Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Hilppa
Pyörä: CRF1000 DCT

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

JSL kirjoitti:
rainerb kirjoitti:
jurpå kirjoitti:Minä käsittelin heti uutena vaimon satulaöljyllä pariin kertaan ja sen jälkeen aina kun oon huuhdellu rapoja pois.
Tummuu tietty öljytessä mutta tuo "kivipesty" nahkapinta imee muuten varmaan kaiken lian sisäänsä.

Ollut nyt vuoden käytössä, talvella kelkkailussa ja kesän mopoilussa.
Ihan mukava vaimo! :lol:
:lol:
:lol: :lol: :lol: hitto kun vedet valuu silmistä :lol: :lol:
jurpå
Pyörä: KTM 625 SC -02

Viesti Kirjoittaja jurpå »

rainerb kirjoitti:
jurpå kirjoitti:Minä käsittelin heti uutena vaimon satulaöljyllä pariin kertaan ja sen jälkeen aina kun oon huuhdellu rapoja pois.
Tummuu tietty öljytessä mutta tuo "kivipesty" nahkapinta imee muuten varmaan kaiken lian sisäänsä.

Ollut nyt vuoden käytössä, talvella kelkkailussa ja kesän mopoilussa.
Ihan mukava vaimo! :lol:
Mie oon samaa mieltä, tuo mukavasti vielä lisää haastettakin kun on öljyttynä vaikea pysyä selässä ja vielä kun vikuroi kunnolla, Oh Rodeo ! ;)

[Oisko tämä nyt semmonen freudilainen lipsahdus ?]

Mie kyllä yritin kirjottaa niistä saappaan rasvauksista ...
"Tärisee ? - Se on moottoripyörä eikä kodinkone"
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

jurpå kirjoitti: "kivipesty" nahkapinta
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Subastar
Pyörä: Suzuki DR-Z400SM

Viesti Kirjoittaja Subastar »

:lol:

Täytyy sitten tutustua heppatyttöihin eli suuntana hevostalli.net
hako
Pyörä: Puolimaastomopoja

Viesti Kirjoittaja hako »

...vaihteeksi saapasasiaa... Kävin kierroksen erilaisia saappaita läpi, kun piti ostaa uudet poistuvien tilalle. Ostin Sidi Crossfire SRS:n tilalle Sidi Crossfire SRS:t. Kyllä se vaan tuollainen muovisaapas on ihan eri luokkaa suojaavuudessa kuin mikä tahansa kovetettu nahkasukka. Näiden hyvä puoli on se, ettei sisäänajoa juuri tarvita kun suoja perustuu niveliin ja muovikuoreen eikä koppuraksi kuivattuun nahkaan. Vastaavia toki löytyy muiltakin krossipopoja tekeviltä, mutta tämä kun sopii omaan jalkaan ja hyviksi osoittautuneisiin polvareihin hyvin, niin mitäpä siinä sitten.
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Mikähän noista saappaista menisi jalkaan jossa on kunnon pohkeet, eikä mitään tulitikkuja? Ostin poistosta Diadoran MX-3:t, mutta aika piukan oloiset ne ovat, ja varren kiristämisessä meinaa usko loppua kesken. :evil:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
hako
Pyörä: Puolimaastomopoja

Viesti Kirjoittaja hako »

rainerb kirjoitti:Mikähän noista saappaista menisi jalkaan jossa on kunnon pohkeet, eikä mitään tulitikkuja? Ostin poistosta Diadoran MX-3:t, mutta aika piukan oloiset ne ovat, ja varren kiristämisessä meinaa usko loppua kesken. :evil:
No olen ollut luulossa että minullakin on melkein miehen kokoiset jalat, ja nuo Crossfiret ovat siinä hyvät. Polvitukien kanssa se sisäinen nahkaosa jää melkein auki tarroista, mutta itse kovikevarressa / soljissa olisi vielä reilusti varaa. Monet ovat tosiaan suunnattu niille XS-M -kokoisille normikuskeille.

Kannattaa kyllä sovitella. Minulla on ainakin toiset Sidit katupuolella (Vertigo jotain) säädetty tappiinsa auki varresta, ja juuri riittää varaa. Monen katutossun jäljiltä on sellainen kynnys sääressä pidemmän siivun jälkeen. Jopa "suomalaiseen jalkaan suunnitellussa" MP-asun touringkengässä oli samaa vikaa.
amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

Viesti Kirjoittaja amaunu »

rainerb kirjoitti:Mikähän noista saappaista menisi jalkaan jossa on kunnon pohkeet, eikä mitään tulitikkuja? Ostin poistosta Diadoran MX-3:t, mutta aika piukan oloiset ne ovat, ja varren kiristämisessä meinaa usko loppua kesken. :evil:
Sama vika, kunnes hommasin TCX pro2 sisäkengällisen. Tilavan tuntuinen lestiltäänkin verrattuna Crossfireihin. Alpinestarin kenkiin taas jalakaa ei meinannut saada sisään muuten kuin jättisuuriin ja sitten sitä pituutta kengässä oli vähän turhankin kanssa.
Pitävät hyvin vettä kun sika T2lla pohjan sauman ja päälivahvikkeen tikkaukset liquisolella tiivisti.
Hintavathan nuo mutta niinku kaikessa harrastuksessa,, ne väärät ekat hankinnat sitten extra kalliiksi tulee.
-ari
JR
Pyörä: XT 350

