kokeilematta aina on.
Tohtori_650
Pyörä: Ktm Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Joo Pleksi ois vielä myynnissä. Parempi puolisko(siis 175 pitkä) kehui sitä kovasti viime kesän Suomi- Kroatia - Suomi reissulla. Itse olen 189 pitkä ja koitin pari kertaa ajella Dakarilla tuolla pleksillä, enkä muista että olisi ollut mitenkään häiritsevä melu kypärän sisässä. Eli tuo on Wunderlich osa nro : 8110063( korkeus 390 mm.), Dakarissa oli käsisuojat ja ne otti kiinni pleksiin aivan ääri asennossa, mutta ei haitannut normi käytössä. Eli pleksissä ei ole minkäänlaisia jälkiä kahvasuojista. Niin kuin todettu, arpapeliä... Ota yhteyttä, jos kiinnostaa.
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

En suosittele myöskään Laminar Lipiä -04 Dakarin vakiopleksin kanssa. Kääntipä pleksiä mihin asentoon tahansa, niin meteli on sietämätön. Onneksi nuo oli Baehrillä 30 % alennuksessa, muuten en olisi ostanut edes kokeeksi.
Woody

mek kirjoitti:En suosittele myöskään Laminar Lipiä -04 Dakarin vakiopleksin kanssa. Kääntipä pleksiä mihin asentoon tahansa, niin meteli on sietämätön. Onneksi nuo oli Baehrillä 30 % alennuksessa, muuten en olisi ostanut edes kokeeksi.
Kiitos tiedosta. Olinkin jo tuotakin harkinnut, mutta en enään.
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Woody kirjoitti:
mek kirjoitti:En suosittele myöskään Laminar Lipiä -04 Dakarin vakiopleksin kanssa. Kääntipä pleksiä mihin asentoon tahansa, niin meteli on sietämätön. Onneksi nuo oli Baehrillä 30 % alennuksessa, muuten en olisi ostanut edes kokeeksi.
Kiitos tiedosta. Olinkin jo tuotakin harkinnut, mutta en enään.
Ajelepa joku ilta Vihtiin, niin saat kokeilla omaan pyörääsi Dakarin pleksiä jossa on Laminar Lip paikoillaan. Tuossa perus GS:ssähän on pari senttiä matalampi istuin kuin Dakarissa, ja jos olet minua lyhyempi, niin homma voisi periaatteessa toimiakin. Itse olen 188 ja pitkäselkäinen & persjalkainen, eli pääni keikkuu tosi korkealla.

Laita yv:tä jos kokeilu kiinnostaa. Lipin voisin myydä, mutta Dakarin pleksiä en, sen saat ostaa ebaystä jos innostut.
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Z-technikiltä on tullut nyt mallit myös 04-07 F 650 GS:iin. Näyttävät äkkiseltään aika hyvältä. Noissa omissa kokeiluissa olen mielestäni saanut selville, että Dakar vakio + Laminar Lip ja korkea Wunderlich Ergo ongelmana ei ole pleksin korkeus vaan leveys, varsinkin ylhäältä. Kapea ja korkea pleksi ohjaa kyllä osan ilmavirrasta pään yli, mutta kapeuden takia sivulta tulee kypärään osuvia pyörteitä. Korkeampi Z-technik voisi olla ratkaisu tähän. Kysyin Heinolta hintaa, vielä ei ole vastausta tullut.

Chain Gang -foorumilla yksi 175 -senttinen kaveri oli kokeillut sekä mediumia että korkeaa Z-technikiä ja päätynyt korkeaan, liitteenä muutama kuva molemmista.
Liitteet
IMG_0343.jpg
Medium.
Medium.
Korkea pleksi viistommassa, kaksi prikkaa eturuuvien alla.
Korkea pleksi vakioasennossa.
Woody

mek kirjoitti:Z-technikiltä on tullut nyt mallit myös 04-07 F 650 GS:iin. Näyttävät äkkiseltään aika hyvältä. Noissa omissa kokeiluissa olen mielestäni saanut selville, että Dakar vakio + Laminar Lip ja korkea Wunderlich Ergo ongelmana ei ole pleksin korkeus vaan leveys, varsinkin ylhäältä. Kapea ja korkea pleksi ohjaa kyllä osan ilmavirrasta pään yli, mutta kapeuden takia sivulta tulee kypärään osuvia pyörteitä. Korkeampi Z-technik voisi olla ratkaisu tähän. Kysyin Heinolta hintaa, vielä ei ole vastausta tullut.

