normipiilarit hajataittovikaselle
Valvoja: Moderaattorit
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Kun nuo tooriset piilarit on aika arvokkaita jopa ulkomailta tilattuna esim. tuolta http://www.lenscatcher.com/EN/warenkorb ... a6j2mrd9i# 6+6kappaletta 85e kun kertakäyttöset 30+30 kappaletta on 40euroo.
Niin onkos ketään kokeillu miltä tuntuu jos korjais pelkät vahvuudet?
Ilman laseja oon joskus ajellu(kortissa ei erityisehtoja) ja se ei aiheuta pääsärkyy, ainoastaan en tykkää kun en näe liikennemerkkejä yms. kunnolla.
Vaan miten mahtaa käydä jos näkö kirkastuu niin saattaa ruveta toi hajataitteisuus häiritseen.
Muutenhan tuo olis kohtuu edullista kokeilla mutta noitten tooristen linssien arvoilla ei pysty tilaan normi piilareita että optikolle tarttis raahautuu ni ois kiva kuulla jos joku muu ois jo kokeillu.
Eihän noi tooriset ois kalliita jos voisin käyttää niitä muuallakin kuin mopoilles mutta esim. töissä tietsikan ääres noi ei toimi, oma hajataitto kun osuu asteikon välille.
Niin onkos ketään kokeillu miltä tuntuu jos korjais pelkät vahvuudet?
Ilman laseja oon joskus ajellu(kortissa ei erityisehtoja) ja se ei aiheuta pääsärkyy, ainoastaan en tykkää kun en näe liikennemerkkejä yms. kunnolla.
Vaan miten mahtaa käydä jos näkö kirkastuu niin saattaa ruveta toi hajataitteisuus häiritseen.
Muutenhan tuo olis kohtuu edullista kokeilla mutta noitten tooristen linssien arvoilla ei pysty tilaan normi piilareita että optikolle tarttis raahautuu ni ois kiva kuulla jos joku muu ois jo kokeillu.
Eihän noi tooriset ois kalliita jos voisin käyttää niitä muuallakin kuin mopoilles mutta esim. töissä tietsikan ääres noi ei toimi, oma hajataitto kun osuu asteikon välille.
-
kari.k
- Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
Re: normipiilarit hajataittovikaselle
aika halpojahan nuo on. mulla on nyt ollut parikuukautta kakstehopiilarit ja 6+6 makso 180 euroa.
kyllästyin lukulaseihin ja tyytyväinen olen ollut.
tuosta toorisista en sitten tiiäkkään,mut kai niitä voi käydä koittamassa.
kyllästyin lukulaseihin ja tyytyväinen olen ollut.
tuosta toorisista en sitten tiiäkkään,mut kai niitä voi käydä koittamassa.
-
Pavel Pude
- Pyörä: XT660X
Moikka
Mulla on kans tuota hajataittoa hieman, ei kylläkään niin paljon että kalenteria kun kattoo keskiviikon kohdalta niin en nää molempia sunnuntaita..
Mulle optikko sanos kun normit linssit on -0,5 niin ota -1,0 linsit, sekin kuulemma hieman korjaa sitä..
Hyvin oon liikennemerkit ja linja-autot erottanut henkilöautoista..
Mulla on kans tuota hajataittoa hieman, ei kylläkään niin paljon että kalenteria kun kattoo keskiviikon kohdalta niin en nää molempia sunnuntaita..
Mulle optikko sanos kun normit linssit on -0,5 niin ota -1,0 linsit, sekin kuulemma hieman korjaa sitä..
Hyvin oon liikennemerkit ja linja-autot erottanut henkilöautoista..
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Minulla on linssien vahvuudet -3,0 ja -3,5 ja hajataitto -1,5 ja -1,0. Piilolinsseinä minulla on tavalliset ilman hajataiton korjausta vahvuudella -3,75 molemmat silmät. Niillä näkee ihan hyvin. Käytän piilolaseja urheillessa ja myös maantiellä mopolla ajaessa, jotta silmälaseja ei tarvitse sovitella suojalasien alle. Metsässä ajaessa ei huomaa mitään eroa, onko silmälasit vai piilolinssit. Maantiellä liikennemerkit on hieman epäteräviä. Sen verran tuo epäterävyys kuitenkin häiritsee, että ei niillä piilolinsseillä oikein lehteä tai näyttöruutua lukea viitsi, vaikka sekin kyllä onnistuu.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Mulla on molemmissa silmissä pitkälle yli -3.00 ja toisessa järkyttävät hajataitot. Normipiilareita käytettäessä näkökenttä on melko sotkua, kun toisen silmän hajataitto häiritsee. Ilman piilareita / laseja en uskalla kävellä ees omassa kämpässä... saat ajaa millään pärinälaitteella 
Kyllästyin laseihin (ja siihen etten normipiilareilla näe paljon mitään) ja hommasin optikon kautta hajataiton korjaavat kuukausilinssit. Kallista touhuahan tuo on, puolen vuoden setti tais maksaa jotain 120-150e, mutta on niin paljon vaivattomammat.
