Tom Tom Rider
Valvoja: Moderaattorit
Asensin myös Offroad Navigatorin. Tällä voi seurata itn:ää ilman karttaa. Huomenna testi kehiin.
- Liitteet
-
- uk_nav_day.jpg
- Offroad Navigator
- (24.68 KiB) Tiedosto ladattu 120 kertaa
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Mulla on vanha tomppa. Kai pitäis puhua TTR1:stä
EDIT: Tuo sdkregistry kansio pitää luoda sinne tompan juureen. Mulla se oli jo valmiina koska olen kokeillut moniakin softia.
TTR2:ssa Tripmaster pitää käynnistää ekaks ja sitten sulkea oikeesta yläkulmasta. (jaa että miks? No siks ku se luo sen .txt filen käynnistyksessä) Ja senjälkeen mennä editoimaan /tripmaster/config.txt fileä. Kun hakee notepadilla ctrl-f:llä tekstirivin screenadaptation ja muuttaa sen -> screenadaptation rider2. TTR1 käyttäjälle se on none
eli tällä muutetaan näyttö sopivaksi TTR2:een. Siinähän on isompi näyttö kuin TTR1:ssä. TTR2:ssa Tripmasterin Setup menussa virtuaalikeyboardi ei näy oikein ja sitä ei voi korjata tuon softan tekijän mukaan.
EDIT: Tuo sdkregistry kansio pitää luoda sinne tompan juureen. Mulla se oli jo valmiina koska olen kokeillut moniakin softia.
TTR2:ssa Tripmaster pitää käynnistää ekaks ja sitten sulkea oikeesta yläkulmasta. (jaa että miks? No siks ku se luo sen .txt filen käynnistyksessä) Ja senjälkeen mennä editoimaan /tripmaster/config.txt fileä. Kun hakee notepadilla ctrl-f:llä tekstirivin screenadaptation ja muuttaa sen -> screenadaptation rider2. TTR1 käyttäjälle se on none
eli tällä muutetaan näyttö sopivaksi TTR2:een. Siinähän on isompi näyttö kuin TTR1:ssä. TTR2:ssa Tripmasterin Setup menussa virtuaalikeyboardi ei näy oikein ja sitä ei voi korjata tuon softan tekijän mukaan.
Onkos joku jo kokeillut asentaa Tripmasteria TTR2:een?
Offroad Navigator tuntuu toimivan ihan ok mun TTR1:ssä.
Löysin netistä tomtomin SDK manuaalin, siinä oli paljon mielenkiintoista juttua tompan sielunelämästä. Vahinko vaan että tomppa ei jaa niitä SDK työkalujaan enään. Tää oli yksi peruste minkä takia TTR1:n joskus ostin.
Offroad Navigator tuntuu toimivan ihan ok mun TTR1:ssä.
Löysin netistä tomtomin SDK manuaalin, siinä oli paljon mielenkiintoista juttua tompan sielunelämästä. Vahinko vaan että tomppa ei jaa niitä SDK työkalujaan enään. Tää oli yksi peruste minkä takia TTR1:n joskus ostin.
kokeiles tota tom tom HOME v2 ohjelmalla asennusta.kari.k kirjoitti:en taida uskaltaa asentaa ,kun vähän epävarma omista taidoista
Ohjeet täältä: http://www.webazar.org/tomtom/install.p ... nstallv2uk
-
kari.k
- Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
siltikään en vaan oikeen tiedä ruveta asentaan.tarttis olla viisaampi vieressä ni vois koittaa,mut ite en rupee säätään.takakura kirjoitti:kokeiles tota tom tom HOME v2 ohjelmalla asennusta.kari.k kirjoitti:en taida uskaltaa asentaa ,kun vähän epävarma omista taidoista
Asennus ei oo periaatteessa muuta kuin sitä, että siirtää filejä foldereitten välillä. Kannattaa ottaa sd kortilta backup ennen kun alkaa säätämään. Tietty varakortti olis hyvä minkä kanssa vois kikkailla rauhassa. Itsellä 2Gb SD kortti jossa koko eurooppa ja skandit.kari.k kirjoitti:siltikään en vaan oikeen tiedä ruveta asentaan.tarttis olla viisaampi vieressä ni vois koittaa,mut ite en rupee säätään.takakura kirjoitti:kokeiles tota tom tom HOME v2 ohjelmalla asennusta.kari.k kirjoitti:en taida uskaltaa asentaa ,kun vähän epävarma omista taidoista
Trackerin puute johtuu varmaan siitä, että TTR1/2 on enempi kehitetty tomppa GO:n pohjalta joka on kotiloille tarkotettu malli.jussimh kirjoitti:Takakuralle kiitos ja kumarrus ohjeista.. Tälläistä ohjelmaa tomtom on kaivannut jo pitkään..Jussi
Jos haluaa event loggerin tomppaan niin se löytyy tuolta.
