Ensiapupakkaus.

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

on-off road
Pyörä: 690R, Yamaha BW200, Yamaha BW Honda 350X

Ensiapupakkaus.

Viesti Kirjoittaja on-off road »

Aina silloin tällöin kaikki ei menekään ihan niin kuin oli tarkoitus ja silloin voi joutua paikkailemaan itseään tai ajokaveriaan. :(
Siinä vaiheessa osaa arvostaa toimivaa ensiapupakkausta...

Itsellä kulkee mukana joskus aikoinaan All Rightista ostettu omaan tarpeeseen täydennetty pikkuinen ensiapusetti pyörä- ja vaellusreissuilla ja aina sille on jostakin tilaa löytynyt.

Millaista kokemusta muille on kertynyt? Millaista ensiapuvälineistöä kannattaa varata mukaan ja mitä voi jättää suosiolla autotalliin pölyttymään.
Potilaalla vakava offi kuume sekä porkkanatauti. Hoidoksi määrätään A-45 lääkitys ulkoisesti nautittuna, sekä 990S vitamiinia puutostilaan. Oireiden pitkittyessä EXC:tä tarpeen mukaan.
Marko P
Pyörä: SE, 500exc

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Siihen kaupan settiin olen itse lisännyt sairaalateippiä, pikaliimaa, lääkkeitä ja jotain hygieniatuotteita.

Viimeisen kolmen vuoden aikana on kulunut ainoastaan huulirasvaa, buranaa ja rennietä. Hyvin on mennyt.
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Tankkilaukku viihtyy aika hyvin paikallaan, ja sinne olen jotakin tarviketta laittanut.

- Kyypakkaus
- Buranaa
- silmän huuhdonta pullo
- ensiside
- laastaria
- teippiä
- Terva ohovia
- puukko
- kynä ja vähän paperia
- pari roskapussia (jäsenien keräilyyn?)
- Leatherman wannabe multipurpose pihdit etc.
- vajaa rullallinen talouspaperia
- Teleskooppi Hi-tech makkaratikku (todellinen ensiapu väline tämäkin)
- mitähän vielä... no nippusiteitä, rengasraudat, ketjurasvaa ja motoristin GT-kartasto.

On siellä vielä tilaakin, menee vaikka 2kpl 1,25l Karhua! :lol:

Penkin alla on toinen ensiside, kiristysliinoja, alkuperäiset työkalut, sulakkeita, sidontaverkko, vai mitä se oli? Rättejä, joku monituisen kärjen omaava ruuvari...nippusiteitä tietty.

Tuli vähän muutakin listattua, mutta sellaista kulkee mukana.
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

URAA!!!!lla oli käyttöä mukana olleille elastiselle sideharsorullalle ja haavatyynyille. Ei olisi vahinkoa hoidettu yhtä helposti pelkällä laastarilla/ilmarilla/nenäliinalla.
Edellä mainitut on halpoja ja kulkee vaikka takin taskussa. Voi käyttää tarvittaessa vaikka varusteiden korjaamiseen ja mopon huoltoonkin.

Lääkekaapin lisäksi olen noita pitänyt mukana suunnilleen seuraavasti:
- elastinen sideharsorulla 1 kpl 4cm x 4 m ja 1 kpl 8cm x 4m. Hinta <2€/kpl.
- haavataitos 1 kpl 5cm x 5cm x 10 kpl. Hinta < 1 €.

Neo Amisept/vast. desinfioivat haavapyyhkeet ovat myös käteviä (vrt. Savett).
Pahemman puutteessa niillä voi turvallisesti pyyhkiä kädet sen jälkeen, kun on kyykky p***kalla työntänyt sormensa karhunsammalen läpi hanuria pyyhkiessään. Ei mee pakki sekaisin seuraavan ruokailun jälkeen...

Ja nuo kaikki on hyvä pakata vaikka ½-litran minigrippiin niin pysyvät kasassa ja kuivina.
Taas menossa jonnekin...
Torsti
Pyörä: VFR1200FD

