Samat kriteerit kun mulla ja itselläni on tällähetkellä tämä vaihtoehto aika korkialla listalla. Tätä saa hintaan 199€ ainakin prismasta. https://www.ulkoilukauppa.com/index.php ... ti_id=4233makke71 kirjoitti:Hintaluokasta n.200€ etsin vapaasti seisovaa telttaa, joka olisi riittävän tilava kahdelle hengelle. Nykyinen Haltin vaelluskupoli on ajanut asian jollakin tavalla, mutta yksi ongelma sateisilla ilmoilla. Sisäteltta pitää asentaa ensin, jolloin se on jo märkä ja sen jälkeen vasta pintakangas. Joten mikä olis vaihtoehto vapaasti seisovista, jossa sisäteltan voi asentaa sateelta suojassa?
Tunneliteltat, eli esim Akka on varmasti hyvä ja tilava, mutta sen asentaminen vaatii aina hyvän maaperän johon sen saa sidottua. Noissa vapaasti seisovissa asennus onnistuu vaikka kalliolle!
Mikä teltta mopoiluun? & muuta telttailuun liittyvää.
Valvoja: Moderaattorit
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Re: Mikä teltta mopoiluun? & muuta telttailuun liittyvää.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
-
GAZ
- Pyörä: gs 1100, dnepr 1300 ja 650
onko kellään kokemuksia bilteman teltoista?
- Rapakko
Olen nyt sitten kuitenkin päätymässä joko halti hike&bike II, tai III:seen. Hinta on kohillaan ja vaikuttaa yksinkertaiselta pystyttää. Molemmissa pakauskoko on sama ja paino, sekä hintaeroakaan ei ole mainittavasti. http://www.scandinavianoutdoorstore.com ... ke-twin-3/
[quote="Rapakko"]Olen nyt sitten kuitenkin päätymässä joko halti hike&bike II, tai III:seen. Hinta on kohillaan ja vaikuttaa yksinkertaiselta pystyttää. Molemmissa pakauskoko on sama ja paino, sekä hintaeroakaan ei ole mainittavasti.[quote]
Meillä oli lopulta kans vaihtoehtoina nuo tai Alfa. Sitä oli vain yksi "reppumalli" jäljellä ja sai paremman alennuksen.
Olisin kyllä kolmosen kannalla, mutta toinen tykkää tyttärestä jne...
Meillä oli lopulta kans vaihtoehtoina nuo tai Alfa. Sitä oli vain yksi "reppumalli" jäljellä ja sai paremman alennuksen.
Olisin kyllä kolmosen kannalla, mutta toinen tykkää tyttärestä jne...
Erämessuilla on sunnuntaisin telttahuutokauppa jossa myydään kaikki esittelyteltat. Tosin viime vuoden tuntien odotus palkittiin pilviin kipuavalla hinnalla joten luovutin voiton toiselle halukkaalle. Myöhemmin tarkistin ko. teltan hinnan nettikaupoista ja totesin että huudon voittaja ei välttämättä tehnyt hyviä kauppoja.
Kantsii etukäteen selvittää teltan markkinahinta koska nuo ovh hinnat mitä erämessuilla hintalapuissa lukee ovat yleensä aivan eriä kuin oikeat kauppahinnat.
edit: siis tarkoitus oli kertoa että messujen huutokaupassa välillä lähtee telttoja ihan naurettavan halvalla. Varsinkin rekka-autolla kuljetettavat pienen omakotitalon kokoiset perheteltat on todella halpoja kun kukaan ei semmoista halua omistaa eikä ostaa.
Kantsii etukäteen selvittää teltan markkinahinta koska nuo ovh hinnat mitä erämessuilla hintalapuissa lukee ovat yleensä aivan eriä kuin oikeat kauppahinnat.
edit: siis tarkoitus oli kertoa että messujen huutokaupassa välillä lähtee telttoja ihan naurettavan halvalla. Varsinkin rekka-autolla kuljetettavat pienen omakotitalon kokoiset perheteltat on todella halpoja kun kukaan ei semmoista halua omistaa eikä ostaa.
- Rapakko
Noniin, teltta on tilattu ja tuli päädyttyä tuohon halti hike&bike III:seen. Valintaan johtaneet syyt, suht kevyt ja pieni pakkauskoko, helppo pystyttää (toivottavasti) ja purkaa, sisäteltta suojassa pyst/purk vaiheessa, jonkinmoiset absirdit, korkeuttakin senverran että pystyy istua, hinta.
Absirdien kokohan ei päätä huimaa, mutta ei mulla olekkaan tarkoitus pystyttää mitään leiriä, vaan ihan yöpymistä varten ja yöpymisistä valtaosa tapahtuu todennäköisesti leirintäalueilla, mutta toki luonnon helmassakin.
