Mikä Rukka

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Hobes
Viestit: 478
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Eläin tuossa aika hyvin kuvasikin miksi Gore-Tex on niin kovin helppo valinta. Vaikka en tykkääkään W. L. Gore & Associatesin tavasta tehdä businessta, niin on pakko sanoa, että armoton kontrolli valmistajista pitää huolen siitä, että riippumatta siitä minkä valmistajan vermeestä on kyse, niin vedenpitävyys on aina toteutettu fiksulla tavalla. Ostajan tehtäväksi jää arvioida ainoastaan puvun leikkaus ja muut ominaisuudet.

Itselle kyllä huolisin muitakin kalvoja. Esimerkiksi sympatex piti itseni kuivana ennen kuin siirryin GTX:n käyttäjäksi. Ainoa miinus tuolle on kalvon vaatimaton "hengittävyys". Syksyllä ja keväällä tuo ei haittaa, mutta kesällä kalvo on hiostava. Myös paremman pään ulkoiluvaatteissa jalansijaa löytänyt eVent-kalvo kelpaisi itselleni. Tuota on toistaiseksi näkynyt ainoastaan Moskon vaatteissa, jotka taas on selkeästi suunnattu enemmän maastoajoon kuin yleikäyttöiseksi all-around-puvuksi.

Sinällään on tietysti sanottava, että osittain syy huonoon laatuun on myös meissä moottoripyöräilijöissä ja omissa kulutustottumuksissamme. Jos puvun kuvauksessa lukee vedenpitävä, pitäisi sen sitä myös olla, etenkin jos vedenpitävyydelle ei ole annettu mitään reunaehtoja, kuten vesipilariarvoja. Jos puku ei oikeasti pidä vettä, on se virhe tuotteessa, jolloin puvun voin palauttaa vedoten vvirheelliseen markkinointiin. Nythän ihmiset ostavat puvun ja jos se ei vettä pidä, niin sitten manataan, että olisi pitänyt tietää itse paremmin. Eihän meidän kuluttajina varsinaisesti pitäisi joutua kokeilemaan pitääko se vettä oikeasti vai ei, jos kerran valmistaja tai myyjä on luvannut vedenpitävyyden. Jos p***ja pukuja alettaisiin palauttamaan laajemmaltikin (joka sinällään olisi kyllä mahdollista ainakin EU:n alueella kuluttajansuojalakien perusteella), niin aika nopeasti myös halpoihin "vedenpitäviin" pukuihin alkaisi ilmestyä vesipatsasarvoja tai "vettähylkivä" -tyyppisiä merkintöjä, joka kertoisi paremmin kuluttajalle minkä tyyppisestä puvusta on kyse. Mutta tämä nyt on vaan päiväunta, koska valtaosa moottoripyöräilijöistä ei jatkuvassa vesisateessa aja. Tuolle porukalle huonokin puku pitää usein sen verran kuivana, että kotiin saavuttaessa ei olla likomärkiä, joka taas riittää aika monelle moottoripyöräilijälle.
Hobes
Viestit: 478
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Kunkku kirjoitti: Ke Elo 18, 2021 5:07 pm
Hobes kirjoitti: Ke Elo 18, 2021 1:41 pm Pintakankaissa on väistämättä eroja, mutta itse uskallan väittää että 100D ero on sen verran merkittävä, että kestävyys on vähintään samaa luokkaa corduran kanssa, ellei jopa parempi.
Tervetuloa käymään autotallissani. Hangataan noita pintakankaita puhki ja ihmetellään asiaa.

