Garmin Zumo

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Re: Zumon telineen suojakumi

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Å kirjoitti:Hapantui se Zumon telineen liitinpinnan suojakumi ja viimeisimmällä surauksella lensi Suomen kesään. Otin yhteyttä maahantuojaan spostilla kuvan kera ja lupasivat uuden takuuseen. Hyvä niin. Toivottavasti kestää pidempään kuin tämä ensimmäinen, jonka kestoikä oli n. 10 kk. Parina viimeisenä kuukautena mureni käsiin. Pyörä on ollu parkkiajasta valtaosan tallissa, joten melkoisen herkkää tavaraa oli - lieneekö ollu valmistusvika, kun ei aurinkoa kestäny tuotakaan vähää.
Paska systeemi koko telinehässäkkä tai ehkä se on hyvä johonki muuhun kuin mopokäyttöön.

Itse ainakin haluaisin mielummin sellaisen telineen missä ei olisi mitään sähköisiä liitäntöjä vaan kaikki liittimet tulisivat suoraan gepsiin kiinne. Telineen 'hienouden' takia otan aina telineen irti moposta jos jätän mopon pihalle sateeseen tai jos lähden ajelemaan ilman gepsiä. Teline sinällään on nopea irrottaa ram-mountin näppärän ja hyvän kuulasysteemin ansiosta.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Enpä usko, että sekään uusi tulee kestämään - systeemi on tosiaankin arseesta. Itse ajattelin väsätä siihen jonkin toisenlaisen roikottimen sille suojalle, että edes se pysyis mukana. Se "kumitaitosnivel" tuskin tulee kestämään. Tällä hetkellä mulla on suojana vitosella ostetun tusinakuksan suojapussi. Kävi kuin valettu paikalleen ja siihen jää sellaiset söpöt "ilveksenkorvat" iloa tuomaan ;). Ovat tulleet sivulliset kyselemään, että mitä olen pussiin piilottanut :)

Itse teline ei minusta ole huono - ei ole mitään valittamista (paitsi se ruuvi). Tuo suoja sais olla vaan paremmin tehty/toteutettu.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Affe-65

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja Affe-65 »

bemAri kirjoitti:Mistä mahtaa löytyä halvimpaan hintaan Zumo 550 navigaattori ?
Kotimaassa hinnat ovat vielä olleet 800 pahemmalla puolella, halvin netistä löytämäni on hintaan 766 eur tuolla http://www.sportextreme.com/pz826x530yEUR/

Tilasin Garmin Zumo 550 Englannista Global Gizmos nimisestä firmasta viime viikonloppuna. Postista tuli saapumisilmoitus "kirjatusta kirjeestä" jo keskiviikkona!!? En ollut uskoa todeksi että näin nopeasti saapuisi. Kaikki siististi Garminin paketissa ja gps pelittää upeesti!! Koko homman kustannus n. 435€. :D
oraniyan
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC

Viesti Kirjoittaja oraniyan »

Affe-65 kirjoitti: Tilasin Garmin Zumo 550 Englannista Global Gizmos nimisestä firmasta viime viikonloppuna. Postista tuli saapumisilmoitus "kirjatusta kirjeestä" jo keskiviikkona!!? En ollut uskoa todeksi että näin nopeasti saapuisi. Kaikki siististi Garminin paketissa ja gps pelittää upeesti!! Koko homman kustannus n. 435€. :D
Mikä oli laitteen myyntihinta? Kun kävin noiden nettisivulla, hinta oli 399,99 puntaa ynnä lähetyskulut, yhteensä n. 420 puntaa - euroissa siis noin satasen enemmän, ihan tarkkaa kurssia en tiedä. Mitenkäs se tuohon hintaan onnistui, vai laskenko jotain ihan väärin?