Viesti Kirjoittaja JR »

Nokian kumisaappaita olen käyttänny, niillä voi kävelläkkin ja pitävät vettä.
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

Tyhmä kun olen niin kaksi kertaa on pitänyt hajottaa luita nilkasta ja jalkapöydästä ennen kuin hankin tukevat sisäkengälliset crossisaappaat. Napsahtaa tosi herkästi kun sopivasti sattuu. Nuo bootsit on kaiken lisäksi vielä mukavat, ja talvella lämpimätkin. Kun ottaa huomioon kuukauden kepeillä kävelyn, leikkaushoidon, parin-kolmen kuukauden toipumisajan, sairaskulut ja yleisen vitutuksen, niin helpommalla ja huomattavasti halvemmalla olisin päässyt kun nöyrästi olisin ostanut heti kunnon jalkineet, mutta oppiihan sitä näinkin :shock:
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

amaunu kirjoitti:
Sama vika, kunnes hommasin TCX pro2 sisäkengällisen. Tilavan tuntuinen lestiltäänkin verrattuna Crossfireihin. Alpinestarin kenkiin taas jalakaa ei meinannut saada sisään muuten kuin jättisuuriin ja sitten sitä pituutta kengässä oli vähän turhankin kanssa.
Pitävät hyvin vettä kun sika T2lla pohjan sauman ja päälivahvikkeen tikkaukset liquisolella tiivisti.
Hintavathan nuo mutta niinku kaikessa harrastuksessa,, ne väärät ekat hankinnat sitten extra kalliiksi tulee.
Minkä kokoiset nuo TCX pro2:et ovat normikenkiin verrattuna? Kun oma sorkka on sellanen 43-44, niin minkä kokoinen kenkä pitäisi hankkia jos haluaa vielä talveksi lisäsukan sisään? Vai tarviiko sukkaa?

Suomessa ei juuri nyt taida olla hyviä tarjouksia pro2:sista. Ainakaan Stormin sivuilla ei k.o. kenkää näy.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

rainerb kirjoitti:
amaunu kirjoitti:
Minkä kokoiset nuo TCX pro2:et ovat normikenkiin verrattuna? Kun oma sorkka on sellanen 43-44, niin minkä kokoinen kenkä pitäisi hankkia jos haluaa vielä talveksi lisäsukan sisään? Vai tarviiko sukkaa?

Suomessa ei juuri nyt taida olla hyviä tarjouksia pro2:sista. Ainakaan Stormin sivuilla ei k.o. kenkää näy.
Mun jalka on 43, ja 45 kokoiseen tcx pro2 kenkään sopii lisäsukka mukaan. Jotakin tarjousta löytyy esim.tuolta
-W-
Pyörä: Dune RR

Viesti Kirjoittaja -W- »

Minä hommasin kanssa tuollaiset TCX Pro 2:set muutama viikko sitten kun ei paljoa ollut muita vaihtoehtoja jotka olisivat sopineet jalkaan edes jotenkin (kun on aika leveä & rintava räpylä).

Normi kenkä on mulla 43 ja nuo otin 44:set. Ei mahdu mitään ylimäärä villasukkia, mutta yhdet paksut menee (lähinnä kesäkäyttöön hommasin). Jos normi jalka 43-44, niin 45 on varmaan suht sopiva, ei ainakaan pienempi jos lisäsukan haluaa.

Itse ostin nuo enklannin ebayn kautta. Maksoivat about 230e kotiin kannettuna.
amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Sievi talvikenkä 44 kesäkenkä 43 > TCX 46. Mukava ja mahtuu hyvin 1 villasukka/ saint pakkassukka.

45 oli jo vähän nafti leveyden suhteen ja sinne mahtui ohkanen tennissukka ollakseen yhtä sopiva 46 villasukan kanssa pidettynä.

250 maksoi rautia raisamolla nokialla. vimonen pari hyllyssä.
-ari
Jutale
Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere

Viesti Kirjoittaja Jutale »

Omistaakos kukaan tollasia Sinisalon S-Type Cross-saappaita. Olis kiva kuulla kokemuksia kun tuli ihan noin summamutikassa tilattua. Jotku ku on noita Sinisalon kamppeita joskus kehunu mut itellä ei ole kokemusta. Numeroa isommat (44) tilasin kun Nokian saapas 43. Saas nähdä mitä tulee ja miten sopii vai pitääkö palauttaa. :oops: Noitahan olis kyllä viisainta aina ensin kokeilla... :| Eli jos joku omistaa kyseisenlaiset kengät niin kommentteja otetaan vastaan. http://www.pl-center.com/kauppa/product ... ucts_id=75
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Vastaa Viestiin