Hyvät korvatulpat?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minulle ei joulukuuset käy, ne eivät tiivisty kunnolla. Liekö sitten niin väljät korvakäytävät? Kertakäyttöisten tulppien kanssa taas ei ole kerrassaan ongelmaa. Minä käytän yleensä Bilteman tulppia. Hintaan 30 senttiä pari tulppia ei tarvitse säästellä ja vaimennustakin näyttäisi olevan 36dB...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
jolami
Viestit: 454
Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 12:55 pm
Pyörä: F650ST
Paikkakunta: Siuntio

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja jolami »

Sama homma noiden kuusien kanssa, ei toimi ja alkaa särkemään.

Näitä olen käyttänyt pari kesää, ja toimivaksi todennut.

http://www.clasohlson.com/fi/Korvatulpat/40-8883

Ovat tosi pehmeät, eivät paina ja tuntuu vaimentavan sopivasti.
All go, no show !
Arto Alppikuski
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 28, 2013 2:58 am
Pyörä: Transalp 600 -89

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja Arto Alppikuski »

Olen kokeillut monia kertakäyttöisiä ja kestokorvatulppia, apteekeista, Stormilta, kaverin duunipaikaltaan nyysimiä, jne... Kestotulpat ovat todella helpot, mutta mulla on se ongelma, että sattuu korviin jo puolen tunnin käytön jälkeen helvetisti, eikä melunvaimennuskaan ole tyydyttänyt. Kertakäyttötulpista ei ole toiminut mikään muu kuin perus keltainen E-A-R. Earit ovat melunvaimennukseltaan ja mukavuudeltaan parhaat tulpat mitä olen tähän mennessä prätkän selässä koittanut. Muistan teini-iän bänditouhuista, että rumpusetin takana earit oli huonot, koska vaimensi liikaa ja niihin touhuihin sopi täydellisesti Bilsomin muovipäällysteiset vanutulpat, mutta musiikki on musiikkia ja mopon pärinä jotain muuta :D

Minulta lähtee ääni Eareille!
Dasboot
Viestit: 11
Liittynyt: Su Maalis 22, 2015 7:15 pm
Pyörä: BMW 1200gsa
Paikkakunta: E-p

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja Dasboot »

Itse suosittelen kyllä korvankäytävän mukaan valettuja suojaimia. Muutamalta vuodelta säännöllisen epäsäännöllisesti käyttökokemusta Finfonic Er -suojaimista eikä oikein moittimista ole. Usein tulee nukuttuakin nuo korvissa eikä unta ole häirinnyt vaikka korva patjaa/ tyynyä vasten tulisikin nukuttua eli ei ainakaan meikäläisen korvassa juurikaan paina. Lisävarusteita löytyy vaikka kuinka jne. Firmalla hyvät sivutkin netissä näköjään.

Ainut miinus ehkä, että kallista jos toinen tippuu kun eivät ole millään narulla tms. toisissaan kiinni tai kiinnitettävissä esim. paidan/haalarin kaulukseen.
ex:bmw F650GS , KTM exc-f250
panttiroiko
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja panttiroiko »

Tänä kesänä on tullut kokeiltua näitä:

https://www.decibullz.com/

Tilasin ensin kuulokkeet ja sitten pelkät tulpat. Kuulokkeiden muokkaus onnistui hyvin, mutta tulppien kanssa ei ehkä niin nappiin. Onneksi näitä voi kuitenkin muokata uudelleen.

Tulppien mukana tulee kolmea kokoa korviin menevät "joulukuuset", sekä reilusti vaimentavat tyynyt. Eivät tule juurikaan korvan kuopasta ulos, joten eivät paina kypärän alla. Kuulokemallit tulevat ulommas. Vaimentavat hyvin, mutta puhe kuuluu läpi, perinteisten earien kanssa olen aina ollut puolikuuro.

Kokeilu vielä jatkuu ja sopivaa kokoa haetaan, mutta tähän mennessä tyytyväinen.
Avatar
pekka etv
Viestit: 9
Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 9:19 am
Pyörä: ktm 1290
Paikkakunta: Oulu

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja pekka etv »

Elasin tai vastaava korvan valumallin mukaan tehty vaimennuskammiolla varustettu tulppa, ei tule tukkoisuuden tunnetta, on ehkä paras vaihtoehto. Monelle liian kallis hankinta, samalla hinnalla saa varmaan jo toiseen jalkaan ajokengän. Ja onhan loppuiän tinnitus pikkujuttu verrattuna märkiin jalkoihin.
tmckeown
Viestit: 87
Liittynyt: La Joulu 26, 2015 2:56 pm
Pyörä: Triumph Tiger T-400

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja tmckeown »

Moi,

Minä olen tehnyt Ear-Inc:n omien korvien mukaan valettavia korvatulppia suomessa jo 7 vuotta.
Joten jos sellaiset kiinnostaa niin...

http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php

Timo
050-3827894
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja TLi »

tmckeown kirjoitti:Moi,

Minä olen tehnyt Ear-Inc:n omien korvien mukaan valettavia korvatulppia suomessa jo 7 vuotta.
Joten jos sellaiset kiinnostaa niin...

http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php

Timo
050-3827894
Kiinnostaisi ja laitoin nettisivujen kauttakin kyselyä asiasta. Viikossa ei vaan ole vastausta kuulunut?
Avatar
petteripunakuono
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 5:58 pm
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Paikkakunta: Tampereen seutu

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

EARin softit on parhaat mitä omiin kapeisiin korvarööreihin olen sovittanut. Voi pitää kellon ympäri, ja reissussa vielä yön päälle jos meluisa majapaikka. Vaimennus on reilu, ehkä liiankin iso.. pitäisi ehkä löytää joku vähän miedommin vaimentava vaihtoehto rinnalle.

