Surauttelusaappaista
Valvoja: Moderaattorit
Re: Surauttelusaappaista
Ostin paikallisesta mopokaupasta TCX Pro 2.1:et, kun sai ihan kohtuuhintaan ja en uskaltanut tilata ulkomailta kun koot tuntui niin hämääviltä. Lopulta piti mennä kokoon 47 asti, koko 46 vielä ahdisti toista jalkaa päkiän kohdalta leveyssuunnassa. Ei tuo 47:kaan mikään älytön kanootti vielä ole. Normikenkä mulla siis keskimäärin 44 ja 43 kokoinenkin sievin turvakenkä sopii jalkaan tennissukalla. Jalan leveys on noin 11,5 cm ja pituus 28 cm.
Tuossa 47:ssa näyttäisi sisäkengän pohjallinen olevan noin 31 cm pitkä ja 9,9 cm leveä.
Tuossa 47:ssa näyttäisi sisäkengän pohjallinen olevan noin 31 cm pitkä ja 9,9 cm leveä.
Mielenkiintoista
Mulla on 2 ja 2.1 malliset tcx proot
2.1 himpun tilavampi/isompi. Kummatkin kokoa 47 ja normaalisti kenkä kokoa 46-47, 45 ei oikeastaan koskaan mahdu saatika 43
Ja olen aina kuvitellut että mulla on leveä ja korkea jalka.
2.1 himpun tilavampi/isompi. Kummatkin kokoa 47 ja normaalisti kenkä kokoa 46-47, 45 ei oikeastaan koskaan mahdu saatika 43
antti
Ehkä mulla on hiukan oudon mallinen jalka, pitkät varpaat ja korkea jalkapöytä. Tuo passasi ihan kohtuullisen hyvin omaan jalkaan ilman että pyörisi jalassa, kärjessä on vähän reilummin väljää pituus ja korkeussuunnassa muttei liikaa. Pohjallinen näytti olevan samanpituinen kuin 46 kokoisessa halpis Acerbiksessa. Olen kokeillut melko monen merkkisiä kenkiä ja ainoat jotka passaa hyvin on Sinisalon S-typet, mutta niitä ei vissiin enää tehdä.AnttiL kirjoitti:Mielenkiintoista![]()
![]()
2.1 himpun tilavampi/isompi. Kummatkin kokoa 47 ja normaalisti kenkä kokoa 46-47, 45 ei oikeastaan koskaan mahdu saatika 43![]()
Ja olen aina kuvitellut että mulla on leveä ja korkea jalka.
Kolmas kausi ja Sidin Adv. käveltävyys vai paranee sitä mukaa, kun saumat aukee
Mutta käyttökelpoinen ja veden pitävä saapas siitä huolimatta

Mutta käyttökelpoinen ja veden pitävä saapas siitä huolimatta
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
-
Ookander
- Pyörä: BMW R 1250 GSA
Satunnaisen tarpeen edessä minäkin ostin Hanxilta Wind MX-Enduro saappaat ja ne on toiminut ihan kohtuullisesti ja on nyt jalassa pääosin aina surautellessani
Kottarainen liitää auringonlaskuun !
Kottarainen liitää auringonlaskuun !
OXOTA
Mulla petti noi samasta saumasta vähän reilussa vuodessa. Lähetin monot takaisin Italiaan missä saumat korjattiin, sen jälkeen ne näkyy kestäneen.Jarkko kirjoitti:Kolmas kausi ja Sidin Adv. käveltävyys vai paranee sitä mukaa, kun saumat aukee![]()
Mutta käyttökelpoinen ja veden pitävä saapas siitä huolimatta![]()
- Nomad
- Pyörä: Ewan McGregor -03
Tuli hommattua Sidin Crossfiret, kun sai halavalla. Mitään kalvojahan noissa ei ole, mutta isot pojat suuren meren takaa kehuivat, että pitää sateellakin vettä aika hyvin.
Minkälaisia käytännön kokemuksia nuo jalassa ajelevilla oikeasti on vedenpitävyydestä sateella?
Minkälaisia käytännön kokemuksia nuo jalassa ajelevilla oikeasti on vedenpitävyydestä sateella?