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Minulla on Lidlistä ostettu pakkaus. Yllättävän kattava paketti hintaansa nähden. Toivottavasti sitä ei tarvitse ottaa koskaan käyttöön.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Itsekin olen enemmän tai vähemmän aktiivisesti etsinyt ensiapupakkausta, joka kävisi tuossa kasigessun satulassa olevaan ensiapulaukun paikkaan. Bemarin oheistuotteisiin (ja niiden hinnoitteluun) totaalisesti kyllästyneenä en halua siihen bemun omaa vaan jonkin tarvikesatsin, jota vois täydentää omilla mausteilla. Sopivaa pussukka ei vaan ole tullut vastaan. Pitääköhän pistää anoppi töihin - sisältöön on näemmä tullut hyvä vinkkejä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Å kirjoitti:Sopivaa pussukka ei vaan ole tullut vastaan. Pitääköhän pistää anoppi töihin - sisältöön on näemmä tullut hyvä vinkkejä.
Aivan loistava, ja lähes tarpeeksi suurikin on Ortliebin L-kokoinen ensiapulaukku. Siinä tulee kohtuullinen sisältökin mukana, ja itse voi vielä lisätä mitä haluaa. http://www.ortlieb.com/_prod.php?lang=e ... firstaid-l North-West Import tuo maahan, ja mm. Partioaitta myy noita. Minulla kestänyt vuodesta -01 ja ollut pyörässä kiinni vähintään 60 tkm...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

Ensiapulaukun sijainti kannattaa myös merkitä näkyvästi. Silloin muutkin löytävät sen jos on itse kanttuvei. Itse olen myös miettinyt, että jos moottoriurheilutyyliin merkkaisi veriryhmän kypärään tms.

Tuo ortliebin versio näyttää kyllä tosi pätevältä. Voi pitää näkyvillä esim tuulilasin takana.

-aapo
-too Big to fail-
PilcQ
Pyörä: Honda XRV 750 -96
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PilcQ »

aapo kirjoitti:Tuo ortliebin versio näyttää kyllä tosi pätevältä. Voi pitää näkyvillä esim tuulilasin takana.
Ortliebin pakkaukselle pisteet täältäkin, hyvin on sään- ja ajonkestävä paketti...
-
Jukka Talja & XRV750
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Torsti kirjoitti:Minulla on Lidlistä ostettu pakkaus. Yllättävän kattava paketti hintaansa nähden. Toivottavasti sitä ei tarvitse ottaa koskaan käyttöön.
Mulla myös. Sisältö on sama DIN 1367 mukainen kuin Ortliebissa ja muissakin moottoripyöräkäyttöön tarkoitetuissa. Hintaa taisi olla 4,99.- eli 40e ortliebia vähemmän.

Laukun sisällön parastaennen päivä menee jokatapauksessa vanhaksi aika pian, että uusia pitäisi ostella aikajoin. Tekeekö joku oikeasti näin? Itsellä on autossakin laukkuun 1998 laitettu sisältö.
- jani
Torsti
Pyörä: VFR1200FD

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Laukun sisällön parastaennen päivä menee jokatapauksessa vanhaksi aika pian, että uusia pitäisi ostella aikajoin. Tekeekö joku oikeasti näin? Itsellä on autossakin laukkuun 1998 laitettu sisältö.
Eipä nuo steriilit siteet sun muut maltaita maksa apteekissa. Toisaalta onko sillä puhtaudella niin väliä jos välineillä paikkaillaan maantiellä pyöriessään paskaantuneen ihmisen verenvuotoja. Eikä moisessa tilanteessa taida olla hirveästi aikaa läträtä puhdistusaineilla.
JPT
Pyörä: DR 500/600/800

Viesti Kirjoittaja JPT »

Enpä malta olla heittämättä kommenttia.

Ihan ok pitää ensiapu pakkausta mukana mopoillessa, ihan totta ! Ittelle kuuluu työhön osana veri, luu ja suolenpätkät ja on jonkin verran kenttä kokemusta asiasta, niin oma ea varustus mopoillessa on ilmastointiteippi, jolla soveltaessa saa kaikenlaista sidosta ja tukee aikaseksi ja jos varvii sidetarviketta, niin paperia on taskussa ja vaatetta päällä. Kovin puhtaisiin ja steriileihin sidoksiin ei maastossa koskaan päästä ja joka tapauksessa kaikki paketoinnit aukastaan paikalle saapuvan henkilöstön toimesta tai viimestää hoitopaikassa tai kotona. Ne isommat vekit nahkassa kannattaa käyttää tikkauksella. :wink:

Autossa on sitten isompi satsi tarviketta, joka on helppo päivittää työpaikalta. Vähän niinku oikeen luvan kans.
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Mulla pikku rulla jeesusteippiä ja tuo sama Lidlin ensiapupakkaus,ei oo kumpaakaan tarvinnut,täytyy koputtaa puuta.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Vastaa Viestiin