https://www.motokunkku.fi/Mp-varustetes ... 202433.mp4
Jos itellä pyörisi kaapinpohjalla noita 400€+ releitä hangattavaksi asti, niin tarttuisin tilaisuuteen välittömästi. Kun ei ole, pitää tyytyä uskomaan, että valmistajan puvun kylkeen lyömä CE AA -turvallisuusmerkintä kertoo jotain myös pintakankaan laadusta, kun kankaan kestävyys siihen olennaisena osana kuuluu. Toisaalta, jos nuo puvut eivät oikeasti täytä annettuja standardeja, niin valmistaja ottaa ihan valtavan imagoriskin, joka heijastuu välittömästi koko tuotevalikoimaan. Jos adventurepuvun AA-merkintä on puuta heinää, niin miksi kalliin kisapuvun AAA-merkintä olisi yhtään sen luotettavampi.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1940
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Noita kankaita hangatessani ja asiaa tuumaillessani käsitykseni ovat jonkin verran muuttuneet. En tunne tarkalleen testaustapaa, mitä noissa luokitustesteissä käytetään, mutta olen tullut vähän skeptiseksi luokituksen merkityksestä. Totta kai on hyvä, että kankaita testataan ja vaaditaan jotakin tasoa, mutta... Tavallinen cordura näyttää kestävän tasaista hankausta jonkin verran. Suhdelukuna voisi sanoa vaikkapa, että aika-asteikolla 3-10. Mutta miten usein kankaaseen kohdistuu tasainen hankaus? Kankaan ja kiinteän pinnan välissä ei tarvitse olla kuin vaikkapa sepelin murunen ja kangas pettää siitä kohtaa lähes välittömästi. Kankaan rakenteesta johtuen pienikin reikä saa aikaan nopean kankaan repeytymisen, eikä siinä vaiheessa ole enää kyse hankauskestävyydestä. Lisäksi kankaiden kitka voi olla kovin erilainen. Esimerkisi ajofarkkuja joutuu arvioimaan eri tavalla juuri sen erilaisen kitkan takia.
Corduraa on nykyään monenlaista. Kestävyysero tässä suhteessa voi olla vaikkapa kymmenkertainen. Ainoa selvästi kaikista muista minulla olevista pintakankaista on Armacor. Samaa asteikkoa käyttäen se painii ihan omalla kymmenluvullaan. Kestävä on myös dyneemafarkkukangas, mutta sitä ei oikein voi verrata muihin. Se on niin paksua ja tiivistä kangasta, että nämä ominaisuudet sotivat vähän ajofarkkuideaa vastaan. Moni tuntuu ajattelevan, että ne farkut ovat kuumille keleille sopivat, mikä ei pidä paikkaansa. Siihen tällainen kangas on tosiaan liian tiivis ja hengittämätön.

Pintakankaiden arvioimiseen verrattuna vedenpitävyys ja hengittävyys ovat helppoja ominaisuuksia. Ne ovat myös helpommin mitattavissa, jos vain sopivia mittalaitteita löytyy. Pintakankaan kestävyys onnettomuustilanteessa - sepä onkin jo kovin paljon vaikeammin arvioitavissa. Muuttuvia tekijöitä on niin paljon.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
Kunkku
Viestit: 1940
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Hobes kirjoitti: To Elo 26, 2021 8:40 am Jos itellä pyörisi kaapinpohjalla noita 400€+ releitä hangattavaksi asti, niin tarttuisin tilaisuuteen välittömästi.
Kyllä näitä pukuja täällä riittää. Tulet ja kerrot, minkä merkkisestä pala leikataan, niin siitä se lähtee. :wink:
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
Sauli
Viestit: 700
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Onkos kellään jakaa kokemuksia Rukan RIMO R takista joka tuli vissiin tälle kaudelle?
Meinasin MP näyttelyssä sovitella ja sitten tehdä mahdollisia ostoja jos istuu. Siinähän on pitkästä aikaa vetoketjulle suoja, joka on adventurekäyttöönkin soveltuvista takeista viime vuodet tyystin puuttunut, kahteen kolmesta takista on saanut vaihdattaa takuuseen uuden kun on porukka-ajossa mennyt hiekkapölyä, joka oli myrkkyä avoimelle ketjulle.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Peltsi
Viestit: 2746
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ite päädyin pitkän jahkailun päätteeksi Realer takkiin. Housuiksi pääty Elas. Housuissa ei mitään kummempaa mainittavaa ole. Stretch cordura on kyllä hyvä keksintö.

Takin untuvavuori on kyllä huippu lämmin. Ja ihan ookoo käyttää. Hiansuista en ihan kovasti tykkää. Toimii, mutta se mansetti on hidas käyttää.