http://web.tiscali.it/macri/Event_Logger/
Siinä on mukava sw pätkä "Astronomical Calendar" tässä paketissa jolla näkee seuraavaa:
“Astronomical Calendar”: this icon produces an ordinary report of georeferenced astronomical data related to sun and moon, including current calendar, ephemerides, rise and set time, civil, nautical and astronomical twilight, moon phase, etc. (The process first retrieves the current coordinates and then repeatedly calls the external program “acal” which calculates all the related data using the current time.)
Löytyisikö tälle http://www.takakura.jossain.com/ sivustolle tilausta
tältä foorumilta? Tarkoituksena olisi helpottaa noiden ohjelmien asennusta ja käyttöä. Sivustolle voisi tulevaisuudessa ehkä käydä tallentamassa omia reittitiedostoja muiden nähtäväksi. Mitä mieltä arvoisa yleisö on?
Ehdotuksia otetaan myös vastaan....
tältä foorumilta? Tarkoituksena olisi helpottaa noiden ohjelmien asennusta ja käyttöä. Sivustolle voisi tulevaisuudessa ehkä käydä tallentamassa omia reittitiedostoja muiden nähtäväksi. Mitä mieltä arvoisa yleisö on?
Onko jokin syy, miksi niitä ohjeita ei voisi kirjailla tuonne foorumin wikiin?takakura kirjoitti:Löytyisikö tälle http://www.takakura.jossain.com/ sivustolle tilausta
tältä foorumilta? Tarkoituksena olisi helpottaa noiden ohjelmien asennusta ja käyttöä.
Reittien jakamiseenhan täällä julkaistiin juuri joku palvelu (en muista nimeä, en käytä).Sivustolle voisi tulevaisuudessa ehkä käydä tallentamassa omia reittitiedostoja muiden nähtäväksi.
Hannu
Voihan ne sinne wikiinkin laittaa. Lähinnä ajattelin että päivitystyökaluja on parempi käyttää kun on oma ftp siirtoa tukeva kotisivu.Onko jokin syy, miksi niitä ohjeita ei voisi kirjailla tuonne foorumin wikiin?
Reittien jakamiseenhan täällä julkaistiin juuri joku palvelu (en muista nimeä, en käytä.
Reitinjakamispalvelun nimi? Tietääkö kukaan?
-
jussimh
- Pyörä: KTM 950 Adventure
- Viesti:
tripmasterin kanssa on mulla ollut nyt muutamia käyttökokeiluja ja ongelmana ilmenee ainakin mulla se, että kun suljen ohjelmaa X:stä näytön oikeasta yläkulmasta niin vetääsee tompan totaalisen jumiin. josta palautus onnistuu ainoastaan resetoimalla laite jollakin terävällä esineellä.
Jussi
Jussi
Aina kiireinen mansikanviljelijä
-
jussimh
- Pyörä: KTM 950 Adventure
- Viesti:
Minun mielestäni noille sivuille on ehdottomasti tilausta... Joten ainakin minä olisin kiitollinen jos jatkat sivujen kehitystä.takakura kirjoitti:Löytyisikö tälle http://www.takakura.jossain.com/ sivustolle tilausta
Ja jos osaat vielä noita ohjeita suomentaa ja kuvien kanssa esittää niin tälläinenkin poropeukalo osaisi niitä tomtomiin asentaa.
Onnistuukos Tomtomiin saamaan Venäjän karttoja mitenkään??
Jussi
Aina kiireinen mansikanviljelijä