Africa Twiniin korkeampi/matalampi plexi?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

molekyyli

Africa Twiniin korkeampi/matalampi plexi?

Viesti Kirjoittaja molekyyli »

Kertokaa kokemuksistanne matka-ajoon sopivista plexeistä pikälle kuskille.
Pituutta 195 senttiä ja nykyinen plexi on MRA:n touring screeni (385mm korkea).
Puhaltaa suoraan naamaan ja kypärämelu on kova.
Lisä-lippaa vai joku muu plexikö?

Jos jollain on pääkaupunkiseudulla alkuperäistä tai jotain muuta plexiä ylimääräisenä, niin voisiko sitä kokeilla omassa pyörässäni?
Liitteet
XRV750AT96T11.JPG
MRA touring screen
(117.02 KiB) Tiedosto ladattu 169 kertaa
Viimeksi muokannut molekyyli, La Loka 27, 2007 9:39 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Å
Pyörä: Liian monta

Pois koko pleksi

Viesti Kirjoittaja Å »

Itse tein hetken aikaa kokeiluja eri pituisilla ja kokoisilla plekseilla ja AT:n originaali on silti tähän mennessä paras vaikka sekin tuntuu liian korkealta. Olen n. 175 cm. Koska tuntuu, että pieni pleksi on parasta, ajattelin vielä kokeilla, että teen sellaisen about etukatteen yläreunan tasalle ulottuva "pleksin" siten, että mittaristo on suojassa ajoviimalta/sateelta. Siis eräänlainen katteen pala. Homma on vielä vaiheessa...

Mulla on sellainen korkea pleksi, joka oli yhdellä vetisellä lapin turneella paikallaan. No, ei hirveästi humissu/pämissy kypärässä, mutta eipä lähteny huurteetkaan visiiristä eli visiiri auki piti ajella :?. Kesälämpimillä ei sitten ukko tuulettunu sen "seinän" takana. Huonommalla alustalla ja seisaallaan ajaessa pleksin yläreuna tavoitteli kurkunpäätä :shock: pyörän heiluessa. Jouti mennä se pleksi :evil:.

Minun mieltymys on, että kypärä saa olla ihan puhtaassa ilmavirrassa ja taklaa naamaan tuulemisen jotenkin muuten. Pleksiä kun korottaa "sopivaksi", niin kypärämelu on taattu, ellei sitten ole "seinä" ala Pappa-Tunturi. Kylmällä kelillä vaan sopiva alusvaatetus, niin homma pelaa :D
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
RolfV
Pyörä: Honda XRV 750 RD04 1990

Viesti Kirjoittaja RolfV »

Se plexi on AT:ssä liian kaukana niin että pyörteet pääsevät kehittymään täyteen voimaansa ennenkuin kohtaavat kypärän, humina ja pauke on sitten semmoinen että tunnin ajo aiheuttaa puolen vuorokauden tinnituksen. Sitä ilmiötä voi ajaessa tutkia siirtämällä päätä ylös/ alas , eteen/taakse. Olen tosin pätkempi 185 mutta tässä kokemuksiani:
Kypärän siirtäminen ylös vapaaseen ilmavirtaan rauhoitaa aika hyvin. Alhaalla edessä ihan plexin vieressä löytyy tosiaan niinkin rauhallisisa paikkoja että voi ajaa visiiri auki ja kuunnella radiota. Ajoasento vaan aiheuttaa tällöin niskakipuja. Vanha kypärän visiiri kiinnitettynä kumimuttereilla plexin yläpäähän toimii mutta sillä lisukkeella pitää olla korkeutta ainakin 20 senttiä. Metsäteteillä se on riski hampaille seisaalta ajettaessa. Olen kokeillut kolmea plexia. Kappa oli hiljaisin MRA touring kovaäänisin ja originaali siltä väliltä. 25 senttiä katkaistu originaali toimi aika hyvin. Matka-ajossa on nyt korvatulpat ja se vanha visiiri Kappa plexin jatkeena. Metsään mennessä ne kumimutterit saa näpeillä auki ja jatkeen poistettua. Saksasta näkyy saava noita yläohjaimia kiinnikkeineen sikahintaan mutta kuvien perusteella ne ovat liian matalia.
RolfV
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Re: Africa Twiniin korkeampi/matalampi plexi?

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

molekyyli kirjoitti:Kertokaa kokemuksistanne matka-ajoon sopivista plexeistä pikälle kuskille.

Jos jollain on pääkaupunkiseudulla alkuperäistä tai jotain muuta plexiä ylimääräisenä, niin voisiko sitä kokeilla omassa pyörässäni?

On kyllä kummallisen lyhyt tuo sun MRA -pleksi. Mulla on kans vastaava MRA:n tekele ja se on kyllä 50cm korkea. Ja mitä noita oon nähny RD07 MRA tourinkeja niin kyllä ne aika likelle saman korkusia ovat. Sitä on varmaan leikattu jo valmiiksi lyhyemmäksi.

Mulla oli Kappan spoileri pleksi aikasemmin ja sen kans kyllä mekkalaa oli vielä kovemmin kun tuon nykysen. Ja MRA:n eduksi on laitettava sen leveys Kappaan nähden. No kesää varten on sitten lyhyt pleksi ja ens kesää varten ehkä semmonen Kotari-tyylinen vielä kauempana edessä ja pystyssä oleva pleksi. Siittä tulee varmasti kauhea.
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Re: Africa Twiniin korkeampi/matalampi plexi?

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

molekyyli kirjoitti:Kertokaa kokemuksistanne matka-ajoon sopivista plexeistä pikälle kuskille.
Entäs MRA:n Variotouringscreen?

Olen öpaut 20 cm lyhyempi, joten en osaa sanoa kuinka ko tuulilasi passaa sulle, mutta itte tykkään siitä kovasti. Mun mopo on RD07, ja en tiedä saako just vastaavanlaisella säädöllä olevaa viritystä muihin AT malleihin. Brandt (tai joku sellainen) myy noita tuulilasin saranoita erikseenkin. En muista hintaa, mutta aika tyyritä olivat kun vertasi koko lasin hintaan.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
molekyyli

Viesti Kirjoittaja molekyyli »

Erimittaisia noi MRA:n touring-plexit eri vuosimalleissa.
1990-92 515mm.
1993-95 520mm.
1996-03 385mm.

Onko kellään kokemuksia MRA:n varioscreenistä tai MRA:n variotouringscreenistä?
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ohhoh, niinhän tuo näyttää olevan. Mikähän järki tuosa on? Onko siinä jotanki erilainen kate siittä -96 vuodesta etteenpäin. Harvoin tulee noin uusia pyöriä kateltua sillä silmällä.
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

molekyyli kirjoitti:Erimittaisia noi MRA:n touring-plexit eri vuosimalleissa.
1990-92 515mm.
1993-95 520mm.
1996-03 385mm.

Onko kellään kokemuksia MRA:n varioscreenistä tai MRA:n variotouringscreenistä?
Mulla on AT:ssa MRA varioscreen ja voin käyttää sitä vain alimmassa asennossa. Yläasennossa pyörteet ja humina kypärässä on voimakasta. Pituutta minulla on 185cm.
Vastaa Viestiin