Airoh S4 kokemuksia?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Walt
Pyörä: Dominator, M-72

Airoh S4 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Walt »

Etsin sopivaa kypärää itselleni tuon halpamarketin crossikuupan tilalle.
Tuollaisen linkin mukaisen Airohin löysin joka miellytti silmää, mutta mitenköhän tuo palvelisi sekalaisessa käytössä...
Toisinaan reissuja hoidettuja teitä, noin 700km päivässä,
toisinaan taas kiertelyjä paikallisilla metsäteillä ja poluilla, kuitenkin ajoa ympäri vuoden.
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... h-helmets/
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
srbg
Pyörä: 990s

Re: Airoh S4 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja srbg »

Hinta-laatusuhde on mun mielestä tuossa potassa kyllä kohdallaan.
Äänekäs se kyllä on, mutta niin ne taitaa kaikki lipalliset visiirikypärät olla.
Kolme kesää ja about 30tkm oon tuollasella mennyt ja visiiri on vielä ihmeen hyvässä kunnossa. Omasta kokemuksesta voin suositella. Ite taisin silloin kolmevuotta sitten maksaa 90£ + postikulut ku sen briteistä tilasin.
Sami
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Kolme vuotta tuollainen ollut. Ja ihan kelpo kypärältä tuntunut. Äänekäs tuo on ja visiirin irrotus aika hankalaa. Omasta maksoin ebayssä vajaat 100e aikoinaan. Seuraavaksi koitan varmaan uvexin endurokypärää.
- jani
Walt

Ei taida mulla olla tuo britti oikein hanskassa, kun luulin lukeneeni että yllättävän hiljainen :roll:

Onkos muita tuon tyylisiä kypäriä ehdottaa?
Walt

Kävin tänään katsomassa tuollaista S4 pottaa ja tuli sit tilattua sellainen.
Samalla innostuin hankkimaan muitakin ajovarusteita, joku tuollainen IXS Paraguay ajotakki ja nahkaiset Scott ajokäsineet tuli matkaan, housuja ei vielä saanut kun ei ollut sopivaa kokoa mutta saan ne samalla kun menen hakemaan kypärän.
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

virta kirjoitti:Kolme vuotta tuollainen ollut. Ja ihan kelpo kypärältä tuntunut. Äänekäs tuo on ja visiirin irrotus aika hankalaa. Omasta maksoin ebayssä vajaat 100e aikoinaan. Seuraavaksi koitan varmaan uvexin endurokypärää.
Uvexia minäkin alunperin rupesin ettimään mutta en keksiny missä olis päässy kokeilemaan. Oletko löytäny jostain? Bikerpoint Raisiossa niitä myy mutta hyllyssä ei ainuttakaan ja niitä tuskin tulee keväälläkään koitettavaksi asti. Airohia oli MP-salosella mutta ei sielläkään L kokoa suurempaa joten jäi sekin vielä kokeilematta.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
kari.k
Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.

Viesti Kirjoittaja kari.k »

uvexin tilasin maahantuojalta(radius) http://www.radius.fi/products.php?catid=24 silloin kun rupesivat toimittaan suomeen. lähetti kotiin koitettavaksi ja kun totesin hyväks ja poikakin halus sellaisen niin tuli sit tilattua. suht tyytyväinen olen ollut.
lamppis
Pyörä: KTM 950 Adventure -03

Viesti Kirjoittaja lamppis »

itellä tuollainen S4 on palvellut jo yli 3 vuotta, tuli se tilattua saksasta (nettikauppaa en muista) kun niitä ei suomesta vielä saanu. itellä joutu laittamaan kypärän ja visiirin väliin vähän lisä tiivistettä kun meinas suhista.. :roll: mutta muuten ihan hyvä kypärä seka käyttöön :) suosittelen 8)
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...;)
ÖÖ.

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Kävin eilen koitamassa eikä tuo XL kokonenkaan mennyt päähän sitten millään. Korvat olis pitäny ottaa pois että olis menny siitä kohtaa yli. Shoein DS malleista L kokokin menee päähän hienosti. Pitää varmaa tuo uvex metsästää seuraavaksi jostain.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Walt

Poskista tuo airoh on tosi tiukkaan topattu, vaikka muuten tuntuu oikeastaan vähän kovalta.
Tuo visiiri pitää todellakin ääntä, jotain muutoksia siihen täytyy tehdä.
Tuohon hintaan odotin kyllä parempaa laatua tai lähinnä viimmeistelyä..
Omaan silmään kyllä tyylikäs ja suojaa päätä varmasti hyvin.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Ite mulla on nytt ollut toi s4 käytös tän talven vasta,mutt kyll mä siit tykkään.