Onko tuossa Zumo 550:ssa mukana Afrikan ja Lähi-Idän peruskartat? Jonkin sveitsiläisen nettikaupan sivuilta sellaisen tiedon bongasin. Vai onko ne eri tavalla varusteltu eri kaupoissa?
MVe
Pyörä: Triumph Tiger 955i

Viesti Kirjoittaja MVe »

Kun en ole kovin hyvin noihin ulkomailta tilattuihin laitteisiin perehtynyt niin löytyykö esim. noista sumujen saarilta tilatuista myös Suomen kielinen ääniopastus.
oraniyan

Ja vielä tarvittaisiin lisää tietoa Zümo 550:sta. Törmäsin googlaillessani viimevuotiseen Tekniikan Maailman vertailutestiin Tomtom Riderin ja Zümo 550:n välillä:

http://www.tekniikanmaailma.fi/muu-tekn ... oripyoraan

Garminista olen enemmän kiinnostunut, mutta tuossa artikkelissä vähän arvelutti väite, että Zümon kuva päivittyy hyppäyksittäin ja näyttö on jäljessä todellisesta sijainnista. Miltähän tuo mahtaa tuntua käytännössä? Onko kenties sellainen vika, joka olisi vaikkapa softapäivityksellä jo korjattu?

Muutenkin kiinnostaisi kuulla, jos Zümon omistajilla on muuta kommentoitavaa tuosta TM:n artikkelista.
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Minulla on ollut Zumo 550 käytössä puolentoista vuoden ajan. Nelisenkymmentä tuhatta kilometriä pyörässä ja varmaan saman verran autossa on vehje ollut käytössä.
Isompia ongelmia ei Zumon kanssa ole ollut. MP telineen liittimen suojakumi on pariinkin kertaan hapertunut, mutta se ei käyttöä haittaa ja maahantuoja on pyydettäessä lähettänyt uuden. Toimintahäiriöitä ei ole ollut.

Näytön hitaus ei minua ole haitannut. On totta, että etenkin Keski-Euroopassa, jossa karttatietoa pienellä alueella on paljon, näyttö on vähän jäljessä, mutta sen oppii nopeasti ottamaan huomioon.
Saman hitauden huomaa, jos käyttää useampaa karttaa päällekkäin. Esim. reitittävää Cityselectiä ja topografikarttaa voi käyttää yhtä aikaa, mutta päivitys toimii parin sekunnin viiveellä.
Vanhempiin navigaattoreihin verrattuna laskentateho Zumossa on huippuluokkaa. Reitiltä poikettaessa laskee Zumo uuden reitin muutamassa sekunnissa.

Itse päädyin ostamaan Zumon Suomesta, hinta oli 2007 alussa vajaan satasen korkeampi, mutta takuu Suomessa myytävissä laitteissa on 2 vuotta ja monissa nettikaupoissa vain vuosi. Kannattaa tarkistaa ennen ostamista.

Ohjelma- ja äänipäivitykset voi tehdä Garminin sivuilta netin kautta, suomenkielisen ääniohjauksen saa varmasti asennettua ulkomailta ostettuun laitteeseenkin.
Karttojen tarkkuus detailed map-alueilla on hyvä. Tämänvuotisessa Zumossa detailed alue kattaa koko Länsi-Euroopan ja ison itääkin. Kun tuolta detailed alueelta siirtyy basemapin alueelle, putoaa tarkkuus rankasti.
Käytännössä basemappia voi Euroopassa käyttää oikeiden suuntien varmistamiseen, mutta pelkästään sen avulla ei matkaa tehdä.
Basemapin tarkkuudesta Afrikassa ei minulla ole tietoa.
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

Ei liity varsinaisesti Zumoon, mutta kovalevyn vaihdon jälkeen kun latailin ohjelmat uudelleen niin koitin päivittää map sourcea uusinpaan versioon niin tulee tälläinen herja ja ohjelma menee kiinni

Kuva

Koneessa on kyllä winzip ohjelma asennettuna->onkohan jollakin ollut samanlaista ongelmaa ja mahdollisesti löytänyt ratkaisun siihen :?:
bemAri

Minulla mapsourcen päivityksen jälkeen tulee virheilmoitus "invalid unlock registration file" ja ohjelma menee kiinni.
Olen muutamaan kertaan poistanut kaikki Garmin filet koneelta ja asentanut dvd:ltä uudelleen, mutta aina sama virhe.
Ja laitehan minulla on Zumo 550 hankittu alkuvuodesta 2007.

