Mikä Rukka
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mikä Rukka
Kyllä olivat tehneet hyvää työtä Rukan korjauspisteellä, oli fiksattu mitä sovittiin ja housuihin oli vaihdettu suojat perstuneitten tilalle. Hintakin oli mitä sovittiin. Täytyy antaa kyllä suuret kiitokset hyvästä työstä ja miellyttävästä palvelusta.
*Makiasta elämästä pitää olla valmis maksamaan!*
-
uti
- Pyörä: Honda CB 500XA ja MONKEY 125
Rukka Allroad, ostettu uutena 5/2012, suht mukava puku käyttää, mutta se laatu/ turvallisuus.
Pukiessa jää jalka jumiin lahkeeseen polvisuojan "pussiin" lähes aina(siis ilman gore osaa), tästä johtuen tuli horjahdettua
ja housun sauma repesi lahkeen sivuvetoketjun yläpäästä. Kuulema kaikki muut onnistuu pukeutumaan
normaalisti. Tarve oli käyttää housuja, joten ompelin
rikkoutuneen kohdan itse, solmiessani alkuperäisiä langanpäitä yhteen ne katkesi helposti,
langanpäät uudelleen esille ja varovaisesti solmuun. Oma ommel vahvalla karhulangalla.
Älä tee itse mitään, vaikka ehkäisisit lisävahingon syntymisen, menee takuu.
(toisaalta jos et estä lisävahinkojen syntyä luultavasti menee takuu silloinkin)
Tuli kaaduttua gessumiittiin mennessä 6/2013, polvisuoja toimi hyvin, mitä nyt kangas palo puhki.
MUTTA mutta polvisuojan yläpuolella olevan kangaspalan sauma ratkesi ilman näkyvää hankaumaa/osumaa!
Tästä avoimesta saumasta tuli reikä sisäkankaaseen ja polveen verinirhauma.
Heikkoa lankaa siinäkinkö vai suunnitteluvirhe kuten lahkeiden polvipussit.
Takin hihat, sisäpuoli pyrkii ulos( jo viime syksynä), ei kuulema vika vaan ominaisuus.
Takuuhan ei korvaa itse aiheuttamaa rikkoontumista, mutta tuon sauman heikkous/pettäminen ei olisi tullut muutoin ilmi. Vähän hämää näin jälkeenpäin, kun tarvitsi takuuta varten kuittia tutkia, ostokuitissa lukee, tuote: out kuvaus: tarjoustuote
Yhden puvun, myyntierän vai asun "ominaisuudet" ?
Housut kävi rukalla, takista lähetin kuvat.
Rukka takuu tässä tapauksessa, olisin saanut ostaa uudet housut puoleenhintaan, takkia en ole vielä lähettänyt.
Pukiessa jää jalka jumiin lahkeeseen polvisuojan "pussiin" lähes aina(siis ilman gore osaa), tästä johtuen tuli horjahdettua
ja housun sauma repesi lahkeen sivuvetoketjun yläpäästä. Kuulema kaikki muut onnistuu pukeutumaan
normaalisti. Tarve oli käyttää housuja, joten ompelin
rikkoutuneen kohdan itse, solmiessani alkuperäisiä langanpäitä yhteen ne katkesi helposti,
langanpäät uudelleen esille ja varovaisesti solmuun. Oma ommel vahvalla karhulangalla.
Älä tee itse mitään, vaikka ehkäisisit lisävahingon syntymisen, menee takuu.
(toisaalta jos et estä lisävahinkojen syntyä luultavasti menee takuu silloinkin)
Tuli kaaduttua gessumiittiin mennessä 6/2013, polvisuoja toimi hyvin, mitä nyt kangas palo puhki.
MUTTA mutta polvisuojan yläpuolella olevan kangaspalan sauma ratkesi ilman näkyvää hankaumaa/osumaa!
Tästä avoimesta saumasta tuli reikä sisäkankaaseen ja polveen verinirhauma.
Heikkoa lankaa siinäkinkö vai suunnitteluvirhe kuten lahkeiden polvipussit.
Takin hihat, sisäpuoli pyrkii ulos( jo viime syksynä), ei kuulema vika vaan ominaisuus.
Takuuhan ei korvaa itse aiheuttamaa rikkoontumista, mutta tuon sauman heikkous/pettäminen ei olisi tullut muutoin ilmi. Vähän hämää näin jälkeenpäin, kun tarvitsi takuuta varten kuittia tutkia, ostokuitissa lukee, tuote: out kuvaus: tarjoustuote
Yhden puvun, myyntierän vai asun "ominaisuudet" ?