Absirdien kokohan ei päätä huimaa, mutta ei mulla olekkaan tarkoitus pystyttää mitään leiriä, vaan ihan yöpymistä varten ja yöpymisistä valtaosa tapahtuu todennäköisesti leirintäalueilla, mutta toki luonnon helmassakin.
http://www.halti.fi/dynamic/1/productde ... /5273.html
Tämä tuli ostettua. Tuolla hardcore lapinkävijöiden foorumissa mainittiin että
tosimiehet nukkuvat laavussa ei teltassa. Joten olen syytön valintaani.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
-
GAZ
- Pyörä: gs 1100, dnepr 1300 ja 650
minkälainen on pystyttää/ purkaa. Siinähän ei taida olla mitään eteistä kengille tms.. ?takakura kirjoitti:http://www.halti.fi/dynamic/1/productde ... /5273.html
[quote="Rapakko"]Noniin, teltta on tilattu ja tuli päädyttyä tuohon halti hike&bike III:seen. Valintaan johtaneet syyt, suht kevyt ja pieni pakkauskoko, helppo pystyttää (toivottavasti) ja purkaa, sisäteltta suojassa pyst/purk vaiheessa, jonkinmoiset absirdit, korkeuttakin senverran että pystyy istua, hinta.
Absirdien kokohan ei päätä huimaa, mutta ei mulla olekkaan tarkoitus pystyttää mitään leiriä, vaan ihan yöpymistä varten ja yöpymisistä valtaosa tapahtuu todennäköisesti leirintäalueilla, mutta toki luonnon helmassakin.[/quote]
Toi on todellakin helppo pystyttää n. 2-5 min ja absidiin sopii sateensuojaan yhden henkilön saappaat,kypärä ym. pikkukamoja. Joidenkin 2-3 hengen telttojen absideissa saa valmistettua
sapuskatkin jos vaik sattuu satamaan,mut kaikenkaikkiaan hyvä valinta. Mulla 35L Ortlieb säkissä
hike&bike3 teltta,exped7 makuualusta,halti ultra6L makuupussi,led kattovalo+akku ja 2x3m kevytpeite.
Absirdien kokohan ei päätä huimaa, mutta ei mulla olekkaan tarkoitus pystyttää mitään leiriä, vaan ihan yöpymistä varten ja yöpymisistä valtaosa tapahtuu todennäköisesti leirintäalueilla, mutta toki luonnon helmassakin.[/quote]
Toi on todellakin helppo pystyttää n. 2-5 min ja absidiin sopii sateensuojaan yhden henkilön saappaat,kypärä ym. pikkukamoja. Joidenkin 2-3 hengen telttojen absideissa saa valmistettua
sapuskatkin jos vaik sattuu satamaan,mut kaikenkaikkiaan hyvä valinta. Mulla 35L Ortlieb säkissä
hike&bike3 teltta,exped7 makuualusta,halti ultra6L makuupussi,led kattovalo+akku ja 2x3m kevytpeite.
- Liitteet
-
- sxc pakattuna.jpg
- (290.53 KiB) Tiedosto ladattu 298 kertaa
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Ei kokemusta pystytyksestä vielä. Parasta on keveys. Eihän tää painanu yhtään mitään postin pahvilaatikossakaan toimitettuna. Laavuun pitää tehdä itse kepit nurkkiin, jollei halua ostaa niitä optiona ja raahata turhaa painoa mukanaan.GAZ kirjoitti:minkälainen on pystyttää/ purkaa. Siinähän ei taida olla mitään eteistä kengille tms.. ?takakura kirjoitti:http://www.halti.fi/dynamic/1/productde ... /5273.html
Ei tarvita mitään eteistä sillä kamat mahtuu sinne muutenkin, koska tilaa riittää. Josko nyt musta tulis tämän myötä
oikea matkaenduromies.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
GAZ kirjoitti:onko kellään kokemuksia bilteman teltoista?
Toinen utelias kyselee samasta aiheesta.
Jos nuo laavut kiinnostavat, niin Erätukussa näyttäisi olevan tarjouksessa joku laavu:
http://metsastys.eratukku.fi/laavu-p-120.html
http://metsastys.eratukku.fi/laavu-p-120.html
Niin, ja lisäselvityksenä tarpeen laatu ja määrä.Tindrum kirjoitti:GAZ kirjoitti:onko kellään kokemuksia bilteman teltoista?
Toinen utelias kyselee samasta aiheesta.
Yksin ja pojan kanssa "retkeily" mopolla. Lähinnä sellaisissa paikoissa (nyt alkuun), että hätätilassa tullaan
kotiin.
niin hankitaan pro-vermeet.
Kiitos suosituksista ja kaikenlaisista neuvoista.
Kiitos kommenteista.
Cavity tuli sitten hommattua. Sain tuttavan kautta markettihinnalla. Luulenpa, että on paljon parempi kuin me siellä sisällä.
Cavity tuli sitten hommattua. Sain tuttavan kautta markettihinnalla. Luulenpa, että on paljon parempi kuin me siellä sisällä.
Jep jep, laavu on aivan loistava mutta tuli itsekin hommattua nyt sitten samainen cavity enduroturistin matkayksiöksi. Pystytyskin tuli jo testattua, oli nopeaa ja helppoa. Sade tuskin tulee läpi mutta rajoittuneempi tuuletus voi olla laavuun tottuneelle se oudompi juttu. Oma pieruhan ei tunnetusti haise eikä niinollen häiritse mutta tuuletuksen puutteen huomaa sitten aamusella kosteuden tiivistymisestä teltan seiniin ja sitä kautta makuupussiin.