Kyllästyin laseihin (ja siihen etten normipiilareilla näe paljon mitään) ja hommasin optikon kautta hajataiton korjaavat kuukausilinssit. Kallista touhuahan tuo on, puolen vuoden setti tais maksaa jotain 120-150e, mutta on niin paljon vaivattomammat.
Saako noita korjattua laserleikkauksilla? Yksi kaverini kävi juuri leikkauksessa ja kertoi, että oli hieno homma.
En tiedä kuitenkaan oliko tuossa kysymys noista ongelmista, mistä täällä puhutaan.
Maksaahan toi laserleikkaus tosi paljon, mutta jos se toimii seuraavat 40 vuotta niin ei kai se ihan mahdotonta olisi.
Pekka

En tiedä kuitenkaan oliko tuossa kysymys noista ongelmista, mistä täällä puhutaan.
Maksaahan toi laserleikkaus tosi paljon, mutta jos se toimii seuraavat 40 vuotta niin ei kai se ihan mahdotonta olisi.
Pekka
Saa korjattua laseleikkauksella. Minä kävin kolmeviikkoa sitten ja joutuu sanomaan, että se on parasta mitä oon koskaan rahalla saanut.Pekkavee kirjoitti:Saako noita korjattua laserleikkauksilla? Yksi kaverini kävi juuri leikkauksessa ja kertoi, että oli hieno homma.
Pekka
![]()
![]()
Eilen kävin ajelemassa ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen ja kyllä oli mahtavaa, kun ei tarvinnut laseja työnnellä kypärään, eikä ollut linssit huurussa
Minulla oli juurikin paljon hajataitetta.
Sylinen
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Pilareita harkitsevien/hankkivien
uusien käyttäjien kannattaa pyytää
ensin muutamat koe linssit omalta optikolta !
Mä kun kokeilin joku vuosi sitten piilareita niin sain
muistaakseni 1kk setin omalta optikolta niitä
veloituksetta !
Mun silmille ei moiset kapineet sovellu
ja nyt ne on kyllä jo ihan erikois lääkärin toimesta
kiellettykin !
Mulla silmät kutisi ja tuntui että kuivuu luomet
pupilleihin kiinni
uusien käyttäjien kannattaa pyytää
ensin muutamat koe linssit omalta optikolta !
Mä kun kokeilin joku vuosi sitten piilareita niin sain
muistaakseni 1kk setin omalta optikolta niitä
veloituksetta !
Mun silmille ei moiset kapineet sovellu
ja nyt ne on kyllä jo ihan erikois lääkärin toimesta
kiellettykin !
Mulla silmät kutisi ja tuntui että kuivuu luomet
pupilleihin kiinni
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
IsoPoika kirjoitti: Saa korjattua laseleikkauksella. Minä kävin kolmeviikkoa sitten ja joutuu sanomaan, että se on parasta mitä oon koskaan rahalla saanut.
Eilen kävin ajelemassa ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen ja kyllä oli mahtavaa, kun ei tarvinnut laseja työnnellä kypärään, eikä ollut linssit huurussa.
14v sitten leikatut silmät ja kyllä kanssa voin sanoa että parhaiten sijoitetut rahat.
3v sitten leikattut (Virossa) ja ollut erittäin tyytyväinen. Piilolasitkaan eivät toimineet miellyttävästi, niin päätin sijoittaa pieneen operatioon. Jatkuvasti vaivanneet niskakivutkin jäivät leikkauspöydälle.PantseK kirjoitti:IsoPoika kirjoitti: Saa korjattua laseleikkauksella. Minä kävin kolmeviikkoa sitten ja joutuu sanomaan, että se on parasta mitä oon koskaan rahalla saanut.
Eilen kävin ajelemassa ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen ja kyllä oli mahtavaa, kun ei tarvinnut laseja työnnellä kypärään, eikä ollut linssit huurussa.
14v sitten leikatut silmät ja kyllä kanssa voin sanoa että parhaiten sijoitetut rahat.
Kerran löysin piilolasin silmästä seuraavana päivänä, oli mennyt silmän taakse piiloon (luulin tiputtaneeni sen)...