Housut kävi rukalla, takista lähetin kuvat.
Rukka takuu tässä tapauksessa, olisin saanut ostaa uudet housut puoleenhintaan, takkia en ole vielä lähettänyt.
Pakko taas kehua Rukan huoltopistettä Kokkolassa. Olen käyttänyt tämän kesän Rukka Shakal-mallin takkia, malli on minulle erittäinkin sopiva mutta tuo "kaulusmysteeri" lenksuineen on ollut hirvitys (mitä lie suunnittelijat ajatelleet!!!). Sitä on vaikea käyttää ja muovilenkki menee aina vinoon kun kiristät tarra remmin. Kiikutin takin huoltoon ja pyysin muuttamaan tavalliseksi tarrakiinnitys systeemiksi, samalla laitatin neopreenilistan kaulukseen (auttaa kypärän "tiivistymistä" kaulukseen) mikä on Rukan uusimmissa takeissa vakiona. Nyt kaulus toimii kuin ajatus, kiitos taas Rukan korjauspisteen leideille! Niin koko remontti ei maksanut kuin 30,-!
*Makiasta elämästä pitää olla valmis maksamaan!*
Kalahari -takista hajosi vetoketju hieman reilussa vuodessa (n. 20000 km ajoa). Housuissa nuo mainitut vetoketjut vielä ainakin ehjinä, saa nähdä kestääkö viittä vuotta kuitenkaan. Vanhoista housuista ne hajosivat joskus viiden vuoden jälkeen.kurapeltsi kirjoitti:Ei mikään Rukka niin kauan kuin lahkeen vetoketjut ovat säären takana ja vielä suojaamattomana;-( Jos hiekkateillä ajelee niin se on max vuosi ja vetarit ovat hajalla...
Kolmet eri Rukat on tullut osteltua, nyt ei ole ainuitakaan...
Takki lähti takuuhuoltoon, kerron sitten kokemuksista.
Edit: Takuuhuollon suhteen ei ainakaan moitittavaa. Homma toimi alle kahden viikon ja vetoketju vaihdettu uuteen.
Ihan samat kokemukset tuosta itselläkin. Todella varovasti taiteillen onnistuu ilman jumitusta. Ehkä me ei vaan osata?uti kirjoitti: Pukiessa jää jalka jumiin lahkeeseen polvisuojan "pussiin" lähes aina(siis ilman gore osaa)
kovasti kehuja saannut rukan korjauspalvelu näyttää loppuvan kokkolassa. http://yle.fi/uutiset/rukka_jattaa_kokk ... 20/6934521
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... akuu-pelaa
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... akuu-pelaa
Onko Cosmic-puvusta ehtinyt kertyä kokemuksia? Uutta pukua pitäisi hankkia Scottin tilalle ja tuo Rukka tai Klim ovat tällä hetkellä ehdolla. Cosmicissa viehättää erityisesti pintamateriaaliin laminoitu kalvo, jonka pitäisi estää kosteuden pääsyä kerroksiin.
- daddy0
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Viesti:
Yksi kesä tullut ajeltua Cosmicilla ja juuri kirjoittelin kokemuksiani mek:lle sähköpostilla. Tässä ote siitä keskustelusta:
"Norjan reissulla ei poikkeuksellisesti päässyt testaamaan asun vedenpitävyyttä kuin Suomen kamaralla, mutta ainakin ajomatka Helsinki-Naantali meni mainiosti ilman huolta kastumisesta. Ei ole muillakaan sadereissuilla ollut mitään ongelmia ja muutenkin puku on ollut miellyttävä käyttää. Puku on muiltakin ominaisuuksiltaan miellyttänyt itseäni kovasti, erityisesti hihojen mansettiratkaisu, takin pidempi helma, iskusta kovettuvat 3DO-suojat, housujen reisutaskut sekä niiden yhteydessä oleva tehokas tuuletusaukko. En ole myöskään jäänyt kaipaamaan Armaksen Gore Lock-out minigrip-vetoketjua, koska tavallisen vetoketjun tuulilista tekee takin etumuksesta "tasalämpöisemmän". Väistämättä nämä Rukan käyttämät Gore-Tex Pro kolmikerroslaminaattia olevat puvut (Armas, Cosmic, Argo, Armaxion ja Premium) ovat perinteisiä rakenteita hiukan viilempiä, koska niissä ei ole erillistä vuorikangasta tai -verkkoa. Ei mistään hellepuvusta puhuta, mutta kyllä minun mielestäni puvun soveltuva käyttölämpötila-alue on laajempi. Armas-puvulla ajoin kesällä 2012 Itävallassa reilusti yli 30 asteen lämmöissä ja maltoin hoitaa kaikki ajot puku päällä, tuuletusaukot auki luonnollisesti. Ei myöskään sateella siis lämpimin puku tälläinen kolmikerroslaminaaatti.