Chain Gang -foorumilla yksi 175 -senttinen kaveri oli kokeillut sekä mediumia että korkeaa Z-technikiä ja päätynyt korkeaan, liitteenä muutama kuva molemmista.
Kieltämättä nuo vaikuttaa hyviltä. Uskoisin tuon matalan kuitenkin olevan lähempänä minun tarpeita. Korkeampi taitaisi olla jo silmien korkeudella. Näkyvät suosittelevan peilien siirtosarjaa plexin kanssa.

Ilmoittele kuinka Heinon kanssa kävi.
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Woody kirjoitti: Kieltämättä nuo vaikuttaa hyviltä. Uskoisin tuon matalan kuitenkin olevan lähempänä minun tarpeita. Korkeampi taitaisi olla jo silmien korkeudella. Näkyvät suosittelevan peilien siirtosarjaa plexin kanssa.

Ilmoittele kuinka Heinon kanssa kävi.
RM Heino kirjoitti:Teoriassa meidän kautta saamme tilattua kyseistä pleksiä, mutta toimitusta en voi luvata tälle ajokaudelle..
Eli jos on kiire, kannattaa tilata itse suoraan Z-Technikiltä. Tullin kauttahan tuo kiertää ja ylittää tullin & ALV:n alarajan...
Woody

Ei enään kiire kun on jo liput tänään Finnlinesilla Puolaan :lol: .

Sinänsä harmi jos tuote olisi hyvä, mutta sitä ei luvata toimittaa järkevässä ajassa. Eihän sitä tiedä millä pyörällä ensikaudella ajaa. Valitettavasti kynnys itse tilailuun on minulla aika korkea :oops: .

Pitää matkalta palattua miettiä asiaa. Silloinhan sitä on tuoreessa muistissa alkuperäisen plexin ominaisuudet.
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Onkos joku ostanut tuon Z-Technikin pleksin Dakariin?

Itselleni taisi löytyä päällikkö-pleksi nyt tuohon Dakariin. Ostin iipeistä halavalla R 1200 GS:n MRA Vario Tourenscheiben. Se kun kuulemma on hiljaisin pleksi pitkälle miehelle R 1200 GS:ään. Tekaisin sitten 4 mm polykarbonaatista pienen välilevyn, jolla kiinnitin pleksi Dakariin, en raaskinut porata reikiä tuohon MRA:han. Mittojensa puolesta pleksi istuu yllättävän hyvin Dakariin.

Ensimmäinen asennusyritys tuotti jo ylivoimaisesti parhaan tuloksen tähän mennessä. Ajoviima on huomattavasti pienempi kuin GS:n pikkupleksillä ja pienempi kuin Dakarin vakiopleksillä. Pyörteitä kypärään ei tule lainkaan, melua tulee hieman. Pleksi jäi hieman liian pystyyn, joten Suupertin ala-tuuletusräppänään osuu sen verran kova ilmavirta pleksistä, että vinkuu vähän. Täytyy ottaa tänään uusiksi ja laskea yläreunaa hieman. Säädettävän lipan asento on paras ylimmässä asennossa. Laitan kuvia kunhan saan viimeisteltyä tuon asennuksen.