Keep calm and love fossil fuels.
- t.t.tammi
- Viesti:
Hyviä vinkkejä tullut, pitää mennä optikol käymään joku päivä.
Onhan sitä tullu tuota laserointia mietittyy mutku muitakin rahareikii olis, silleenhän peruspiilareiden peräänki kyselen kun nuo tooriset kyllä toimii mutta ovat arvokkaita kun päätetyöskentelyyn en pysty niillä kunnolla niin ovat olleet pelkästään mopokäytös ja yks pari 3-5kertaa päässä ennen ku tuntuvat huonoilta niin hinta per käyttökerta on aika paljon kovempi kuin kertiksillä.
Laserointii hillitsee kans se kun esim. Urheillessa pärjään hyvin ilman ja toisaalta laseroidutki on joutuneet lukulasei hommaamaan. Lievii oireita ikänäöst olis jo vaikkei ees neljääkymmentä oo täys niin käytännössä olis taas lasit aina pääs.
Mut kuhan pääsen optikol ja mopon läjään ni kerron kuinka kävi.
Onhan sitä tullu tuota laserointia mietittyy mutku muitakin rahareikii olis, silleenhän peruspiilareiden peräänki kyselen kun nuo tooriset kyllä toimii mutta ovat arvokkaita kun päätetyöskentelyyn en pysty niillä kunnolla niin ovat olleet pelkästään mopokäytös ja yks pari 3-5kertaa päässä ennen ku tuntuvat huonoilta niin hinta per käyttökerta on aika paljon kovempi kuin kertiksillä.
Laserointii hillitsee kans se kun esim. Urheillessa pärjään hyvin ilman ja toisaalta laseroidutki on joutuneet lukulasei hommaamaan. Lievii oireita ikänäöst olis jo vaikkei ees neljääkymmentä oo täys niin käytännössä olis taas lasit aina pääs.
Mut kuhan pääsen optikol ja mopon läjään ni kerron kuinka kävi.
- Jussi H.
- Pyörä: R65 GS mil
- Viesti:
Kun en noiden piilolinssien kanssa pelaamiseen halunnut opetella, niin hain optikolta tarjouksesta sellaiset 70.- € kaukolasit sen verran suorilla sangoilla, että ne voi lykätä enska-kypärään. Samaan kauppaan aurinkolasit samoilla vahvuuksilla ja kypärään menevillä sangoilla. Hyvin on toiminut vähäisessä käytössäni.
- t.t.tammi
- Viesti:
Kävin tänään optikolla ja kävi kuten pelkäsin eli uudet lasit tilauksessa.
Valitettavasti itsellä näön huonous on lähinnä tuota hajataittoo, toisessa yli kaks. Normitarkkuus lähes normaali joten ei normipiilaritkaan paljoa auta.
Pitää siis ostella kalliita piilareita edelleen ja tuollanen hajataitto meni jo muutenki yli varastovahvuuksien että hinta pompsahti silmälaseissakin.
Positiivista kai oli että ei vielä ikänäkö vaivannu vaan oli muuten näkö huonontunut.
Valitettavasti itsellä näön huonous on lähinnä tuota hajataittoo, toisessa yli kaks. Normitarkkuus lähes normaali joten ei normipiilaritkaan paljoa auta.
Pitää siis ostella kalliita piilareita edelleen ja tuollanen hajataitto meni jo muutenki yli varastovahvuuksien että hinta pompsahti silmälaseissakin.
Positiivista kai oli että ei vielä ikänäkö vaivannu vaan oli muuten näkö huonontunut.
Ite olen ostellu vallan noita toorisia mutta ei niilläkään tunnu kunnolla näkevän. Urheillessa ja ei maantiellä mopoilessa menettelee kyllä. Aina kun liikauttaa silmiä nopeasti niin näkö sumenee hetkeksi ja palautuu pikkuhiljaa kun linssi kääntyy takaisin. Melko ärsyttävä ominaisuus. Laseri vois olla kova mutta tuntuu tuo näkö heikkenevän edelleen sitä tahtia että kannattaakohan vielä.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- t.t.tammi
- Viesti:
Homma etenee...
Ny noita toorisia löytyy kertakäyttösinä, tulee selkeästi halvemmaksi omassa käytössä ja ne tuntuu mukavammalta päässäki.
Jotku tollaset tuli: 1-Day Acuvue Moist Astigmatism
Ny noita toorisia löytyy kertakäyttösinä, tulee selkeästi halvemmaksi omassa käytössä ja ne tuntuu mukavammalta päässäki.
Jotku tollaset tuli: 1-Day Acuvue Moist Astigmatism