Joulukuusista jalat puolestaan pakkaavat tökkäämään kypärään kun sen ottaa pois, ja jos lyhentää jalkaa saksilla niin on vaikea nyppiä pois. Eikä niissä vaimennuskaan yllä softin tasolle. Earin kirkkaita joulukuusia käytänkin lähinnä muussa mökäympäristössä, vaimennus niissä on melkolailla tasainen koko alueella, joten esim musiikki ja puhe tulee läpi selvänä, vain tasasen vaimeana, vähän kai samaan tyyliin kuin olisi ajanut mopolla +10v ilman tulppia.

Tuolta ostin softeja 200kpl pakkauksen. Noita kun käyttää muutaman päivän ennen roskiin heittoa, niin pakkaus riittää useammaksi ajokaudeksi: http://korvatulpat.fi/ear-classic-soft- ... -36db.html

edit: tuolla ne earin kirkkaat kuuset, näiden läpi kuuluu puhe ja musiikki hyvin mutta mulla jalka tökkii kypärään niin en käytä mopoillessa: http://korvatulpat.fi/cleare-a-r-20.html Aika kaposet kuuset moneen muuhun verrattuna, eli sellaiseen ahtaaseen korvaan hyvät
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Samoilla FinFonic tulpilla, joita kehuin tässä ketjussa heinäkuussa 2009, mennään edelleen ja hyvin toimii.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja Å »

Lakupilotti kirjoitti:Samoilla FinFonic tulpilla, joita kehuin tässä ketjussa heinäkuussa 2009, mennään edelleen ja hyvin toimii.
Onkohan nuo minun hankittu 2008 ja ne ei toimi enää - ovat tosin olleet ahkerassa käytössä. Vasemmassa antanut muoto periksi ja äänet vuotaa. Ja on säilytetty kovassa kotelossa sekä taskussa että hyllyssä ja pesty ohjeen mukaisesti :( Uudet pitäis hommata ja ei tule foniceja eikä sellaisia, joissa on tuo äänielementti.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja ATC »

Herkkäkorvainen täälläkin ja näistä sain avun.
http://www.elacin.fi/tuotteet/universaa ... orvatulppa
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

ATC kirjoitti:Herkkäkorvainen täälläkin ja näistä sain avun.
http://www.elacin.fi/tuotteet/universaa ... orvatulppa
Eikö tuo hantaaki ota kiinni kypärään?
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja TLi »

tmckeown kirjoitti:Moi,

Minä olen tehnyt Ear-Inc:n omien korvien mukaan valettavia korvatulppia suomessa jo 7 vuotta.
Joten jos sellaiset kiinnostaa niin...

http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php

Timo
050-3827894
Nämä tulpat tuli teetettyä. Homma sujui loistavasti kun saatiin aikataulut yhteen. Tulpilla olen nyt ajanut suunnilleen 900 km ja voi kyllä kehua. Ihan yhtä voimakas vaimennus ei suodattimilla varustetuilla tulpilla ole kuin Bilsomin kertakäyttötulpilla, toisaalta keskustelu tulpat korvissa onnistuu nyt hyvin, kypäräpuhelimen käyttö on helpompaa. Tulpat on helppo laittaa korviin ja ne ovat oikeassa asennossa joka kerta laitettaessa, kertakäyttötulpat on silloin tällöin vähän niin ja näin. Hiukan korvalehdet kipeytyivät varsinkin alkuun mutta sekin vähenee koko ajan. Tuo mainittu 900 km on tullut noin 400+400+100 km päivistä eli pari pidempääkin päivää on mukana ollut.
Avatar
MikaM
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 8:53 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Somero

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja MikaM »

TLi kirjoitti:
tmckeown kirjoitti:Moi,

Minä olen tehnyt Ear-Inc:n omien korvien mukaan valettavia korvatulppia suomessa jo 7 vuotta.
Joten jos sellaiset kiinnostaa niin...

http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php

Timo
050-3827894
Nämä tulpat tuli teetettyä. Homma sujui loistavasti kun saatiin aikataulut yhteen. Tulpilla olen nyt ajanut suunnilleen 900 km ja voi kyllä kehua. Ihan yhtä voimakas vaimennus ei suodattimilla varustetuilla tulpilla ole kuin Bilsomin kertakäyttötulpilla, toisaalta keskustelu tulpat korvissa onnistuu nyt hyvin, kypäräpuhelimen käyttö on helpompaa. Tulpat on helppo laittaa korviin ja ne ovat oikeassa asennossa joka kerta laitettaessa, kertakäyttötulpat on silloin tällöin vähän niin ja näin. Hiukan korvalehdet kipeytyivät varsinkin alkuun mutta sekin vähenee koko ajan. Tuo mainittu 900 km on tullut noin 400+400+100 km päivistä eli pari pidempääkin päivää on mukana ollut.
Mikä oli hintataso?
Good judgment is based on experience. Experience is based on bad judgment.
Vastaa Viestiin