Pleksi ei saa olla noin pystyssä, kuin tuossa MRA:n sivujen kuvassa. Ei myöskään R 1200 GS:ssä, mikäli Veijo Saanon Moto1:n pleksitestiä on uskominen. R1200 GS:ään paras asento oli kuulemma pleksille 4. pykälä ylhäältä laskien (7 yhteensä) ja lippa ylimmässä/pystyimmässä asennossa.
petri_t
Pyörä: BMW F650 GS

Viesti Kirjoittaja petri_t »

Tuo MRA Vario Tourenscheiben näyttää mielenkiintoiselta, kuvia lopputuloksesta odotellaan :P
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Toinen yritys tuotti liian loivan kulman, joten tekaisin tuohon pleksiin vielä kallistuskulman säädön. Nykyinen "Keskimmäinen asento" on vielä koeajamatta, mutta arvaus on, ettei tuosta ihan täydellistä kuitenkaan tule. Tuulisuoja on hyvä, melu siedettävä, reilusti pienempi kuin millään muulla kokeilemallani korkealla pleksillä (2 x Wunderlich Ergo, Dakarin oma) eikä lainkaan pyörteitä.

Tuo pleksin alareuna on Dakarissa melkein 10 cm korkeammalla kuin R1200GS:ssä, joten voi olla, että Dakariin sopisi paremmin F800 GS:n Vario Tourenscheibe, mene ja tiedä. Syksyn ja kevään kylmät kelit ajelen nyt kuitenkin tällä, kesän kuumille vaihdan ehkä Puigin pikkupleksin takaisin, ellen innostu vaihtamaan pyörää R1200GS:ään. Sitä silmälläpitäen hankin tuon pleksinkin, kun halavalla sain, ja siksi en raaski porata siihen reikiä. Kiinnityksestä saisi yksinkertaisemman ja siistimmän poraamalla Dakarin kiinnitysreikien paikkoja vastaavat reiät tuohon MRA:n pleksiin. alla muutama kuva. Kiinnityslevyä en jaksanut viimeistellä kovin, kun tuo pleksin alareunan tummennus peittää sen mukavasti.
Liitteet
5 Säätö.JPG
3 Pleksi sivulta.jpg
4 Pleksi edestä.jpg
muma
Pyörä: Husqvarna TR

Viesti Kirjoittaja muma »

Minulla myös tuon pleksin kanssa meluongelma.Kun ajaa useamman tunnin niin melu alkaa käydä korviin todella pahasti.Vähän aikaa sitten otin tuon alkuperäisen Dakarin pleksin pois ja tein
tilalle polykarbonaatista matalan mutta sekin suhisee niin pirun kovaa.Miten olis tuo vanhempi
dakarin alkuperäinen jossa on tuo yläosa taivutettu eteenpäin.Olen 172 pätkä ja ensi kesäksi on
kyllä jotain keksittävä.Mulla on yksilöllisesti valetut tulpat korvissa ja kypäränä umpinainen
Arai Shaster.
jma
Pyörä: transalp 700

Viesti Kirjoittaja jma »

muma kirjoitti:Minulla myös tuon pleksin kanssa meluongelma.Kun ajaa useamman tunnin niin melu alkaa käydä korviin todella pahasti.Vähän aikaa sitten otin tuon alkuperäisen Dakarin pleksin pois ja tein
tilalle polykarbonaatista matalan mutta sekin suhisee niin pirun kovaa.Miten olis tuo vanhempi
dakarin alkuperäinen jossa on tuo yläosa taivutettu eteenpäin.Olen 172 pätkä ja ensi kesäksi on
kyllä jotain keksittävä.Mulla on yksilöllisesti valetut tulpat korvissa ja kypäränä umpinainen
Arai Shaster.
mulla kanssa kohisee niin pi....sti, jos nousen hivenen istuimesta irti niin kohina loppuu kokonaan =>> olenkin miettinyt penkin korottamista =>> kellään mitään kokemusta? mulla on perus 650GS vakiopenkillä - jos 2-3cm saisi lisää niin voisi toimia

jma
It's my life, It's now or never. I ain't gonna live forever.
I just wanna live while I'm alive. 'Cause it's my life!
Vastaa Viestiin