Mikä Rukka

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

vejura
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja vejura »


Kunkku kirjoitti:
vejura kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:27 pm

Itse itselleni vastaten. Nyt taitaa olla Rukan uusin puku tämmöinen, Madagasca-R . Goretexin saa alle tai päälle ja vetskarit on suojattuna.

Onkohan tämä suoraan Roughroadin ja Offlanen seuraaja ja yhtä ilmavaa AFT-kangasta? Kukaan vielä hypistellyt?
Saman tyyppinen kuin Offlane, myös pintakankaan osalta. Cordura 500, ei AFT.
Kiitos vastauksesta!

Jostakin kohtaa tätä ketjua olin virheellisesti päätellyt, että Roughroad olisi ollut ainakin osittain Cordura AFT kangasta.

Muutamassa muussa katsomassa takissa esim. Revitin Dirt-sarjan takki näyttää olevan puolestaan vahvempaa 3L CORDURAKuva 750D ripstop kangasta.
Avatar
JTapani
Viestit: 409
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Tänään AT-Rallista palatessa oli juuri se keli, miksi kalliita ja hyvälaatuisia Gore-varusteita ostetaan. Lämpötila +10 astetta ja vettä enemmän tai vähemmän kaatamalla niskaan viimeiset 250km / 3h.

Juuri tässä kelissä varusteet joko pelastavat tai pilaavat päivän...

Sekä Rukkan takista, että housuista tuli vesi läpi. Pitää tutkia kuittiarkistoa, onko takuuta vielä jäljellä. Joka tapauksessa jo toiset Rukkan kamppeet, joissa Gore pettää. Taitaa omalta osaltani jäädä jatkossa Rukkan tuotteet hyllyyn. Huonoa laatua saa halvemmallakin.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Jos vaatteet ovat päällisin puolin ehjät ja goretex silti vuotaa, ei tuolla kuittien löytymiselle ole merkitystä.

Reklamoit Rukkaa ja toimitat ajoasun Rukkaa myyvään liikkeeseen. Toimittavat sieltä Rukalle.
Goretex kalvo ei vuoda jos se on oikein vaatteisiin ommeltu.
Sitten on toinen asia mitä valmistaja on asiasta mieltä..
Kannattaa olla yhteydessä hyvässä hengessä ja katsoa mitä tapahtuu.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Avatar
Totti
Viestit: 1073
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Totti »

Kuittivaatimus riippuu valmistajasta.

Minulla alkoivat kolme vuotta vanhat AlpineStarin kengät vuotamaan. Myyjäliike sanoi takuun olevan yhden ajokauden. AlpineStars sanoi takuun olevan jo umpeutunut. Sitten otin yhteyttä suoraan GoreTexiin. Olin kuullut että ovat vaihtaneet ainakin ajohanskoja uusiin kalvon petettyä.

He vaativat ostokuitin (ei ollut enää tallessa, mutta sain kuittikopion myyjäliikkeestä).
Saattavat pyytää lähettämään tuotteen heille tarkastettavaksi. Tämä minun tapaukseni korona-aikaan, niin eivät vaatineet lähetystä, mutta useampi korkearesoluutioinen valokuva piti toimittaa. Monta sähköpostia vaihdettiin, sävy oli aina ystävällinen. Lopputulos oli, koska vastaavanlaisia uusia kenkiä ei silloin ollut saatavilla, niin palauttivat ostohinnan kun heidän valmistamansa tuote ei ollut toiminut tuotelupauksen mukaisesti.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
JTapani
Viestit: 409
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Kerran olen takuuseen saanut Rukkalta uuden ajotakin ja kyllä silloin keskustelun jatkumisen edellytys oli, että kuitti pitää löytyä ja ostosta on oltava alle 5 vuotta, joka oli Rukkan antama takuu ko. takille.

Toki täydet pisteet silloiselle takuukäsittelylle. Muutamaa viikkoa vaille 5 vuotta oli ostosta, niin lähettivät kokonaan uuden vastaavan hintaluokan takin.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
Vastaa Viestiin