Kaikkinensa oon molempiin täsä kohti oikein tyytyväinen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8260
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sauli kirjoitti: Ma Loka 04, 2021 7:14 am Onkos kellään jakaa kokemuksia Rukan RIMO R takista joka tuli vissiin tälle kaudelle?
Meinasin MP näyttelyssä sovitella ja sitten tehdä mahdollisia ostoja jos istuu. Siinähän on pitkästä aikaa vetoketjulle suoja, joka on adventurekäyttöönkin soveltuvista takeista viime vuodet tyystin puuttunut, kahteen kolmesta takista on saanut vaihdattaa takuuseen uuden kun on porukka-ajossa mennyt hiekkapölyä, joka oli myrkkyä avoimelle ketjulle.
Rimo R:llä ajettu tämä kesä ja kokemukset -5 ja +30 väliltä, kuivaa sekä märkää on osunut matkalle ja Rukka D3O suojat käytössä, pyörä T7 vakio pleksillä.

Alhaisissa lämmöissä on riittänyt tekninen alusasu sekä kevyt toppis/housut, ei tolla setupilla tunteja voi ajella palelematta mutta kohtalaiset matkat menee ihan hyvin. Jos ajaa aktiivisemmin niin vetskarit avaamalla saa tuuletusta eikä tarvii riisua alempia kerroksia pois.

Helteillä on kuuma vaikka kaikki vetskarit on auki, kalvopuku ei vaan hengitä tarpeeksi ja taajamat on myrkkyä mutta isolla tiellä helpottaa. Metsäteillä tuli viettettyä aikaa helteillä ja kuuma tuli sielläkin mutta kunnon tuuletuksen kanssa ilma viilensi hiestä märkänä olevaa paitaa joten lämmön tunne pysyi siedettävänä.

Sateella ei mitään ihmeellistä kunhan muistaa vetää tuuletusvetskarit kunnolla kiinni, vetonupit pitää työntää niille tehtyihin pieniin taskuihin että vetskari on kunnolla kiinni, muuten tulee vedet sisälle. Sateella tulee äkkiä vilu jos alla on pelkkä T-paita mutta takki ei tunnu märältä. Sateen jälkeen kuivuu nopeasti, kylppärissä henkarissa roikkuen ei kuivu kovin nopeasti.

Parhaimmillaan takki on 10-25 asteen välillä. Viileämmässä joutuu laittamaan enemmän vaatetta joka tekee olemuksen tönköksi, kuumilla helteillä olo on tukala ajoista riippumatta mutta alle 25 on ihan ok. Entisiin takkeihin verrattuna pintakankaaseen laminoitu kalvo on hyvä ja antaa puvulle yllättävän suuren vaihteluvälin lämpötiloille pienillä vaatetusten muutoksilla.

Ulkopuolisia rintataskuja kaipaan entisistä takeista mutta ilmankin näköjään tulee toimeen. Mainostetut rintasuojien taskut on lähinnä vitsi, niihin ei mahdu virsikirjaa suuremmat suojat ja suojien kanssa menetetään povitaskut.

Olen aika tyytyväinen sen toimivuuteen ainoana ajokauden ajotakkina, on varmaan parempia mutta varmuudella huonompiakin löytyy. En ole vielä keksinyt yhtään syytä vaihtaa takkia johonkin toiseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Sauli
Viestit: 700
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Koheltaja kirjoitti: Ma Loka 04, 2021 3:55 pm
Sauli kirjoitti: Ma Loka 04, 2021 7:14 am Onkos kellään jakaa kokemuksia Rukan RIMO R takista joka tuli vissiin tälle kaudelle?
Meinasin MP näyttelyssä sovitella ja sitten tehdä mahdollisia ostoja jos istuu. Siinähän on pitkästä aikaa vetoketjulle suoja, joka on adventurekäyttöönkin soveltuvista takeista viime vuodet tyystin puuttunut, kahteen kolmesta takista on saanut vaihdattaa takuuseen uuden kun on porukka-ajossa mennyt hiekkapölyä, joka oli myrkkyä avoimelle ketjulle.
Rimo R:llä ajettu tämä kesä ja kokemukset -5 ja +30 väliltä, kuivaa sekä märkää on osunut matkalle ja Rukka D3O suojat käytössä, pyörä T7 vakio pleksillä.

Alhaisissa lämmöissä on riittänyt tekninen alusasu sekä kevyt toppis/housut, ei tolla setupilla tunteja voi ajella palelematta mutta kohtalaiset matkat menee ihan hyvin. Jos ajaa aktiivisemmin niin vetskarit avaamalla saa tuuletusta eikä tarvii riisua alempia kerroksia pois.