Cosmic on mielestäni hiukan saman kokoista Armasta kapeampi leikkaukseltaan, joten vuorin kanssa se on minulle turhan ahdas ollakseen miellyttävä päällä. Armas-takkiin verrattuna hihoissa on hiukan enemmän pituutta, ensimmäistä kertaa Rukan normimittainen hiha riittää minulle. Ehkä saisi kolme–neljä senttiä hiha olla pidempi, mutta tälläkin pärjää. Housuissa minulla on edelleenkin käytössä pidempi C3-mitoitus, lyhyempikin voisi juuri ja juuri mennä, mutta mieluummin varmistan säären/nilkan kelisuojauksen."
"Norjan reissulla ei poikkeuksellisesti päässyt testaamaan asun vedenpitävyyttä kuin Suomen kamaralla, mutta ainakin ajomatka Helsinki-Naantali meni mainiosti ilman huolta kastumisesta. Ei ole muillakaan sadereissuilla ollut mitään ongelmia ja muutenkin puku on ollut miellyttävä käyttää. Puku on muiltakin ominaisuuksiltaan miellyttänyt itseäni kovasti, erityisesti hihojen mansettiratkaisu, takin pidempi helma, iskusta kovettuvat 3DO-suojat, housujen reisutaskut sekä niiden yhteydessä oleva tehokas tuuletusaukko. En ole myöskään jäänyt kaipaamaan Armaksen Gore Lock-out minigrip-vetoketjua, koska tavallisen vetoketjun tuulilista tekee takin etumuksesta "tasalämpöisemmän". Väistämättä nämä Rukan käyttämät Gore-Tex Pro kolmikerroslaminaattia olevat puvut (Armas, Cosmic, Argo, Armaxion ja Premium) ovat perinteisiä rakenteita hiukan viilempiä, koska niissä ei ole erillistä vuorikangasta tai -verkkoa. Ei mistään hellepuvusta puhuta, mutta kyllä minun mielestäni puvun soveltuva käyttölämpötila-alue on laajempi. Armas-puvulla ajoin kesällä 2012 Itävallassa reilusti yli 30 asteen lämmöissä ja maltoin hoitaa kaikki ajot puku päällä, tuuletusaukot auki luonnollisesti. Ei myöskään sateella siis lämpimin puku tälläinen kolmikerroslaminaaatti.
Cosmic on mielestäni hiukan saman kokoista Armasta kapeampi leikkaukseltaan, joten vuorin kanssa se on minulle turhan ahdas ollakseen miellyttävä päällä. Armas-takkiin verrattuna hihoissa on hiukan enemmän pituutta, ensimmäistä kertaa Rukan normimittainen hiha riittää minulle. Ehkä saisi kolme–neljä senttiä hiha olla pidempi, mutta tälläkin pärjää. Housuissa minulla on edelleenkin käytössä pidempi C3-mitoitus, lyhyempikin voisi juuri ja juuri mennä, mutta mieluummin varmistan säären/nilkan kelisuojauksen."
Kiitokset kokemusten jakamisesta. Ilmeisesti laatu vastaa korkeahkoa hintaa? Näin olen ainakin testien perusteella ymmärtänyt. Olen pohtinut näin sovittamatta, että 54 C3 mitoitus voisi olla lähinnä totuutta minulle 192/88 mitoilla. Kapeampi leikkaus on jopa suotavaa, koska normaalisti takit tahtovat olla purjeita päälläni.
Ääni Cosmicille täältäkin. Tuuletus pelaa hyvin helteillä ja ei tarvitse palella syksyllä. 
Minä tilasin Mc-Lifestylestä Cosmicin housut, olivat halvimmat, mitkä löysin. Daddy0:n kanssa vaihdoin muutaman sähköpostin, ja kokeilin 52 Armaxeja ennen tilausta. Olen 188/75 ja tilasin 52 C3:t. Lahkeen pituus olisi ollut sopiva ja housut muutenkin sitä, mitä etsin, mutta leikkaus oli jotenkin outo. Housut tuntuivat sopivan kokoisilta kyllä, lämpövuorin kanssakin, mutta ilman vuoriakin, kun otti "ajoasennon", niin kiristivät haaruksista. Lähetin housut takaisin, nyt odotellaan rahoja takaisin...