Säännöllinen käsittely valjasrasvalla ja jalat pysyvät kohtuullisen hyvin kuivana.Nomad kirjoitti:Tuli hommattua Sidin Crossfiret, kun sai halavalla. Mitään kalvojahan noissa ei ole, mutta isot pojat suuren meren takaa kehuivat, että pitää sateellakin vettä aika hyvin.
Yleensä tulee kuitenkin ajettua johonkin rapakkoon ja vesi roiskuu kengän varresta sisään..
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Ainakin crossfiren edellisistä versioista tulee vesi läpi jos pidempään joutuu sateessa ajamaan. Lammikoiden läpi ja kuurosaateessa ajaen pitää aika hyvin. Ilmeisesti ajoviima kuivattaa välissä niin hyvin etteivät kastu läpi ihan heti.
Jos sateeseen joutuu lähteen niin suosiolla vedenpitävää sukkaa tai vastaavaa.
Jos sateeseen joutuu lähteen niin suosiolla vedenpitävää sukkaa tai vastaavaa.
-
gff-3
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Sateella en oo ehtiny CF2:lla ajella, mutta vesiletkulla kun on ajon jälkeen putsaillut niin ainoa paikka josta vettä lurahtaa sisään on nilkkasaranan alta. Tämä myös ainoa paikka johon valjas/minkki/tms. -rasvaa ei saa levitettyä. Muuten tuntuvat pitävän veden ulkopuolella kalvottomaksi aika hyvin, tietty jos aikoo vladivostokiin ajella koko matkan vesisateessa niin suosittelen miettimään saappaan ominaisuuksia uudelleen.Nomad kirjoitti:Tuli hommattua Sidin Crossfiret, kun sai halavalla. Mitään kalvojahan noissa ei ole, mutta isot pojat suuren meren takaa kehuivat, että pitää sateellakin vettä aika hyvin.
- nasta-arska
- Pyörä: Emw, HD, GS 1100
Olikohan vuonna -05Nomad kirjoitti:Tuli hommattua Sidin Crossfiret, kun sai halavalla. Mitään kalvojahan noissa ei ole, mutta isot pojat suuren meren takaa kehuivat, että pitää sateellakin vettä aika hyvin.
Oli ne niin ylivoimaisen "notkean" tuntuiset muihin verrattuna..silloin
Ei niillä milloinkaan ole crossia ajettu, ihan metiköissä ja teillä koluttu vaan, mutta uskomattoman hyvin ainakin minun jalkaan sopineet! Muutenkin sellanen tuntu että kun vetää soljet kiinni...uskaltaa kyllä huoletta ottaa maakosketukseen; koivet turvassa
Olivat kaverilla kelkkahommissa lainassa monta vuotta ja nyt sitten muistin että nehän pitääkin käydä hakemassa takasin
Kai ne vettä jostain pikkasen laskee sisään jos umpisateella pidempään ajelee
sinne sukan päälle "goretexeiksi"
Noilla ajelen nyt päivittäin duunimatkatkin. On niin mukavan tuntuiset oikeesti jalassa! Hyvä tuntuma crossipopoksi vaihde-ja jarruvipuihin
Olisi tässä pitkästä aikaa jälleen tarkoitus hankkia crossisaappaat, joten mietin että pitäisikö talveksi ja kesäksi ostaa omat kenkänsä. Tätä ajattelin siitä näkökulmasta, että talvimono saisi olla isompi, jotta mahtuisi paksumpaa sukkaa alle.. vai miten porukka on nämä talvisaapas asiansa järjestellyt..?
Tuossa olisi varmaan hinta-laatusuhteelta hyvä kenkä:
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... valkoinen/
Tuossa olisi varmaan hinta-laatusuhteelta hyvä kenkä:
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... valkoinen/
Jos meinaa ajella "spooria" (kuten mahdollisesti pyörästä päätelle aiot?) niin irroitettavia liukupohjia jotka pitkässä juoksussa olisivat olleet hyvät en ole vielä nähnyt. Ja jos ajelee spoorissa niin ilman liukupohjia taasen hommasta jää vähintään puolet huvista pois, saattaa olla jopa epämielyttävää hommaa. Toki liukupohjilla ajelee kesällä mutta ovat silloinkin vähän liukkaat ja siten vaaralliset. Normipohjilla kuitenkin ajelee spooria vielä huonommin.
antti