Helteillä on kuuma vaikka kaikki vetskarit on auki, kalvopuku ei vaan hengitä tarpeeksi ja taajamat on myrkkyä mutta isolla tiellä helpottaa. Metsäteillä tuli viettettyä aikaa helteillä ja kuuma tuli sielläkin mutta kunnon tuuletuksen kanssa ilma viilensi hiestä märkänä olevaa paitaa joten lämmön tunne pysyi siedettävänä.

Sateella ei mitään ihmeellistä kunhan muistaa vetää tuuletusvetskarit kunnolla kiinni, vetonupit pitää työntää niille tehtyihin pieniin taskuihin että vetskari on kunnolla kiinni, muuten tulee vedet sisälle. Sateella tulee äkkiä vilu jos alla on pelkkä T-paita mutta takki ei tunnu märältä. Sateen jälkeen kuivuu nopeasti, kylppärissä henkarissa roikkuen ei kuivu kovin nopeasti.

Parhaimmillaan takki on 10-25 asteen välillä. Viileämmässä joutuu laittamaan enemmän vaatetta joka tekee olemuksen tönköksi, kuumilla helteillä olo on tukala ajoista riippumatta mutta alle 25 on ihan ok. Entisiin takkeihin verrattuna pintakankaaseen laminoitu kalvo on hyvä ja antaa puvulle yllättävän suuren vaihteluvälin lämpötiloille pienillä vaatetusten muutoksilla.

Ulkopuolisia rintataskuja kaipaan entisistä takeista mutta ilmankin näköjään tulee toimeen. Mainostetut rintasuojien taskut on lähinnä vitsi, niihin ei mahdu virsikirjaa suuremmat suojat ja suojien kanssa menetetään povitaskut.

Olen aika tyytyväinen sen toimivuuteen ainoana ajokauden ajotakkina, on varmaan parempia mutta varmuudella huonompiakin löytyy. En ole vielä keksinyt yhtään syytä vaihtaa takkia johonkin toiseen.
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Luulenpa että tuossa on takkia meikäläinen käyttöön. On ehdottomasti ollut paras käyttäjäkokemus Rukan takeissa. Oli vaan väliaikaisesti luovuttava kun jäin odottamaan mallia jossa on palautettu suojaläppä vetoketjulle, se kun on ehdoton varuste pölyisiin olosuhteisiin.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Bluestone
Viestit: 378
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Bluestone kirjoitti: Ke Heinä 21, 2021 12:02 pm Oulusta ohikulkiessa tuli tilattua tuo Rimo R puku suojapaitoineen. Irtosuojia ei ollut hyllyssä ja myyjäkin vasta huomasi, että siinä suojapaidassa on samat suojat, eli kannatti ottaa se. Suojapaidalle kun on muutakin käyttöä, talvella. Sopivia housuja ei ollut hyllyssä ja halutulla värillä oleva takki meni kanssa tilaukseen, toimitus elo-syyskuun taitteessa. Sitten viisaampia.
No niin, tuntuu olevan toimitusvaikeuksia kun tänään sain postia, että toimitetaan. Ei taida käyttökokemukset ehtiä näille "lumille".
vejura
Viestit: 107
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja vejura »

Sauli kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti: Ma Loka 04, 2021 3:55 pm
Sauli kirjoitti: Ma Loka 04, 2021 7:14 am Onkos kellään jakaa kokemuksia Rukan RIMO R takista joka tuli vissiin tälle kaudelle?
Meinasin MP näyttelyssä sovitella ja sitten tehdä mahdollisia ostoja jos istuu. Siinähän on pitkästä aikaa vetoketjulle suoja, joka on adventurekäyttöönkin soveltuvista takeista viime vuodet tyystin puuttunut, kahteen kolmesta takista on saanut vaihdattaa takuuseen uuden kun on porukka-ajossa mennyt hiekkapölyä, joka oli myrkkyä avoimelle ketjulle.
Rimo R:llä ajettu tämä kesä ja kokemukset -5 ja +30 väliltä, kuivaa sekä märkää on osunut matkalle ja Rukka D3O suojat käytössä, pyörä T7 vakio pleksillä.