Tekisi mieli kokeilla vielä 54:t, mutta niitä pitää päästä paikan päälle kokeilemaan, en kehtaa toista paria myyjän kustannuksella lähetyttää itselleni. Oulun liikkeistä ei löytynyt lainkaan Cosmicia. Voi olla, että tilaan Saksasta uudet BMW Streetguard -housut koko 106 entisten tilalle. Tuuletuksia niissä ei ole, mutta change-kalvon pitäisi lämpötilan mukaan muuttuvan molekyylirakenteen takia ainakin mainosten mukaan hengittää GoreTexiä paremmin kuumassa.
En uskaltaisi ostaa Cosmiceja kokeilematta, sen verran erilainen leikkaus niissä oli, kuin esim. Armaxissa.
Tekisi mieli kokeilla vielä 54:t, mutta niitä pitää päästä paikan päälle kokeilemaan, en kehtaa toista paria myyjän kustannuksella lähetyttää itselleni. Oulun liikkeistä ei löytynyt lainkaan Cosmicia. Voi olla, että tilaan Saksasta uudet BMW Streetguard -housut koko 106 entisten tilalle. Tuuletuksia niissä ei ole, mutta change-kalvon pitäisi lämpötilan mukaan muuttuvan molekyylirakenteen takia ainakin mainosten mukaan hengittää GoreTexiä paremmin kuumassa.
En uskaltaisi ostaa Cosmiceja kokeilematta, sen verran erilainen leikkaus niissä oli, kuin esim. Armaxissa.
Tässä olisi melkein naapurissa täysi satsi eli tuliterät Cosmicit 54 takki ja 54 C3 housut tehtaan paketissa. Tilasin viikko sitten sokkona mittataulukon perusteella enkä ole ehtinyt vielä itsekään sovittelemaan. Pitää kokeilla päälle viikonloppuna. Poikkea sunnuntai-iltana kokeilemaan, jos haluat arvioida kokoa. Totesin ihan saman, että ei täällä noita hyllyssä ole ja ainakaan pitkiä mittoja...
Kiitos vaan nimimerkille finrr, nyt on 54 C3 Cosmicit kokeiltu ja kyllä ne sopivat. 54 takissa on lyhyemmät hihat, kun BMW:n Streetguard takissa kokoa 106 (~54 pitkä). Mutta Rukan 54 C3 Cosmic-housut ovat melko samankokoiset kuin BMW Streetguard 106. Tämä meneekin nyt vaikeaksi, saattaa olla, että otan kuitenkin Cosmicit. Cosmicissa on avattavat tuuletusaukot ja reisitaskut, mutta vähemmän Armacor-pintaa kuin BMW:n Streetguardissa. Streetguardin c_change -kalvon pitäisi ainakin mainosten mukaan olla kuumassa hengittävämpi (=vähemmän huono) kuin Rukan GoreTex. Tuuletukset reisissä saattavat kuitenkin käytännössä kääntää edun toisinpäin.
Ja ne omat mitat 188/75 ja niihin siis Cosmic 54 takki ja 54 housut sopivat, paitsi kun mulla on henkilökohtainen ongelma, eli gorillaindeksi +12 (pituus 188, syli 200) niin hihat olivat 5 cm liian lyhyet. Mutta enhän nyt takkia ole ostamassakaan...
Ja ne omat mitat 188/75 ja niihin siis Cosmic 54 takki ja 54 housut sopivat, paitsi kun mulla on henkilökohtainen ongelma, eli gorillaindeksi +12 (pituus 188, syli 200) niin hihat olivat 5 cm liian lyhyet. Mutta enhän nyt takkia ole ostamassakaan...
-
GSlpr
- Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...
[quote="Viuh"]Vinkkinä Louiksella Shakal-takki poistossa./quote]
^ Kiitos, kokeillaan.
^ Kiitos, kokeillaan.
Menee tilaukseen, mutta osaako joku sanoa onko noiden kokotaulukot edelleen samat kun 90-luvun lopulla? 187cm ja 85kg, 54 on tuo vanha puku, onko kuinka iso siihen verrattuna?
Mopot: Yamaha XTZ 900 Projekti Projektikuvia
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa
EX: Honda CBR 600 -89, Kawasaki EN 500, Suzuki VS 750 Intruder -87, Suzuki VS 1400 Intruder -97, Yamaha YZF 1000R -00, Suzuki VS 750 Intruder -88, Suzuki 1300 Hayabusa