En mä tiedä onko se äänekkäämpi kun muut kun kokemuksia visirikrossikypärist ei ole muuta kun just toi s4.
Sitten taas niin en mä ikinä aja visiiri täysin kiinni,käytän sitä visiiriä ylimääräisenä kura/loska/vesistopparina krossilaseille,eli visirin asento puolauki suunnilleen.
Mahtuu/menee hyvin mun pään päälle (vissin epämuodostunut pää kun sopii niin hyvin?) ja hyvin pärjäsin sillä ton talviperseenkin ilman et kylmää tuli vaikka visiiri oli just korkeintaan puol matka alas.

Mun (siis minun,jokainen nytt tykkää miten tykkää muutenkin :lol: ) mielestä erittäin hyvä hinta/laatu suhde!!!
Omani tilasin moposportilt.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

ÖÖ. kirjoitti:Kävin eilen koitamassa eikä tuo XL kokonenkaan mennyt päähän sitten millään. Korvat olis pitäny ottaa pois että olis menny siitä kohtaa yli. Shoein DS malleista L kokokin menee päähän hienosti. Pitää varmaa tuo uvex metsästää seuraavaksi jostain.
Oma Airoh S4 on L kokoa kuten myös oma Shoei Raid II.
Jos nyt olisin kypärää ostamassa niin valinta kallistuisi Shoein hornetin ja virittäisin sen lipan alemmaksi. Sitä kun tuntuu saavan välil vain hieman kalliimmalla mitä tuota S4:Sta.

Kuten sanottu niin toi pitää meteliä mutta crossilasit paikoillaan niin hiljenee kummasti.

Tummaa visiiriä en ole tuohon löytänyt.

Pari aiempaa topiikkia missä mm. myös tuosta kokemuksia:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =10&t=6992

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =10&t=8418
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
ÖÖ.

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

t.t.tammi kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:Kävin eilen koitamassa eikä tuo XL kokonenkaan mennyt päähän sitten millään. Korvat olis pitäny ottaa pois että olis menny siitä kohtaa yli. Shoein DS malleista L kokokin menee päähän hienosti. Pitää varmaa tuo uvex metsästää seuraavaksi jostain.
Oma Airoh S4 on L kokoa kuten myös oma Shoei Raid II.
Jos nyt olisin kypärää ostamassa niin valinta kallistuisi Shoein hornetin ja virittäisin sen lipan alemmaksi. Sitä kun tuntuu saavan välil vain hieman kalliimmalla mitä tuota S4:Sta.
Mulla vissiin aavistuksen isompi kuula. Nykyinen umpipotta on mulla Shoein Raid, se eka versio ja koko XL. Kyllä se tosta Hornetistakin pitäis olla XL, L menee päähän mutta puristaa. Tuosta Airohista en saanut sitä XL kokoista edes päähän. Arain tour-x XL sopi myös päähän hyvin mutta hinta jäi vielä hiukan kauas.

Uvexia ei nyt tunnu missää olevan eikä tuo Ahosenkaan firma vastaa joten pitänee ruveta tutkimaan nettikaupoista joko Hornettia tai Tour-x. Mitäs tuol lipan alemmaksi virittäminen vaikuttaa tossa Shoeissa?
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

ÖÖ. kirjoitti: Mitäs tuol lipan alemmaksi virittäminen vaikuttaa tossa Shoeissa?
Tuossa sen omassa topiikissa on lisää juttuu mutta ainakin itsellä toi lippa ei ees näy kun vetää kypärän päähän joten siitä ei ole hyötyäkään mutta tosiaan tuota on menestykkäästi myös modattu.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

t.t.tammi kirjoitti: Tummaa visiiriä en ole tuohon löytänyt.
Tällaistako?

http://www.louis.de/_30573e08821d70791d ... &anzeige=0
Vastaa Viestiin