Alhaisissa lämmöissä on riittänyt tekninen alusasu sekä kevyt toppis/housut, ei tolla setupilla tunteja voi ajella palelematta mutta kohtalaiset matkat menee ihan hyvin. Jos ajaa aktiivisemmin niin vetskarit avaamalla saa tuuletusta eikä tarvii riisua alempia kerroksia pois.

Helteillä on kuuma vaikka kaikki vetskarit on auki, kalvopuku ei vaan hengitä tarpeeksi ja taajamat on myrkkyä mutta isolla tiellä helpottaa. Metsäteillä tuli viettettyä aikaa helteillä ja kuuma tuli sielläkin mutta kunnon tuuletuksen kanssa ilma viilensi hiestä märkänä olevaa paitaa joten lämmön tunne pysyi siedettävänä.

Sateella ei mitään ihmeellistä kunhan muistaa vetää tuuletusvetskarit kunnolla kiinni, vetonupit pitää työntää niille tehtyihin pieniin taskuihin että vetskari on kunnolla kiinni, muuten tulee vedet sisälle. Sateella tulee äkkiä vilu jos alla on pelkkä T-paita mutta takki ei tunnu märältä. Sateen jälkeen kuivuu nopeasti, kylppärissä henkarissa roikkuen ei kuivu kovin nopeasti.

Parhaimmillaan takki on 10-25 asteen välillä. Viileämmässä joutuu laittamaan enemmän vaatetta joka tekee olemuksen tönköksi, kuumilla helteillä olo on tukala ajoista riippumatta mutta alle 25 on ihan ok. Entisiin takkeihin verrattuna pintakankaaseen laminoitu kalvo on hyvä ja antaa puvulle yllättävän suuren vaihteluvälin lämpötiloille pienillä vaatetusten muutoksilla.

Ulkopuolisia rintataskuja kaipaan entisistä takeista mutta ilmankin näköjään tulee toimeen. Mainostetut rintasuojien taskut on lähinnä vitsi, niihin ei mahdu virsikirjaa suuremmat suojat ja suojien kanssa menetetään povitaskut.

Olen aika tyytyväinen sen toimivuuteen ainoana ajokauden ajotakkina, on varmaan parempia mutta varmuudella huonompiakin löytyy. En ole vielä keksinyt yhtään syytä vaihtaa takkia johonkin toiseen.
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Luulenpa että tuossa on takkia meikäläinen käyttöön. On ehdottomasti ollut paras käyttäjäkokemus Rukan takeissa. Oli vaan väliaikaisesti luovuttava kun jäin odottamaan mallia jossa on palautettu suojaläppä vetoketjulle, se kun on ehdoton varuste pölyisiin olosuhteisiin.
Edelleen monissa Adventurekäyttöön mainituissa ajoasuissa ihmetyttää suojaamattomat vetoketjut. Itsellä vanhasta Rukan asusta meni kaikki ulkotaskujen vetoketjut rikki yhdellä muutaman tuhannen kilometrin reisulla, kun ajetttiin letkassa pöllyävillä teillä. Vain päävetskari jäi ehjäksi ja se olikin suojattuna kankaan lepareen takana.

Myös uudempia Rukan malleja katsellessa asut, joista Goretexit saa pois (väärästä välistä komeroon), esim. Offlane ja Roughroad- sama juttu, ei ole vetskari suojassa. Muutoin voisi olla käypä asu hikoiluherkälle.

ROR tai RIMO R vetskari on suojattuna, mutta EN NYT halua takkia jossa on goretex aina aiheuttamassa hikoilua. Erikseen tarvittaessa sadeasu tai Goretexkuoritakki olisi ehkä seuraavan ajopuvun lähtökohta.

Kestääkö siis vetskarit nykyään käyttöä suojaamattomana, kun soraa pöllytettellän välillä myös letkoissa?