Jos löydät ratkaisun ongelmaan, kerro ihmeessä.
2old
Pyörä: KTM 990 Adv

Viesti Kirjoittaja 2old »

bemAri kirjoitti:Minulla mapsourcen päivityksen jälkeen tulee virheilmoitus "invalid unlock registration file" ja ohjelma menee kiinni.
Olen muutamaan kertaan poistanut kaikki Garmin filet koneelta ja asentanut dvd:ltä uudelleen, mutta aina sama virhe.
Ja laitehan minulla on Zumo 550 hankittu alkuvuodesta 2007.

Jos löydät ratkaisun ongelmaan, kerro ihmeessä.
Sama täällä..... läppärillä toimii ok, mutta pöytäkone antaa saman invalid herjan päivityksen jälkeen!
- ....but, Alive and Kicking-
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Affe-65 kirjoitti:Tilasin Garmin Zumo 550 Englannista Global Gizmos nimisestä firmasta viime viikonloppuna. Postista tuli saapumisilmoitus "kirjatusta kirjeestä" jo keskiviikkona!!? En ollut uskoa todeksi että näin nopeasti saapuisi. Kaikki siististi Garminin paketissa ja gps pelittää upeesti!! Koko homman kustannus n. 435€. :D
En voi sanoa ihan yhtä hyviä kokemuksia tuosta kaupasta, tilasin Zumon 17.6, tilausvahvistus tuli samana päivänä mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunutkaan. Visa-korttia on kyllä veloitettu mutta kahteen lähettämääni sähköpostiin ei ole reagoitu millään lailla. No,onpahan mitä odottaa.
oraniyan

Louisilla on nyt (heinäkuussa) Zumo 400 tarjouksessa hintaan 299 euroa. Kartat kattaa tosin vain saksankieliset maat ja Tsekin, joten koko Euroopan kartoista vielä joutuu maksamaan lisää.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Lomareissun aikana oli liitinpinnan suojakumi putkahtanut postissa eli maahantuoja hoiti homman. Vähän tuo toimitus venähti - selityksenä oli, että olivat loppuneet varastosta. Ilmeisesti ongelma ei ole ihan pieni ja kestäneekö tuo uusikaan puolta vuotta pidempään...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
pt

Viesti Kirjoittaja pt »

MTRO kirjoitti:
Affe-65 kirjoitti:Tilasin Garmin Zumo 550 Englannista Global Gizmos nimisestä firmasta viime viikonloppuna. Postista tuli saapumisilmoitus "kirjatusta kirjeestä" jo keskiviikkona!!? En ollut uskoa todeksi että näin nopeasti saapuisi. Kaikki siististi Garminin paketissa ja gps pelittää upeesti!! Koko homman kustannus n. 435€. :D
En voi sanoa ihan yhtä hyviä kokemuksia tuosta kaupasta, tilasin Zumon 17.6, tilausvahvistus tuli samana päivänä mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunutkaan. Visa-korttia on kyllä veloitettu mutta kahteen lähettämääni sähköpostiin ei ole reagoitu millään lailla. No,onpahan mitä odottaa.
Ei kannata viellä hermostua. Itsellä meni muutamia viikkoja kun tuolta tilasin, mutta koska edellisilläkin tilaajalla meni jokunen hetki, niin en alkanut kyselläkkään perään. Luottokuntahan tuon homman hoitaa, jos ei ala kuulua.

Englantilaiset ovat todella huonoja vastailemaan posteihin (oma kokemus vain..), mutta jos viitsii, niin kannattaa soittaa ja kysellä.
bemAri

Muistaako joku sen näppäinyhdistelmän, millä Zumon saa buutattua ?
joo, tiedän, että kvg:llä löytyy, mutta täällä reissun päällä on sen verran hidas yhteys, että apu kelpaisi.
Zumo on parina aamuna käynnistynyt tosi hitaasti, eilen kesti kymmenen minuuttia ja tänään parikymmentä, ennen kuin sateliitit löytyi.
Vastaa Viestiin