Mikä puku olis lähellä esim. Roughroad tai Offlane-mutta vetskari suojattuna. Ja ei haittaa, jos on yhtä hyvä kuin Rukka, vaikka olisi muun merkkinen ja halvempi.
Hillis
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 2:15 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Hillis »

Mulla on ollut Roughroad puku vuodesta 2020 ja ainakin vielä on kaikki vetoketjut ehjät. Kilometrejä on tullut 10tkm, joista porukka-ajoa muutama tonni ja oikein pölyisissä olosuhteissa muutama sata kilometriä. Puvussa hyvää on kalvottomuus ja kesällä reissussa on mukana päälle puettava sadeasu. Goretex vuori on käytössä viileammillä keleillä. Sadekelillä nurkka-ajossa käytän usein vanhaa pukua, jossa gorekalvo on itse takissa. Muista Roughroadia vastaavista asuista ei ole omaa kokemusta, mutta esim KTM Terra Adventure takki näkyy olevan hyvällä ilmastoinnilla, suojatulla vetskarilla ja erillisellä sadekuorella ja lämpövuorella.
vejura
Viestit: 107
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja vejura »

[/quote]

Edelleen monissa Adventurekäyttöön mainituissa ajoasuissa ihmetyttää suojaamattomat vetoketjut. Itsellä vanhasta Rukan asusta meni kaikki ulkotaskujen vetoketjut rikki yhdellä muutaman tuhannen kilometrin reisulla, kun ajetttiin letkassa pöllyävillä teillä. Vain päävetskari jäi ehjäksi ja se olikin suojattuna kankaan lepareen takana.

Myös uudempia Rukan malleja katsellessa asut, joista Goretexit saa pois (väärästä välistä komeroon), esim. Offlane ja Roughroad- sama juttu, ei ole vetskari suojassa. Muutoin voisi olla käypä asu hikoiluherkälle.

ROR tai RIMO R vetskari on suojattuna, mutta EN NYT halua takkia jossa on goretex aina aiheuttamassa hikoilua. Erikseen tarvittaessa sadeasu tai Goretexkuoritakki olisi ehkä seuraavan ajopuvun lähtökohta.

Kestääkö siis vetskarit nykyään käyttöä suojaamattomana, kun soraa pöllytettellän välillä myös letkoissa?

Mikä puku olis lähellä esim. Roughroad tai Offlane-mutta vetskari suojattuna. Ja ei haittaa, jos on yhtä hyvä kuin Rukka, vaikka olisi muun merkkinen ja halvempi.
[/quote]

Itse itselleni vastaten. Nyt taitaa olla Rukan uusin puku tämmöinen, Madagasca-R . Goretexin saa alle tai päälle ja vetskarit on suojattuna.

Onkohan tämä suoraan Roughroadin ja Offlanen seuraaja ja yhtä ilmavaa AFT-kangasta? Kukaan vielä hypistellyt?

https://luhta.com/fi/fi/p/madagasca-r-jkt-70254725r

videolla kohdassa 5:20 esittely https://vimeo.com/762518862

Hintaa on vähintäänkin ominaisuuksien verran...
ceevu
Viestit: 1956
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Tuohon mikä takki jne, pitkin hampain täytyy sanoa bmw rallye. Takuusta bemari luistaa kuin voi kuumasta veitsestä,mutta toi vanha mallikin on ollu kyllä ihan hyvä ominaisuuksiltaan. Ja takki nyt on kestäny... Vedenpitävyydestä en tiedä kun erillinen sadetakki hoitaa sen tehtävän.

Näköjään dainesen d explorer2 on kanssa tuollanen,gore irrotettavassa sisätakissa ja ketjut suojassa läpän alla. Ei omaa kokemusta. Hintaa aika paljon vähemmän...ainakin motocardilla nyt.
Bemarin tapa luistaa takuusta on vedota valmistuspäivämäärään,ja heidän mukaansa tuotteet happanee takuun osalta siitä alkaen. Joten ei varauksetta ainakaan listahinnalla...
Avatar
Kunkku
Viestit: 1940
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

vejura kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:27 pm

Itse itselleni vastaten. Nyt taitaa olla Rukan uusin puku tämmöinen, Madagasca-R . Goretexin saa alle tai päälle ja vetskarit on suojattuna.

Onkohan tämä suoraan Roughroadin ja Offlanen seuraaja ja yhtä ilmavaa AFT-kangasta? Kukaan vielä hypistellyt?
Saman tyyppinen kuin Offlane, myös pintakankaan osalta. Cordura 500, ei AFT.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
vejura
Viestit: 107
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja vejura »

Tuplan poisto
Viimeksi muokannut vejura, Ma Marras 28, 2022 8:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin